نهادینه شدن جنایت و فساد در نظام ولایت فقیه – ری‌توئیت

گزیده ای از توئیت های کاربران فضای مجازی – نهادینه شدن جنایت و فساد در نظام ولایت فقیه

نگاهی به نظرات و توئیت های کاربران فضای مجازینهادینه شدن جنایت و فساد در نظام ولایت فقیه – ری‌توئیت

همچنین

تشدید بحران درونی نظام


با جدال این دو شیخ رئیس سابق واسبق قوه قضاییه که اینک نیز در بالاترین نهادهای مدیریتی نظام قرار دارند، بحران درونی نظام تعمیق شد.


آخوند محمدجواد حجتی کرمانی دراین مورد گفت: «معتقدم که نظام مبتلا به بیماری شدید سرطان است و سرطان سراپای آن را گرفته است و احتیاج به یک شیمی‌درمانی همه‌جانبه دارد». «نظام مبتلا به بیماری شدید سرطان است» یعنی همان «شدت گرفتن بحران درونی».



تفاوت این جدال درونی با موارد مشابه قبلی


البته پیش ازاین همچنین آشگفتگی‌هایی درون نظام وجود داشته مانند کشمکش بین احمدی‌نژاد با آملی لاریجانی! اما این مورد اخیر از آن رو اهمیت دارد که جنگی بین نفرات یا سران دو باند متخاصم نیست بلکه در اردوی شخص خامنه‌ای رخ می‌دهد! این دو هر منصوب خامنه‌ای بوده و هستند! این نشان می‌دهد که شدت فشارهای بیرونی اکنون در فوقانی‌ترین لایه مدیریت نظام در باند مسلط (خامنه‌ای) کار را به تجزیه کشانده است.



آیا این شکاف با ورود خامنه‌ای بسته می‌شود؟


به نظر نمی‌رسد ورود خامنه‌ای هم حلال مشکلات باشد زیرا اگر دخالت خامنه‌ای مسأله‌ای را حل می‌کرد این‌همه سکوت نمی‌کرد و وارد می‌شد در حالی‌که رسانه‌های حکومتی در ایام اخیر عموماً سخنرانی‌های پیشین خامنه‌ای را پخش می‌کنند یا حداکثر به موارد حاشیه‌ای مانند سلام و پیام به فرضا نفرات پدافند درجنوب و مانند اینها اکتفا می‌کنند! آنهم درشرایطی که چنین موضوع بزرگی بیخ گوش خودش در جریان است!



رابطه بحران درونی و فروپاشی؟


اکنون باید به این گزاره پاسخ داد که آیا این وضعیت و نمونه‌های مشابه آن می‌توانند درادامه منجر به فروپاشی رژیم ازدرون شوند؟




مطالب مرتبط

ادعای مبارزه با فساد در نظام ولایت فقیه – ری‌توئیت

وقتی جنگ مغلوبه می‌شود

لطفا به اشتراک بگذارید: