تنگنا ، فشار و انزوا طناب خفه‌کننده بر گردن نظام ولایت فقیه – تیک تاک

تیک تاک – تنگنا ، فشار و انزوا طناب خفه‌کننده بر گردن نظام ولایت فقیه

گزارش و گفتگو با رضا هفت برادران

این روزها بازهم شاهد تشدید انزوای بین‌المللی رژیم آخوندی در سطح بین المللی هستیم. از صحبتهای روز گذشته وزیر خارجه آمریکا در شورای امنیت، تا مواضع برایان هوک علیه رژیم، تا ناامیدی رژیم از اروپا برای کمک به دور زدن تحریمها و تا بمباران پیاپی مواضع سپاه پاسداران و مزدوران منطقه‌ای رژیم در سوریه و عراق. مواردی که نشان می‌دهد تشدید مداوم انزوای رژیم آخوندی است.

خبر و نظر:تنگنا ، فشار و انزوا طناب خفه‌کننده بر گردن نظام ولایت فقیه – تیک تاک


روز گذشته مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده در جلسه شورای امنیت، لیستی از اقدامات تروریستی و مخرب رژیم آخوندی را ارائه کرد. وزیر خارجه آمریکا گفت: «آمریکا هدف خود را اعلام کرده است که؛ به صفر رساندن تمامی خریدهای نفت از ایران در آوریل بوده است».

پومپئو همچنین در مصاحبه‌ای با تلویزیون سی.بی.اس بار دیگر بر نفی سیاست مماشات و کنار آمدن با آخوندها تاکید کرد و گفت: «دولت پیشین آمریکا یک چک بزرگ برای رژیم ایران نوشت و صندوقهای پول را برای آنها فرستاده...تا که بتوانند کارزار تروریسم شان را در سراسر جهان گسترش دهند. اما ما هرگز اجازه چنین کاری را نخواهیم داد!».

همزمان برایان هوک، هماهنگ کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت خارجه آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد اکنون فروش نفت رژیم ایران از ۲ میلیون و ۷۰۰هزار بشکه (پیش از تحریمها) به تنها ۱۰۰هزار بشکه در روز رسیده است. برایان هوک همچنین درباره پیشرفت شکل‌گیر ائتلاف نظامی برای حفاظت از کشتی‌ها در خلیج فارس در برابر تهدیدهای رژیم ایران، از آمادگی ۳۰کشور برای پیوستن به این ائتلاف خبر داد.

کمپین نظامی


همچنین نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد به کمپین نظامی بین المللی برای کمک به حفاظت نفتکشها در تنگة‌ هرمز می‌پیوندد. در همین حال هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت خارجه آمریکا درباره نفتکش گریس ۱ که اکنون نامش را به «آدریان دریا» تغییر داده گفت: ما دنبال حرکت این کشتی هستیم، می خواهیم مطمئن شویم نفتی که حمل می‌کند مورد استفاده قرار نگیرد.تنگنا ، فشار و انزوا طناب خفه‌کننده بر گردن نظام ولایت فقیه – تیک تاک

چرا که درآمد آن برای تامین مخارج مالی عملیات سپاه پاسداران و نیروی قدس است. ما به دقت حرکت این کشتی را زیر نظر داریم. سایر کشورها نیز باید تهدیدات رژیم ایران را جدی بگیرند». مجری: آمریکاییها می‌گویند از همه دولتها و بخش کشتیرانی در جهان خواسته‌ایم از عبور هر نفتکش ایرانی و پهلوگیری آنها خودداری کنند.

برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا با اشاره به این‌که آمریکا حرکات این کشتی را تعقیب خواهد کرد از قصد آمریکا برای ممانعت از انتقال نفت ایران توسط نفتکش آدریان دریای یک در دریای مدیترانه می‌گوید...». همزمان رسانه‌های بین‌المللی با اشاره به آمارهای جدید کمیسیون اروپا گفتند: تجارت ۲۸ عضو اتحادیه اروپا با رژیم ایران طی ۶ماه ابتدایی سال جاری میلادی، نسبت به دوره مشابه سال گذشته به یک چهارم سقوط کرده است.

در همین حال جواد ظریف در سوئد به شکست اینس‌تکس برای دور زدن تحریمها اعتراف کرد و در این رابطه با سوزش و ناله از اروپا انتقاد کرد. «وزیر امور خارجه از محافظه‌کاری و تعلل اروپا در راه‌اندازی اینس‌تکس انتقاد کرد. آقای ظریف در جمع ایرانیان مقیم سوئد بر حل مشکلات اینس‌تکس تاکید کرد

اینس‌تکس


و گفت: باید پول نفت ایران وارد این سازوکار مالی شود. وزیر امور خارجه افزود ممکن است اینس‌تکس در کوتاه‌مدت درمان مشکلات ما نباشد اما این واقعیت را نشان می‌دهد که نزدیک‌ترین متحدان آمریکا برای دور زدن تحریمهای آن سازوکاری درست کرده‌اند...» همزمان عباس موسوی، سخنگوی وزیر خارجة آخوندها هم نالید: «مذاکرات و رایزنی‌ها درخصوص تعهدات اروپا در برجام تا این لحظه به نتیجه نرسیده است».تنگنا ، فشار و انزوا طناب خفه‌کننده بر گردن نظام ولایت فقیه – تیک تاک

از طرف دیگر علی شمخانی، لومپن-پاسداری که عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم را یدک می‌کشد، روغن ریخته را نذر ولایت در گٍل‌مانده کرد و در مصاحبه با شبکه «ان.بی.سی نیوز» و در یک اعتراف تازه گفت: «ما نباید توافق هسته‌ای دوران ریاست جمهوری اوباما، (یعنی برجام) را امضاء می‌کردیم!»

در همین حال جواد ظریف با یادآوری یک تودهنی دریافتی از کشورهای منطقه گفت در گذشته به وزیر خارجة‌ وقت عربستان پیشنهاد مذاکره دربارة‌ کشورهای منطقه را داده است و حتی به آنها گفته اگر فکر می‌کنید من «ماله‌کش اعظم» هستم، با پاسدار سلیمانی مذاکره کنید! اما پاسخ وزیر خارجه عربستان این بود: «جهان عرب به شما ربطی ندارد!»

در چنین شرایطی روز گذشته باز هم خبر بمباران مراکز سپاه پاسداران و مزدوران منطقه‌ای رژیم در صلاح‌الدین عراق منتشر شد. این گزارشها به چندین کشته و مجروح و انفجارهای مهیب در انبارهای مهمات آنها اشاره می‌کند. این حملات پیاپی درحالیست که تا کنون رژیم آخوندی نتوانسته کمترین واکنشی نسبت این حملات نشان دهد.

گفتگوی سیاسی


روز ۳۰ مردادخامنه‌ای پس از مدتها سکوت به صحنه آمد و با آخوند روحانی و هیات دولت رژیم صحبت کرد. با توجه به اینکه طی مدت سکوت معنادار خامنه‌ای، رژیم با بحرانهای حادی روبرو شده، به صحنه آمدن ولی‌فقیه نظام سوالاتی رو ایجاد می‌کنه: خامنه‌ای در مجموع چه گفت؟ در رابطه با بحرانهای نظام چه مسیری رو برای عبور از آنها نشان داد؟ این حرفها چه پیام سیاسی دارد و چه مختصاتی از تمامیت رژیم نشان میدهد؟ برای پاسخ گفتگویی داریم با آقای رضا هفت‌برادران.

س:حرفهای خامنه ای چی بود؟


ج: - یک سلسله گفتار درمانی و امید درمانی مسخره در زمینه های مختلف . تمرکزش روی اقتصاد و فرهنگ بود. گفت اولویت مملکت اقتصاد و فرهنگ است. و با تاکید بر « توجه کامل مسئولان به «تولید داخلی» به عنوان «کلید اصلی حل مشکلات موجود» در بارة «رهایی کشور از وابستگی به درآمد نفت»،گفتگوی سیاسی

از این چیزها دم زد: «توجه ویژه به بخش‌های پیشران اقتصادی نظیر مسکن، کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان»، «ضرورت تغییر نگاه به تولید کننده به‌عنوان رزمنده جنگ اقتصادی» و «لزوم جهت گیری و هدفگذاری پیشرفت اقتصادی به سمت تأمین عدالت و ریشه کن کردن فقر». یک مشت ادعا پشت هم. که پاسخ گویی به هریک مثنوی نه من کاغذ می شود.

در باره «رهایی کشور از وابستگی به درآمد نفت» باید گفت بعد از اینکه ۴دهة نفت را بیش از ظرفیت از مخازن زیر زمینی بیرون کشیدید و پول آنرا خرج صدور و تروریسم و ارتجاع در خارج کشور و جنگ و سرکوب در داخل کردید، الان یاد رهایی از وابستگی نفت» افتاده اید که در محاصرة نفتی قرار دارید؟

از «توجه ویژه به بخش های پیشران اقتصادی نظیر مسکن ، کشاورزی و شرکت های دانش بنیان گفت و از «ضرورت تغییر نگاه به تولید کننده به عنوان رزمنده جنگ اقتصادی» واقعا حرفهایی تو در تو بی اساس. انگار مشکل تولید تا به حال «نگاه» کارگزاران حکومتی به تولید کننده بود. تولید که خودش اذعان کرد برای یک واحد تولید به جای هفت خوان در این نظام تولیدکننده باید ۷۰خوان عبور کند.

کدام مسکن؟


از پیشران بودن مسکن صحبت کرد. کدام مسکن؟ مسکنی که بالاترین نرخ تورم در تولیدات را دارد. ۱۲۷درصد. از کشاورزی گفت؟ کدام کشاورزی؟ بیشتر بخشهای موثر و صنعتی آنرا با واردات انبوه از بین برده اید. از جمله کشت پنبه. اغلب زمین های آن را تغییر کاربری داده و در آنها شهرک ساخته اید. و صنایع وابسته به آن را یکی بعد از دیگری به تعطیلی کشانده اید.

خامنه‌ای در اظهاراتش عباراتی را گفت که تنها حاکی از سطح نازل درک او از مسائل اقتصادی و اجتماعی است. وی گفت:« باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد». این عبارت یادآور ضرب المثل مردمی از کرامات شیخ ما این است، شیره را خورد و گفت شیرین است. جالب است که در میان حرفهایش مدعی شد تولید رونق داشته و «زمینه حرکتی در بخش های مختلف دیده می شود»!

در شرایطی که رسانه های حکومتی اذعان کرده اند در ۶ماه گذشته ۱۰۰هزار کارگر بیکار شده اند معلوم نیست این رونق کذایی در کجا بود؟ در زمینه فرهنگی هم خامنه‌ای راه حلی نداشت. وحرفش چیزی جز سرکوب در فضای مجازی و سرکوب زنان برای پذیرش قوانین آخوند ساخته حجاب نبود.

س: در بین این نکات که شما به عنوان نکات اصلی گفتید به مسائل روز رژیم که با انها درگیره هیچ اشاره یی نشد. آیا تو صحبت های خامنه ای نبود؟


ج: در خبرهایی که تا بعدازظهر روز ۳۰ مرداد منتشر شد از این موضوعات خبری نبود. البته قبلا مواردی بوده که خامنه‌ای حرفی زده و با تاخیر منتشر شده است. ولی در اظهارات مفصلی که در بدو امر به نقل از منتشر شد خبری از مسائل و بحران های روز رژیم نبود. به نظرم طبیعی هم هست چون اینها نکات ساده یی نیست که وارد شود

س: ولی موضوع مهمی مثل جنگ و دعوای آخوندها را می توانست بگوید آقا دعوا نکنید.گفتگوی سیاسی


ج: خامنه‌ای اگر می خواست وارد شود همان ابتدای این دعوا بین دو راس سابق و اسبق قوه قضاییه اش وارد می شد که چنین نظام را بی آبرو تر نکنند. دو روز قبل از این دیدار وارد می شد که آخوند مکارم شیرازی گفت «بزرگان» باید به این دعوا خاتمه دهند. اما چون خامنه‌ای نمی توانست کاری در مهار این بحران درونی انجام دهد دخالت نکرد. آنچه ما از بحران درونی می بینیم نوک کوه یخ است. در جریان همین دعواها روشن شد پشت صحنه غوغا است.

آملی لاریجانی به یزدی گفت در شورای نگهبان کسی تو را قبول ندارد و همه رعایت پیرمردیت را می کنند. خلاصه نمایشی از شکاف عمیق درون نظام بود. بقیه مسائل هم همینطور. مثل در لیست رفتن خودش و بیتش. در لیست رفتن ظریف. بن بست برجام و بن بست تحریمها. چون در بحران بی راه حلی برای تمامی مسائل نظام است اسمی از آنها نیاورد.

س: ولی امروز راه حلهای اساسی را مطرح کرد. مثل بحث ریشه کنی فقر، کمک به تولید، که خب اگه اینها حتی به اندازه یک ذره هم محقق بشه، خودش در این شرایط راه حل حساب میشه. و مهمه


ج: این حرفها مسخره است . بهترین اسمی که می شود روی آن گذاشت امیددرمانی است. میگویدمسکن پیشران است. کدام مسکن؟ همان که الان مردم در اثر شدت تورم حتی پول اجاره آنرا ندارند و به خوش نشینی روی آورده اند؟ مسکنی را می گویدکه طی ۴دهه رژیم شعار حل آنرا داده ولی روز به روز بر آمار حاشیه نشینان و مستاجران افزوده شده و اقشار جدیدی مثل کارتون خواب و گورخواب در نظام تولید شده است؟

اگر از این ادعاها راه حلی در می آمد الان چشمشون به اینستکس نبود. اینستکسی که همان نفت در برابر غذاست. و روز 29مرداد رئیس کل بانک مرکزی رژیم گفت نمی تواند مسائل اساسی ما را حل کند.

س: خامنه‌ای گفته نقدینگی ۱۸۰۰هزار میلیارد تومنی و فن آوری یک فرصت برای تولیداست. نظرتون در این باره چیه؟


ج: این یک حرف بی پایه است. این ۱۸۰۰هزار میلیارد تومان اگر حاصل درآمد ناشی از تولید و کار بود، می توانست فرصت باشد. ولی حاصل چاپ اسکناس های بی رویه است که می گویند روزی ده هزار میلیارد تومان چاپ می کنند و با این کار ارزش پول ملی را کاهش می دهند و به طبع آن قدرت خرید مردم را پایین می آورند.گفتگوی سیاسی

رکود را بالا می برند و درنتیجه کارخانه ها و کارگاهها را به تعطیلی می کشانند و بر خیل بی کاران می افزایند. در نتیجه این پول که اول الان ۱۹۰۰ هزار میلیارد تومان شده نه تنها نمی تواند فرصت باشد بلکه یک بلا و مصیبت در اقتصاد است که عامل افزایش تورم و رکود و بیکاری است.

و تنها مصرف آن برای واردات بی رویه و منهدم کردن تتمة تولید محتضر داخلی است. و برای آن هم هیچ راه حلی ندارند الا نمایش مسخره حذف ۴صفر از پول ملی. که تمام کارشناسان حکومتی معتقدند این اقدام به ثمر و هزینه زاست. و بعد از مدت کوتاهی صفرها برمی گردند.

در نتیجه هیچ چشم اندازی نیست که رژیم بتواند از این بن بست خود ساخته اقتصادی رها بشود. چون ذات این رژیم با توسعه و پیشرفت در تضاد است. این رژیم ترکیبی از مشتی باندهای غارتگر است که جز به منافع خود که پر کردن جیبشان باشد به چیز دیگری فکر نمی کنند. و این دروغ درمانی های ولی فقیه ارتجاع حتی نیروهای خودش را نمی تواند بفریبد.

مطالب مرتبط

جنایت و فریب ، پرده‌ها هر چه بیشتر کنار می‌رود – تیک تاک

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره نظام



لطفا به اشتراک بگذارید: