قفل را با چکش باز کنید – طنز سیاسی

مطالب طنز – قفل را با چکش باز کنید

نگاهی به یک نکته طنز و کاریکاتورهای سیاسی

در نماز جمعة این هفتة تهران جناب موحدی کرمانی یک فرمایشی کرده که تا حدودی نسبتاً یادآور کلمات قصار راحله مانند اقتصاد مال خر است، خدا هم کارگر است و غیره... جا دارد که این یکی هم روی در و دیوار و سربرگ نامه‌های اداری نوشته بشه. ایشون با اشاره به گرانیهای سرسام‌آور و کمرشکن فرمایش کرده که دولت تدبیر و امید که می‌گفت مشکلات قفل شده را با کلید باز می‌کند، پس چرا نکرده؟ اگر دیدید با کلید قفل باز نمی‌شه، اقلاً با چکش باز کنید!قفل را با چکش باز کنید – طنز سیاسی

واقعاً چه جملة تاریخی و نغزی! اما از شما چه پنهان بنده اینجا دچار چند تا سؤال و ابهام فلسفی شدم؛ اولیش اینه که باز کردن قفل (باز کردن که چه عرض کنم خرد کردن قفل) مگه تو نظام تا الان و همیشه به همین شیوة چکش نبوده؟ و ماشالا ماشالا می‌بینید که با این شیوه هیچ قفلی باقی نمونده، نظام همه را با چکش و پتک زده درب و داغون کرده مثلاً اصلاً زندانی سیاسی نداره، الگوی حقوق بشر در جهانه! ارزونترین کشور دنیاست!

«دوموکراسی»دارترین نظامه و قس علیهذا... بنابراین این که آشیخ حسن نتونسته با کلید تدبیر قفلی رو باز بکنه، اشکال نه به ایشون برمی‌گرده نه به کلید! تجربة ۴۰سالة نظام اینو می‌گه که اشکال به قفل لامصب برمی‌گرده که جز زبون چکش زبون دیگه‌یی سرش نمی‌شه!

اما ابهام فلسفی دیگة بنده، در رابطه با جملة بعدی ایشونه که تلویحا فرمایش کرده که اگر اون جوری یعنی با چکش هم حل نشد، اقلاً با ذوی العقول (انسانهای دارای عقل) انسانهای آگاه و با تجربه مشورت کنید! عنایت فرمودین؟ اما سؤال فلسفی دیگه از رهنمود گرانبهای چکش ایشون پیش میاد و اونم اینه که مردم ایران در مورد باز کردن قفل بزرگ تاریخ ایران، به شیوة چکش چی کار باید بکنند؟

کاریکاتورهای سیاسی در رسانه های منطقه‌یی




نظام در تله تحریم فروش نفتنظام در تله تحریم فروش نفت









نظام با سیاست خارجی اش در شیب تند افتاده استنظام با سیاست خارجی اش در شیب تند افتاده است









بازهم اعدام در تنگنای انزوای جهانیبازهم اعدام در تنگنای انزوای جهانی











برق بازگشت به غنی سازی نظام را می گیردبرق بازگشت به غنی سازی نظام را می گیرد









بن بست برجام اشک نظام را در آوردهبن بست برجام اشک نظام را در آورده











ماشین نظام زیر فشار تحریمها از دست رفته استماشین نظام زیر فشار تحریمها از دست رفته است



مطالب مرتبط

حضور ولایت فقیه در عراق – طنز سیاسی

موشکاف ۱۲ - ببینید این گماشته عظما چطوری یابو برش داشته

لطفا به اشتراک بگذارید: