یک شکست بزرگ حقیقی در دنیای مجازی – طنز سیاسی

مطالب طنز – یک شکست بزرگ حقیقی، در دنیای مجازی

نگاهی به یک مطلب طنزیک شکست بزرگ حقیقی در دنیای مجازی – طنز سیاسی

دیشب تلویزیون رژیم به خوبی و خوشی خبر از شکست مفتضحانة پروژة جاسوسی رژیم در فضای مجازی داد. اول ترجیح می‌دم شما خبر دیشب سیمای آخوندی رو بشنوید تا بعد من نکاتم را خدمتتون بگم:

«دو پوستة‌ تلگرام در ایران از پایان فعالیت خود خبر دادند. طلاگرام و هاتگرام که بعد از فیلتر تلگرام، می‌کوشیدند خود را جایگزین بومی تلگرام خارجی معرفی کنند، بعد از این که نتوانستند بومی باشند، به آخر خط رسیدند. مقام قضایی چند بار به این دو پوسته فرصت داده بود که اگر می‌توانند خود را از تلگرام جدا و یک پیام‌رسان ایرانی شوند،

که نتوانستند و دیشب اعلام کردند برای احترام به فضای قانونی کشور، فعالیت خود را قطع می‌کنند. یک مقام آگاه در دادستانی کل با توضیح این که با اقدامات چندی قبل گوگل و بی‌تأثیر بودن یا نبودن این دو پوسته گفته، امروز در این باره اطلاع رسانی می‌کند».

پروژه جاسوسی


جون من حظ کردین از این خبر رسانی؟! همچین خبر داده که انگار یک عده یا مثلاً یک شرکتی از یک کشوری مثلاً ماداگاسکار یا بورکینافاسو اومدن تو این مملکت و طلاگرام و هاتگرام راه انداختن؛ این آخریا هم که گند جنازة این پروژة جاسوسی روی دستشون مونده بود شاهد بودیم که چطور وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی و غیره، هر کدوم سعی می‌کردن خودشونو کنار بکشن و این دو جنازه رو روی میز همدیگه پرتاب می‌کردن.یک شکست بزرگ حقیقی در دنیای مجازی – طنز سیاسی

انگار نه انگار که همینا بودن که پشت سر هم بخشنامه و اطلاعیه صادر می‌کردن و تهدید می‌کردن که همه باید از تلگرام به طلاگرام و هاتگرام کوچ و نقل مکان کنند و بعد خبر می‌دادن که همة مقامات و نهادهای رژیم صفحات خودشونو بستن و اومدن اینجا!

بعدشم این خبر می‌خواد وانمود بکنه که به خاطر مخالفت مقام قضایی، این دم و دستگاه جمع شد و فقط یک کلمه «به اقدامات چندی قبل گوکل» اشاره کرده، تا نگه این پروژه که این طور مفتضحانه شکست خورد، به خاطر این بود که گوگل این پوسته‌ها رو از سرویس خدمات دهی خودش قطع کرد، چون ماهیت جاسوسی اونا با دریافت شکایتهای متعدد که رژیم از طریق این دو پوسته اطلاعات کاربران رو سرقت و شنود می‌کنه، برملا شده بود.

خنده دار این که گفته شده این دو برنامه به خاطر احترام به فضای قانونی کشور تعطیل شده! به هر حال این بساطی که وزارت اطلاعات و شعبه‌ش وزارت ارتباطات می‌خواستند با شنود و کنترل ارتباطات مردم راه بیندازن مثل تف سر بالا به صورت و ریش خودشون برگشت.

مطالب مرتبط

فریاد جنگ نمی‌خواهیم آخوندها – طنز سیاسی

موشکاف ۲تیر - این روزها نظام از سایه خودش هم میترسه

لطفا به اشتراک بگذارید: