سالگرد کودتای خائنانه علیه دکتر محمد مصدق توسط استبداد و ارتجاع – ری‌توئیت

گزیده ای از توئیت های کاربران فضای مجازی – سالگرد کودتای خائنانه علیه دکتر محمد مصدق توسط استبداد و ارتجاع

نگاهی به نظرات و توئیت های کاربران فضای مجازیسالگرد کودتای خائنانه علیه دکتر محمد مصدق توسط استبداد و ارتجاع – ری‌توئیت

در سالگرد کودتای خائنانه ۲۸ مرداد علیه دولت ملی مصدق با همکاری استبداد و ارتجاع، کاربران فضای مجازی یاد مصدق این رهبر بزرگ مبارزات ملی ایران رو زنده کردن و از خیانت خائنان گفتن. کودتای ننگین ۲۸ مرداد علیه #مصدق کبیر و بازگشت دیکتاتوری سیاه شاه زمینه‌ساز ظهور استبداد مذهبی و هیولای بنیادگرایی در #ایران و منطقه شد.

به راستی که کودتای خائنانه ۲۸ مرداد که با کمک آخوند کاشانی و شعبان بی مخ‌ها علیه دولت ملی #مصدق کبیر انجام شد، یکی از بزرگترین ضرباتی بود که استعمار باهمدستی درباروارتجاع به #ایران و #مردم_ایران وارد کردند. و کسانی که هنوز داعیه پادشاهی را در سر می پرورانند ادامه همان کودتای ننگین هستند.

اگرسرکوب انقلابیون و میهن پرستان واقعی توسط دیکتاتوری فاشیستی سلطنتی نبود ، ارتجاع و فاشیسم دینی نمیتوانست موج سوار انقلاب ضد سلطنتی مردم ایران شود ، براستی که اتحاد شوم شاه و شیخ میهن ما را ویران کرد. بخشی از توییتها به نقل قولهایی از دکتر مصدق و عشقش نسبت به میهن و آزادی اختصاص داره:

رفع فقر


پیامی از دکتر محمد مصدق از احمد‌آباد: «به حس و عیان می‌بینم که این نهال برومند در خلال تمام مشقت‌هایی که امروز گریبان همه را گرفته،‌ به ثمر خواهد رسید...» وظیفه حکومت یک کشور به بهشت بردن مردم نیست؛ بلکه استفاده صحیح از منابع کشور جهت رفع فقر و ایجاد رفاه برای شهروندانش است.... دکتر مصدقسالگرد کودتای خائنانه علیه دکتر محمد مصدق توسط استبداد و ارتجاع – ری‌توئیت

درسالگرد کودتای۲۸ مرداد علیه #مصدق یادآوری کنیم از اعتراض او به نقض قانون مشروطه وبرگشت به سلطنت: شاه هستند،رییس الوزراء هستند، فرمانده کل قوا هستند! اگراینطور باشد استبداد صرف است. پس چراخون شهدای راه آزادی رابیخود ریختید؟

تنها گناه من، گناه بزرگ و بسیار بزرگ من، این است که صنعت نفت ایران را ملی کرده‌ام و بساط استعمار و اعمال نفوذ سیاسی و اقتصادی عظیم‌ترین امپراتوری جهان را از این مملکت برچیده‌ام ... پاسخ دکتر مصدق برای آوردن پزشک از خارج، جهت درمان بیماری حادش چه بود؟ «لعنت بر من هر کس دیگر که در این زمان خرج چندین خانوار این مملکت فقیر را صرف آوردن دکتر از خارجه بنماید...»

گفتار دکتر محمد #مصدق درباره توصیه مادر ایشان «مادرم به سراغم آمدگفت توبایدبدانی که وزن اشخاص درجامعه به قدر شدائدی است که در راه مردم تحمل می‌کند. هر قدر در این راه به توبیشتر تلخ بگذرد،هر قدرقوه مقاومت توبیشتر باشد،مردم قدرتورابیشتر می‌دانند.»

مبارزات مصدق


گفتاری ازروزهای درتبعید احمدآباد و البته نباید فراموش کرد که این مسیری هست که ادامه داره. چراکه مبارزات مصدق جرقه ای بود که مایه انگیزه و الهام بخش جنبش ازادیخواهانه ایران شد. درود بر ابر مرد تاریخ #ایران...پیشوای بزرگ آزادی و استقلال میهن مصدق کبیر...سالگرد کودتای خائنانه علیه دکتر محمد مصدق توسط استبداد و ارتجاع – ری‌توئیت

حقیقتا این مجاهدین هستند که با قیمت دادن وفدا و با صافی وصداقت خود به کلام جان تازه می بخشند ...و به بهترین صورت جایگاه تاریخی این مرد بزرگ را به ما نشان دادند در غیر اینصورت ما چه تصویری از مصدق داشتیم؟ حقیقتا اگر نبود درایت برادر مسعود برای تشکیل شورای ملی مقاومت ایران و اگر نبود تلاشهای شما برای استمرار راه دکتر مصدق، من شک ندارم دیکتاتوری مذهبی لااقل ۲۰۰ سال خلافتش را بر منطقه حاکم میکرد

شورای ملی مقاومت #ایران با افتخار راه #مصدق برای آزادی واستقلال را با اتکا به‌ زنان و مردانی که‌ به‌ قول او «از همه چیز خود می‌گذرند» ادامه میدهد. بدون شک آرمانی که مصدق داشت و در ۱۲۰ سال مبارزه ایران استمرار پیدا کرد در این مقاومت و در رزم مردم ایران به ثمر میشینه

مطالب مرتبط

نهادینه شدن جنایت و فساد در نظام ولایت فقیه – ری‌توئیت

کودتای ۲۸ مرداد علیه دکتر مصدق ـ شکستی تلخ و تجربه‌یی بزرگ

لطفا به اشتراک بگذارید: