نمدمالی خلیفه ارتجاع – طنز سیاسی

مطالب طنز – نمدمالی خلیفة ارتجاع


نگاهی به یک مطلب طنز

تحریم ولی فقیه ارتجاع، بدجوری خود او و ابواب جمعی رژیمش را به هم پیچونده؛ خامنه‌ای که دیروز صحبت کرد، هیچ به تحریم خودش و حتی بیت و دفترش اشاره نکرد و هر جا هم که به تحریم اشاره کرد، گفت تحریم ملت ایران! خمینی اسم خودشو گذاشته بود «اسلام»، خامنه‌ای هم اسم خودشو گذاشته ملت ایران!نمدمالی خلیفة ارتجاع – طنز سیاسی

سایر سردمدارای رژیم هم سعی می‌کنند به جای تحریم خامنه‌ای از تحریم دفتر خامنه‌ای صحبت کنند، یا به نحوی اون رو دور بزنند. خنده‌دار اینه که اونا همچنین سعی می‌کنند خامنه‌ای رو یک شخصیت مذهبی دنیای اسلام، مرجع تقلید شیعیان جهان و از این قبیل جلوه بدن.

روحانی دیروز گفت: «دستگاه سیاسی آمریکا با تحریم های اخیر ثابت کرد که مسائل دینی را نمی تواند درک کند و فهم آن را ندارد.». ربیعی سخنگوی دولت هم گفت:‌ «رئیس جمهور آمریکا ادعای مذاکره می کند... اما صاحب فتوای تحریم سلاح های هسته ای را تحریم می کند».

ظریف حرف خنده‌دارتری زد و گفت: «قرار دادن نام (خامنه‌ای) در فهرست تحریمها نشان داد که آنها روابط بین مرجعیت و پیروانشان را نمی‌دانند... چه بسا که بسیاری از مردم آمریکا نیز با این اقدام از لحاظ وظایف دینی شان در مضیقه قرار می گیرند زیرا این اقدام آنها می تواند به عنوان رعایت نکردن حق آزادی مذهب مسلمانان آمریکایی تلقی شود».

تحریم مقام عظما


ظاهراً فقط مانده که اینها ادعا کنند با تحریم مقام عظمای ولایت، عنقریب است که خورشید تیره شود، ستاره‌ها خاموش گردند و آسمان روی زمین خراب شود!... لابد شنیده‌اید که وقتی هلاکو خان بغداد را تسخیر کرد و آخرین خلیفة عباسی را به اسارت گرفت و می‌خواست ترتیبشو بده، اطرافیان خلیفه شیونشون بلند شد که الانه که آسمان به زمین بیاد.

هلاکوخان که ظاهراً آدم ساده‌یی بود دچار تردید شد. خواجه نظام الملک وزیر او که خودش این حرفها را کهنه‌ کرده بود، تدبیری اندیشید و پیشنهاد کرد خلیفه را لای نمد بپیچند و او را یواش یواش بمالند و چشمشان هم به آسمان باشد، اگر دیدند اتفاقی دارد می‌افتد، خلیفه را بیرون بیارن و گر نه ادامه دهند.

همین کار را کردند و اول خلیفه را یواش یواش نمدمال کردند و وقتی دیدند اتفاقی نمی‌افتد و هوا خیلی خوش و آفتابی است تندتر، هی مالیدند و مالیدند تا خلیفه جان به جان آفرین تسلیم کرد و اصطلاح نمدمال کردن هم از آنجا وارد ادبیات سیاسی شد
البته دولتمردان آمریکا به قول روحانی هیچ شناختی از مسائل دینی ندارند، اما در عمل همین شیوة نمدمال را در رابطه با مقام ولایت و نظامش در پیش گرفته‌اند که عنوانش در ادبیات سیاسی جدید آب‌پز کردن قورباغه است.

مطالب مرتبط

سفر خارجی… پر – طنز سیاسی

موشکاف ۵تیر- بریم سراغ موشکافی کلان ضربه‌یی که تو ملاج عظما فرود و آمده

لطفا به اشتراک بگذارید: