جان پری وزیر سابق ایسلند در تظاهرات ایرانیان در استکهلم

جان پری ـ وزیر سابق ایرلند


بسیار خوشحالم که امروز اینجا هستم

و به شما و سایر سخنرانان می‌پیوندم تا حمایت خودمان را از مردم ایران در تظاهراتی که برای آزادی، دموکراسی و حقوق بشر در کشور خودشان برگزار می‌کنند نشان بدهیم.

همین روز قبل، ما شاهد دلیل دیگری بودیم که نشان می‌دهد چرا رژیم ایران فقط تهدیدی برای مردم ایران نیست، بلکه تهدیدی برای منافع اروپا و منافع تجاری ما و جامعه بین‌المللی است.

به نظر می‌رسد این رژیم فکر می‌کند که رفتار غیر قابل قبول آن از سوی اتحادیه اروپا تحمل خواهد شد و می‌تواند با توقیف کشتیهای ما و به گروگان‌گرفتن شهروندان ما، امتیازات بیشتری بگیرد.

این تعجب‌آور نیست، زیرا طی چهار دهه اخیر رژیم ایران توانسته است مردم خود را با برخورداری از مصونیت سرکوب کند.

این رژیم دهها هزار تن از مردم ایران را زندانی و اعدام کرده است که تنها جرم آنها مخالفت با رژیم بوده است.

بسیاری از شما که اینجا هستید قربانیان این رژیم هستید.

بسیاری از شما زندانیان سیاسی سابق هستید.

شما به‌دلیل سرکوب مستمر رژیم وادار به خروج از کشور شدید و بسیاری از دوستان و اعضای خانواده شما اعدام شدند و مورد اذیت و آزار و تهدید قرار گرفتند، زیرا شما از دفاع از یک ایران آزاد و دموکراتیک دست برنداشتید.

من تعهد شما را درک می‌کنم.

من افتخار آن‌را داشتم که هفته گذشته، همراه با دوست و همکارم سناتور جری هورکان از اشرف۳ در آلبانی دیدن کنم.


ما با اعضای جنبش دمکراتیک اصلی اپوزیسیون یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران صحبت کردیم و فرصت آن‌را داشتیم که به حرف‌های رهبر الهام‌بخش شما، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، مریم رجوی گوش فرا دهیم.

با وجود از خودگذشتگی ساکنان اشرف۳ و رهبری قدرتمند خانم رجوی من تردیدی ندارم که شما به دستیابی مردم خود به آزادی و دموکراسی در ایران کمک خواهید کرد.

در آلبانی من هم‌چنین شاهد حمایت قوی بین‌المللی از جنبش مقاومت ایران بودم،


نه تنها از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا، بلکه هم‌چنین از سوی جهان عرب .در کنفرانس‌های متعدد پنج روزه، ضرورت اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال (رژیم) ایران برجسته شد.

بسیاری از شخصیتهای بین‌المللی به طور مشخص از اتحادیه اروپا می‌خواستند آن‌چه را که از سوی رژیم ایران به‌عنوان مماشات تعبیر میشود کنار بگذارند و در سازمان ملل و سطوح بین‌المللی اقدام کنند تا رژیم و سران آن‌را به‌خاطر جنایاتش مورد حسابرسی قرار دهند.

چه در رابطه با تروریسم در اروپا و چه در رابطه با نقض جدی حقوق بشر در ایران.


من مایلم این فراخوانها را تکرار و تأکید کنم که یک سیاست قوی، اصولی و متحد اروپایی ضروری است که خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران را به‌رسمیت بشناسد و از آن حمایت کند.

ما در اتحادیه اروپا باید حقوق مردم ایران و جنبش مقاومت آنها را برای تغییر دیکتاتوری حاکم و برقراری دولتی که به‌طور واقعی در خدمت منافع مردم ایران قرار داشته باشد و حقوق و آزادی‌های آنها را تضمین کند... به‌رسمیت بشناسیم...

من برنامه ۱۰ماده‌یی دموکراتیک خانم رجوی را خوانده‌ام... بسیاری از شما قربانی سرکوب سیاسی (این رژیم) بوده‌اید و به‌خاطر تعقیب مستمر توسط آن وادار به تبعید شده‌اید.

خانواده‌ها و دوستانتان اعدام شده و مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند.... اکنون اتحادیه اروپا و دولت خودم و دولت سوئد را فرا می‌خوانم که از آلترناتیو دیکتاتوری حاکم بر ایران حمایت کنند.

من به حمایت از مردم ایران و معترضان در خیابانها که خواهان پایان سرکوب هستند ادامه خواهم داد.

من همراه با همکارانم در سنا و پارلمان ایرلند برای فشار آوردن به اتحادیه اروپا کار خواهم کرد تا در راستای حسابرسی از رژیم به‌خاطر نقض‌های متعدد حقوق بشری آن دست به اقدام بزند.

امیدوارم به‌زودی در تهران دیدار کنیم تا برقراری یک ایران آزاد و دموکراتیک را جشن بگیریم.

از شما متشکرم.

حاضر حاضر حاضر

لطفا به اشتراک بگذارید: