درگذشت صافی الیاسری نویسنده مشهور عراقی

درگذشت صافی الیاسری نویسنده مشهور عراقی

صافی الیاسری نویسنده و روزنامه نگار سرشناس عراقی،

یار وفادار اشرفیان و نویسنده صدها مقاله و چهار کتاب درباره اشرف و مجاهدین،


صبح روز شنبه ۲۶مرداد، در بیمارستانی در ترکیه در گذشت.

صافی الیاسری که هدف توطئه های متعدد تروریستی رژیم آخوندی و نیروی تروریستی قدس در عراق بود، ناگزیر جلای وطن کرد

و به عنوان یک نویسنده تبعیدی در لبنان و سپس ترکیه بسر می برد.


او که ۷۲ ساله بود تحصیلات خود را در دانشگاه بغداد به پایان رساند و پس از اشغال عراق به کار روزنامه نگاری پرداخت.

زنده یاد صافی الیاسری در سال ۱۳۸۲، در اولین ماههای پس از اشغال عراق، به اشرف آمد تا از نزدیک مجاهدین را ببیند و با آنها گفتگو کند.

او در پی دیدارهای متعددی که از اشرف داشت، شیفتة آرمان و ارزشهای مجاهدین شد.


از آن پس شروع به تحقیق در بارة توطئه ها و تبلیغات گستردة شیطان سازی علیه مجاهدین پرداخت. او در پی این تحقیقات در کتابی به نام «سازمان مجاهدین خلق و عراق» با تشریح استقلال سیاسی و مالی مجاهدین، بر ارائة تحقیقاتی که در شهرهای کردستان کرده بود، دروغپردازیهای آخوندها علیه مجاهدین را رسوا کرد.

او هم چنین

در کتاب دیگری به نام «اسلام دمکراتیک» به بررسی مبانی ایدئولوژیک سازمان و شناخت اسلام بر اساس آموزه های مجاهدین پرداخت. کتاب دیگر او به نام «زن ایرانی در جستجوی سواحل آزادی» به بازگویی مقاومت زنان مجاهد خلق درزندانهای رژیم ضدبشری آخوندی اختصاص دارد.

چهارمین کتاب ارزشمند

این نویسندة مشهور عراقی تحت عنوان «یاوه های شیطان»، با ۷۹۰ صفحه، حاوی انبوه اسناد و مدارک رسوا کنندة اتهامات آخوندها و حجم عظیم شیطان سازی علیه مجاهدین است.

از صافی الیاسری هم چنین صدها مقاله در مورد مجاهدین و حقانیت و نقش و جایگاه آنها به جا مانده است.

 

ازجمله در مقالة معروفش به نام «مروارید صحرا» جایگاه شهر اشرف را توصیف کرده است.


او پس از انتقال اجباری مجاهدین به لیبرتی، در سال ۱۳۹۴مقالة دیگری تحت عنوان « اشرف جدید- گلستان شهرها، سمبل می توان و باید» ازجمله نوشت: «آنان از الماس خلق شده اند و نه ازِگل، هرچه چالشها افزایش می یابد برصلابت و پایداری آنان افزوده میشود؛ تا جائیکه فولاد در دستان آنان خم می شود...

آنان که گمان میکردند می توانند روحیه اشرفی ها را در خرابه لیبرتی بشکنند امروز می بینند که این مجاهدین با جوهره یی که دارند، همانند کوهی سربلند هستند که هیچ باد و طوفانی ولو با دود و دم بسیار نمی تواند قله آن را بلرزاند...

من صافی اشرفی الیاسری به این لقبی که مجاهدین به من داده اند افتخار کرده و خودم و خانواده ام به آن می نازیم.

 

من اشرف را مروارید صحرا نامیدم و امروز هم اشرف جدید را گلستان شهرها می نامم».


خانم رجوی درگذشت صافی یاسری یار وفادار مجاهدان اشرفی را به مردم و نویسندگان عراقی و عرب تسلیت گفت و تاکید کرد صافی یاسری علیرغم همه فشارها و تهدیدها در برابر رژیم آخوندی که عراق را به اشغال خود در آورده بود سرخم نکرد و حاضر به دست برداشتن از مبارزه با فاشیسم دینی نشد و تا آخرین لحظه به آرمانهای خود وفادار ماند او یک نمونه پایداری بود.

 همچنان که مسعود گفته است صافی یاسری در دفاع از آزادی و استقلال میهنش و ایستادگی در برابر رژیم پلید آخوندی و مزدوران آن همه رنج های آوارگی و خانه به دوشی و محرومیت و تعقیب از سوی وحوش و ماموران دشمن را به جان خرید تا به روح کلمات و نوشته هایش در دفاع از آزادی خلق های ایران و عراق وفادار بماند. بر او سلام و درود

درگذشت صافی الیاسری نویسنده مشهور عراقی

مطالب مرتبط:

درگذشت صافی الیاسری، نویسندهٔ مشهور عراقی، یار وفادار اشرفیان

صافی الیاسری نویسنده سرشناس عراقی: نگرانی رژیم ایران از قیام مردم

لطفا به اشتراک بگذارید: