امواج پیاپی تحریم و تلاطم و وحشت در رژیم – قیام ایران

قیام ایران - امواج پیاپی تحریم و تلاطم و وحشت در رژیم

گزارش و گفتگو با رضا هفت برادران

خبر و نظر:امواج پیاپی تحریم و تلاطم و وحشت در رژیم – قیام ایران


روحانی که در یک سفر استانی دیگر به آذربایجان شرقی سفر کرده، طبق معمول از این سفر به عنوان فرصت و بهانه‌یی برای سخنرانیهای متعدد و پیگیری خط گفتار درمانی و امید درمانی خود استفاده می‌کند، اما بحرانهای متعددی که رژیم با آن مواجه است، روحانی را وادار می‌کند که در کنار امیددرمانی‌های معمول،

به این بحرانها و مشخصاً بحرانی که با تحریم ظریف وزیر خارجة رژیم گریبانگیر رژیم شده نیز اشاره کند: « خب اگر کسی میگه من می‌خواهم مذاکره کنم با یک دولتی راه مذاکره چیه؟ راه مذاکره وزارت‌خارجه هست دیگه راه دیگه‌ای نداریم، رئیس این وزارتخانه و مسئول دیپلماسی خارجی کی هست؟ وزیر امورخارجه است».

روحانی البته در این مورد نیز امید درمانی پیشه کرد و در این مورد هم ادعا کرد که تحریمها اساسا به خود طرف مقابل آسیب می‌رساند و برای رژیم آخوندی فایده دارد: من تردیدی ندارم که دشمنان ما از این تحریم خودشون روزی پشیمان خواهند شد این تحریم گرچه برای ما ضرر داره

شکست سیاسی


اما فوائد زیادی هم برای ما دارد اما برای آنها فقط ضرر است هیچ خاصیتی آنها نمی‌برند. تحریم ایران هم شکست سیاسی انهاست هم شکست اخلاقی انهاست هم شکست حقوقی آنهاست هم شکست تعهدشان در برابر نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل استامواج پیاپی تحریم و تلاطم و وحشت در رژیم – قیام ایران

وی در یکی از سخنرانیهای خود هم ضمن برشمردن فواید برجام، سعی کرد با کشیدن پای خامنه‌ای به برجام و این که خامنه‌ای در مذاکرات برجام به او اختیارات تام داده بود، جواب باند رقیب را که شکست برجام را توی سر او می‌زنند، بدهد. روحانی سپس مدعی شد که برجام همین حالا هم در زمینه‌های مختلف برای رژیم دستاورد دارد.

بعضی ها می گویند که آقا خوب زودتر تمام بشود این برجام ما راحت بشویم بدانند که این برجام همین امروز هم از لحاظ سیاسی از لحاظ حقوقی حتی از لحاظ اقتصادی با این که ثمر آن کم شده برای ما بسیار مهم هست و خوب می دانید چند سال بعد همه آن محدودیت‌ها برداشته می شود و تمام کالاهای دو منظوره ای که سازمان ملل در طول قطعنامه های مختلف علیه ما تصویب کرده بود آنها هم برداشته می شود

اما روحانی به این تناقض پاسخ نداد که اگر برجام چنین منافع و خواصی دارد، چرا رژیم و خود او می‌خواهند به طور گام‌به گام از آن خارج شوند. در همین حال، سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی،طی اظهاراتی که در سایت خزانه داری آمریکا منعکس شده، بیلانی از تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران و نتایج آن ارائه داد و گفت: « ... در دو سال گذشته، ما در میان بسیاری دستاوردهای دیگر، این دستاوردها را داشتیم:

حامی تروریسمامواج پیاپی تحریم و تلاطم و وحشت در رژیم – قیام ایران


قطع میلیاردها دلار درآمد که در غیر اینصورت بزرگترین کشور حامی تروریسم در دنیا یعنی ایران از آن برخوردار می‌شد؛ مختل کردن شبکه های عظیم که برای بشار الاسد نفت و سایر منابع فراهم میکرد و وی برای اقدامات بیرحمانه علیه مردم سوریه، بی ثبات کردن منطقه و تأمین مالی تروریسم بکار میگرفت؛

قطع منابع مالی حزب الله که منجر به این شده است که این سازمان تروریستی به شکل بی سابقه ای برای کمک مالی التماس کند؛ (رژیم) ایران بعنوان کشور سردمدار و حامی تروریسم در دنیا به تأمین مالی رژیمهای بی رحم و تروریستها نسبت به حمایت از مردم خودش ارجحیت میدهد.

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین افزود: رژیم ایران همچنین رژیمی است که هیچ شفافیت مالی ندارد چرا که گروههایی که تروریسم را تأمین مالی میکنند مانند سپاه پاسداران و نیروی قدس آن عمیقا در اقتصاد ایران رسوخ کرده اند و خود بانک مرکزی که بانکدار دولت ایران و نظارت کننده بر همه بانکهای ایران است، صدها میلیون دلار را به نیروی قدس، حزب الله و حماس سرازیر کرده است.

گفتگوی سیاسی


در گزارشی که دیدیم،‌ شاهد تشدید تحریمها و وارد آمدن ضربات سیاسی و اقتصادی بر رژیم و واکنشهای رژیم و مشخصاً حسن روحانی در قبال اونها بودیم. این وضعیت گویای چیه؟ پاسخ به این سؤال موضوع گفتگوی امروز ما با رضا هفت برادران است.

س: بعد از تحریم ظریف، در رسانه های حکومتی شاهد واکنشهای گسترده سردمداران نظام در حمایت از ظریف هستیم. علت چیه؟


ج: بله درست گفتید واکنش ها گسترده بود و تقریباً همة مهره‌ها و نهادها و رسانه‌های رژیم از هر دو باند به صحنه آمدند و از ظریف دفاع کردند. علاوه بر جهانگیری و واعظی و وزارت خارجه رژیم سایر ارگانهای حکومتی از ظریف حمایت کردند. مثلا سپاه پاسداران از «تلاش ظریف در جنگ رسانه ای و تبلیغاتی علیه دشمن و همراهی و همدلی در سایر عرصه های اقتدار بخشی نظام قدردانی کرد».گفتگوی سیاسی

خبرگزاری سپاه پاسداران از «دیپلماسی هوشمندانه ظریف مبتنی بر منطق جمهوری اسلامی» تقدیر کرد. باند موسوم به کارگزاران سازندگی هم نوشتند« ظریف نقطه اجماع دولت و حاکمیت برای مذاکره بود و هست». آخوند احمد خاتمی گفت:«دولتمردان و دولت زنان آمریکا از دیپلماسی سخن می گویند و از طرف دیگر تابلوی دیپلماسی یک کشور را تحریم می کنند».

پاسدار قالیباف هم گفت« ظریف زبان گویای» نظام است. در نمایشهای جمعه هم از تحریم ظریف خیلی سوز و گداز کرده‌اند و بر نقش او برای نظام خیلی تاکید کرده‌اند. از جمله در واکنش به حرف پمپئو که ظریف را ماله کش خامنه‌ای لقب داده و حرف جان بولتون که ظریف را کلاه بردار حقه باز بی سروپا و سخنگوی رژیمی نامشروع خوانده است برخی از جمله حسام الدین آشنا مشاور روحانی نوشته اند «ماهمه ظریف هستیم».

آخوند ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم که از قضا هفته قبل به ظریف حمله کرده بود از ظریف به عنوان «سکاندار دیپلماسی کشور» دفاع کرد. خلاصه در یک کلام همه ضمن دفاع از ظریف ابراز نگرانی در مورد چگونگی ادامه مذاکره هم کرده اند.

دریچه مذاکره


برخی مقامات و رسانه های حکومتی هم از بسته شدن دریچه مذاکره به روی نظام ابراز نگرانی کرده اند. آخوند روحانی گفت:« هم می‌گویند مذاکره، هم وزیر خارجه را تحریم می‌کنند / اگر می خواهند مذاکره کنند، جز وزارت خارجه مگر راه دیگری هست؟»گفتگوی سیاسی

آخوند سلطانی در نمایش جمعه مشهد گفت:« شما دم از مذاکره میزنید اگر مذاکره‌ای هم بخواهید بکنید بالاخره نماینده جمهوری اسلامی و دولت این ظریف و این وزیر امورخارجه است خب این را هم که تحریم می‌کنید یعنی چه؟». سایت حکومتی دیپلماسی ایرانی تحریم ظریف را: «بستن دریچه دیپلماسی از سوی کاخ سفید» تفسیر کرد.

خب این از واکنشها که به من تعداد کمی از اونها اشاره کردم. فصل مشترکشون روی خدمتگزاری ظریف برای نظام و بسته شدن دریجه مذاکره با رژیم بود. اما پرسیدید علت این واکنشها چیه؟ علت این است که این یک کلان ضربة به رژیم است و فراتر از این ضربه ویران کننده به ویترینی است که این رژیم وحشی و قرون وسطایی برای خودش با ظریف ساخته بود و با آن سیاست مماشات را جلب و تغذیه می کرد. این ویترین الان فروریخته.

نکته مهم دیگه این که حمایت تمامی باندهای حاکم از ظریف هم می توان فهمید، در حاکمیت دیکتاتوری فاشیستی مذهبی، چیزی به نام اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد. و البته این ادراک به قیمت ۴۰سال پایداری مقاومت مردم ایران و افشاگری‌های مستمر و خستگی ناپذیز به دست آمده و دنیا الان متوجه شده که پشت این ویترین سازی ها و ویترین بازیهای چیزی جز ذات پلید نظام ولایت فقیه نیست.

س: شما می گویید همه از ظریف پشتیبانی کردند ولی همین الان سریالی در تلویزیون رژیم نمایش داده می‌شه که در اون ظریف در مورد راه باز کردن برای غرب و آمریکا حسابی زیر سؤال رفته و دعوا بر سر این فیلم بین دو باند هنوز ادامه داره. حتی ظریف دوباره فیگور استعفا گرفت و خامنه‌ای را به صحنه کشوند تا ازش حمایت کنه.


ج: ببینید جنگ باندها بر سر حق السهم و منافع بیشتر که همیشه بوده و هست، ولی این دعواها که به ماهیت نظام ربط ندارد. حفظ این نظام فاشیستی مذهبی با ماهیت تروریستی و ضدبشری خودش برای تمام باندهای حاکم اصل اول است. برای اینکه موجودیت خودشان به بقای این نظام بسته است. و برای حفظ این نظام در چنین مواقعی همه پشت نظام و کارگزارانش می آیند. کما اینکه در دفاع از ظریف گفته اند او بال سیاسی نظام و مکمل بال نظامی اش یعنی پاسدار قاسم سلیمانی است.

س: روحانی تو حرفهاش مدعی شده اگر برجام تا یک سال دیگر بماند تحریمهای تسلیحاتی لغو خواهد شد و جریان به نفع نظام خواهد چرخید. به نظر شما این حرف روحانی چقدر پا در واقعیت دارد؟


ج: این را به منظور امیددرمانی و برای دلخوشی دادن به نیروهای در حال ریزش رژیم گفته. چون خودشون هم گفته اند که وقتی ظریف تحریم بشود دیگر برجامی باقی نمی ماند. برجام الان مثل بیماری است که از چند نقطه جانش دارد می رود. مثل بیماری که هم سرطان خون دارد، هم تومور مغزی و هم مسدود شدن شریانهای قلبی.گفتگوی سیاسی

با این وجود از روی ناچاری رژیم و خود خامنه‌ای این خواب را دیده اند که تا یکسال دیگر تا سرفصل انتخابات آمریکا مذاکرات را کش بدهند و وضعیت را در حالت کجدار مریز نگهدارند شاید که دولت آمریکا عوض شود و اوضاع به سود رژیم ورق بخورد و خلاصه دوباره بساط مماشات و مذاکره و امتیاز گیری به راه بیفتد. خب این خوابهای پنبه دانه است. ولی دو واقعیت سهمگین هست که اجازه نمی دهد این خواب نظام تعبیر شود.

یکی وضعیت انفجاری جامعه در شرایطی که تورم از ۴۰ درصد رد شده، حجم نقدینگی را باید با معیارهای نجومی سنجید. در شرایطی که روزانه هزار میلیارد تومان به آن با چاپ اسکناس های بدون پشتوانه اضافه می شود. بحران و نارضایتی که از همه جای جامعه فوران می‌کند. روزی نیست که در مجلس ارتجاع نسبت به خشم انفجاری مردم به همدیگر هشدار ندهند. و روزی نیست که رژیم به رغم تهدید و سرکوب با حرکتهای اعتراضی اقشار به جان آمده مواجه نباشد.

این شرایط انفجاری را با بحران بی راه حلی درون نظام جمع کنید تا کیفیت فضای انفجاری جامعه روشن بشود. از یک طرف رژیمی غارت گر با تولید تعطیل شده و خیل بیکاران از سوی دیگر سفت تر شدن طناب تحریمها بر گردن رژیم. این واقعیت اول. اما واقعیت دوم حضور مقاومت سازمانیافته مردم ایران است. مقاومتی که سمت دهندة این بحرانهاست. مقاومتی که تقلاهای رژیم را برای نابودی مقاومت خنثی کرد.

سیاست مماشات


در حالی که رژیم از هیچ توطئه و بمباران ها و موشک پرانی کوتاهی نکرده بود. در حالی که سیاست مماشات با لیست گذاری این مقاومت چوب زیر بغل رژیم بود، هر کمکی به رژیم در برابر مجاهدین و مقاومت ایران و برای پروژه شیطان سازی مجاهدین به کرده بود، که این پروژه رژیم هم در جریان کهکشان امسال در اشرف سه، سوخت. آنهم با حضور نمایندگان و شخصیتها و معتمدین بیش از ۵۰ کشور.

و الان این رژیم شکست خورده در عرصة بین المللی، در بن بست گیر کرده و مرتب کلان ضربه دریافت می کند. لیست گذاری سپاه و خامنه‌ای و حالا لیست گذاری ظریف. ظریفی که ویترین خارجی نظام است. در حالی که ویترین خارجی برای رژیم خیلی اهمیت دارد این ویترین در هم شکسته شده و به قول رسانه های حکومتی دریچه دیپلماسی یا مماشات به روی رژیم بسته شده.

بنابراین تعبیر خواب و خیال روحانی را که تا سال دیگر برجام بماند را باید در این دو واقعیت دید: ارتش گرسنگان و بیکاران و مقاومتی سازمانیافته در اوج انسجام و استحکام درونی، محبوبیت اجتماعی و اعتبار و شناخته شدگی بین‌المللی.

مطالب مرتبط

مریم رجوی- تحریم استبداد مذهبی کمک‌رسانی به مردم ایران در مبارزه علیه دیکتاتوری است

معنی و پیامدهای تحریم ظریف

لطفا به اشتراک بگذارید: