تجمع اعتراضی بازنشستگان در مقابل سرکوب - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۵۷ – تجمع اعتراضی بازنشستگان در مقابل سرکوب

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «تجمع اعتراضی بازنشستگان در مقابل سرکوب» ، «روند خشکسالی در استان همدان» و «تعطیلی کارخانه‌ها و اعتراضات کارگران»

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


غارت منابع زباله کشور توسط شهرداریها و باندهای حکومتیتجمع اعتراضی بازنشستگان در مقابل سرکوب - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۵۷


کارگران مهاجر جمع ‌آور زباله هیچ فریاد رسی ندارند. در این بین به ویژه کودکان به دلیل شرایط غیربهداشتی زندگی‌شان به شدت در معرض بیماری و نابودی قرار دارند و این شرایط فقر و فلاکت در نبود آموزش تکرار می‌شود.

این درحالی است که پیمانکاران از تفکیک زباله ها ، توسط کارگران روز مزد در دسته بندی پلاستیک، کاغذ وغیره ، سود‌هایی باورنکردنی به جیب می‌زنند،

آنقدر هنگفت که در منطقه یک تهران پیمانکار ماهانه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در یکی از مناطق جنوب شهر تهران هر ماه ۳۳۰ میلیون تومان بابت جمع‌آوری زباله به شهرداری پرداخت می‌کند، چقدر سود باید از طریق این کار به دست آورد که چنین مبالغی به عنوان اجاره‌بها ماهانه پرداخت شود.

دزدی ۲ هزار میلیارد تومانی یک بانک در پوشش نپرداختن مالیات


سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارتجاع بهرام پارسایی از فرار مالیاتی ٢ هزار میلیارد تومانی یک بانک خبر داد؛ وی گفت در جریان بررسی پرونده بانک‌ها در کمیسیون اصل ۹۰، استعلامی درباره بدهی بانک‌ها صورت گرفته بود که براساس گزارش دریافتی کمیسیون یکی از بانک‌ها تا سال ۹۶، این میزان بدهی مالیاتی قطعی داشته است.

مرگ ۶۱ نفر از عابران پیاده در سه ماهه اول امسالتجمع اعتراضی بازنشستگان در مقابل سرکوب - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۵۷


مدیر کل پزشکی قانونی رژیم در استان مازندران علی عباسی گفت: در سه ماه نخست امسال ۶۱ نفر عابر پیاده که ۴۷ نفر از آنها مرد و ما بقی زن بودند، در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی در ا دامه ، مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سه ماه امسال را ۱۶۳ اعلام کرد و افزود: ۳۷ درصد کل تلفات حوادث رانندگی سه ماه امسال عابرین پیاده بودند.

اختصاص ندادن بودجه در حاکمیت آخوندی برای ضروریات زندگی شهری مثل پلهای روگذر و زیرگذر برای عابران پیاده، اینچنین روزانه هموطنانمان را در برابر حوادث، بیدفاعتر از قبل می کند.

بالا کشیدن ۲۰ تن چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ توسط باندهای حکومتیتجمع اعتراضی بازنشستگان در مقابل سرکوب - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۵۷


در یک اعتراف جدید خبرگزاری حکومتی تسنیم از غارت ارز دولتی به اسم واردات چای خبر داد و نوشت: درحالی که در هفته‌های اخیر موضوع گران‌شدن سرسام‌آور چای داغ شده است،

این سؤال مطرح است که ۲۰هزار تن چای که امسال با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی تا پیش از ۱۸ خرداد ترخیص شده، کجاست و در صورت عرضه، با چه‌قیمتی و در کدام شبکه توزیع به دست مصرف‌کننده رسیده است؟

گران شدن دوباره لبنیات


لبنیات در سال ٩٧ چهار بار گران شد و سال ٩٨ هم استارت گرانی را از اردیبهشت‌ماه زد. با این وجود، خبر رسمی رسیده است که مجوز گرانی دوباره صادر شده است و این بار با افزایش ۱۴ درصدی قیمت آنها موافقت شده است.

...........................................

گزارش اول : تجمع اعتراضی معلمان وبازنشستگانتجمع اعتراضی معلمان وبازنشستگان


درروز ۱۴ مرداد تجمع اعتراضی معلمان وبازنشستگان فرهنگی به رغم تلاشهای مذبوحانه نیروهای امنیتی برای برهم زدن این تجمع مشروع با همبستگی فرهنگیان آزاده میهنمون در شهرهای اصفهان وتبریز وکرمانشاه برگزار شد .

از تجمع اعتراضی وخواسته های برحق آنها گزارشی داریم که توجهتون را به آن جلب می کنم .

.........................................

گزارش دوم : روند خشکسالی در استان همدان


زنگ های خطر بی آبی سالیان است که ازسوی کارشناسان محیط زیست به صدا در آمده است اما هیچ گوش شنوایی در کار نیست .روند خشکسالی در استان همدان

بحران فاجعه باربی آبی که در اثر سیاستهای تبهکارانه آخوندی درجریانه، اثرات مخرب جبران ناپذیری را در زیست محیط سرزمین ایران به جای گذاشته است .

امروز از روندخشک شدن ذخائر آب های زیرزمینی در استان همدان در غرب کشورمون گزارشی تهیه کردیم که باهم به دیدن اون می ریم .

...................................

گزارش سوم : تعطیلی کارخانه ها واخراج کارگران


این روزها کارگران زحمتکش میهنمون درشرایط بلاتکلیفی و بسیار سختی بسر می برند از یک طرف هزینه سرسام آور زندگیتعطیلی کارخانه ها واخراج کارگران

و ازسوی دیگر از کار افتادن خط تولیدو تعطیلی کارخانه وبیکاری تبدیل به کابوس وحشتناکی برای کارگران میهنمون شده .

به گزارشی در همین رابطه توجه کنید .

مطالب مرتبط

اعتراض معلمان حق التدریسی – مجله اجتماعی، اقتصادی

تجمع معلمان شاغل و بازنشسته در تهران، کرمانشاه، اصفهان، تبریز و اهواز



لطفا به اشتراک بگذارید: