رخساره‌های یک اقتصاد موریانه زده – قیام ایران

قیام ایران – رخساره‌های یک اقتصاد موریانه زده

نگاهی به وضعیت اقتصاد ایران تحت حاکمیت ولایت فقیهرخساره‌های یک اقتصاد موریانه زده – قیام ایران

اقتصاد کشور روزبه‌روز تکیده‌تر می‌گردد. قدرت مردم روزبه‌روز بیشتر سقوط می‌کند. اما همزمان حسابهای بانکی پاسداران و آخوندها انباشته‌تر می‌شود. در این میان در جنگ و دعوای باندی ناگهان مردم متوجه می‌شوند فرضا سود حاصل از تبدیل دلار نفتی به دلار آزاد در همین بازارها و صرافی‌های حکومتی چندین برابر بودجه مملکتی است!

عددی که باور کردنش حقیقتاً مشکل است! اکبر ترکان مشاور عالی سابق رئیس‌جمهور همین دیکتاتوری برای تعریف اقتصاد نظام متبوعش به کار برده و روزنامه حکومتی رسالت نیز در یک گفتگوی مفصل با وی آن را در تاریخ ۹مرداد ۹۸منتشر کرده است. این معاون سابق رئیس‌جمهوری نظام نکاتی در مصاحبه‌اش مطرح کرده که حتی به‌عنوان یک سند از فساد و فضاحتی که حاکم است، باید در تاریخ ثبت گردد.

وی می‌گوید: «هرکس رئیس‌جمهور شده... سعی کرده با چاپ پول کمبود بوجه‌اش را جبران کند و در واقع چاپ پول و استقراض از شبکه بانکی برای کمبود بودجه، منجر به نقدینگی وحشتناک می‌شود». او می‌گوید زمانی که نقدینگی زیاد شد، تولید ملی همراستا با آن افزایش نمی‌یابد، منجر به تورم می‌شود

معنی دیگر حرف او این است: چاپ اسکناس و تولید پول بدون پشتوانه، کاستن از ارزش پول یعنی سرقت مستقیم دسترنج زحمت‌کشانی است که به اندازه دیروزشان کار می‌کنند اما دستمزدی که دریافت می‌کنند ارزش دیروز را ندارد!

مطالب مرتبط

اقتصاد در وضعیت هشدار بالا – تقاطع خبرها

رخساره‌های یک اقتصاد موریانه زده!

لطفا به اشتراک بگذارید: