نمایش تکراری و مبتذل مبارزه با فساد – تیک تاک

تیک تاک – نمایش تکراری و مبتذل مبارزه با فساد

گزارش و گفتگو با رضا هفت برادران

به موازات بالا گرفتن خشم و نفرت مردم از دزدیهای فزایندة هزاران میلیاردی مهره‌ها و سردمداران رژیم، نمایش تکراری و مهوع مبارزه با فساد هم بالا گرفته و رسانه‌های حکومتی از رادیو تلویزیون تا روزنامه‌ها و همچنین منابر جمعه و جماعت صحنة این نمایش است. توجه شما رو به گزارشی در این باره جلب می‌کنیم:

خبر و نظر:


تلویزیون رژیم شب گذشته، مانند شبهای قبل خبر مربوط به نمایش مبارزه با فساد به کارگردانی آخوند جلاد رئیسی رئیس قضاییة خامنه‌ای را در صدر اخبار خود پخش کرد که وی در اظهارات خود می‌کوشید فساد را موردی و ناشی از خطای این یا آن مقام جلوه دهد و کلیت نظام را تبرئه کند. «رئیس قوة قضاییه در سفر به استان کردستان: برخورد با مفسان اقتصادی مقطعی نیست و دادگستریها برای برخورد مستمر با مفسدان اقتصادی و اجتماعی مجهز شوند.نمایش تکراری و مبتذل مبارزه با فساد – تیک تاک

«هاضمة نظام اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مطلقا فساد را نمی‌پذیرد، مطلقا اجازه نمی‌دهد که فساد در هیچ کجا لانه کند. بله ممکن است کسانی از زوی هوای نفسانی از روی دست‌اندازی به بیت‌المال، دچار کجی شدن و زشتی شدن مرتکب فساد و خطا بشن، اما بنای نظام اسلامی بر نپذیرفتن فساده» .

اما از سوی دیگر تلویزیون رژیم چهارشنبه شب گذشته (۲۳مرداد) گفتگویی با یکی از آخوندهای حوزة قم به نام قنبریان به عمل آورد که نامبرده طی آن اعترافات قابل توجهی به فساد نهادینه شده در رژیم کرد که در کانون آن فساد آخوندهای حاکم قرار دارد.

آخوند محسن قنبریان اگر تعارف هم بخواهیم بگذاریم کنار اشرافیت در یک حکومت اسلامی همیشه مذهبی است در زمان پهلوی ما می‌شد بگوییم که اشرافیت اجتماعی داریم اشرافیت دولتی داریم و اونوقت اشرافیت مذهبی داریم یا نداریم ولی در جمهوری اسلامی یا در حکومت امیرالمومنین اگر اشرافیت پیدا شد الی و لابد مذهبی است چرا اینجور؟

توجیه مذهب


به‌خاطر این‌که حتماً و لابد از توجیه مذهب استفاده کرده حکومت مذهبی است دولتمردش یک دولتمرد اسلامی است شما الآن بی‌تعارف نگاه بکنید اگر شما یک مالی را رویش دست می‌گذارید مسجد لاکچری را دست می‌گذارید قبلش باید دست بگذاری سر حوزه‌های مجلل که یک جایی درست شده قبل از این‌که به ویلاهای لواسان گیر بدهید باید به حوزه لواسان گیر بدهید چون این را آیت می‌گیره برای اون خب این حوزه‌های مجللی کهنمایش تکراری و مبتذل مبارزه با فساد – تیک تاک

مجری: اینها توجیه می‌کنند. آخوند محسن قنبریان: مجلل ترین حوزه‌ها الآن مال کی هست؟‌ رئیس قوه قضاییه سابق است رئیس این قوه دوباره دارد می‌سازد اون یکی‌اش که در تهران داره رئیس قوه مجلس بوده قبلاً امام جمعه فلان شهر است فلان استان است اینها هم که یک حوزه‌های مجللی می‌سازند خانه ها.». قنبریان:‌«وقتی این مدارس مجلل میاد، از اون ور خونه‌های مجلل میاد و ویلاهای مجلل، اینا با هم یه نسبتی دارن به نظر من اگر خط بدیم که اعتبارات این اشرافیت از کجا میاد».

آخوند محسن قنبریان: اگر یکباره آمدیم سر حوزه علمیه حرف این نیست که بزرگترین چرخشهای مالی توی اشرافیت مذهبی ‌خالص است این مرکز کانونی‌ست که اونها را توجیه می‌کند شما وقتی سراغ شهرک لواسان می‌روید پل می‌خورید به اینجور جاها و این توجیه می‌کند اون مسائل را که ما باید اینجاها را بخشکانیم...».

در جریان جنگ قدرت باندهای حاکم، خبرگزاری حکومتی دانشجو (۲۴مرداد) طی گزارشی با عنوان «خصوصی‌بازی، خصوصی‌خواری و دیگر هیچ!» مواردی از دزدیهای عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی را که در جریان جنگ قدرت باندها چند روز پیش دستگیر شد، برملا کرده است؛ از جمله واگذاری مجتمع صنعتی گوشت اردبیل به شخص پوری حسینی است.

بخش خصوصی


این مجتمع یک شرکت سهامی خاص است که سال ۱۳۶۷ در زمینی ۵۰ هکتاری تاسیس شده است. به گفتة احمد علیرضا بیگی عضو مجلس ارتجاع، پوری‌حسینی به عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی شرکتی را به بخش خصوصی واگذار کرده که خود به عنوان شخصیت حقیقی خریدار آن شرکت بوده است.نمایش تکراری و مبتذل مبارزه با فساد – تیک تاک

بنا به همین گزارش، سازمان خصوصی‌سازی کشور در ۲۶ خرداد سال گذشته، ماشین‌سازی تبریز را به قیمت ۶۸۸ میلیارد تومان فروخت؛ بدون اینکه مزایده عمومی یا جلساتی علنی در کار باشد. این در حالی است که به گفتة علیرضابیگی تنها زمین خالی این شرکت، ۵هزار میلیارد تومان ارزش داشته است و و ۵ هزار میلیارد تومان هم ارزش ماشین‌آلات آن بوده و در شرایط فعلی تحریم که دیگر نمی‌توان این ماشین‌آلات را وارد کشور کرد،

قیمت‌گذاری روی این ماشین‌آلات ممکن نیست، قیمت کارشناسی را ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کردند و جالب‌تر اینکه از این رقم، تنها ۷۰ میلیارد تومان پرداخت شد؛ یعنی کل مبلغی که بین خریدار و فروشنده رد و بدل شده تنها ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

خریدار بعد از گذشت حدود یک ماه از خرید ماشین‌سازی تبریز، نزدیک به پانصد میلیون دلار ارز دولتی از بانک مرکزی وام گرفت و سپس در بازار آزاد فروخت». آنچه بر سر ماشین سازی تبریز آمده، عیناً در مورد پالایشگاه کرمانشاه و دهها و صدها کارخانه و مؤسست دیگر آمده که حاصل آن نابودی صنعت کشور است.

گفتگوی سیاسی


همانطور که در این گزارش هم دیدیم به موازات افشا و بر ملا شدن موارد متعدد کلان دزدی ها در بالاترین سطوح رژیم شاهد نمایش به اصطلاح مبارزه با فساد از سوی دیگر هستیم. چرا جریان رو کردن پرونده‌های متقابل از سوی باند‌ها بالا گرفته است؟ چرا بار دیگر رژیم به نمایش تکراری مبارزه با فساد رو آورده است؟ سرنخ این نمایشها به دست کیست؟ این نمایش چه نتایج و پیامدهایی دارد؟ این سوالاتی است که در گفتگوی امروز با رضاهفت برادران در میان می گذاریم؟

س: سوالی که در بدو امر مطرح می شود این است که این همه مواردی که راجع به فساد این روزها می شنویم آیا به خاطر این است که خود دزدی و فساد بیشتر رواج پیدا کرده و یا افشای آن؟


ج: واقعیت این است که با هر چه نمودار تر شدن علائم پایانی رژیم دزدی و اختلاس هم نسبت به گذشته بیشتر شده و ابعاد کلان تری پیدا کرده. ما مشابه این جریان را اواخر رژیم شاه هم شاهد بودیم. وقتی مشخص شد که روزگار آن رژیم به پایان رسیده، سران و مهره‌های حکومت با شتاب بیشتری مشغول پر کردن کیسه های خود و انتقال آن به حسابهای بانکی شان در خارجه بودند. تا بتوانند در فردای سرنگونی رژیم شاه زندگی مطلوبشان را داشته باشند.گفتگوی سیاسی

در حال حاضر هم مقامات رژیم بر شتاب و ابعاد دزدی های خود افزوده‌اند. یک نمونه را کیهان خامنه‌ای روز ۲۳مرداد نوشته بود که از ۱۸میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط ۴میلیاردش به کشور برگشت. از سرنوشت ۱۴میلیارد دلار خبری نیست. که معلومه رفته در حسابهای خارجی ایادی رژیم.

یک نمونه دیگه از غارت و چپاول ایادی رژیم را سایت حکومتی دیپلماسی ایرانی روز ۲۱مرداد نوشته بود که از این نظر جالبه که بدونیم درست در اوج فشار تحریمها که رژیم مدعی است سختی معیشت مردم از بابت این تحریم هاست اعتراف کرده «یک قشر جدید ثروتمند در ایران دارد شکل می گیرد که قبلا نبود؛ کسانی که تولیدات (نفت و میعانات و گاز)داخل را به سه کشور عراق، ترکیه و افغانستان صادر می کنند».

بعد هم اضافه کرده « صادر کنندگان محصول به سه کشور یاد شده وقت ندارند تلگرام و فضای مجازی را ببینند و مشغول پول پارو کردن اند». در جریان دستگیری رییس خصوصی سازی رژیم برای شرکت در اختلاس های نجومی خبرگزاری حکومتی دانشجو روز ۲۴مرداد اذعان کرد «این موارد شامل هزاران میلیارد تومان بوده که ماه ها پیش به روحانی هشدار داده شده ولی هیچ خبری از برکناری رئیس ستاد انتخاباتی روحانی نبود که نبود».

س: این نمایش مبارزه با فساد چه اهدافی را دنبال می کند؟


ج: علت رو آوردن مجدد رژیم به این نمایش بخشی اجباری و بخشی آگاهانه است. اجباری به این معنا که با تضعیف رژیم و تشدید بحران‌های آن رژیم پرشکاف تر شده و مشابه اواخر رژیم شاه موارد فساد و دزدی از این شکافها درز می کند، و به گوش مردم می رسد. ولی بخش آگاهانه و ناشی از رقابت باندهای مافیایی برای کسب بیشتر از سهم قدرت و غارت است.گفتگوی سیاسی

بخشی از افشاگری ها به خاطر نزدیک شدن موعد نمایش انتخابات است که بنا به تجربه در هریک از انتخاباتهای قلابی رژیم افراد و باندهای ذینفع موارد دزدی رقیبان را برملا می کنند تا خود را بالا بکشند. اما وقتی از نمایش به اصطلاح مبارزه با فساد حرف می زنیم منظور یک جریان سازمانیافته با کارگردانی مشخص است که در رژیم استبدادی ولایت فقیه لاجرم سر نخ آن به دست خود خامنه‌ای است.

اگر دقت کنیم این نمایش بخصوص پس از روی کارآوردن رئیسی جلاد به عنوان رئیس قوه قضاییه بالا گرفته است. روزی نیست که رادیو تلویزیون رژیم و رسانه های حکومتی خبری از او در رابطه با مبارزه با فساد و اظهارات و شعارهای او درباره مقابله قاطع مفسدان و دزدان بیت المال، بخصوص در قوه قضاییه منتشر نکنند.

این می تواند هم به دلیل بیرون زدن گند عفونت فساد در قوه تحت ریاست آملی لاریجانی باشد که خامنه‌ای به این وسیله می خواهد خود را از این فضاحت بزرگ در ببرد و هم می تواند با هدف تبلیغات برای شخص رئیسی باشد که مجاهدین و مقاومت ایران در جریان نمایش انتخاباتی ۹۶، او را که کاندیدای خامنه‌ای بود به شکست کشاندند.

دزدی و فساد


در مورد تلاش برای تبرئه خامنه‌ای بسیاری از فاش گویی‌ها با همین هدف صورت می گیرد. از جمله زاکانی از مهره‌های شناخته شده باند خامنه‌ای، که موارد عجیب و غریبی از دزدی و فساد در رژیم را فاش می کرد و حرفش این بود که همه دزد و فاسدند جز خود آقا و فرزندان او. و در این رابطه به طور خنده داری ادعا می کرد که یک لکة خاکستری در زندگی خامنه‌ای و بیتش وجود ندارد.

چه بسا راست می گوید چون از نظر مردم در کارنامه خامنه‌ای و بیت او جز سیاهی مطلق رنگ دیگری وجود ندارد. بدیهی است که این حجم و این ابعاد از فساد که خود زاکانی اعتراف می کرد که هیچ موردی از آن بدون ارتباط به یک کانون قدرت نبوده، جز با اتصال به کانون اصلی قدرت در دیکتاتوری ولایت فقیه که شخص ولی فقیه و بیت و دفتر او امکان پذیر نیست.

فساد نهادینه در کشور از بیت خامنه‌ای و دفتر او هدایت می شود و شبکه های مختلف باندهای مافیایی تماما به بیت خامنه‌ای وصل هستند. تمام واگذاری های موسوم به خصولتی در هماهنگی با بیت خامنه‌ای و دادن حق و حساب مشخص به آن صورت گرفته است. دفتر خامنه‌ای در همة اشکال مختلف قاچاق، از قاچاق مواد مخدر تا قاچاق کالا و ارز و سوخت نقش مشخص دارد.

ارسال قاچاقی ارز


فراموش نکرده ایم که در جریان قیام سال ۸۸ در یک قلم ارسال قاچاقی ارز و طلا با کامیون به مقصد بانکهای خارجی، متعلق به مجتبی خامنه ای در ترکیه کشف شد که ارزش آن بالغ بر ۵/۱۸ میلیارد دلار بود، از همین طرق است که بنابه مطلبی که سفارت آمریکا در بغداد در ۶ اردیبهشت ۹۸ امسال در فیس بوک خودش منتشر کرددارایی ها شخص خامنه‌ای به ۲۰۰ میلیارد دلار بالغ می شود و او به این ترتیب احتمالا در راس مولتی میلیاردرهای دنیا باشد.گفتگوی سیاسی

ین مقاله اسامی تعدادی از مؤسساتی را که در کنترل خامنه ای قرار دارند ذکر کرده که بصورت میلیاردی به کیسه خامنه ای پول واریز میکنند از جمله این مؤسسات «هیئت اجرای فرامین خمینی« و« بنیاد مستضعفین « ومؤسسه آستان قدس رضوی .
این آن روی سکة فقر و فاقة وحشتناکی است که دامنگیر عموم مردم ایران شده است.

تا جایی که در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان به لحاظ منابع طبیعی میلیونها نفر گرسنه هستند به این معنی که نان و غذای خود را از میان زباله ها پیدا می کنند و پدیده هایی مانند گورخوابی و فروش کلیه و سایر اعضای بدن به صورت امری عادی درآمده است. نمایش تکراری و مهوع مبارزه با فساد برای سرپوش گذاشتن بر همین واقعیت ها و برای ریختن آب برآتش خشم و کین برآمده از همین واقعیت هاست.

س: آیا رژیم از این نمی ترسد که خود این نمایش مبارزه با فساد باعث ایجاد شکاف در رژیم شود که حاصل آن می تواند فوران نارضایتی های اجتماعی و خیزش و قیام باشد؟


ج: چرا، این خطر وجود دارد و این نمایش مبارزه با فساد تیغ دو دم است. که بخشی از آن چنانکه قبلا گفتم اجباری و خارج از کنترل رژیم است و بخش دیگر هم ناشی از اجبارات و تناقضاتی است که رژیم درگیر آنهاست. ولی بنا به تجربه این نمایشها به دلیل پوسیدگی مفرط رژیم حتی نمی تواند به اندازه نمایشهای رژیم شاه موثر باشد.

و به رغم شعارهای رئیسی جلاد نظیر اینکه ما در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی نداریم اما دستگیری و مجازات دزدان از حد مهره‌های درجه سوم چهارم فراتر نمی رود. و هرگز به حاشیه امن قدرتمندانی مانند آخوند آملی لاریجانی، آخوند مکارم شیرازی و یا پاسدار شمخانی ، پاسدار قالیباف، نزدیک نمی شود. چون با نزدیکی به این ها بلافاصله پای خود خامنه ای و بیتش به میان می آید.

به این ترتیب رژیم در این نمایش از دو سو بازنده است. از یک طرف ناچار است که برای رنگ و لعاب دادن به نمایش مواردی را افشا کند و از طرف دیگر به خاطر اینکه به دزد اصلی نزدیک نمی شود حاصلی جز خشم و نفرت مردم برایش ندارد. به این جهت است که مردم پیشاپیش با بیان ضرب المثل معروف چاقو دستة خودش را نمی برد به این قبیل نمایش ها مهر باطل زده اند.

مطالب مرتبط

روحانی ، دروغ درمانی و ضد و نقیض‌گویی – تیک تاک

خامنه‌ای و دجال‌بازی مبارزه با فساد

لطفا به اشتراک بگذارید: