در خاطره روزها - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

در خاطره روزها - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

درگذشت کمال الملک


۲۷ مرداد «۱۳۱۹ خورشیدی» ۱۸ اوت


 


[caption id="attachment_148136" align="alignleft" width="250"]درگذشت کمال‌الملک درگذشت کمال‌الملک[/caption]

 


«محمد غفاری«کمال‌الملک»، نقاش ایرانی از اولین تحصیل‌کردگان ایرانی در فرنگ و از افراد پرنفوذ دوره قاجار بود. او به‌علت فساد «قاجار» چند بار ایران را ترک کرده بود،. هنگامی که رضاخان «کمال الملک» را برای کشیدن تصویر ولیعهدش تحت فشار گذاشت، وی استعفا کرد و در روستایی در نیشابور به سادگی زیست.



[caption id="attachment_148137" align="alignleft" width="250"]در گذشت بالزاک در گذشت بالزاک[/caption]

۲۷ مرداد -۱۸ اوت «۱۸۵۰ میلادی» درگذشت بالزاک


«اونوره دوبالزاک» داستان نویس معروف فرانسوی از نویسندگان «رئالیست» جهان، در طول عمر کوتاهش بیش از صد مقاله، رمان و نمایشنامه نوشت. آثار معروف او «آرزوهای برباد رفته»،«اوژنی گرانده»، «باباگوریو» و «چرم ساغری» هستند.





[caption id="attachment_148138" align="alignleft" width="250"]مرگ چنگیزخان مرگ چنگیزخان[/caption]

۲۷ مرداد -۱۸ اوت «۱۲۲۷ میلادی» مرگ چنگیزخان


«چنگیزخان مغول»با استفاده از ضعف سلطان «محمد خوارزمشاه»دست به حملة گسترده‌یی در شهرهای ایران زد. مغول‌هاعلاوه بر قتل عام و ویرانی، بسیاری از شهرها را با خاک یکسان کردند.. وی در ۷۲سالگی در مغولستان درگذشت و در گوری پنهان به خاک سپرده شد.





[caption id="attachment_148139" align="alignleft" width="250"]استغای پرویز مشرف استغای پرویز مشرف[/caption]

۲۷ مرداد -۱۸ اوت «۲۰۰۸ میلادی» استعفای پرویز مشرف


پرویز مشرف دوازدهمین رئیس‌جمهور پاکستان بودکه در پی کودتا، با برکنار کردن نواز شریف نخست‌وزیر منتخب به مدت ۹سال بر این کشور حکومت‌کرد. مشرف سرانجام در پی تهدید جناح‌های مخالف خود در پارلمان پاکستان مبنی بر استیضاح و برکناری وی از مقام ریاست جمهوری در این روز استعفای خود را اعلام‌کرد.





[caption id="attachment_148140" align="alignleft" width="250"]آغاز قیام تاریخی مارتین لوتر آغاز قیام تاریخی مارتین لوتر[/caption]

۲۷ مرداد -۱۸ اوت «۱۵۱۷ میلادی» آغاز قیام تاریخی "مارتین لوتر"


مارتین لوتر، مؤسس فرقه پروتستان در ۱۳ مه ۱۴۸۳میلادی در آلمان به دنیا آمد. وی بر برخی از اعمال ارباب کلیسا ایراد گرفت. آغاز قیام لوتر بر ضد کلیسای کاتولیک بر سر اقدام برخی کشیشان به فروش رسمی آمرزش‏نامه بود.

در خاطره روزها - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

مطالب مرتبط:

کمال الملک

روزها و یادها – هفته چهارم مرداد ماه ۹۸



لطفا به اشتراک بگذارید: