تشدید طرد و انزوای داخلی و بین‌المللی رژیم – قیام ایران

قیام ایران - تشدید طرد و انزوای داخلی و بین‌المللی رژیم

گزارش و گفتگو با میثم ناهید

خبر و نظر:تشدید طرد و انزوای داخلی و بین‌المللی رژیم – قیام ایران


علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی امروز در یک نشست خبری، به بحرانهای مختلف گریبانگیر رژیم اشاره کرد. وی که سخنان خود را با اشاره به سالگرد عملیات فروغ جاویدان آغاز کرده بود، با اشاره به اوضاع لرزان و بحرانی رژیم گفت: امروز هم ما در تنگه هستیم... امروز هم با شرایط مرصاد مواجهیم.

ربیعی افزود: « امروز (مجاهدین) در لایه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی فعال هستند و حرف های آنها امروز از دهان مسئولان آمریکایی شنیده می شود. وی همچنین با اعتراف به تنفر مردم از رژیم و سردمداران نظام آن را هم ناشی از مجاهدین دانست و گفت: «پشت تخریب چهره‌های نظام سازمان (مجاهدین) هستند.

ربیعی از اظهار آمادگی پمپئو با تلویزیون رژیم ابراز خوشوقتی کرد و گفت: «خوشبختاته گفت‌وگوی ظریف با رسانه‌های ایرانی پمپئو را به آن وا داشت که با ما گفت‌وگو کند». لازم به یادآوری است که وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی با خبرگزاری بلومبرگ گفته بود: «ظریف امکان این را پیدا می کند که به اینجا به نیویورک بیاید و بچرخد و با رسانه های آمریکا و مردم آمریکا صحبت کند و پروپاگاند (رژیم) ایران را در رسانه های آمریکایی پخش کند،

تبلیغاتتشدید طرد و انزوای داخلی و بین‌المللی رژیم – قیام ایران


من هم دوست دارم که این فرصت را داشته باشم نه این که تبلیغات کنم بلکه، به منظور آن که واقعیت را برای مردم ایران بازگو کنم و بگویم که رهبری (رژیم)ایران چه کرده و چگونه به ایران آسیب زده است». پمپئو همچنین طی اظهاراتی که در سایت وزارت خارجة آمریکا (۲۵ ژوییه) منعکس شده، هر گونه مذاکره با رژیم آخوندها را بی‌فایده دانست و گفت: « اروپایی ها اکنون می بینند که تلاش برای راه آمدن با این رژیم ،به نتیجه ای که میخواهند نرسیده است».

ربیعی در نشست خبری امروز خود در عین استقبال از مذاکره با آمریکا، با اشاره به سفر وزیر خارجة عمان گفت:‌ « ما از اینکه کشورهایی بخواهند خیرخواهانه دیدگاه‌های خود را با ما در خصوص مسائل منطقه‌ای مطرح کنند، استقبال می‌کنیم ولی سفرهایی از قبیل سفر بن علوی به منزله میانجی‌گری نیست».

سخنگوی دولت روحانی در مورد توقیف نفتکش انگلستان هم ادعا کرد که توقیف نفتکش از سوی ما مبنای حقوقی دارد، ولی انگلیس باید نفتکش ما را که بی‌دلیل توقیف کرده ، هر چه زودتر آزاد کند. از سوی دیگر احمد توکلی از مهره‌های باند خامنه‌ای و عضو سابق مجلس ارتجاع نیز طی اظهاراتی که در روزنامة ایران (۶ مرداد) به چاپ رسیده،

تنفر مردمتشدید طرد و انزوای داخلی و بین‌المللی رژیم – قیام ایران


با اشاره به تنفر مردم از رژیم گفت: «نیاز نیست کسی به مردم القا کند، آنها وضعیت را می‌بینند و می‌فهمند که ما صادق نیستیم و انقلاب و اسلام را پله قرار داده‌ایم. کثیری از مردم الان به این نتیجه رسیده‌اند که مسئولین برای خودشان جیغ و داد می‌کنند و ماها را سپر بلا قرار داده‌اند که به هدف‌های خودشان برسند.

این شکاف در اعتماد عمومی یک شبه و دو شبه و یک ساله و دو ساله پدید نیامده. این حاصل استمرار یک سوء عملکرد و سوء رفتار مستمر و ۴۰ ساله در سطح مسئولان عالی و بالادست کشور است». توکلی با اشاره به رشد حیرت انگیز دزدی و فساد در رژیم افزود: «۲۰ سال پیش عدد ۵۰۰ میلیون و یک میلیارد عدد بزرگی برای فساد بود.

۱۵ سال پیش عدد ۱۰ میلیارد و ۱۵ میلیارد بزرگ بود. بعد عددها شد ۱۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد و الان رسیده به چند هزار میلیارد. این وضعیت خطرناکی است. این بی اعتمادی در جامعه را باید باور کنیم». این مهرة باند خامنه‌ای در عین حال نبود آزادی و گسترش دزدی و فساد سردمداران رژیم را هم ناشی از مجاهدین دانست و گفت: « باید با اطمینان گفت که سبب‌ساز محدودیت برخی از جنبه‌های آزادی سازمان مجاهدین خلق بودند که وضعیت امنیتی و جنگی را بر کشور تحمیل کردند».

گفتگوی سیاسی


امروز سخنگوی دولت آخوند روحانی به صحنه آمد و حرفهایی درباره مجاهدین زد که از زوایایی جدید بود. سخنگوی دولت روحانی روی چه نکاتی انگشت گذاشت؟ مگر به نفع رژیم است که پیاپی و در بالاترین سطوح دشمن اصلی خودش را مطرح کند؟ چه اتفاقی افتاده که اینطور رژیم خط عوض کرده و چنین حرفهایی می‌زند؟ اینها سوالاتی هست که در گفتگوی امروز با میثم ناهید در میان می‌گذاریم.

س: هر سال شاهد بودیم که در سالگرد عملیات فروغ جاویدان سران، رسانه‌ها و کارگزاران رژیم جشن می‌گرفتند که هنوز سرنگون نشدیم. اما امروز سخنگوی دولت روحانی با اشاره به عملیات فروغ گفت: ما هنوز در تنگه هستیم. چرا چنین حرفی می‌زند؟


ج: سالهای قبل که این حرف رو می‌زدن، می‌خواستن بگن که دیدین سرنگون نشدیم! چون اتفاقی که در عملیات فروغ جاویدان افتاد، به گفته خودشون فاصله نظام تا سرنگونی ۴۸ ساعت بود. یعنی یک لرزه نابودی و براندازی رو بالا تا پایین نظام لمس و تجربه کرد. این حس اونقدر براشون دردناک بود و هست که هر سال به خاطر اینکه هنوز سرنگون نشدن ابراز خوشحالی می‌کردن.

البته همزمان تلاش می‌کردن اینگونه القا کنن که این خطر (سرنگونی از جانب مجاهدین) گویا دیگر با فروغ تمام شد و رژیم از سرنگونی جست. خطابشون هم اساسا به دو طرف بود: اول: جامعه (می‌خواستند جو ناامیدی رو در جامعه تزریق کنن که دیگه سازمان پیشتاز و سرنگون‌کننده‌ای وجود نداره، پس شما هم به فکر قیام و اعتراض نباشین و با همین رژیم بسازین)

دوم: بدنه خود نظام (برای روحیه دادن که نظام دشمن سرنگون‌کننده ندارد تا جلو ناامیدی و ریزش و وارفتن آنها را بگیرند) اما امروز ربیعی یک حرفی می‌زنه که سراپا با این خط رژیم (که تا کنون پیش می‌برد) در تناقضه. میگه: «امروز هم ما در تنگه هستیم... امروز هم با شرایط مرصاد مواجهیم».

خب «شرایط مرصاد» یعنی چه شرایطی؟ عملیات فروغ مگه خصلت و هدف سرنگونی نداشت؟ پس وقتی سخنگوی رسمی دولت روحانی می‌گه ما با شرایط عملیات فروغ روبرو هستیم،‌ امروز هم در تنگه هستیم، یعنی شرایط نظام در وضعیتی هست که باز هم شمشیر سرنگونی نزدیک بالای سر نظام بالا رفته است. کما اینکه پاسدار محسن رضایی هم جدیدا در توئیتی گفت: شرایط مرصاد ادامه دارد.

س: علت این حرف و تغییر لحن چی هست؟


ج: همونطور که گفتم نزدیک شدن خطر جدی سرنگونی. اما چرا الان چنین حرفی می‌زنند؟ علت بر می‌گرده به شرایط دو طرف متخاصم. یعنی رژیم در یک طرف و مجاهدین و مقاومت ایران در طرف دیگر. وضعیت کنونی رژیم: از نظر داخلی رژیم با یک اقتصاد فروپاشیده و فساد لجام گسیخته و فزاینده مواجه است.تشدید طرد و انزوای داخلی و بین‌المللی رژیم – قیام ایران

احمد توکلی: «۲۰ سال پیش عدد ۵۰۰ میلیون و یک میلیارد عدد بزرگی برای فساد بود. ۱۵ سال پیش عدد ۱۰ میلیارد و ۱۵ میلیارد بزرگ بود. بعد عددها شد ۱۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد و الان رسیده به چند هزار میلیارد. این وضعیت خطرناکی است. این بی اعتمادی در جامعه را باید باور کنیم!» (۶مرداد)

به لحاظ اجتماعی با یک خشم انفجاری بی‌مانند مواحه است (تاجیک: «شرایط ذهنی بسیار منفی و مخربی با مردم (نسبت به نظام) همراه است... جامعه به صورت پارادوکسیکالی...تولید رادیکالیزم و اپوزیسیون و نارضایتمندی می‏ کند» (۶مرداد)

دوم: از نظر بین‌المللی: برجام شکست‌خورده. سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه رژیم با هدف خرد کردن استخوانهای نظام. سنگین‌ترین تحریمهای تاریخ اعمال شده. سپاه در لیست تروریستی گذاشته شده. خامنه‌ای و بیتش در تحریم هستند. فاصله گرفتن روز به روز اروپا از نظام

س: بله اینها درست. اما این وضعیت چه ربطی به عملیات فروغ داره که سخنگوی دولت روحانی با اشاره به وضعیت فروغ نسبت به این شرایط هشدار میده؟


ج: این وضعیت بیانگر یک وضعیت بسیار بحرانی است. اما هرچقدرهم وضعیت خودش بحرانی باشه، اگر یک نیروی برانداز و یک آلترناتیو بالفعل و قدرتمند وجود نداشته باشه، با هر بالا و پایینی در نهایت کار به سرنگونی نمی‌انجامه. بنابراین آن پارامتر سرنگون‌کننده که رژیم خیلی ازش وحشت داره، وجود یک آلترناتیو منسجم، با تشکیلاتی پولادین، برنامه‌های مشخص سیاسی، و اعتبار جهانی هست.

خب در دوران فروغ جاویدان این پارامتر همون مجاهدین و ارتش آزادیبخش بودن که تا آستانه کرمانشاه پیش رفتن و اون لرزه رو بر تن رژیم انداختند. الان که ربیعی می‌گه ما امروز هم در تنگه هستیم و شرایطمون شرایط مرصاد هست، به این علت است که آلترناتیو هم در سطح و مدار سرنگون‌کننده وجود داره. حالا چرا امروز سخنگوی دولت روحانی میاد چنین اعتراف بزرگی می‌کنه؟

به خاطر موقعیت این آلترناتیو سرنگون‌کننده که مشخصا در سلسله تظاهرات هموطنان در کشورهای مختلف و ۵روز اجلاس بین‌المللی در اشرف۳ که به مدار جدیدی رسید. تا به حال سیاست رژیم این بوده که تا جایی که می‌تونه اسمی از مجاهدین نیاره تا این آلترناتیو مطرح نشه، اما به دلیل ابعاد این واقعیت، دیگه این سیاست را نمی‌توان ادامه داد.

استراتژی سکوت


کمااینکه امروز روزنامه‌های رژیم با یک کارگردان وزارت اطلاعات که ماموریتش ساختن سریالها و فیلمهای مجعول و لجن‌پراکنی علیه مجاهدینه، مصاحبه کردن. اون گفت: «در حال حاضر دیگر استراتژی سکوت در مورد مجاهدین برقرار نیست». چرا که الان به ویژه پس از کهکشان و سلسله تظاهرات بی‌نظیر مجاهدین و مقاومت ایران، دیگه امکان پوشاندن این آلترناتیو چه برای جامعه ایران و چه برای جهان وجود نداره.

دیروز روزنامه حکومتی جوان نوشت: «تلاش ویژه‌ای صورت می‌گیرد تا مجاهدین را به عنوان «آلترناتیوی دموکراتیک» برای نظام جمهوری اسلامی قالب کنند... سازمان مجاهدین از حمایت برخی از مراکز امریکا مانند «انستیتوی واشنگتن برای سیاست‌گذاری خاور نزدیک» یا «مؤسسه آمریکن اینترپرایز» بهره‌مند شده است. آن‌ها تلاش می‌کنند که ایده «سازمان مجاهدین خلق جایگزین مناسب و دمکراتیکی برای حکومت ایران محسوب می‌شود» را به عنوان سیاست امریکا مطرح کنند».

س: ببینید،‌ بهرحال عملیات فروغ جاویدان یک عملیات نظامی بود. الان که یک عملیات نظامی بالفعل جریان نداره. پس اینکه سخنگوی رسمی دولت روحانی امروز در جلسه علنی با خبرنگاران می‌گوید در شرایط مرصاد هستیم-یا محسن رضایی می‌گوید: شرایط مرصاد ادامه دارد. دقیقا یعنی چی؟


ج: عملیات نظامی یا هرگونه اقدام دیگه وسیله هستن. وسیله‌ای برای رسیدن به هدف. هدف چی بوده و هست؟ سرنگونی. اولاً ارتش آزادیبخش به عنوان ابزار اصلی سرنگونی که با نیروی جنگنده و مصمم خودش و با تشکیلات و انضباط آهنین خودش شناخته می‌شود، وجود و حضور دارد. ثانیاً هنر یک نیروی انقلابی، اون هم در سطح و مدار آلترناتیوی سرنگون کننده اینه که خودش رو با هر مرحله و هر دوران منطبق کنه و شیوه‌های نویی در پیش بگیره که به اون هدف (سرنگونی) برسه.تشدید طرد و انزوای داخلی و بین‌المللی رژیم – قیام ایران

آیا مجاهدین طی ۳۱ سالی که از فروغ می‌گذره از هدف سرنگونی دست برداشتن؟ یا جابجا در هر مرحله شیوه‌های منطبق با دوران رو کشف کردن، قیمتش رو دادن و با اون در برابر رژیم ایستادن؟ یک قلم وقتی رژیم می‌خواست با رسیدن به بمب اتم برای خودش تضمین بقا به دست آورد، مگه مجاهدین همین تضمین بقا رو تبدیل به طناب دار براش نکردن؟

امروز روزنامه حکومتی جوان نوشت: «این تشکیلات در همین سال‌های اخیر حدود ۱۸ مرتبه مسائل هسته‌ای ما را به انحای مختلف افشا کرده و بسیاری از تحریم‌ها خروجی اقدامات آنهاست». یا خود ربیعی امروز گفت: «امروز (مجاهدین) در لایه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی فعال هستند و حرف‌های آنها امروز از دهان مسئولان آمریکایی شنیده می شود».

معنی این حرف این است که آمریکا در تحلیلشون از شرایط اقتصادی، اجتماعی و امنیتی، حرف و تحلیل مجاهدین را پذیرفته‌اند. کما اینکه وزیر خارجه این کشور گفت: «اروپایی ها اکنون می بینند که تلاش برای راه آمدن با این رژیم ،به نتیجه ای که میخواهند نرسیده است». در نظر داشته باشین که تا یکی دوماه پیش دولت آمریکا پیاپی می‌گفت بیایید مذاکره و... همون موقع خانم رجوی بارها گفت که این رژیم توان و ظرفیت رفتن پای تغییر رفتار را ندارد.

نتیجه ندارد


خب الان خودشون نسبت به رسیدن به یک توافق با رژیم ابراز ناامیدی می‌کنن و به اروپایی‌ها هم توصیه می‌کنن که تلاش نکنید با این رژیم کنار بیاین. نتیجه نداره! وحشت رژیم و سخنگوی دولتش هم همینه که مجاهدین مانند یک کاتالیزور،‌ جامعه جهانی رو با شتاب به سمت تنها راه‌حل در برابر این رژیم، یعنی سرنگونی نزدیک می‌کنند.

البته حرف سخنگوی دولت روحانی تنها عطف به شرایط بین‌المللی نیست. چرا که بلافاصله به پایگاه گسترده مجاهدین در داخل کشور اشاره می‌کنه و تاثیری که کانونهای شورشی در جامعه دارن و میگه: «پشت تخریب چهره‌های نظام سازمان (مجاهدین) است». کما اینکه چند روز پیش آخوند پورمحمدی اعتراف کرد: تمامی شکستهای ما به خاطر مجاهدین است. هر ضربه‌ای که به نظام وارد آمده را نگاه کنید، رد پای مجاهدین در آن است.

بنابراین، اینکه امروز سخنگونی دولت روحانی میگه امروز در شرایط مرصاد هستیم و در تنگه هستیم، عطف به وضعیت رو به زوال خود رژیم و موقعیت رو به اعتلای مجاهدین و مقاومت ایران به عنوان یگانه آلترناتیو سرنگون کننده این رژیم است.

بذر امید


اعترافی که نشون میده تمامی تلاشهای رژیم برای پوشاندن واقعیت آلترناتیو شکست خورده و در جامعة ایران بذر امید برای سرنگونی همه جا پراکنده شده و جوانه زده ، رو به جامعه جهانی هم نشون داده که این رژیم باید سرنگون بشه و سرنگونی هم کار مردم و این آلترناتیو ملی و مردمی هست. اینطور سیاستهای جهانی رو هم هر چه بیشتر و با شتابی بالاتر علیه رژیم سمت و جهت داده.

کما اینکه دیروز خانم مریم رجوی بر همین واقعیت انگشت گذاشتن و گفتند: «رژیم حاکم در محاصره مردم به‌جان آمده‌یی است که یقین کرده‌اند رهایی‌ آن‌ها جز با ساقط کردن آخوندها میسر نیست، این رژیم دیگر ذخیره و بنیه‌یی‌ برای بقا ندارد و در گرداب سرنگونی دست و پا می‌زند».

مطالب مرتبط

حلقه انزوا تنگتر می‌شود – قیام ایران

حلقهٔ انزوا تنگتر می‌شود

لطفا به اشتراک بگذارید: