حاشیه نشینان اهواز زندگی در دوزخ - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۵۴ – حاشیه نشینان اهواز زندگی در دوزخ

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «حاشیه نشینان اهواز زندگی در دوزخ» ، «سرکوب دستفروشان» و «آب نیست ما بدبخت شدیم»

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


وضعیت بحرانی سیل زدگان خوزستان بعد از گذشت ۳ ماه از سیلحاشیه نشینان اهواز زندگی در دوزخ - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۵۴


نماینده رژیم در خوزستان در شورای عالی استانها، محسن موسوی ز اده گفت: با گذشت ۳ ماه از سیل ویرانگر در استان خوزستان که زمین‌های وسیعی در غرب خوزستان شامل گندمزارها، باغات نخل، مزارع پرورش ماهی و هزاران راس دام را از بین برد تا به امروز خسارت کشاورزان خوزستان پرداخت نشده است.

وی اعتراف کرد: با این روند کند پرداخت وام و بازسازی، تا پایان سال، کار بازسازی منازل تخریبی به طول می انجامد ضمن اینکه واقعا سکونت مردم در گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان در کانکس‌ها و یا منازل تخریبی واقعا غیرممکن و طاقت‌فرسا خواهد بود.

پرداخت نکردن معوقات مزدی کارگران فاز ۱۴ پار جنوبیحاشیه نشینان اهواز زندگی در دوزخ - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۵۴


کارگران فاز ۱۴ پارس جنوبی که در شهرستان کنگان واقع شده است، از پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود خبر دادند.این کارگران که «پیمانکاری» هستند، از پیمانکار قبلی، چند ماه دستمزد معوق طلبکارند؛ میزان معوقات این کارگران به ۵ ماه می‌رسد.

آنها می‌گویند: روال کار در عسلویه اینگونه است که پیمانکاران خیلی از وقت‌ها معوقات کارگران را نمی‌پردازند، می‌گذارند و می‌روند و دست کارگر هم دیگر به آنها نمی‌رسد.

شایان ذکر است که سپاه غارتگر پاسداران بر روی فازهای پارس جنوبی چنگ انداخته و علاوه بر غارت منابع آن کارگران را نیز غارت می کند.

افزایش بیکاری فارغ التحصیلان رشته های مهندسی، بازرگانی و معماری به نسبت بقیه رشته ها


از بین حداقل ۱.۳ میلیون تحصیل کرده بیکار، فارغ التحصیلان رشته مهندسی بالاترین سهم بیکار را با عدد بیش از ۳۰۱ هزار نفر دارند و رشته های بازرگانی و امور اداری با ۲۶۶ هزار بیکار و معماری با ۱۶۳ هزار بیکار در رتبه های بعدی قرار دارند.

کمبود ۳۵۰ هزار معلم در سیستم آموزشی کشورحاشیه نشینان اهواز زندگی در دوزخ - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۵۴


حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده فعلی مجلس ارتجاع و وزیر سابق رژیم در آموزش و پرورش رژیم گفت: امروز ۳۵۰ هزار معلم کمبود داریم وبه معلم خرید خدمات ۴۰۰ هزار تومان حقوق می‌دهیم که دستش به جایی بند نیست.

وی اعتراف کرد تمامی وزرای آموزش و پرورش رژیم دنبال مدارس خصوصی بوده اند و به نیاز مردم به مدارس دولتی توجه نداشته اند.

۵ میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شدند


علی ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی گفت : تاکنون حدود ۵ میلیون نفر در سه دهک بودند که شناسایی و از لیست دریافت یارانه حذف شدند.

...........................................

گزارش اول: حاشیه نشینان اهوازحاشیه نشینان اهواز


حاشیه نشینی درکلان شهرها یکی از پدیده های شومی است که به دلیل سیاستهای مخرب حاکمیت آخوندی درده های متمادی روبه گسترش است .

امروز گزارشی داریم از ملاشیه یکی از مناطق حاشیه نشین شهر اهواز که مثل همه مردم حاشیه نشین کلان شهرها در فقر وسیه روزی روزگار می گذارنند

با ماهمراه باشید برای دیدن گزارشی از حاشیه نشینی

.........................................

گزارش دوم: سرکوب دستفروشانسرکوب دستفروشان


با اوج گیری ضرب وشتم ماموران شهرداری با دستفروشان محروم میهنمون دیگر نمی توان به این پدیده شوم که نتیجه سیاستهای خائنانه آخوندی است نپرداخت

این جمعیت یک میلیونی که تامین کننده حداقل هزینه یک خانوار سه الی ۴ نفره میباشندهرروز از سوی ارگانهای سرکوبگر مورد اخاذی و باجگیری قرار می گیرند

وهمین امر موجب اعتراض دستفروشان ومقاومت علیه این زورگویی حکومتی می گردد . به گزارشی دررابطه با این قشر محروم توجه کنید.

...................................

گزارش سوم : آب نیست بدبخت شدیم


«آب نیست بدبخت شدیم» این نجوای هزاران کشاورز دردمند میهنمونه که در زمین های کشاورزی اشان به جای آب، سکوت دردناک خشکسالی روانه، وصدای عطش خوشه های گندم را می توان دردستهای لرزان وپینه بسته کشاورزان سیه روز آب نیست بدبخت شدیمحس کرد .

البته در شرایطی که رژیم آخوندی با وقاحت تمام مدعی شد که به دلیل سیلهای عظیم ماه فروردین منابع آبی کشور پر شده اند و امسال بحران آب نداریم. اما بی لیاقتی و نابودی زیرساختهای آبی کشور باعث شده حتی میلیاردها متر مکعب بارندگی هم در چاه ویل آخوندهای حاکم دردی را از مردم دوا نکند.

بنا بر این شاهد این هستیم که بحران بی آبی چه در مناطق روستایی وچه شهری هرروز دامنه وسیعتری را به خودش می گیرد. به صحبتهای مردم در همین رابطه توجه کنید .

مطالب مرتبط

فریاد و خشم زلزله زدگان سرپل – مجله اجتماعی، اقتصادی

ادامه فاجعه سیل در پساسیل و خشم مردم!

لطفا به اشتراک بگذارید: