در خاطره روزها – ۲۳ تیر ۹۸

شهادت امیر جوادی فر


۲۳تیر۱۳۸۸-۱۴ ژوئیه


«امیر جوادی فر» دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد قزوین، روز ۱۸ تیر بازداشت شد. وی پس از تحمل شکنجه به کهریزک منتقل شد و پاسداران آنقدر با پوتین به سینه و سرش کوبیدند، سرانجام بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

[caption id="attachment_134753" align="alignleft" width="250"]شهادت امیر جوادی فر شهادت امیر جوادی فر[/caption]

۲۳تیر-۱۴ ژوئیه«۱۹۵۸ میلادی» پایان نظام سلطنت درعراق


«عراق» در جنگ جهانی اول به تصرف انگلستان درآمد و انگلستان در سال ۱۹۲۱ یک شاخه از امیران هاشمی را زیر نظر خود سلطنت داد. در این روز یک کودتای نظامی توسط «عبدالکریم قاسم» در عراق صورت گرفت و به نظام سلطنتی پایان داد.



[caption id="attachment_134755" align="alignleft" width="250"]پایان نظام سلطنت در عراق پایان نظام سلطنت در عراق[/caption]

۲۳تیر-۱۴ ژوئیه«۸۶۷ میلادی» نوبل و اختراع دینامیت


مهندس «آلفرد نوبل» سوئدی که در سال ۱۸۶۶ «دینامیت» را اختراع کرده بود، ماده منفجره‌ی ساخته بود که در کشتن و تخریب استفاده شود، دچار عذاب وجدان بود. سرانجام تصمیم گرفت ثروتش را وقف جایزه به کسانی کند که هرسال بزرگترین خدمت را به بشریت می‌کنند.



[caption id="attachment_134756" align="alignleft" width="250"]نوبل و اختراع دینامیت نوبل و اختراع دینامیت[/caption]

۲۳تیر-۱۴ ژوئیه«۱۸۶۲ میلادی» نخستین زنی که دکترا گرفت


«فلورنس بسکام»، نخستین زن آمریکائی که مدرک دکترا گرفت، در این روز به دنیا آمد. وی در سال ۱۸۹۳ از دانشگاه جان «هاپکیز» در رشته زمین شناسی دکترا گرفت.

[caption id="attachment_134757" align="alignleft" width="250"]نخستین زنی که دکترا گرفت نخستین زنی که دکترا گرفت[/caption]

۲۳تیر-۱۴ ژوئیه«۱۷۸۹ میلادی» فتح زندان باستیل


زندان «باستیل» در شهر پاریس توسط مردم و انقلابیون فرانسوی فتح شد. مردم برای تهیة اسلحه به قلعة «باستیل» حمله کردند. خبر فتح زندان «باستیل» انقلاب فرانسه را وارد دوران جدیدی کرد.

[caption id="attachment_134758" align="alignleft" width="250"]فتح زندان باستیل فتح زندان باستیل[/caption]







 

لطفا به اشتراک بگذارید: