در خاطره روزها -۶ تیر ۹۸

اعتراض دکتر مصدق به رزم آرا


۶ تیر - ۲۷ ژوئن ۱۳۲۹ خورشیدی


هنگامی که سپهبد «رزم آرا» وارد تالار مجلس بهارستان شد تا وزیرانش را معرفی کند دکتر مصدق فریاد بر آورد، ما که در حالت جنگ با کسی نیستیم که نخست وزیر نظامی داشته باشیم، دیکتاتوری بس است، شرم کنید، ما او را نمی‌خواهیم.

[caption id="attachment_241068" align="alignleft" width="356"]در خاطره روزها اعتراض کتر مصدق به رزم آرا ۶ تیر [/caption]














۶ تیرـ ۲۷ ژوئن ۱۹۲۴ میلادی

[caption id="attachment_241069" align="alignleft" width="356"]در خاطره روزها پایان اشغال دومینیکن ۶تیر [/caption]

پایان اشغال دومینیکن


نیروهای نظامی آمریکا پس از ۸ سال به اشغال جمهوری دومینیکن پایان دادند.

در تاریخ ۱۵ می ۱۹۱۶ نیروهای دریایی آمریکا در دومینیکن فرود آمدند. آنان پس از یک درگیری مختصر حاکمیت را به چنگ گرفتنه، یک دیکتاتوری نظامی را به عنوان رئیس دولت نصب کردند. نظام دیکتاتوری بعداز رفتن نیروهای اشغالگر هم تا مدتها ادامه یافت.








۶ تیرـ ۲۷ ژوئن ۱۹۴۲ میلادی

[caption id="attachment_241071" align="alignleft" width="356"]در خاطره روزها تعطیل کردن دبیرستانهای نظام ۶تیر [/caption]

تعطیل کردن دبیرستانهای نظامی


متفقین که ایران را اشغال نظامی کرده بودند، نمی‌خواستند که ایران یک نیروی دفاعی چشمگیر داشته باشد. ۲۷ ژوئن ۱۹۴۲ دستور داده شد که دبیرستانهای نظامی که برای دانشکده افسری ارتش ایران دانشجو آماده می‌ساختند منحل شوند.










۶ تیرـ ۲۷ ژوئن ۱۹۱۷ میلادی

[caption id="attachment_241072" align="alignleft" width="356"]در خاطره روزها ورود آمریکا به جنگ جهانی اول ۶تیر [/caption]

ورود آمریکا به جنگ جهانی اول


نخستین واحد نظامی آمریکا به اروپا برای شرکت در جنگ جهانی اول علیه آلمان وارد فرانسه شد. با ورود واحدهای نظامی آمریکا به فرانسه، کشور آمریکا پا در معادلات بین‌المللی گذاشت.










۶ تیرـ ۲۷ ژوئن ۱۶۹۳ میلادی

[caption id="attachment_241074" align="alignleft" width="356"]در خاطره روزها انتشار اولین مجله‌ی زنان ۶تیر [/caption]

انتشار اولین مجله‌ی زنان


اولین مجله‌ی اختصاصی زنان در لندن منتشر شد، این مجله به نام «مر کوری لیدیز» به مدیریت یک مرد، به نام «جان دانتون» در انگلستان مجوز انتشار یافت.





لطفا به اشتراک بگذارید: