میدان شهیاد یا میدان آزادی مقاله‌ای به قلم هاشم خواستار

میدان شهیاد یا میدان آزادی مقاله‌ای به قلم هاشم خواستار

هاشم خواستار نماینده معلمان آزاده ایران،

درمقاله یی با عنوان « میدان شهیاد یا میدان آزادی»

که روز ۱۷مرداد در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، می نویسد:

به جرئت میگویم نام آزادی بر هر خیابان و میدان و کوی و برزنی که توسط هر رژیمی گذاشته شده باشد تا ابد باقی خواهد ماند،

چرا که مقدس تر از کلمه و واژه ی ازادی برای بشریت وجود ندارد.

نگاهی داریم به این مقاله:

هاشم خواستار می نویسد :

«با دزدیدن انقلاب و استقرار حکومت آخوندی ، کلیه ی این نام ها مطابق ذائقه ی حاکمان تغییرنام پیدا کرد.

درتهران، خیابان مصدق به ولیعصر و بیمارستان قلب شهید رضاییها به رجایی

و در مشهد خیابان شهید فاطمی به بهشتی و بیمارستان مصدق به بیمارستان قائم ....تغییرنام پیدا کرد.

حکومت غاصب ، میدان آزادی در تهران و خیابان آزادی در مشهد را نتوانست تغییر نام دهد.

حکومت از خشم مردم ترسیده و برای حفظ ظاهر که در کشور آزادی هست،

نام میدان آزادی و خیابان آزادی در تهران و شهرستان ها را تغییر نداد».

آقای خواستاردر ادامه مطلب خود با با یاد آوری مبارزه تاریخی مردم ایران با شاه و شیخ، می نویسد:

بعد از انقلاب مشروطیت،

تمام پادشاهان کشور بخاطر ناسازگاری با ملت و یا همسو نبودن با جامعه ی جهانی در خارج و در تبعید مردند

و اتفاقا ملت ایران دوبار محمدرضا پهلوی را از ایران اخراج و تبعید کرد.

خمینی هم بخاطر قبول قطعنامه ی ۵۹۸ و شکست در جنگ ضد میهنی ایران و عراق ، دق مرگ شد.

ما ایرانی ها باید طینت و منش ورفتار و گفتارمان را آزادیخواه و دموکراسی خواه بار بیاوریم.

مشهد خیابانی دارد که در رژیم شاه ، عدل پهلوی و در جمهوری اسلامی به عدل خمینی تغییر نام پیدا کرد

هر زمان از این خیابان عبور میکنم با خود میگویم:

نام عدل این خیابان در حکومت آینده باقی خواهد ماند ولی در آینده ، عدل کی خواهد شد؟؟( مو مدونم ولی نموگم.)

مسلما ،عدل فردی خواهد شد که تلاش های بسیار بزرگ و شاخصی در آزادی ایران عزیز از زیر یوغ حکومت آخوندی کرده باشد.

به جرئت میگویم نام آزادی بر هر خیابان و میدان و کوی و برزنی که توسط هر رژیمی گذاشته شده باشد تا ابد باقی خواهد ماند،

چرا که مقدس تر از کلمه و واژه ی ازادی برای بشریت وجود ندارد

و امروز و فرداها، ملت ایران بیشتر از هر چیزی به آزادی احتیاج دارد».

هاشم خواستار مقاله خود را این چنین به پایان برده است :

«در تمام دنیا ، از جمله ایران و اروپا همیشه استبداد دو بال قدرت داشته است، یکی روحانیت و دیگری شاه. با نگاهی به میدان خمینی اصفهان ( پایتخت صفویان) کاخ شاه عباس را همچون نگینی در میان حجره های حوزه ی علمیه میبیند و درکنار رود خانه راین در المان باز قصر پادشاه را در کنار کلیسا می بینید. کشورهای اروپایی ابتدا کلیسا را از قدرت خلع و سپس قدرت را از پادشاه گرفتند( انگلیس) و یا از قدرت خلع کردند ( فرانسه) ، ولی ایرانیان ابتدا پادشاه را از قدرت خلع و اکنون نوبت روحانیت است که از قدرت خلع کنند»
لطفا به اشتراک بگذارید: