سیلی‌های پیاپی – قیام ایران

تحریمهای جدید آمریکا وهدف قرارگرفتن و سقوط پهپاد رژیم در خلیج فارس


گفتگو با رضا هفت برادران

خبر و نظر:


خبرگزاری رویتر گزارش داد وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد روز پنجشنبه تحریمهای جدیدی را علیه ۵ شخص و ۷ شرکت مرتبط با برنامه اتمی و موضوعات تکثیری ایران مورد تحریم قرار داد. سایت خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد: اداره کنترل دارایی های خارجی (OFAC) در خزانه داری آمریکا علیه یک شبکه شرکتهای پوششی و نمایندگان آنها که در تهیه و تجهیز مصالح و مواد حساس برای عناصر تحریم شده برنامه اتمی (رژیم) ایران درگیر بودند اقدام کرد.سیلی‌های پیاپی – قیام ایران

اشخاص و نهادهایی که روز پنجشنبه هدف قرار گرفتند در ایران، چین و بلژیک مستقر می باشند و بعنوان یک شبکه تهیه و تجهیز برای شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران (TESA) عمل می کرده اند شرکتی که نقشی مهم و حساس در برنامه غنی سازی اورانیوم ایران ایفا می کند. این شرکت سانترفیوژهایی را می سازد که در سایتهای سازمان انرژی اتمی (رژیم) ایران بکار گرفته می شوند.

در اطلاعیه خزانه داری آمده است که خزانه داری برای از کار انداختن شبکه تهیه و تجهیز اتمی ایران اقدام کرده است شبکه یی که با شرکتهای پوششی مستقر در چین و بلژیک مرتبط بوده و به نفع اهداف شرورانة رژیم کار می کرده اند. استیو منوچین وزیر خزانه داری گفت (رژیم) ایران نمی تواند در پهنه جهانی ادعای حسن نیت داشته باشد در حالیکه به خرید و ذخیره محصولات برای سانتریفیوژها ادامه می دهد...».

تحریمهای جدید


جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، پنجشنبه ۲۷ تیرماه در واکنش به دور تازه تحریم های آمریکا در ارتباط با برنامه هسته ای (رژیم) ایران گفته است: یکی از بدترین اشتباهات توافق با (رژیم) ایران، که در حال حاضر به طور کامل نمایان شده این است که به (رژیم) اجازه داد شد که برنامه غنی سازی اورانیوم داشته باشد.سیلی‌های پیاپی – قیام ایران

بولتون در ادامه توییت خود نوشته است: (رژیم) ایران نباید غنی سازی (اورانیوم) داشته باشد. فشار حداکثری تا زمانی که (رژیم) ایران جاه طلبی های اتمی و فعالیتهای مخرب خود را کنار بگذارد، ادامه خواهد داشت. در همین حال گزارش خبرگزاری رویتر (۲۸تیر) حاکی از آن است که بر اثر تحریم های آمریکا؛ دو کشتی باری (رژیم) ایران چند هفته است که به خاطر تحریم های آمریکا، در برزیل متوقف شده و قادر به سوختگیری و بازگشت به ایران نیستند.

این دو کشتی به نامهای باوند و ترمه در آب های ساحلی بندر پاراناگوا، واقع در ایالت پارانا در جنوب برزیل، لنگر انداخته اند. مقامات بندر به رویترز گفته اند که این دو کشتی چند ماه پیش محموله "اوره" - که در تولید کود شیمیایی کاربرد دارد - برای برزیل آوردند و قرار بود که با محموله ذرت به ایران برگردند. اما به دلیل تحریمها قادر به سوختگیری و بازگشت نیستند.

در همین حال مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته طرحی را تصویب کرد که به موجب آن دسترسی به داراییهای ایران در بانک لوکزامبورگ برای پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری سال۱۹۸۳ در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت ممکن می‌شود.

تصویب لایحه


تلویزیون رژیم روز گذشته ضمن اعلام این خبر گفت: کراک پنس نماینده جمهوریخواه ایالت ایندیانا و برادر مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا این لایحه را تدوین کرده بود. دو هفته پیش هم نسخه متناظر این لایحه در مجلس سنای آمریکا تصویب شد،سیلی‌های پیاپی – قیام ایران

از سوی دیگر،‌ روز گذشته رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی یک پهپاد متعلق به رژیم ایران را بر فراز آبهای خلیج فارس سرنگون کرده‌اند. ترامپ که سخنانش از شبکة تلویزیونی فاکس نیوز پخش می‌شد گفت که این پهپاد به فاصله بسیار بسیار نزدیکی آمده بود آمده بود و به چندین هشدار کنار رفتن توجهی نکرده بود و امنیت کشتی و خدمه آنرا تهدید می کرد این پهپاد بلافاصله نابود شد.

این یکی از بسیاری از اعمال تحریک آمیز و خصمانه رژیم ایران علیه کشتی هایی است که در آبهای بین المللی عمل می کنند. رژیم خبر هدف قرار گرفتن و سقوط پهپاد خود را تکذیب کرد. مجری: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ادعای روز گذشته رئیس‌جمهور تروریست آمریکا را در خصوص سرنگونی پهپاد ایرانی تکذیب کرد.

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی اعلام کرد برخلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم رئیس‌جمهور رژیم آمریکا تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس‌جمهور آمریکا پس از انجام مأموریت شناسایی و کنترل برنامه‌ریزی شده به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشتند و هیچگونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو یو.اس.اس باکسر آمریکایی گزارش نشده است.

گفتگوی سیاسی


در این گزارش که دیدیم بیشتر به دو موضوع پرداخته شده بود یکی تحریمهای جدید آمریکا و دیگری هدف قرار گرفتن و سقوط پهپاد رژیم در خلیج فارس. آیا گرفتاری های رژیم به همین دو فقره محدود می شوند؟ واکنشهای رزیم به تشدید انزوایش بخصوص در رابطه با مجاهدین چه بوده؟ و چرا رژیم در مورد ضرباتی که دریافت کرده راه تکذیب و انکار را در پیش گرفته اینها از جمله سوالاتی است که در گفتگوی امروز با رضا هفت برادران در میان می گذاریم.

س: این روزها دوخبر مربوط به ایران در صدر خبرهای رسانه‌ها قرار گرفته است یکی تحریمهای جدید آمریکا و دیگری هدف قرار گرفتن پهپاد رژیم توسط آمریکا. می خواستم ارزیابی خود را در رابطه با این دو رویداد بگویید.


ج: این روزها شاهد سیلی ها و ضربه هایی هستیم که از چپ و راست به رژیم وارد می شود. بخشی از آنها همین تحریمهاست. تحریمهای جدید که ۵شخص حقیقی و ۷شخص حقوقی را به خاطر نقض تحریمهای فراسرزمینی آمریکا در بر می گیرد به گفته پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یادداشت توئیتی اش تحریمها « بعنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری آمریکا است که یک شبکه جهانی شرکت ها و مامورانی را که مواد برای برنامه اتمی رژیم تهیه می کردند هدف قرار داده است.سیلی‌های پیاپی – قیام ایران

پمپئو در یادداشتش افزوده است: اصلی ترین کشور حامی تروریسم نباید اورانیوم غنی سازی کند. این تحریمها بیانگر آن است که رژیم از دنبال کردن پروژه مخفی خود برای دستیابی به بمب اتمی دست برنداشته است. اما تحریمها فقط به همین محدود نمی شود. آمریکا به دنبال تحریم عناصر حزب الله وابسته به رژیم، طی همین روزها در صدد تحریم مزدوران و وابستگان عراقی رژیم هم هست. یعنی از هر طرف تمام منافذ تنفش رژیم را مسدود می کنند.

کمااینکه امامی کاشانی گماشته خامنه‌ای در جمعه بازارتهران امروز آه و ناله می کرد که «دشمن از هر طرف ما را احاطه کرده است». احتمالا منظور او تنها تحریمها نبود، به لحاظ سیاسی و نظامی نیز رژیم احاطه شده است. و هر تحرکی او را در معرض ضربه و فشار مضاعف قرار می دهد.

از جمله هدف قرار گرفتن پهپادش این واقعیت را در پهنه نظامی نشان می دهد و محدود شدن تحرک مزدورانش در عراق که خود را در انحلال حشدالشعبی نشان می دهد و همچنین مزدورانش در سوریه بخشی دیگری از این احاطه است. اما احاطه شدن اصلی رژیم در زمینه سیاسی توسط مجاهدین و مقاومت ایران است که خود را در کهکشان درخشان و خیره کننده‌یی که طی روزهای ۲۰ تا ۲۴ تیر در اشرف سه جریان داشت نشان می دهد.

و رژیم که طی تمام روزهای گذشته در قبال این رویداد شوکه کننده در بهت به سر می برد اکنون می بینیم که گویی یکباره بقضش ترکیده است. و صدای ضجه هایش را از رسانه هایش می توان شنید.

س: شما به واکنش های رژیم در قبال کهکشان مراسم سالانه مجاهدین و مقاومت ایران اشاره کردید، و گفتید که بقض رژیم ترکیده است منظورتان چیست؟


ج:همانطور که گفتم رژیم طی روزهایی که کهکشان جریان داشت به شدت جلوی خود و جلوی همة رسانه‌های تبلیغاتی اش را گرفته بود که نسبت به آن واکنش نشان ندهند. که البته بازهم مواردی مثل اظهارات جولیانی که گفته بود رژیم رفتنی است و مجاهدین هم به رهبری مریم رجوی آلترناتیو آن هستند که انعکاس جهانی پیدا کرده بود ناچار بودند منعکس کنند.

آنچه در کهکشان امسال اتفاق افتاد در واقع تجسم کابوس مرگبار رژیم بود که دو وجه داشت، یکی تثبیت و شناسایی مقاومت سازمانیافته ایران به عنوان آلترناتیو و بدیل سیاسی قدرتمند رژیم و دیگری رونمایی و جهانی شدن اشرف سه، به عنوان چیزی که رسانه های خود رژیم هم از آن این چنین یاد کرده‌اند «این مهم، حاوی یک پیام سیاسی و اجتماعی است.

(مجاهدین) از یک طرف میخواهند قدرت و اقتدار به اصطلاح آلترناتیو نظام را به رخ جهانیان بکشانند و از طرف دیگر، به هواداران خود در داخل کشور نوید و امیدواری دهند». در واقع اگر ازسیلی و ضربه به رژیم صحبت می کنیم باید نخست از ضربه‌ استراتژیکی که با کهکشان امسال و با رونمایی اشرف ۳، بر رژیم وارد آمد یاد کرد که ضرباتی مانند تشدید تحریمها و یا هدف قرار گرفتن پهپادش در مقایسه ناز و نوازش محسوب می شود.

س: بر گردیم به موضوع تحریمها، روحانی چندی پیش گفت که دیگر چیزی نمانده که آمریکا بخواهد تحریم کند اما با این همه تقریبا هر هفته شاهد اعلام تحریمهای جدید از سوی آمریکا هستیم. بالاخره کدام یک واقعی تر است؟


ج: در واقع هر دو درست است. از یک طرف این حرف روحانی که سایر سردمداران رژیم مانند جهانگیری و سخنگوی وزارت خارجه هم گفتند درست است که واقعا کمتر نهاد و مهرة رژیم است که از تحریم ها مصون مانده باشد. بگذریم که سیلی‌های پیاپی – قیام ایرانمجاهدین و مقاومت ایران به جد مطالبة خود را در مورد لیست گذاری وزارت اطلاعات که در کنار سپاه پاسداران بازوی دیگر جنایت رژیم علیه مردم ایران است و همچنین روحانی و ظریف را دنبال می کند.

و به نظر می رسد آمریکا با تحریمهای فزاینده و تدریجی رژیم می خواهد همة روزنه ها را به روی آن ببندد. اینکه رژیم تا کی می تواند در برابر خفگی اقتصادی و سیاسی ناشی از تحریمها تاب بیاورد را آینده مشخص خواهد کرد. اما تا همین جا همین حرف که مگر چیزی مانده است که آمریکا تحریم نکرده باشد نشانة نهایت استیصال رژیم است.

و رژیمی که تا چندی پیش ادعا می کرد که ما هفت راه برای دور زدن تحریمها داریم و اگر یکی را ببندند از ۶راه دیگر اقدام می کنیم امروز در برابر واقعیت آثار تحریم این چنین ابراز عجز و کلافگی میکند. در همین گزارش شنیدیم که دو کشتی رژیم در برزیل به دلیل خودداری این کشور از دادن سوخت به آنها چند هفته است که در یکی از بنادر این کشور متوقف شده اند. این سرنوشت همة کشتی ها و هواپیماهای رژیم است.

س: چرا رژیم هدف قرار گرفتن پهپاد خود را انکار و تکذیب می کند؟ با توجه به اینکه با امکانات دنیای کنونی این قبیل رویدادها نمی تواند برای همیشه پوشیده بماند.


ج: رژیم در انکار و تکذیب واقعیت های بسا بزرگتر و روشن تر از اینهم هیچ محظوری ندارد. کما اینکه روحانی نمایان ترین شاخص های اقتصادی را انکار می کند و وارونه جلوه می دهد. در حالی که بنابه گزارش منابع خود رژیم هر ماه یک صدهزار نفر به تعداد بیکاران افزوده می شود او با وقاحتی مافوق تصور می گوید نرخ بیکاری یک و سه دهم درصد کم شده است. ایضا در مورد تورم رکود و سایر شاخص ها که حتی صدای رسانه ها و مهره‌های خودش را هم در آورده است.

بنابراین بدیهی است که در مورد پهپاد هم انکار و تکذیب دم دست ترین کار برای رژیم است. اما نکته این است که در همین انکار و تکذیب می توان وحشت رژیم را به وضوح دید. در حالی که اگر رژیم در فاز رجز خوانی و قدرت نمایی بود مانند آمریکا که سقوط پهپاد خود را اعلام کرد و به رژیم هشدار داد رژیم هم بایستی به آمریکا هشدار می داد و خط و نشان می کشید. اما روشن است که منطق تعادل قوا بر دجالیت آخوندی چربیده است.

س: چرا رژیم این همه در مورد توقیف نفت کش حامل سوخت قاچاق تبلیغات می کند.


ج: به دلیل این که توقیف کشتی نفت کش رژیم توسط انگلستان بخصوص اگر به صورت یک رویه در بیاید که در خواهد آمد به معنی آن است که آخرین و شاید تنها روزنه‌یی که رژیم برای دور زدن تحریمها پیش خود تصور می کرد به رویش بسته سیلی‌های پیاپی – قیام ایرانمی شود.

در این مورد خاص توقیف نفت کشی که به سوریه نفت می برد و رژیم به این وسیله می خواست به رژیم متزلزل اسد سوخت برساند درد این ضربه را برای رژیم مضاعف می کند. بنابراین رژیم در صدد بود که به هر صورت به این اقدام انگلستان واکنش نشان بدهد و جلو این روند را بگیرد ابتدا سعی کرد این کار را با توقیف یک کشتی انگلیسی در تنگه هرمز انجام بدهد اما آن افتضاح به بار آمد و با ورود رزمناه انگلیسی پاسداران و قایقهایشان زبونانه پا به فرار گذاشتند.

اکنون به نظر می رسد که رژیم با تبلیغات و هیاهو در مورد توقیف یک نفت کش کوچک که تا کنون مشخص نشده متعلق به کیست و چیست می خواهد آن شکست و خفت را جبران کند. و اینگونه صورت خود را سرخ نگهدارد. اما اکنون وضعیت به گونه‌یی است که هر اقدام رژیم برای جبران شکست ضربه قبلی خود به ضربه و شکست دیگری برای رژیم تبدیل می شود. و رژیم با هر دست و پا زدنی بیشتر در باتلاق نابودی فرو می رود.

مطالب مرتبط

ضربات جدید به ساختار اتمی رژیم برای محروم کردن از دستیابی به بمب اتمی

هزارپای ولایت‌فقیه در تلهٔ تحریم‌ها (۱۳)

لطفا به اشتراک بگذارید: