اد ملکرت: به محض ورودم به اینجا اشرف۳ مرا تکان داد

اد ملکرت - اجلاس سالانه مقاومت ایران


گردهمایی ایران آزاد
در اشرف۳
شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸
۱۳ ژوئیه۲۰۱۹


اد ملکرت - نمایندة ویژة دبیرکل ملل متحد در عراق ۲۰۱۱-۲۰۰۹

من خودم را فقط به یک نکته محدود می‌کنم که به‌محض ورودم به اینجا اشرف۳، مرا تکان داد.

آن نکته همه پرچمهایی است که آنجا در بیرون در اهتزاز است و آن‌همه کشور که در اینجا نمایندگی می‌شوند.

عجب تغییری! عجب تغییری در مقایسه با کمی بیش از ۱۰سال قبل هنگامی که من به‌عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در عراق وارد عراق شدم و به‌زحمت بخشی از توجیهاتی که شدم این بود که جایی به‌اسم اشرف وجود دارد. ولی زمانی بود در سال۲۰۰۹ که آن محل آباد در میان صحرا به‌طور ناگهانی مورد حمله واقع شد، یک حمله وحشیانه و من تصاویری را به‌یاد می‌آورم که تیم سازمان ملل از قربانیان گرفته بود و تخریبهایی که شده بود، تصاویری که الآن در نمایشگاه تأثیرگذارتان مشاهده می‌کنیم.

این موضوع در سال ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ اتفاق افتاد و من مفتخرم که ما شروع به باز کردن چشمهای جامعه بین‌المللی کردیم نسبت به آن چه که داشت در اشرف اتفاق می‌افتاد و روشن‌کردن چشمهای جامعه بین‌المللی وقتی اشرف به جایی منتقل شد که به‌حق زندان لیبرتی نام داشت.

من ملاقاتها با جامعه دیپلوماتیک در بغداد را به‌یاد می‌آورم که افراد به همدیگر نگاه می‌کردند و هیچ‌کس نمی‌خواست مسئولیت بپذیرد تا این‌که دوستان آلبانیایی ما وارد شدند و کمک کردند که این بن‌بست گشوده شود.

و این پیام من به شماست: عزم شما، حضورتان در این جا در اشرف3 را محقق کرده است و شاهد همه آن پرچمهایی هستیم که به ما بازدیدکنندگان از سراسر جهان خوشامد می‌گویند که از اهداف شما حمایت کنیم. و من مطمئنم این پرچمها در اشرف جدید به‌زودی به اهتزاز درخواهد آمد. بسیار متشکرم.

مطالب مرتبط:

کهکشان ۹۸و دو نکته مهم

گردهمایی ایران آزاد، اجلاس سالانه مقاومت ایران _ اشرف۳
لطفا به اشتراک بگذارید: