خشم و اعتراضات مردم و شرایط انفجاری - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۵۹ – خشم و اعتراضات مردم و شرایط انفجاری

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات:

« خشم و اعتراضات مردم و شرایط انفجاری» ،

«خشک شدن تالاب بین‌المللی چغاخور در چهارمحال بختیاری»

و «کشتار سوختبران و آزادی قاچاق توسط پالایشگاه‌های خصوصی»

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


چپاول ۹۰ در صد از نقدینگی کشور توسط ۱۰ درصد جمعیتخشم و اعتراضات مردم و شرایط انفجاری - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۵۹


حیدر مستخدمین حسینی، معاون وزیر اقتصاد دولت آخوند روحانی اعتراف کرد که :

از ابتدای دولت نهم تاکنون نقدینگی کشور به بیش از ۲۵ برابر رسیده است، اما توزیع نقدینگی متناسب با عدالت صورت نگرفته؛ یعنی اگر همه درآمدها متناسب و معادل خودشان افزایش پیدا ‌می‌کردند اکنون مشکلات رفاهی مردم تا این اندازه بزرگ نبود.

در این زمینه توزیع ناعادلانه نقدینگی توسط نظام بانکی و کسر بودجه دولت از جمله دلایل خلق پول توسط بانک‌ها شد به عبارتی ۹۰ درصد نقدینگی جامعه در اختیار ۱۰ درصد از مردم قرار گرفت که آنقدر قدرت دارند که با ورود به هر بازار تعادل آن را به هم بریزند و روند آن بازار را صعودی کنند.

باید یاد آور شد منظور از۱۰ درصد مردم، سران رژیم و سپاه جهل و جنایت و باندهای حکومتی است که تمامی سرمایه های کشور را به غارت برده اند.

گرانی ۵۰۰ درصدی پیاز و سیب‌زمینیخشم و اعتراضات مردم و شرایط انفجاری - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۵۹


در سه ماه سال ۹۸ قیمت سیب‌زمینی و پیاز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

مرکز آمار رژیم در رابطه با متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در بهار سال جاری نشان می‌دهد که پیاز، سیب‌زمینی و گوجه فرنگی بیشترین افزایش قیمت را نسبت به بهار سال قبل داشته است؛

به طور ی‌که متوسط قیمت سیب زمینی حدود ۳۶۱۲، پیاز ٣٧١٣ و گوجه فرنگی ٢٢٢۴ تومان بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۲۷.۹، ۵٣٩.٢ و ٢٢١.۶ درصد (دویست وبیست و یک و شش دهم) افزایش داشته‌اند.

افزایش ۳۰ درصدی قیمت پوشاک


مجید نامی عضو هیئت مدیره اتحادیه حکومتی تولید و صادرات نساجی و پوشاک ، از افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت پوشاک در ماه‌های اخیر خبر داد.

وی گفت : اخیرا اعلام شده به جز الیاف، سایر محصولات موجود در زنجیره تأمین مواد اولیه باید به جای ارز نیمایی، از ارز سنا sana یا اشخاص استفاده کنند، که این موضوع موجب افزایش قیمت مواد اولیه می‌شود.

از طرف دیگر ارز سنا یا ارز صرافی‌ها نوسانات شدید دارد و از نظر در دسترس بودن نیز قابل اعتماد نیست. پیش از این نیز تولیدکنندگان پوشاک نسبت به کمبود مواد اولیه در صنعت پوشاک به دلیل عدم تخصیص ارز در سامانه نیما به این محصولات، اعتراض کرده‌ بودند.

اعتراف کارگزاران رژیم به رسمی شدن رشوه در کشورخشم و اعتراضات مردم و شرایط انفجاری - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۵۹


میرمهدی کمیجانی رئیس اتحادیه حکومتی فن آوران یارانه به پرداخت رشوه اعتراف کرد و گفت: تجهیزات کامپیوتری در کشور ما تولید نمی‌شود و بخش عمده‌ای از آن وارداتی است و متاسفانه اگر چیزی به عنوان زیرمیزی ندهیم هیچ کاری صورت نمی‌گیرد.

این را من با صراحت بیان می‌کنم. هزینه پرداختی بابت رشوه به حدی افزایش پیدا کرده است که اگر بخواهیم کالا را به صورت قاچاق وارد کنیم ارزان‌تر تمام می‌شود.

استفاده ۴۱ درصد کل تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی خارج ازروال قوانین صندوق


بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس ارتجاع، تاکنون بیش از ۴۱ درصد کل تسهیلات ارزی مسدود شده توسط صندوق توسعه ملی ، خارج از روال قوانین صندوق و در قالب مصوبات بودجه‌ای و غیربودجه‌ای هزینه شده است.

کل تسهیلات ارزی پرداخت شده توسط صندوق ۶۷/۸۷ میلیارد دلار بوده است. در این گزارش همچنین تصریح شده است: تاکنون بیش از ۶۱۳ هزار میلیارد ریال قرارداد جهت تسهیلات ریالی منعقد شده که حدود ۴۵ درصد آن خارج از روال اساسنامه صندوق توسعه ملی بوده است.

...........................................

گزارش اول : خشم و اعتراضات مردم و شرایط انفجاریخشم و اعتراضات مردم و شرایط انفجاری


در هیچ دوره ای ازتاریخ ایران زمین مردم اینچنین درتنگنای معیشتی وسرکوب نبوده اند .

فقر وبیکاری و تورم مردم به جان آمده را در هر گوشه ای از ایران وبه انحاء طرق خشم واعتراض خودرا علیه مسببین این همه جنایت ابراز می کنند .

در این گزارش به نمونه هایی از این اعتراضات مردمی توجه کنید .

.........................................

گزارش دوم : خشک شدن تالاب بین المللی چغاخورخشک شدن تالاب بین المللی چغاخور


امروز گزارشی داریم از علت خشک شدن تالاب بین المللی چغاخور در استان چهارمحال بختیاری .

روزوروزگاری این تالاب هزارساله ، سرچشمه حیات وزندگی عشایروصدها روستای این منطقه بوده است.

ولی حال همچون کالبدی بی جان درکنار سبزکوه نفس های واپسین را می کشد . با ماهمراه باشید دردیدن این فاجعه زیست محیطی در استان چهار محال بختیاری

...................................

گزارش سوم : کشتار سوختبران و آزادی قاچاق توسط پالایشگاههای خصوصیکشتار سوختبران و آزادی قاچاق توسط پالایشگاههای خصوصی


این روزها شاهد موج جدیدی از کشتار بی رحمانه سوخت بران زحمتکش توسط نیروهای انتظامی وسپاه پاسداران در استان محروم سیستان وبلوچستان هستیم .

این کشتار درحالی صورت می گیرد که به اقرار سردمداران حکومتی عمده ترین قاچاق سوخت توسط سپاه پاسداران ضدخلقی انجام می گیرد . به گزارشی در همین رابطه توجه کنید .

مطالب مرتبط

تجمع اعتراضی بازنشستگان در مقابل سرکوب – مجله اجتماعی، اقتصادی

برگزاری بیدادگاه ۱۰تن ازکارگران نیشکر هفت‌تپه



لطفا به اشتراک بگذارید: