روحانی گدایی مذاکره توام با تهدید تروریستی – قیام ایران

قیام ایران - روحانی گدایی مذاکره توام با تهدید تروریستی

گزارش و گفتگو با خسرو شکرالهی

خبر و نظر:روحانی گدایی مذاکره توام با تهدید تروریستی – قیام ایران


آخوند روحانی که روز سه‌شنبه ۱۵مرداد برای دلداری دادن به ظریف به محل کار او در وزارت خارجه رفته بود، طی سخنانی ضمن تعریف و تمجید بسیار از وزیر خارجة سوخته و ورشکستة خود، طبق معمول به شرح فواید برجام نافرجام پرداخت و آن را از افتخارات دولت خود و ظریف شمرد.

اینکه من میگویم برجام از بین رفتنی نیست این جاهایش را میگویم یعنی ایران هراسی را ما زدودیم اینکه ایران اهل منطق نیست از بین بردیم اینکه ایران دروغ میگوید دنبال ساخت بمب اتم هست از بین بردیم. اینکه ما قادر نیستیم با کشورهای بزرگ جهان با مذاکره به نتیجه برسیم این را از بین بردیم. موفقیتهای فراوانی را بدست اوردیم از لحاظ اقتصادی آنقدر بود که بعضیها عصبانی شدند گفتند آقا چه خبر است اینها اینقدر هتلهای ما همش پر است

حسن روحانی بخش زیادی از حرفهای خود را به بحث مذاکره با امریکا اختصاص داد و به کرات از آمریکا شکوه و شکایت کرد که چرا به مذاکره پشت کرده و کسانی را که می توانستند با او مذاکره کنند را تحریم کرده است. «خوب این ها آمدند و گفتند ما بی قید و شرط حاضریم مذاکره کنیم بعدش آمدند چند روز بعد مقام معظم رهبری را تحریم کردند خوب چه جوری مذاکره کنیم پس! توی کشور هر که بخواهد با شما مذاکره کند بر فرض!!

مذاکره


حالا ما که نمی‌خواهیم با شما مذاکره کنیم! شما هم الان شایستگی مذاکره را ندارید ولی برفرض یک روزی اگر ما بخواهیم مذاکره بکنیم کی باید‍ تصمیم نهایی را توی کشور بگیرد شما که قانون اساسی ما را می دانید شما ک‍ه قانون اساسی کشور ما را می دانید شما که می دانید که بدون نظر مقام معظم رهبری بدون توافق ایشون چه جوری میشه یک امر مهم را ما بتوانیم پیش ببریمروحانی گدایی مذاکره توام با تهدید تروریستی – قیام ایران

باز هم گفتید ما می خواهیم مذاکره کنیم خوب ما می خواهید مذاکره کنید بعد وزیر خارجه ایران را تحریم می‌کنید چه جوری مذاکره کنیم!! اصلاً می ‌خواهیم فردا مذاکره کنیم چه جوری مذاکره بکنیم کی می خواهد مذاکره کند». آخوند روحانی به رغم این دم زدن از مذاکره و ابراز حسرت از این که مذاکره دیگر امکان پذیر نیست،

در ادامة همین اظهارات به شاخ و شانه کشیدنهای تروریستی پرداخت و گفت: «شما اگر امنیت می‌خواهید اگر سربازان شما امنیت می‌خواهند در منطقه، امنیت با امنیت، شما نمی توانید امنیت ما را خدشه دار بکنید بعد در انتظار امنیت خودتان باشید. صلح در برابر صلح نفت در برابر نفت ، نمشود شما نفت ما را بگویید من نمیگذارم نفت شما صادر بشود ولی من میخواهم نفت اونجا صادر بشود خب نمیشه نفت در برابر نفت»

سخنان آخوند روحانی در داخل رژیم و هم از سوی باند خامنه‌ای و هم حتی از سوی باندهای همسو با او هدف طعنه و حمله قرار گرفت. کیهان خامنه‌ای (۱۶مرداد) در مقاله‌یی به قلم پاسدار شریعتمداری رئیس کیهان در پاسخ به ادعاهای روحانی در بارة برجام با اشاره به این که روحانی «بی‌آنکه برای نمونه به یکی از دستاوردهای برجام ‌اشاره کرده و یا از خسارت‌های فراوانی که برای مردم و نظام در پی داشته است یاد کند،

تعامل سازندهروحانی گدایی مذاکره توام با تهدید تروریستی – قیام ایران


به تعریف و تمجید همیشگی از برجام پرداخت و ظاهرا در پاسخ به منتقدان فرمودند: «من به عنوان رئیس‌جمهور، هم در دور اول و هم دور دوم، نظرم را در سیاست خارجی به رای مردم گذاشتم و یکی از شعارهای اصلی در انتخابات تعامل سازنده با جهان بود. شاید یکی از دلایل کسانی که به من رای دادند همین اصل تعامل سازنده با دنیا باشد».

کیهان در ادامه به روحانی یاد‌آوری کرد که «تعامل سازنده با جهان»، یک «ادعا» است که به «قوطی سربسته» شبیه است». روزنامة همدلی (۱۶مرداد) از باندهای همسو با روحانی نیز با اشاره به قسمت دیگری از اظهارات روحانی که دولت خود را با دولت دکتر مصدق مقایسه کرده بود،

نوشت: « تلاش برای قرینه‌یابی و نشانه‌سازی میان دولت خود با دولت مصدق و همچنین حواله دادن سر رشته اتفافات دی‌ماه 96 به دسیسه و دست‌های پنهان و فرضیات دایی‌جان ناپلئونی را می‌توان از مهم‌ترین نشانگان توهمات خودبزرگ‌بینی و فرافکنی‌های سخنان جدید روحانی دانست».

گفتگوی سیاسی


روحانی هم دیروز و هم امروز به صحنه آمد و سخنرانی کرد. قسمتهایی از حرفهای دیروز روحانی در وزارت خارجه را دیدیم و شنیدیم. این همه حرف و سخن‌سرایی برای چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند؟ فصل مشترک این حرفها و همچنین حرف خامنه‌ای که او هم امروز به صحنه آمد و سخنرانی کردند، چیست؟ اینها از جمله سؤالاتی است که در گفتگوی امروز با خسرو شکراللهی در میان می‌گذاریم. با ما در این گفتگو همراه باشید.

س: پس از سخنرانی دیروز روحانی که در گزارشی که پخش شد، قسمتهایی از آن را شنیدیم، امروز مجدداً به بهانة دیدار با گروهی از کارگزاران رژیم، به صحنه آمد و صحبت کرد، همزمان با او خامنه‌ای هم امروز سخنرانی کرد؛ حرف آنها در این سخنرانیهای متوالی چیه؟


ج: علت این سخرانیهای پشت سر هم بخصوص توسط روحانی این است که وضعیت رژیم بیش از آن که بتوان تصور کرد وخیم است. در اردیبهشت ماه گذشته، روحانی در دیدار با تعدادی از عوامل رژیم در به قول خودشان عرصة فرهنگ و هنر گفت: « ما روزهای سختی داریم بیش از آن ‌چه شما فکر می‌کنید روزهای ما سخت است».گفتگوی سیاسی

توجه کنید گفت شرایط بیش از آنچه که شما بتوانید تصور کنید و فکرش را بکنید سخت است و در همان صحبت همچنین گفت:‌ «سختی ها بگونه ای ست که بعضی شب ها اگر من دو ساعت بخوابم خیلی خدا را شکرگذارم که دو ساعت خوابیدم». این حرف مربوط به ۳ماه پیش است؛ امروز هم روحانی در سخنرانی‌اش گفت: « هیچ زمانی بدخواهان ما تا امروز در طول ۴۰ سال گذشته با این سختی و فشار ما را تحریم نکرده بودند».

و اضافه کرد: « مردم ما البته سختی کشیدند و سختی می‌کشند مردم ما سال سختی را پارسال گذراندند خیلی سال سال سختی بود امسال هم دارند سال سختی را می‌گذرانند توان دولت محدود است منابع دولت محدود است». کلمات مشابه است، ۶ماه پیش و ۳ماه پیش هم از سختی شرایط حرف می‌زد، امروز هم گفت: « ما امروز در روز سختی هستیم در روز فشار هستیم» ولی سختی‌ای که امروز روحانی می‌گوید با سختی‌ای که در اردیبهشت ماه می‌گفت، فاصله‌اش دو دنیاست.

چرا که در این مدت صادرات نفت که منبع اصلی درآمد رژیم است از یک میلیون یا ۷۰۰، ۸۰۰هزار بشکه در روز به صدهزار بشکه رسیده است. همین یک قلم کافی است که بتوانیم تا حدودی بفهمیم که وخامت اوضاع رژیم در چه حد است. این تازه مربوط به حوزة اقتصادی، ببینید در عالم سیاست هم چه تحولاتی بوده و چه ضرباتی به رژیم وارد شده،

تحریم خامنه‌ای


تحریم خامنه‌ای و دفتر و بیت او، قضایای جنگ کشتی‌ها در خلیج فارس، لیست گذاری ظریف و برگزاری سلسله کهکشان امسال و رونمای از اشرف۳، که فعلاً نمی‌خواهم وارد آن شوم. رژیم در برابر این امواج پی در پی ضربات، جز حرف و جز امیددرمانی و دروغ درمانی رژیم هیچ چیز دیگری در چنته ندارد و به نظر می‌رسد که هر قدر شرایط وخیمتر می‌شودغلظت این امید درمانیها و حرف درمانیها هم بیشتر می‌شود. واقعیت این است که یأس و ناامیدی سراپای رژیم را درنوردیده است.

امروز خامنه‌ای در فرصت کمیابی که در این وانفسای فلاکت و بدبختی به مناسبت موفقیت تیم والیبال جوانان به دست آورده بود ( که البته هیچ ربطی به رژیم ندارد) تا قدری امیددرمانی کار کند، با اشاره به حرفها و شکایتهای همان جوانان از فساد و تباهی گریبانگیر رژیم، ناچار از اعتراف به آنچه که او آن را مشکلات می نامید گفت: «مشکلات نباید جوان را متوقف و ناامید کند، زیرا ناامیدی، سمّ است و اگر نسل‌های قبل متوقف و ناامید می‌شدند، ما باید هم‌چنان در همان دوران فساد و طاغوت می‌ماندیم».

س: اما روحانی در اظهارات امروز خودش گفت این آمریکاییها هستند که از این که تحریمها و سیاست فشارشان به جایی برسد، کاملاً مأیوس شده‌اند.


ج: اگر این ادعاها را نکند چه بگوید؟ باید از روحانی پرسید این ادعایت را باور کنیم یا این که صدرات نفت از دو و نیم میلیون بشکه در روز به صدهزار بشکه رسیده؟ این ادعا را باور کنیم یا این همه آه و ناله‌یی که همین امروز و در همان سخنرانی از سختی شرایط کردی؟! جالب این که روحانی امروز گفت: «از این سختی و فشار می‌توانیم ما استفاده بکنیم».گفتگوی سیاسی

خب باید گفت بفرمایید استفاده کنید، اگر سختی این همه خوب است چرا تا به حال استفاده نکرده‌اید و دیگر چرا این همه آه و ناله می‌کنی؟ اما این حرفها و امیددرمانیها و رجزخوانیها که عمدتاً برای روحیه دادن به نیروهای خود رژیم مصرف دارد، بعید است که حتی بر آنها هم کمترین اثری داشته باشد.

اما چرا این حرفها را می‌زند چون در همین روزها با تحریم رژیم چنان کلان‌ضربه‌یی خورده و این به علاوة تحریم خود خامنه‌ای و بیت و دفتر او، به علاوة تحریم سپاه پاسداران و سرکردگان آنها چنان تأثیر خردکننده‌یی بر نیروهای رژیم از بالا تا پایین گذاشته که رژیم هنوز از شوک آنها خارج نشده است.

س: در مورد برجام چی؟ با این که برجام در حال حاضر از طرف باند خامنه‌ای زیر ضرب است و حتی دست اندرکاران آن در رژیم هم به شکست و ناکامی آن اعتراف می‌کنند، چرا باز هم روحانی این همه از برجام و دستاوردهای آن حرف می‌زند؟


ج: یادآوری خوبی کردید و برجام مثال خیلی خوبی برای وارونه نمایی واقعیتهاست. روشن است که پس از تحریم ظریف و فرو ریختن ویترین خارجی نظام ولایت، تیر خلاص به برجام خورد و برجام که پس از بیرون رفتن آمریکا و پس از تحریمها و آنچه که خود رژیم آن را بدعهدی اروپا می‌خواند، به حالت احتضار افتاده بود، با تحریم ظریف دیگر فاتحه‌اش خوانده شد.

ضمنا این عبارت خوانده شدن فاتحة دیپلوماسی اصطلاح خود ظریف است که او با وارونه‌گویی می‌گفت: با رفتن من فاتحة دیپلوماسی خوانده نشده است. حالا در چنین وضعیتی روحانی که برجام تمام سرمایه‌اش بود، می‌آید و دوباره نغمة فتح الفتوح بودن برجام و این که برجام چه دستاوردهایی برای نظام داشت حرف می‌زند.

آن قدر که صدای مهره‌ها و رسانه‌های خود رژیم و حتی باندهای همسو با خودش هم در آمده است که خوب است یکی دو نمونه را برایتان بخوانم: روزنامة رسالت با عنوان گویای: «کری‌خوانی یک بازنده» به حرفهای دیروز روحانی اشاره کرده و می‌نویسد:‌ « آقای روحانی گفتند: «دوست و دشمن نتوانستند بگویند برجام به ضرر ملت ایران بوده است.» نمی‌دانم جناب رئیس‌جمهور، ما را در کدام دسته قرار می‌دهند ولی ما هیچ‌گاه برجام را نه‌تنها به نفع ملت ایران ندانستیم که مایه عبرت و به تعبیر رهبری تجربه تلخ می‌دانیم».

و در پایان می‌افزاید: «برای بار هزارم! برجام قرار بود تحریم‌ها را به قول شما بالمره بردارد نه اینکه به دنیا درس اخلاق دهد، نه اینکه حسن نیت ایران ثابت شود و نه اینکه ابزاری شود که ناکارآمدی دولت را بپوشاند، چرا که خود برجام را اگر از ما می‌شنوید به نحوی بپوشانید و هر روز به مداحی آن اقدام نکنید».

توهمات یک رئیس جمهور


و روزنامة‌همدلی که همسو با باند روحانی است هم با اشاره به حرفهای روحانی که از جمله به طور سخیف و وقیحانه‌یی خودش را با مصدق مقایسه کرده بود،تحت عنون «توهمات یک رئیس جمهور» ‌نوشته است:‌ «تلاش برای قرینه‌یابی و نشانه‌سازی میان دولت خود با دولت مصدق و همچنین حواله دادن سر رشته اتفافات دی‌ماه ۹۶به دسیسه و دست‌های پنهان و فرضیات دایی‌جان ناپلئونی را می‌توان از مهم‌ترین نشانگان توهمات خودبزرگ‌بینی و فرافکنی‌های سخنان جدید روحانی دانست».گفتگوی سیاسی

این روزنامه می‌افزاید:‌ « دولت او با مصدق فرسنگ‌ها فاصله دارد. در این میان عمق تراژیک بودن وضعیت اقتصادی آنجاست که دولت برنامه‌ای هدفمند برای فراگرد‌های اقتصادی ندارد». این مطلب پس از ارائة بیلان مختصری از نابودی و تباهی که این رژیم دامنگیر همة عرصه‌های تولید کرده،

می‌افزاید: «در مجموع وضعیت موجود نشان‌دهنده آن است که امیدی به گشایش اقتصادی و بهبود وضعیت نیست. گویی دولت او ماموریتی جز پمپاژ ناامیدی به جامعه ندارد و کفگیر امید دولت به ته‌دیگ تدبیرش رسیده است. البته این دست از مشکلات رو به تزاید همه ماجرای تراژیک و غمبار وضعیت اقتصاد نیست».

به این ترتیب می‌بینید که حتی روزنامه‌های حکومتی هم می‌نویسند که امیددرمانی‌ روحانی نتیجه‌یی جز پمپاژ نامیدی و یأس در جامعه ندارد. اما واقعیت این است که جامعة آگاه و انقلابی ایران از اظهارات سخیف و دروغ‌درمانیهای سردمداران رژیم پیام سرنگونی نزدیک این رژیم فاسد را می‌گیرد و مصمم‌تر از پیش برای به پایان دادن به حکومت این دار ودستة تبهکار به پا می‌خیزد.

مطالب مرتبط

روضه‌خوانی پرعجز و لابه آخوند روحانی و حسرت مذاکره با آمریکا

روحانی، تسلی خاطر ظریف و گدایی مذاکره، ۴۰بار استفاده از واژه مذاکره

لطفا به اشتراک بگذارید: