ایران، داستان ناگفته-بخش نهم-برنامه تلویزیونی هیل نشریه کنگره آمریکا

ایران، داستان ناگفته-بخش نهم-برنامه تلویزیونی هیل نشریه کنگره آمریکا

ایران: داستان ناگفته، بخش نهم

برنامه تلویزیونی هیل، نشریه کنگره امریکا

۱۵ اوت ۲۰۱۹

 مجری :

به سریال ما ایران : داستان ناگفته

و نگاه مداوم ما به گروه اصلی اپوزیسیون ایران خوش آِمدید.

امروز در باره مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران صحبت می کنیم.

مریم رجوی متولد خانواده ای تحصیل کرده و طبقه متوسط ​​در تهران ، فعالیت خود را در دانشگاه آغاز کرد.

او خواستار آزادی، عدالت و پایان دیکتاتوری شاه شد.


رژیم شاه برادرش ، یک عضو مجاهدین خلق را در دهه ۷۰زندانی کرد. پلیس مخفی، یا ساواک ، خواهرش را در سال ۱۹۷۵ (۱۳۵۳) به قتل رساند.

پس از انقلاب ۱۳۵۷، مریم رجوی یکی از مؤثرترین سازمان دهندگان مجاهدین خلق شد.


وی در سال ۱۹۸۰ (۱۳۵۸ ) کاندیدای انتخابات مجلس شورای ملی بود

و با وجود ممنوعیت و تقلب در رای گیری ، ۲۵۰۰۰۰ رای بدست آورد.

در حالی که آخوندها سرکوب را تشدید می کردند ، بسیاری از دوستان وی کشته شدند.

در سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۰) خواهر کوچکتر وی که باردار بود اعدام شد.

درحالیکه آخوندها برای زنان جایی در قدرت سیاسی قائل نبودند،

مریم رجوی نقش زنان را حتی در کار نظامی و ارتش پذیرفت


حمایت وی از زنان و برنامه ۱۰ماده ای وی برای ایران ، امروزه از حمایت گسترده در بین مردم ایران و صدها رهبر درسطح جهان برخوردار است.

تلاش های او این گروه را به یکی از مترقی ترین احزاب سیاسی جهان تبدیل کرده ، گروهی که در آن زنان نقش رهبری را ایفا می کنند. برای او و جنبش او، برابری جنسیتی یک برنامه عملی و در قلب جنبش ایران آزاد است.

فرانسیس تاونزند

زنان به رهبری این جنبش ادامه خواهند داد و این یکی از بزرگترین تهدیدات برای رژیم فعلی است.


درعین حال، این رژیم از نظر سیاسی و بین المللی محاصره شده و از نظر اقتصادی نیز در آستانه فروپاشی قرار دارد.

در سال ۱۹۹۳ ،

خانم رجوی هنگامی که ائتلاف شورای ملی مقاومت وی را به عنوان رئیس جمهور منتخب خود انتخاب کرد، از سمت مسئول اول مجاهدین استعفا کرد.

همانطور که او در ده ها مصاحبه روشن کرده است ،

وی در حال برنامه ریزی برای کمک به اداره ایران پس از سقوط آخوندها و آماده کردن کشور خود برای انتخابات ملی آزاد و عادلانه است.

امروز خانم رجوی یک جنبش مخالف را رهبری می کند که دشمن شماره یک رژیم ایران محسوب می شود.


لیندا چاوز:

من می خواهم قبل از هر چیز از خانم مریم رجوی تشکر کنم. او زنی است که شایسته تحسین ما به خاطر متانت، قدرت، اراده و مهمتر از همه، رهبری اش در این جنبش می باشد.

ایران، داستان ناگفته-بخش نهم-برنامه تلویزیونی هیل نشریه کنگره آمریکا

شهردار رودی جولیانی

از دیدن شما بسیار خوشحالم ، ممنون که از من دعوت کردید.

 مجری : می فهمم شما اخیراً در آلبانی بودید که با مریم رجوی ملاقات کردید. او چگونه است و چرا از او حمایت می کنید؟

جولیانی :‌حتما.

من برای کنفرانس چهار روزه به نام ایران آزاد ۲۰۱۹ در آنجا حضور داشتم.

احتمالاً یازدهمین سالی است که من به این کنفرانس رفته ام.

معمولاً آنها را در پاریس برگزار می کنند. امسال ما آن را در آلبانی برگزار کردیم زیرا آلبانی مکانی است که مخالفان ایرانی شهری را ساخته اند ،

واقعاً به نام اشرف۳ . این یک شهر زیبا است.


دارای اقامتگاه است ، دارای اتاق های کنفرانس زیادی است.

بنابراین این کنفرانس اساساً این بود که چگونه می توان رژیم ایران را با یک دولت دموکراتیک جایگزین کرد ،

مجاهدین خلق تلاش می کنند آن را انجام دهند.


من حدود ۱۱سال درگیر آنها هستم. اما آنها در ایالات متحده حمایت عظیمی دارند ، دو حزبی، حدود ۲۰۰عضو کنگره ، تعداد برابر جمهوریخواهان و دموکرات ها. من با سناتور پیشین لیبرمن ، دموکرات ، سناتور پیشین توریسلی ، که در واقع یکی از افراد اصلی آنهاست، در آنجا حضور داشتم. او بیش از من درگیر آنها بوده است.

آنچه که آنها هستند اساساً شورای ملی مقاومت در ایران به ریاست خانم رجوی است. او رئیس جمهور منتخب است.


و این توسط گروهی از سازمانها از جمله مجاهدین خلق تشکیل شده است که گروه های مقاومت مانند مقاومت فرانسه علیه آخوندها هستند.

آنها از زمان انقلاب فعال بودند. صد و بیست هزار نفر از افراد آنها کشته شده اند ، اما آنها همچنان قوی هستند.


و هم خامنه ای و هم روحانی طی یک سال گذشته اعلام کرده اند که آنها بزرگترین تهدید رژیم هستند.

در سالهای گذشته ،

همیشه این تردید ایجاد شده بود که در ایران چقدر قدرت دارند ، چقدر از حمایت برخوردارند.

من فکر می کنم همه این موارد با استناد به گفته های روحانی و گفته های خامنه ای کنار گذاشته شده است که مجاهدین خلق، ​​خطرناکترین تهدید ماست، تنها کسی که قادر به تشکیل دولت است و به همین دلیل ما باید آنها را از بین ببریم، این همان کاری است که آنها انجام می دهند.

اگر متوجه شوند که شما عضو این سازمان هستید ، یا مظنون هستند که عضو این سازمان هستید ، به طور کلی ، محاکمه نمی شوید. شما یا زندانی می شوید یا بسته به شرایط به گلوله بسته می شوید.

بنابراین از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۲۰۰۰۰ نفر (کشته شده اند).

 و آنها یک دولت در تبعید دارند.


آنها پشتیبانی فوق العاده ای دارند. آنها از پشتیبانی فوق العاده ای که در آن به عنوان تبعیدیان ایرانی نامیده می شوند ، برخوردارند.

و آنها یک منشور دارند ، ۱۰ماده ای، که تا حد زیادی شبیه لایحه حقوق ما است.

نکته مهم این است که آنها توسط یک زن اداره می شوند.


اینجا، این خاورمیانه است.

این درست در کنار جهان عرب است. نه تنها آنها رهبری یک زن را دارند، تقریبا نیمی از رهبری آنها را زنان تشکیل می دهند.

و هنگامی که آنها یک گروه انقلابی فعال بودند، برخی از فرماندهان تانک آنها زن بودند.

بنابراین، همه افراد موجود در این سازمان ، برای آزادسازی ایران آماده جنگ هستند.

مجری : بنابراین ، خانم رجوی ، او یک برنامه ۱۰ماده ای را برای ایران ارائه کرده است. این مواردی مانند حق رای جهانشمول، اقتصاد بازار آزاد ، غیر هسته ای را در بر می گیرد. آیا او فرصتی برای رهبری کردن ایران به سمت یک کشور دموکراتیک را دارد؟

جولیانی:

دارد. منظورم این است که او این فرصت را دارد.

منظور من این است که فکر نمی کنم مردم بدانند چه مقدار آشفتگی در داخل ایران وجود دارد.

از ژانویه سال ۲۰۱۸ ، فکر می کنم واقعیت های من در اینجا صحیح است ، بیش از ۲۵۰ اعتراض بزرگ در کل کشور ، نه فقط در تهران ، صورت گرفته است. و اکنون آنها در بخش های اقتصادی گسترش یافته اند. رانندگان تاکسی بوده اند که به اعتصاب و اعتراض رفته اند. معلمان هستند، همه معلمان کشور اعتصاب کردند. کشاورزان هستند، و می توانید آن را ببینید. ویدیوهایی که من وقتی آلبانی بودم در آنجا دیدم، چون آنها احتمالاً افراد مجاهدین خلق را دارند،

افراد مجاهدین خلق بهترین پنجره را به داخل ایران دارند زیرا تجهیزات ارتباطی بسیار پیشرفته ای دارند.


به عنوان مثال ، کل کنفرانس ما ، با اضطراب خامنه ای، در سرتاسر ایران پخش شد.

بنابراین، او شنید که مردم از ۴۷کشور مختلف اساساً او را به عنوان یکی از بزرگترین ستمگران جهان، که هست، محکوم می کنند و حمایت بزرگی در ایران وجود دارد.

در این شرایط همیشه دشوار است که تعیین کنید نقطه چرخش و عطف کجاست. ما نمی دانستیم نقطه عطف در برلین چیست. ما نمی دانستیم که در اتحاد جماهیر شوروی چه بود. ما نمی دانیم که در اروپای شرقی چه بود. و حتی با بهار عربی ما کاملاً نمی دانستیم نقطه عطف چیست و چه اتفاقی افتاد وقتی که اتفاق افتاد تعجب کردیم.

من تمایل دارم فکر کنم که در اینجا اتفاق می افتد.من فکر می کنم که چقدر در این ۴۰سال ملت ایران تحت ستم قرار گرفته است. از این گذشته ، این رژیم ۴۰سال در قدرت بوده است. این یک دیدگاه مذهبی افراطی را تقویت می کند.

با زنان مانند بدتر از شهروندان درجه دو مثل کالا رفتار می شود.

و فکر می کنم این یکی از دلایلی است که خانم رجوی حمایت بسیاری از زنان بسیار قوی دارد. شما به اشرف۳ می روید و فرمانده ، رئیس آن زن است. بسیاری از نقش های اصلی توسط زنان پر شده است.

اما اگر بخواهید به سرعت از دولت حامی تروریسم دور شوید ، تقریباً باید بسیار نزدیک به نمایندگی برابر زنان باشید، اگر می خواهید که عضو یک جامعه در خاورمیانه، یک عضو حرکت کننده به سمت دموکراسی در آن باشید.

مجری : بنابراین ، شما در آن کنفرانس در اشرف۱ در مورد یک خوش بینی جدید و اتفاقات قبلی صحبت کردید. منظورتان از آن چی بود؟

جولیانی :

منظورم این بود که بسیاری از مواقعی که درباره این رویداد صحبت می کردیم سعی داشتیم جان آنها را در عراق نجات دهیم ، آنها را از عراق خارج کنیم و با دولت آلبانی مذاکره کردیم.

در جریان تاخیری که به ما تحمیل شد، حتی در زمان دولت اوباما، (رژیمهای) عراق و ایران چندین بار به اشرف۱ و سپس به کمپ لیبرتی که به آنجا جابجا شده بودند، حمله کردند و در طی دو یا سه سال ۱۲۰ نفر از آنها را کشتند.

آخرین مورد ، آنها موزه ای از جنایات حکومت ایران دارند که جنایت علیه بشریت است. در یک مقطع در اواخر اشرف۱، آنها وارد شدند و سعی کردند تا ساکنان باقی مانده را از بین ببرند.

جولیانی:

و آنها به بیمارستان نیز رفتند و افراد را در بیمارستان کشتند. اگر به اشرف بروید ، می توانید تصاویر افراد را در تخت های بیمارستانی خود که روی میزهای جراحی قرار گرفته اند، مشاهده کنید. در سال ۱۹۸۸ ، طی یک دوره دو ماهه، رژیم ۳۰۰۰۰ تن از مجاهدین خلق را کشت. سی هزار نفر! می دانید داریم در مورد ...

مجری : بله ، یک شهر کوچک.

جولیانی:

جنایتی در رده جنایات علیه بشر صحبت می کنیم.


جنایاتی که بخاطر آنها باید در دادگاه جهانی تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند یا در آمریکا باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند زیرا از جمله موارد دیگر آنها سعی کردند من، نیوت گینگریچ، باب توریسلی ، بسیاری از آمریکایی ها را بکشند. دو توطئه بمب گذاری کشف شد. یکی در فوریه سال ۲۰۱۸ بود.

مجری : بله.

جولیانی:

آنها افرادی را در آلبانی گرفتند که به جشن سال نو می آمدند. و من با خانم رجوی در آن شرکت کردم. و آنها قصد داشتند ما را منفجر کنند.

و سپس در پاریس ، سال گذشته ، در اواخر ژوئن سال ۲۰۱۸ ، چهار نفر در بروکسل دستگیر شدند ، یک دیپلمات رژیم ایران ، و آنها هم مواد منفجره و هم نقشه های مرکز گردهمایی پاریس که من در آنجا صحبت می کردم، نیوت گینگریچ صحبت می کرد ، دادستان پیشین موکیسی ، تام ریج ، بسیاری از افراد برجسته آمریکایی صحبت می کردند، را داشتند.

بنابراین ، در میان چیزهای دیگر ، آنها قصد داشتند آمریکایی ها را بکشند. کسی باید این موضوع را جدی بگیرد. منظور من این است که دولت فرانسه در حال پیگرد قانونی است ، اما نه با عزم و اراده ای که باید چیزی شبیه به این را همراه داشته باشد.

مجری : مطمئنا. چرا فکر می کنید رژیم ایران از خانم رجوی می ترسد؟ چرا این حملات سایبری علیه او و پیروانش در سراسر جهان ادامه می دهند؟

جولیانی:

زیرا آنها یک تهدید واقعی هستند. منظور من این است که هیچ اپوزیسیون سازمان یافته واقعی علیه حکومت آنها وجود ندارد. این اپوزیسیونی است که می تواند صد هزار نفر را در پاریس گرد هم آورد ، و این همان کاری است که آنها برای ده جلسه گذشته در طول ده سال گذشته انجام داده اند.

نمایندگان ۴۰ کشور مختلف حضور داشتند.


نخست وزیر سابق کانادا. نخست وزیر پیشین چهار یا پنج کشور اروپایی ، معاون نخست وزیر فرانسه ، منظور من فقط تعداد زیادی است. و البته ، بزرگترین هیئت نمایندگی ایالات متحده بود. و تعداد تقریبا مساوی از جمهوری خواهان و دموکرات ها ، از جمله چندین عضو کنگره حاضر بودند. در کنگره قطعنامه ای وجود دارد که مورد حمایت تقریبا ۲۰۰ عضو کنگره ، درباره مجاهدین خلق است

و این واقعیت است که آنها حامل دموکراسی برای ایران هستند

و باید حمایت دولت ما را داشته باشند.

مجری : بنابراین ، اگر رژیم ایران سقوط کند و خانم رجوی بتواند دولت را اداره کند ، آیا می تواند در دوره انتقالی حکومت کند؟ فکر می کنید او می تواند از هرج و مرج جلوگیری کند؟

جولیانی :

خوب ، آنها چه می کنند - این سؤالاتی است که ما همیشه از آنها می پرسیم، و من شواهدی دیده ام که ​​آنها یک دولت در تبعید کارآمد دارند. آنها هر روز مشکلات موجود در ایران را ارزیابی می کنند. آنها در برقراری ارتباط در داخل ایران بسیار فعال هستند.

و آنها برنامه ای برای انتقال دارند. و برنامه انتقال می گوید که آنها بلافاصله یک دولت موقت را تأسیس می کنند و تلاش می کنند ظرف شش ماه به انتخابات کامل برسند تا این یک دولت تحمیلی نباشد ، یک دموکراسی باشد.

مجری سوال نهایی برای شما ، آقا. چه چیز دیگری باید مردم آمریکا درباره خانم رجوی بدانند؟

جولیانی:

آنچه آنها باید بدانند این است که او یک متعهد واقعی به صلح و دموکراسی است.


تمام زندگی وی در تلاش برای به دست آوردن دموکراسی برای کشورش بوده است ،

ابتدا در برابر شاه که فکر می کنم خواهرش را کشت. و بعد علیه آخوندها که خویشاوند دیگری را کشت. فکر می کنم یک خواهر دیگر. خانواده وی قربانی هم سرکوب و قتل شاه و هم قربانی قتل حتی بیشتر تحت حکومت آخوندها بوده اند.

و مردم باید بدانند که این رژیم بیش از هر رژیم دیگری در جهان دست در خون دارد و بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

چرا ما می خواهیم با رژیمی که بزرگترین حامی تروریسم در جهان است مذاکره کنیم یا به آنها اعتماد کنیم؟

و من آن را برای دولت های اروپایی به چالش کشیدم.

آیا رژیم ایران به ما ثابت نکرده است که آنها بیش از حد غیرمسئول هستند ، آنها بیش از حد قاتل هستند که سلاح هسته ای در دست داشته باشند؟

این برای جهان بسیار خطرناک خواهد بود.

و من فکر می کنم دولت های اروپایی باید نوع شجاعتی را که پرزیدنت ترامپ دارد ، ایجاد کنند.

مجری : بسیار متشکرم که به ما پیوستید ، آقای شهردار.

جولیانی ممنون

مجری ما قدردانی می کنیم. متشکرم

ایران، داستان ناگفته-بخش نهم-برنامه تلویزیونی هیل نشریه کنگره آمریکا

مطالب مرتبط:

ایران: داستان ناگفته، برنامه تلویزیونی هیل، شهردار رودی جولیانی: امروز مریم رجوی یک جنبش مخالف را رهبری می‌کند - (بخش نهم)

ایران داستان ناگفته، حمایت بین‌المللی از مجاهدین-هیل نشریه کنگره آمریکا قسمت هشتم
لطفا به اشتراک بگذارید: