اعتراف به ورشکستگی رژیم و اعتلای موقعیت مجاهدین – قیام ایران

قیام ایران - اعتراف به ورشکستگی رژیم و اعتلای موقعیت مجاهدین

گزارش و گفتگو با رضا هفت برادران

این روزها تبلیغات پرحجم رژیم در تمام تریبونها و رسانه‌های تبلیغاتی‌اش دو وجه دارد، یکی فغان و فریادهای آخوندها و مهره‌ها و وابستگان رژیم، از ورشکستگی فکری و ایدئولوژیک نظام و طرد و انزوای اجتماعی رژیم و یکی هم ناله و ابراز وحشت از اعتلای موقعیت اجتماعی مجاهدین. گزارشی در این باره:

خبر و نظر:


آخوند احمد خاتمی امام جمعة موقت خامنه‌ای در تهران و عضو هیأت رئیسة مجلس خبرگان طی یک سخنرانی در مشهد این هر دو وجه را در سخنن خود به نمایش گذاشت و گفت: اون جوانهایی که با مسجد محشور بودند با دین محشور بودند با روحانیت محشور بودند اینها نلغزیدند بعد از انقلاب اطراف گروهکها نرفتنداعتراف به ورشکستگی رژیم و اعتلای موقعیت مجاهدین – قیام ایران

اما اون جوانهایی که ارتباط شون با دین ضعیف بود صید گروهک‌های منحرف شدند گروهک سازمان منافقین خلق بلعیدشون و دیگر اونهایی صید نشدند که همراه با دین و معنویت و مسجد و قرآن و روحانیت بودند این جلسات دینی را بهش بها بدهید نگویید نوارش را می‌بینیم نگویید تلویزیون سخنرانهای دینی را می‌گذارد

علاوه بر آخوندهای جمعه و جماعت خامنه‌ای، همة مهره‌ها و رسانه‌های رژیم از جذب جوانان به مجاهدین با کلماتی مشابه مانند صید شدن و به دام افتادن جوانان توسط مجاهدین و از نفوذ فزایندة اندیشة مجاهدین در خانه‌ها و افکار جوانان، از اقبال اجتماعی فزاینده به مجاهدین آه و فغان می‌کنند.

کیهان خامنه‌ای (۱۷مرداد) نوشت: « احتمالا باید شما هم تصاویر واحد جنگ سایبری (مجاهدین) در آلبانی را که در روزهای گذشته منتشر شد و بازتاب‌های زیادی داشت دیده باشید و متوجه حضور (مجاهدین) در فاصله نزدیک و در کنار دست فرزندانمان شده باشید».

ترویج افکار


کیهان خامنه‌ای سپس با وحشتزدگی افزوده بود که (مجاهدین) در فضای مجازی به راحتی جولان داده و می‌توانند افکار‌شان را ترویج کنند و مغز جوانان و نوجوانان ما را تحت تاثیر قراردهند. عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجة رژیم نیز طی یک سخنرانی در روز چهارشنبه با بیان این که امروز عملیات روانی علیه رژیم صد چندان نسبت به جنگ ۸ساله افزایش یافته و دشمن با استفاده از فناوری ارتباطاتی و شبکه های اجتماعی توانسته روی افکار عمومی ما تاثیر بگذارداعتراف به ورشکستگی رژیم و اعتلای موقعیت مجاهدین – قیام ایران

و این کار را کمی پیچیده کرده» افزود: اکنون در اتاق های فکر و عملیات خود نشسته اند و شایعه، دروغ، تهمت و عملیات روانی را ایجاد می کنند و بعد آن را در کشور ما اجرا می کنند که نمونه آن در اواخر سال ۹۶ دیده شد که بیش از ۱۰۰ شهر ما را به آشوب کشیدند.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم گفت که باید هم مواظب داخل باشیم و هم مواظب طراحی هایی که برای ایران شده، باشیم تا در دام آنها نیفتیم که دام دشمن برای ایجاد تفرقه، شکاف، فتنه گری، آشوب و شورش است تا منجر به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی شود».

اما فریاد وحشت اصلی را خود خامنه‌ای در سایت خود سر داده است. خامنه‌ای در سایت خود برای فهماندن به آمریکا که مشکل اصلی او و رژیمش چیست، با انتشار عکسی از خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت بر روی یکی از تانکهای ارتش آزادیبخش در قرارگاه اشرف در سال ۱۳۷۷ به عقده‌گشایی علیه مجاهدین پرداخته و با یادآوری اباطیل پیشین خود در این زمینه نوشته است، غرب حامی تروریستهای مجاهد است.

چتر حمایت


در سایت ولی فقیه ارتجاع آمده است: «ادعا می‌کردند با تروریسم مخالفیم؛ امروز در منطقه ما و در بسیاری از نقاط دنیا با تروریستها هم‌پیمان می‌شوند، با تروریستها می‌روند می‌نشینند و قرار و مدار می‌گذارند، پول می‌دهند، اسلحه می‌دهند که بروند کارهای تروریستی انجام دهند! گروه مجاهدین را که خودشان به ترور هزاران نفر در کشور اعتراف کردند، زیر چتر حمایت قرار می‌دهند؛ به‌قول خودشان از لیست سیاه خودشان خارج می‌کنند!»اعتراف به ورشکستگی رژیم و اعتلای موقعیت مجاهدین – قیام ایران

ولی‌فقیه ارتجاع با کپی‌برداری از شاه که مجاهدین را «مارکسیست اسلامی» می‌خواند یادآوری می‌کند که ۶سال پیش نیز در تیر ۱۳۹۴(چند روز قبل از امضا برجام) گفته است: «گروه مجاهدین خلق که نسخه‌ بدل گروه‌های مارکسیستی بود؛ اسمشان اسلامی بود، باطنشان، تفکّرشان، ایدئولوژی‌شان، همه‌ نوشته‌هایشان مارکسیستی محض بود. ما در اسلام این را نداریم».

خامنه‌ای در ادامه با شکوه و شکایت از موقعیت بین‌المللی مجاهدین میافزاید: «وقتی دولتی مثل آمریکا یا بعضی از کشورهای اروپایی، از گروه‌های تروریستی... حمایت می‌کنند و آنها را در کشورهای خود راه می‌دهند و پناهنده‌ سیاسی قلمداد می‌کنند، نمی‌توانند در ادعای مبارزه با تروریسم صادق باشند. اینها مروج تروریسم هستند و تروریستها را برای تحقق مقاصد شوم، در دامان خویش تربیت می‌کنند».

گفتگوی سیاسی


خب این گزارش رو دیدیم، اعترافهای خیلی آشکاری بود از معادلة کنونی جامعة ایران، اما چرا بالاترین سردمداران رژیم و مهره ها و رسانه‌های رژیم چنین اعترافاتی می‌کنند؟ این اعترافات گویای چیست؟ و از این طریق چه تضادی را می‌خواهند حل کنند؟ اینها سؤالاتی است که در گفتگوی امروز با رضا هفت‌برادران در میان می‌گذاریم.

س: می‌خواستم اول این سؤال رو مطرح کنم که مضمون این اعترافها که به زبانهای مختلف مطرح شده چیه؟گفتگوی سیاسی


ج: مضمون اصلی اظهارات مقامات و مهره‌های رژیم ترس و وحشت از وضعیت انفجاری جامعه است. بخصوص که این فضای انفجاری و ضدیت با رژیم حتی روی نیروهای خود رژیم اثر گذاشته و رژیم را نسبت به همان اقشار وابسته به خودش و قشر مواجب بگیر و خانواده هایشان نگران کرده است. دامنة این اعترافات خیلی گسترده تر از این میزانی است که در گزارش آمده بود. من به چند نمونة دیگر اشاره می کنم.

مثلا حجاریان که از تئوریسینهای باند موسوم به اصلاح طلب است و مدعی اقبال اجتماعی این باند بود اخیرا اعتراف کرد: «باید توجه داشته باشیم اگر شرایطی به وجود بیاید و مانند کشورهای دموکراتیک پلاستیک گلخانه را بردارند و انتخابات شفاف شود و هیچ گونه حمایتی صورت نگیرد، نه تو مانی و نه من! نه اصول گرایی باقی می ماند و نه اصلاح طلبی».

در این حرفها چند اعتراف مهم هست. یکی اینکه انتخابات شفافی در نظام نبوده و همه‌اش بازی بوده و دوم اینکه این تئوریسین باند اصلاح طلب که مدعی بود تا به حال آرای این باند را باند رقیب بالا کشیده الان اعتراف می کنه که شعار مردمی اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا درست است.

یا عماد افروغ از خامنه‌ای روز۱۸مرداد در گفتگو با سایت جماران اعتراف کرده که :« امروز نظرسنجی ها نشان می‌دهد که درصد کمی از مردم در دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا می گنجند». این مهره باند خامنه‌ای یک اعتراف مهم دیگه هم داره که گفته: «هردو گروه سیاسی می‌خواهند به قدرت دولتی و تنعّمات نهفته در پس آن رسیده و مدیریت واگنی اعمال کنند».

اهداف انقلابیگفتگوی سیاسی


شبیه این این اعترافات را سخنگوی دولت روحانی هم گفته. این نوع نگاه در برخی از جناح های آمریکا مانند جمهوری خواهان وجود دارد و از دیدگاه آن ها فرقی بین ظریف و سردار سلیمانی وجود ندارد». جالبه که سخنگوی وزارت خارجه هم به این همانی این وزارت خانه با نیروی تروریستی قدس اعتراف کرده و گفته: وزارت خارجه درست است باید انقلابی بیندیشید اما باید اهداف انقلابی را در زرورق گزاره های دیپلماتیک بپیچید و به خورد جامعه بین المللی بدهد.

سخنگوی وزارت خارجه روحانی یک اعتراف دیگه هم داشت که گفت آمریکا با گراهای مجاهدین از برجام خارج شد. یک نمونه دیگه اعترافهای آخوند احمد خاتمی در خراسان جنوبی است که گفته نیروهای مومن چون به مسجد نمی روند همه جذب مجاهدین شدند. از طرف دیگه هم گفت جوانها از مسجد و اینها زده شده اند. یعنی ناخواسته اذعان کرده که هرکس دنبال ارزشهای توحیدی است جذب مجاهدین شده است و مساجد در رژیم آخوندی هم مصادیق مسجد ضرار هستند.

همزمان پاسدار جلالی سرکرده پدافند غیر عامل رژیم روز ۷مرداد نسبت به تاثیرگذاری مجاهدین از طریق فضای مجازی بر جامعه گفت: امروز جنگ ما با مجاهدین در فضای سایبری از عملیات مرصاد سخت‌تر است. خلاصه در یک کلام مضمون همة این اعترافات نفرت اجتماعی از رژیم و وضعیت خراب رژیم است.

س: این اعترافات که به نفع رژیم نیست، چی شده که به این اعترافات افتاده اند؟


ج: بله قرار بود در مورد مجاهدین بایکوت خبری اعمال کنند، اما چند روز پیش یک مهرة اطلاعاتی رژیم که درکار فیلمسازی علیه مجاهدین هست گفت «دوران سکوت استراتژیک در مورد مجاهدین تمام شده است». اما به دلیل اینکه الان آتش به انبار خودشان افتاده ناگزیر از شکستن سکوت شده اند. برای الان شبکه خبر رژیم حرفهای خمینی در مورد مجاهدین را باز نشر کرده که خمینی می گفت مجاهدین در نجف می خواستن با قرآن و نهج البلاغه مرا گول بزنند.

خب رژیم که می فهمد تودة مردم که ضد رژیم هستند از دیدن این خبر خوشحال می شوند که مجاهدین از همان اول حریف خمینی بوده‌اند، پس چرا این خبر را پخش می کند؟ دقیقا برای ته ماندة نیروهای خودش که با اهرم خمینی بتواند آنها را حفظ کند. برای همین هم رو به شیطان سازی و لجن پراکنی آورده اند.

س:شما که می گید ریزش و مسئله دار شدن به لایه‌های درونی رژیم رسیده آیا نمودهای مشخص دارید؟


ج: نمونه‌هاش زیاده. مثلا کیهان خامنه‌ای روز پنجشنبه ۱۷ مرداد نوشته بود:« مجاهدین به دلیل خواب عمیق مسئولان فرهنگی و فضای مجازی کشور تا قلب خانه‌هایمان نفوذ کرده‌ و تاثیرگذاری می‌نمایند. می‌توانند افکار ‌شان را ترویج کنند و مغز جوانان و نوجوانان ما را تحت تاثیر قراردهند». که هم از ریزش و انفعال در عمق جبهة ولی فقیه خبر میده و هم از پشت کردن جوانان به رژیم و رویکردشان به ضد رژیم یعنی مجاهدین.

چندی پیش خود خامنه‌ای نسبت به ریزش نیروهایش در حوزه‌ها ابراز نگرانی کرد و در دیدار با برخی کارگزارنش در حوزه گفت:«حوزه باید انقلابی بماند». یا یک سایت حکومتی اذعان کرده بود که در حوزه ها شاهد گروههایی از طلاب است که هواداران مجاهدین هستند. دانشگاه‌ها و نفرت دانشجویان از رژیم و اینکه دانشگاهها محل «ضد انقلاب» یعنی مجاهدین است نیاز به یادآوری نمونه ندارد. مدام این ترجیع بند در درون رژیم تکرار می شود.

س: شما در صحبت هایتان گفتید به خاطر وضعیت درونی رژیم این اعترافها را می‌کنند، خب بحران درونی رژیم جدید نیست؛ اما چرا اخیراً این اعترافها این قدر زیاد شده؟گفتگوی سیاسی


ج: رژیم این اعترافات ناخواسته را همراه کرده با حجم زیادی از شیطان سازی و لجن پراکنی. و این همه دست و پازدن ها در واکنش به رونمایی از اشرف۳ است که در کهکشان امسال به مدت ۵روز با حضور صدها شخصیت سیاسی، پارلمانترها و مقامات سابق آمریکا ، کشورهای اروپایی و خاورمیانه، تمام تبلیغات رژیم برای شیطان سازی مجاهدین دود شد و سوخت و به صورت موجی از انزجار و نفرت به طرف خودش برگشت.

خب این یک کلان ضربه بود برای رژیم و بسیاری از مقامات و شخصیت های شرکت کننده به آن گواهی دادند. من فقط یک نمونه به صحبتهای رابرت جوزف دیپلمات آمریکایی در جریان دیدارش از اشرف سه اشاره می کنم که گفت: «آن‌چه شما در اشرف۳ انجام داده‌اید از سوی سخنرانان متعددی از ما مورد تأیید قرار گرفت و من می‌خواهم بگویم که حتی مهم‌تر از زیرساختهای مادی که شما ساخته‌اید، حتی مهم‌تر از ساختمانهای باشکوهی که ساخته‌اید، روح حاکم بر اشرف۳ است.

آن‌چه که من طی ۲روز گذشته آموخته‌ام این است که قدرت شما نشأت‌گرفته از حقیقت است و حقیقت قدرتمندترین متحد شماست و بعد از آن‌که دروغ‌های رژیم افشا شود، آن‌چه باقی می‌ماند حقایق خواهد بود».

مطالب مرتبط

ورشکستگی اقتصادی وجهی از بن‌بست نظام – تقاطع خبرها

قیامی‌که رشته‌های نظام آخوندی را پنبه کرد!

لطفا به اشتراک بگذارید: