برخورد وحشیانه نیروهای انتظامی با مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی

معضلات اجتماعی و عدم حل آنها


مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۴۹ – برخورد وحشیانه نیروهای انتظامی با مردم

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «حکومت آخوندی عاجز از حل آب آشامیدنی» ، «برخورد وحشیانه نیروهای انتظامی با مردم» و «حوادث کارگری در ایران بر سکوی اول جهان»

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


کاهش ۹ برابری قدرت خرید نسبت به ۸ سال قبل


یک کارگزار رژیم به نام علیرضا حیدری (نایب رئیس اتحادیه حکومتی پیشکسوتان جامعه کارگری) اعتراف کرد میزان قدرت خرید یارانه نقدی به نسبت سال ۸۹، نه برابر کاهش یافته است.برخورد وحشیانه نیروهای انتظامی با مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی

او گفت: آن زمان یارانه‌ها برای یک خانوار چهار نفره، چیزی حدود ۶۰ درصد حداقل دستمزد بود.

درحالیکه ۶۰ درصد حداقل دستمزد سال ۹۸ چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود.

الان اگر یک خانواده چهار نفره کارگری ۱۸۰ هزار تومان می‌گیرد، باید نه برابر آن عدد را بگیرد تا ارزش یارانه سالهای ۸۹ و ۹۰ را گرفته باشد.

جبران خسارت ۴۰ هزار میلیاردی موسسات مالی غیرمجاز با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان از جیب هر ایرانی


رژیم آخوندی برای جبران دزدی سپاه پاسداران از مؤسسات مالی دست در جیب مردم کرده است.

یک کارشناس اقتصادی رژیم با نام سید محمد صادق الحسینی ضمن کوچک نمایی از میزان خسارات وارده اعتراف کرد که : میزان خسارت وارد شده بابت فعالیت موسسات مالی غیرمجاز بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: در جریان برخورد با موسسات مالی غیرمجاز، سپرده ۲ میلیون سپرده گذار از جیب ۸۰ میلیون نفر ایرانی تامین شد. به طوری که سهم هر نفر در جبران این خسارت ۵۰۰ هزار تومان در سال بود

رشد تصاعدی اجاره بها درکرمانشاهبرخورد وحشیانه نیروهای انتظامی با مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی


رشد تصاعدی اجاره بها در استان کرمانشاه به مراتب وخیم‌تر از میانگین کشوری است و قیمت اجاره حتی تا چهار برابر سال ۹۷ جهش کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری رژیم در کرمانشاه گفت: در برخی مناطق شهر کرمانشاه شاهد افزایش قیمت ۴۰۰ درصدی و حتی بیشتر اجاره بهای مسکن هستیم. استان کرمانشاه در رتبه ۳۱ و کم‌درآمدترین استان کشور قرار دارد.

بخش زیادی از مستأجران که از پسِ تأمین اجاره‌های جدید بر نمی‌آیند، تنها راه چاره را در رفتن به محله‌های ارزان‌تر یافته‌اند؛ مستأجران این محله‌ها هم دنبال خانه‌های کوچک‌تر، حاشیه‌نشینی و حتی در مواردی به فکر چادرنشینی افتاده‌اند.

۳۰۰۰ خانه آسیب دیده بعد از زلزله درمسجد سلیمان


نماینده ایذه در مجلس رژیم با نام هدایت الله خادمی گفت: زلزله خسارت زیادی به مدارس و مراکز بهداشتی و منازل شهر مسجد سلیمان وارد کرده است.

روز سه شنبه ۱۸ تیر ۹۸ مدیر بنیاد مسکن رژیم در شهرستان‌ مسجد سلیمان در رابطه با خسارات زلزله روز گذشته در این شهر، اطلاع داد که «طبق برآوردها و پیش بینی ها تعداد منازل مسکونی آسیب دیده به ۳ هزار خانه می رسد که دچار ترک های عمیق تا نیمه عمیق شدند.

با توجه به اینکه بافت اکثر این منازل بالای ۳۰ سال است نیاز به باسازی کامل دارند».

غارت ۲۶۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال از جیب ۱۴ هزار زباله گرد در تهرانبرخورد وحشیانه نیروهای انتظامی با مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی


بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران حکومتی، هر شهروند تهرانی روزانه یک کیلو زباله تولید می‌کند. زباله‌ای که به گفته‌ی دلالان هر کیلوی آن ۳۰۰ تومان فروخته می‌شود. با این حساب، میزان زباله قابل بازیافت در تهران روزی ۷۲۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود؛ که می‌شود سالی ۲۶۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان.

چند روز پیش، فرشید یزدانی، مدیرعامل انجمن حکومتی باصطلاح حمایت از حقوق کودکان در نشستی گفته بود: «حدود ۱۴ هزار زباله گرد در تهران وجود دارد که از این تعداد ۴۷۰۰ نفر کودک هستند یعنی رقمی در حدود یک سوم و عمده زباله گردها، در واقع بیش از ۹۰ درصد آن‌ها هم از اتباع افغانستان هستند».

این مافیای سازماندهی شده در شهرداری تهران تحت کنترل ایادی رژیم به چپاول مشغول است.

...........................................

گزارش اول: حکومت آخوندی عاجز ازحل آشامیدنیبرخورد وحشیانه نیروهای انتظامی با مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی


بحران آب آشامیدنی که یکی از معضلات جدی روستاها وکلان شهرها است باشروع تابستان وفصل گرما جدی تر شده است .

وهرروز مردم با کمبود ویا قطعی مستمر آب روبرو هستند . وبه دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است . درهمین رابط گزارشی تهیه شده که توجهتون را به آن جلب میکنم .

.........................................

گزارش دوم:‌ بر خورد وحشیانه نیروهای انتظامی با مردمبرخورد وحشیانه نیروهای انتظامی با مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی


حکومت آخوندی که از حل ابتدایی ترین مشکلات مردم درمانده شده وهرروز درباتلاق بحرانهای داخلی وبین المللی بیشتر فرو میرود .

با زهم مثل همیشه چاره را در سرکوب واختناق بیشتر دیده وبا هر بهانه ای دست به اذیت وآزار وحمله وهجوم به مردم در کوچه وخیابانها می زند.

تا از این طریق بتواند جلوی گسترش اعتراضات مردم را بگیرد . از چنین اقدامات وحشیانه ماموران سرکوبگر گزارشی تهیه شده که با هم به دیدن آن می ریم

...................................

گزارش سوم : حوادث کارگری در ایران بر سکوی اول جهانبرخورد وحشیانه نیروهای انتظامی با مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی


این روزها شاهد افزایش حوادث ناشی از کار که منجر به مرگ میر کارگران می شود هستیم .

سوال این است که چرا سوانح کارگری درحاکمیت آخوندها این میزان بالاست تاجایی که یکی از کارگزاران رژیم اعتراف می کند که ایران رکورد دار سوانح کارگری درساختمان سازی می باشد.

در رابطه با افزایش سوانح کارگری گزارشی تهیه شده که توجهتون را به آن جلب میکنم

مطالب مرتبط

دردهای مردم و عدم پاسخگویی کارگزاران – مجله اجتماعی، اقتصادی

پاسداران فساد

لطفا به اشتراک بگذارید: