دروغ درمانی در تله دوگانه تحریمها و برجام – قیام ایران

هدف روحانی از سفرهای استانی


گزارش و گفتگو با رضا هفت برادران

خبر و نظر:دروغ درمانی در تله دوگانه تحریمها و برجام – قیام ایران


روحانی در سخنرانیهای زنجیره‌یی خود در سفرش به خراسان شمالی، روی دو موضوع بیشتر متمرکز بود، یکی مطرح کردن برجام به عنوان یک پیروزی بزرگ دولت خود و یکی هم ادعاهای خنده دار پیشرفتهای اقتصادی. وی در مورد برجام گفت: امروز روز ۲۳ تیرماه روز گفتگو و تعامل سازنده است امروز طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی روز ۲۳ تیر روز گفتگو و تعامل سازنده است

۲۳ تیر که همان روزی است که در سال ۹۴ ما توانستیم در یک گفتگوی بسیار سخت و نفس گیر دو ساله در برنامه هسته ای با قدرتهای جهان به توافق برسیم کار بسیار عظیم و بزرگی بود این کار در تاریخ زیاد نظیر نداره یا باید بگیم این بی نظیر است یا باید بگیم کم نظیر است

قدرتهای بزرگ ۱۲ سال بود بما می گفتند شما کار غیر قانونی انجام می دهید دارید مخفیانه بمب درست می کنید در این گفتگو آژانس اعتراف کرد که ایران دنبال سلاح هسته ای نبوده همان پروژه مهم پی ام دی یعنی همان پروژه ای که آنها ما رو متهم می کردند و سالها ما بحث می کردیم این پرونده بسته شد کار بسیار عظیم و بزرگی هست

دستاوردهای برجام


در برابر ادعاهای روحانی در مورد برجام و رفع اتهامات اتمی از رژیم بر اثر آن، کیهان خامنه‌ای امروز نوشت:‌ «حضرات درباره دستاوردهای برجام غیر از یک مشت لاف و بلوف و گنده‌گویی‌های بی‌اساس، هیچ نمونه و نشانه دیگری ارائه نداده‌اند و آنچه در این خصوص وعده داده بودند هم سراسر پوچ و خالی از واقعیت بوده است.دروغ درمانی در تله دوگانه تحریمها و برجام – قیام ایران

کیهان در جای دیگری می‌افزاید: « برخلاف این اظهارنظر، PMD عملا بسته نشده است. در روزهای گذشته، نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به درخواست آمریکا و با موضوع پرونده ایران برگزار شد. لازم به ذکر است که بر اساس قطعنامه آژانس،

اولا ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران دیگر قید «احتمالی» ندارد و به طور «یقینی» و «قطعی» ثابت شد که ما در گذشته کارهایی غیر قانونی انجام داده‌ایم و بدین ترتیب به واسطه برجام بخش قابل توجهی از ادعاهای دروغ غرب علیه ایران در ۱۲سال گذشته به یک سند حقوقی و معتبر بین‌المللی تبدیل شد».

روحانی در سخنرانیهای خود در جاهای مختلف استان خراسان شمالی تا توانست دروغ درمانی کرد و از فواید خود و دولت خود، دم زد؛ و از این که بدهی به بانکهای خارجی ۲۵ درصد کاهش یافته، از این که بیکاری ۱ و ۳دهم در صد کاهش یافته و طرحهای عظیم اقتصادی و صنعتی راه‌اندازی شده داد سخن داد که گاه فریاد رسانه‌های خودش را هم در آورد و از جمله روزنامه‌های باند خودش هم امروز نوشتند علت کاهش بدهی به بانکهای خارجی ناشی از آن است که این بانکها دیگر حاضر به وام دادن به رژیم نیستند.

دروغ درمانی


اما به رغم این دروغ‌درمانی‌ها روحانی در چند سخنرانی خود به طور متناقضی از سختی شرایط کنونی آه و ناله کرد و تلاش کرد فساد و فلج دولت خود را ناشی از عامل خارجی وانمود کند: زندگی در این چهارده ماه سخت بود و هنوز هم سخت هست شما ببینید وقتی از همه طرف می ایند یک قدرت بزرگی که زورگویی میکند در برابر فروش نفت ما در برابر صادرات ما در برابر فعالیت بانکی ما خب کار سختی استدروغ درمانی در تله دوگانه تحریمها و برجام – قیام ایران

من الان نمیخواهم باز کنم این سختی ها را بگویم کار بسیار سختی ست شرایط بسیار سختی ست من در زمان جنگ خودم چند سال مسئول بودجه جنگ بودم یعنی بخش ارز جنگ در اختیار من بود بعنوان رئیس قرارگاه خاتم الانبیا ستاد قرارگاه خاتم الانبیا اون زمان و میدانم چه دوران سختی بود ما خیلی روزهای سختی را ما گذراندیم ولی به شما به روشنی میگویم امروز از اون روز سخت تر است امروز شرایط ما سخت تر است

در این رابطه روزنامه‌های حکومتی ضمن به چالش کشیدن ادعاهای اقتصادی او، علت اصلی وضعیت داغان اقتصادی را فساد و ناکارآمدی دولت دانستند. از جمله روزنامة حکومتی رسالت (۲۴تیر) با اشاره به این حرف روحانی که «ناکارآمدی دولت، ادعایی نارواست»

می‌نویسد: « آنچه باعث می شود رئیس دولت و سایر دولتمردان بخواهند همچنان برای برجام، دستاورد بسازند، آن است که دولت در حوزه های دیگر، متاسفانه چندان دستاوردی ندارد و در اشتغال و تورم و معیشت مردم، به هیچ وجه کارنامه قابل قبولی ندارد. از همین روست که می گوییم دستاوردسازی برای برجام و رد ناکارآمدی دولت، دو روی یک سکه اند و دقیقا باید گفت، متاسفانه خلاف آنچه جناب رئیس جمهور گفته اند،‌ ناکارآمدی دولت، ادعایی رواست!».

گفتگوی سیاسی


در این گزارش قسمت هایی از اظهارات روحانی در سفرش به شهرهای استان خراسان شمالی را شنیدیم. مهم ترین نکات روحانی در این سخنرانی ها چه بود؟ چه هدفی را دنبال می کرد و این سخنان چه تاثیری در وضعیت رژیم دارد. این سوالاتی است که در گفتگوی امروز با رضا هفت برادران در میان می گذاریم.

س: محورهای اصلی سخنرانی های روحانی در سفر به استان خراسان شمالی چیست؟


ج: اول ببینیم هدف روحانی از این سفر استانی چیست؟ هدف در یک کلام حرف درمانی، دروغ درمانی یا به قول خودش امیددرمانی است. این تنها کاری است که از دست روحانی در شرایط کنونی برمی آیدکه خود خامنه‌ای این ماموریت را داده و گفته که برای سفید جلوه دادن سیاهی‌ها تا می توانید پروپاگاند کنید. و همیشه سفرهای استانی محملی برای این حرف درمانی است. هر روز چند سخنرانی در شهرهای مختلف انجام می گیرد که مضمون همة آنها وارونه جلوه دادن حقایق است.

از محورهای اظهارات روحانی سوال کردید یکی از محورهای اصلی برجام بود. که وی مناسبت سالگرد امضای برجام را مغتنم شمرد و تا می توانست از فواید برجام و هنرهای دولت خودش در این باره حرف زد. از جمله برجام را پیروزی بزرگ سیاسی اخلاقی در تاریخ توصیف کرد و همانطور که شنیدیم ادعا نمود که آژانس بین المللی انرژی اتمی به بی گناهی رژیم در زمینه تلاش برای دستیابی به بمب اتمی گواهی داده است.

و آنچنانکه شنیدیم این ادعا بلافاصله توسط باند مقابل رد شد. کیهان نوشت که از قضا این اتهام توسط آژانس به نام نظام ثبت و تثبیت شده است. در مورد تو خالی بودن ادعای پیروزی برجام لازم نیست که به مطالب مهره‌ها و رسانه های حکومتی حتی آنها که همسو با روحانی هستند اشاره کنیم و کافی است از خود روحانی سوال شود اگر برجام این همه فواید و دستاورد داشته پس چرا خود او خروج گام به گام از آن را اعلام کرد؟

در مورد سایر دعاوی روحانی مبنی بر دستاوردهای اقتصادی و صنعتی این ادعاها سخیف تر از آن است که رد آن نیاز به فاکت و رجوع به آمار و ارقام داشته باشد. از جمله ادعای او مبنی بر کاهش یک و سه دهم درصدی نرخ بیکاری در حالی است که در همین روزهای اخیر منابع رژیم گزارش دادند که هر ماه ۱۰۰ هزار نفر به شمار بیکاران کشور افزوده می شود.

س: واکنش ها به این اظهارات و ادعاها در درون خود رژیم تاکنون چه بوده است؟


ج: واکنشها در میان مردم که روشن است مانند همیشه توفانی از خشم و نفرت و تمسخر که همه جا از جمله شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را فرا گرفته. اما در خود رژیم بخصوص ادعاهای برجامی روحانی موجب تشدید تضادها و جنگ باندی شده است.دروغ درمانی در تله دوگانه تحریمها و برجام – قیام ایران

پاسدار شریعتمداری در کیهان خامنه ای نوشته: « یک جریان واداده - اگر نگوییم وابسته- برای سرپوش نهادن بر خسارت کلانی که به نظام و مردم تحمیل کرده است، ساز جدیدی کوک کرده» بعد هم افزوده :« احتمال می‌رود تحمیل‌کنندگان برجام با سرپوش نهادن بر فاجعه‌ای که به مردم و نظام تحمیل کرده‌اند درپی زمینه‌سازی برای فاجعه‌ای دیگر باشند، ‌اشاره‌ای گذرا به چند نکته درباره این دروغ بزرگ ضروری به نظر می‌رسد و مخصوصاً با توجه به اظهارات امروز رئیس‌جمهور در سفر به خراسان شمالی، بیم آن می‌رود که مشاوره‌های غلط دیگری به ایشان در میان باشد! ».

رسالت ارگان باند موتلفه هم نوشته است:« از میان گفته های روحانی ، دو جمله به تیتر دو رسانه دولتی ایرنا و ایسنا تبدیل شده است. دو جمله «برجام پیروزی بزرگ سیاسی و اخلاقی ملت ایران بود» و «ناکارآمدی دولت، ادعایی نارواست»، یادآور مواضع به غایت اشتباه رئیس قوه مجریه در ۶ سال گذشته است و با وجود آن که در ظاهر، این دو سخن ارتباطی با هم ندارند، اما در واقع، دو روی یک سکه هستند».

بعد هم اضافه کرده :« آنچه باعث می شود رئیس دولت و سایر دولتمردان بخواهند همچنان برای برجام، دستاورد بسازند، آن است که دولت در حوزه های دیگر، متاسفانه چندان دستاوردی ندارد و در اشتغال و تورم و معیشت مردم، به هیچ وجه کارنامه قابل قبولی ندارد».

آمارهای غلط


ادعاهای روحانی مبنی بر بهبود شرایط اقتصادی حتی صدای رسانه‌های همسو با خودش را هم درآورده است. مثلا روزنامه حکومتی همدلی امروز نوشت: «اتکا به آمار‌های غلط، تظاهر به آرامش در سپهر سیاست ایران، کتمان‌سازی واقعیت‌های معیشتی مردم، ایجاد امید‌های کاذب،گره زدن همه مشکلات به تحریم‌ها و پناه گرفتن در زیر چتر نظریه‌های پوسیده و نخ‌نمای دایی‌جان ناپلئونی، همگی اتکای روحانی به پوپولیسم را در جمع مردم شیروان به نمایش می‌گذارند.

در شرایط حاضر و با توجه به ظهور و بروز نشانگان ناکارآمدی دولت روحانی در گشایش‌های اقتصادی، به نظر نمی‌رسد که اتخاذ چنین رفتار‌ها و روش‌هایی موثر واقع شود». اما واقعیت‌ها آنچنان سیاه و غیر قابل انکار است که خود روحانی هم حتی به طور متناقضی در همین سخنرانی خود از شرایط سخت کنونی آه و ناله کرده و به تاکید گفت که شرایط کنونی به مراتب سخت تر از شرایط جنگ است.

و در همین رابطه ملتمسانه خطاب به آمریکا گفت « همین ساعت و همین لحظه، دست از تحریم بردارید؛ ما آماده مذاکره ایم». البته هدف اصلی او این بود که عامل وضعیت داغان اقتصادی را تحریمها و عامل خارجی معرفی کند. در حالی که بازهم از داخل خود رژیم در رسانه های حکومتی به او جواب دادند که علت اصلی فساد و ناکارآمدی دولت اوست. مثلا روزنامه جهان صنعت 24تیر نوشت همه این فجایع اقتصادی اجتماعی پا در عملکرد دولت ناکارآمد خود روحانی دارد.

س: چرا روحانی ادعاهایی را مطرح می کند که از یک سو باعث خشم و نفرت مردم می شود و از سوی دیگر حتی از جانب باند خودش هم مورد تخطئه و تکذیب قرار می گیرد؟


ج: اگر روحانی یا هر یک از سردمداران رژیم فقط به بخشی از واقعیت اعتراف کنند معنی بلافصلش این است که این رژیم باید گورش را گم کند. علت این همه وقاحت در انکار واقعیت ها چیزی جز بن بست مطلق و بی راه حلی مطلق نیست. رژیم برای هیچ یک از مسائل ریز و درشت اقتصادی اجتماعی مطلقا هیچ راه حلی ندارد و شگردش پاک کردن صورت مسئله و انکار واقعیت‌ها آنهم با ماورای وقاحت است.دروغ درمانی در تله دوگانه تحریمها و برجام – قیام ایران

در انکار خفقان و سرکوب می گویند که ایران تحت حاکمیت آخوندها نمونه و الگوی حقوق بشر است، و همة دنیا بایستی از ایران بیاموزد. در مورد وضعیت زندانها و زندانی ها می گویند ما اصلا زندانی سیاسی نداریم در مورد سرکوبی زنان رئیسی می گوید دنیا بایستی تکریم زنان را از جمهوری اسلامی بیاموزد.

در مورد پایمال کردن و تجاوز به حقوق کارگران روحانی در سخنرانی دیروز خود در وقاحت سقف زد و گفت کارگران بایستی مانند کارگران ژاپن در دورة بعد از جنگ بایستی ساعاتی را مجانی کار کنند. بگذریم که مشخص نکرد که کارگران در کدام کارخانه از هزاران کارخانة تعطیل یا درآستانه تعطیل باید کار کنند.

طبعا من در اینجا نمی خواهم فهرستی از وارونه گویی های بهت آور سردمداران رژیم را بازگو کنم، که خودش یک کتاب کامل می شود. بلکه می خواهم نتیجه بگیرم که در بن بستی که رژیم در آخرین مرحله حیات خود به آن دچار شده هیچ راهی جز توسل به دروغ و وارونه گویی گوبلزی ندارد.

س: با این ادعاهای سخیف از یک سو و تخطئه و تکذیب بلافاصله آن در درون خود رژیم که به نظر می رسد شاهد یک دور و تسلسل هستیم چشم انداز چیست؟


ج:این ادعاها و تکذیب های متوالی تنها دست و پا زدن کسی را که در باتلاق در حال فرو رفتن است تداعی می کند. تا آنجا که به رژیم بر می گردد چشمی اندازی جز غرق و نابودی برایش متصور نیست. اما چشم انداز ایران درست معکوس آن است. چشم انداز اکیدا روشن و تابناک است. زیرا دشمن ترین دشمن ایران و ایرانی یعنی همین رژیم پلید منفور در حال فرو رفتن و نابودی است. البته این خود بخودی حاصل نشده است.

و حاصل رزم و پیکار بی امان همین مردم و مقاومتشان است که طی ۴دهة گذشته از فدیه و فدای رشید ترین فرزندان خود ۱۲۰هزار مجاهد و مبارز فروگذار نکردند. این دقیقا آنروی سکة تباهی و ظلمت و دروغ رژیم آخوندی است که طی همین روزها و در سالگرد آغاز مقاومت انقلابی مسلحانه در اشرف ۳، که کانون و تجسم مقاومت مردم ایران است جلوه یی تام و تمام دارد.دروغ درمانی در تله دوگانه تحریمها و برجام – قیام ایران

برجسته ترین شخصیت های سیاسی و صاحب نظران از دهها کشور جهان بر این نکات اتفاق نظر داشتند که اولا رژیم آخوندی در حال سقوط است و هیچ سرنوشت دیگری برایش متصور نیست ثانیا آلترناتیو و جایگزین آن یعنی مجاهدین و مقاومت سازمانیافته ایران در پرتو پایداری پرشکوه رزمندگانش درمسیر پیروزی تردید ناپذیر در حال حرکتند.

و اشرف سه تجسم و تبلور ارادة ای مقاومت و تقدیر مبارک آن است. اجازه بدهید من در این جا از جملاتی از انبوه آنچه که در این چند روزه از سخنرانان این گردهمایی ها شنیده ایم اشاره کنم. میشل آلیو ماری وزیر پیشین در دولت فرانسه: این محل شگفت‌انگیزی که در این زمان کوتاه ساخته‌اید نشان می‌دهد که شما توانایی چه کارهایی دارید. حتی دولت دینامیکی مثل دولت فرانسه نمی‌تواند در این مدت کوتاه چنین شهری را بسازد. این یک امید را نمایندگی می‌کند.

اثبات حقیقت


دکتر متیو آفورد عضو پارلمان انگلستان: شما اثبات این حقیقت هستید که مردم ایران در برابر این رژیم تسلیم نمی‌شوند. ارتشبد کانوی: شب گذشته من با جمعی از زنان مجاهد گفتگو کردم و دیدم که چه توان بالایی دارند که متحمل این همه رنج شدند و هم‌چنان پایدار باقی ماندند. تعهد به مأموریتشان و فداکاری برای بقیه. بعد از این دیدار من واقعاً زیر و رو شده بودم.

به مردان اشرف می‌گویم که کاملاً متقاعد هستم تا زمانی که زنانی این‌چنین رزمنده در کنار شما هستند پیروزی شما حتمی است. این ها سخنان مبرزترین سیاستمداران و نظریه پردازان سیاسی است با انبوهی سابقه، دانش و تجربة سیاسی. بی جهت نیست که رژیم از این سخنان کف به دهان آورده و سرخود را به در و دیوار می کوبد. اما باید گفت سر خود را به هر صخره‌یی که می خواهید بکوبید آنچه آمدنی است بی تردید خواهد آمد و خوب است که آخوندها و پاسداران نصحیت سناتور توریسلی را بشنوند که گفت خوب است از الان به فکر جایی برای فرار خود باشید.

مطالب مرتبط

برایان هوک: تحریم‌ها رژیم ایران را از ۵۰میلیارد دلار درآمد محروم می‌ک

وحشت از عواقب خودزنی برجامی

لطفا به اشتراک بگذارید: