اورینت‌نیوز: سرنگون‌کردن هواپیمای جنگی اسد توسط نیروی‌های رزمنده سوریه

اورینت‌نیوز: سرنگون‌کردن هواپیمای جنگی اسد توسط نیروی‌های رزمنده سوریه

اورینت نیوز خبر داد:

روز چهارشنبه گروه های رزمنده اپوزیسیون سوریه اعلام کردند

یک هواپیمای جنگی شبه نظامیان فرقه گرای اسد در جنوب شرقی ادلب را سرنگون و خلبان آنرا به اسارت گرفتند.

هواپیمای سرنگون شده از نوع سوخوی ۲۲ بود و در جنوب شرقی ادلب در حال پرواز بوده است. فیلمی از لحظه اصابت هواپیما و پریدن خلبان از آن منتشر شده است. گروههای رزمنده همچنین تعداد کشته های شبه نظامیان بشار اسد طی روزهای ۱۱ و ۱۲ ماه جاری میلادی در جبهه های حماه و لاذقیه را ۱۵۰ تن اعلام کردند و گفتند علاو بر آن، مقادیری تجهیزات نظامی و موشک های ضد زره نیز منهدم شدند.

اورینت‌نیوز: سرنگون‌کردن هواپیمای جنگی اسد توسط نیروی‌های رزمنده سوریه

همچنین


روزنامه الشرق‌الأوسط به‌ نقل از منابع اپوزیسیون سوریه گزارش داد:‌ شبه‌نظامیان رژیم ایران در درگیری ها با رزمندگان سوری در شمال حما، جنوب ادلب حضور دارند.


شبکه خبری شام متعلق به اپوزیسیون تأیید کرد تیمهای آن دست داشتن نیروهای رژیم ایران در حمایت از رژیم اسد و متحدانش را در حالی‌که فعالیت‌های رژیم در جنوب ادلب را رصد می‌کردند، کشف کردند.


همینطور

حلا قوی، پزشک سوری است

که مؤسس سازمان غیردولتی آینده روشن سوریه است طی سخنانی در شورای امنیت از جمله گفت:‌

برادر من و پدر همسرم به همراه هفت تن از پسر عموهایم در سال ۲۰۱۳بازداشت شدند و هم‌چنان مفقود هستند. بسیاری از همکاران پزشکی و درمانی من به دست دولت سوریه به‌خاطر کمک به مجروحان بازداشت شدند. تعدادی از آنها در زمانی که بازداشت بودند بر اثر شکنجه کشته شدند. این به‌خاطر آنها و صدها هزار سوری ناپدید شده است که من امروز در برابر شما حاضر می‌شوم.



مطالب مرتبط:

کشته‌شدن ۶ شبه نظامیان وابسته به رژیم در درعا سوریه

سرنگون شدن یک هواپیمای جنگی اسد توسط رزمندگان سوریه
لطفا به اشتراک بگذارید: