در خاطره روزها - ۴ تیر ۹۸

سخنرانی خمینی برضد مجاهدین


 


[caption id="attachment_128108" align="alignleft" width="250"]سخنرانی خمینی برضد مجاهدین سخنرانی خمینی برضد مجاهدین[/caption]

۴ تیر۱۳۵۹- ۲۵ ژوئن


«خمینی» که از گسترش اجتماعی مجاهدین نگران بود، تصریح کرد که دشمن اصلی او و رژیمش نه هیچ نیروی خارجی، بلکه مجاهدین هستند. مجاهدین کلیه ی دفاتر خود را بستند و توطئه ی خمینی را برای سرکوبگری خنثی نمودند.





[caption id="attachment_128109" align="alignleft" width="250"]انفجار در ظهران عربستان انفجار در ظهران عربستان[/caption]

۴ تیر-۲۵ ژوئن«۱۹۹۶ میلادی» انفجار در ظهران عربستان


در انفجار کنار خوابگاه نظامیان آمریکایی در ظهران عربستان، ۱۹آمریکایی کشته و ۳۷۲ تن زخمی شدند. بعدها «لوئیس فری»، رئیس سابق اف.بی.آی در کتاب خود نوشت: « انفجار برجهای خُبَر توسط رژیم ایران تأمین مالی و اداره شده است.





[caption id="attachment_128110" align="alignleft" width="250"]استقلال کشور موزامبیک استقلال کشور موزامبیک[/caption]

۴ تیر-۲۵ ژوئن«۱۹۷۵ میلادی» استقلال کشور موزامبیک


موزامبیک که مستعمرة پرتقال بود استقلال یافت. از دهة شصت مبارزات آغاز شد. در سال ۱۹۷۰ دکتر «موندلین» رهبر جبهة آزادیبخش موزامبیک ترور شد و «سامورا موشل» رهبری را تا پیروزی بر عهده گرفت.





[caption id="attachment_128112" align="alignleft" width="250"]اشغال کویت اشغال کویت[/caption]

۴ تیر-۲۵ ژوئن«۱۹۶۱ میلادی» اشغال کویت


پس از استقلال کویت از انگلستان، دولت عراق که کویت را بخشی از خاک خود میدانست، این ادعا را مورد تأکید قرار داد و «عبدالکریم قاسم» رئیس دولت وقت عراق تصمیم به اشغال کویت گرفت اما انگلستان از استقلال کویت حمایت کرد.





[caption id="attachment_128113" align="alignleft" width="250"]آغازجنگ ‌کُره آغازجنگ ‌کُره[/caption]

۴ تیر-۲۵ ژوئن«۱۹۵۰ میلادی» آغازجنگ ‌کُره


در جنگ بین دو‌قسمت کره، کرةشمالی با مقاومت کمی از جانب کرة‌جنوبی روبه‌رو شده و به‌سمت سئول پیشروی کردند اما با وارد شدن آمریکا ‌عقب‌نشینی کردند و بعد چین با ۳۰۰هزار نفر خاک کره را در نوردید. در نوامبر۱۹۵۱ جنگ کره پایان یافت.



لطفا به اشتراک بگذارید: