روحانی ، نظام و فشار حداکثری – تیک تاک

تیک تاک – روحانی ، نظام و فشار حداکثری

گزارش و گفتگو با رضا هفت برادران

درحالیکه مجموعه بحرانها از هر طرف رژیم آخوندی را احاطه کرده، در حالیکه خامنه‌ای و روحانی ظریف را با کاسه گدایی در دست به اروپا فرستادند تا بلکه اینس تکسی را راه‌اندازی کنند، که به گفته خودشان ذلت نفت در برابر غذا است ، درحالیکه بالاترین سران رژیم مانند آخوند یزدی و آخوند آملی لاریجانی به جان هم افتادند،

و در حالیکه خامنه‌ای پس از یکماه سکوت که به صحنه آمد، به هیات دولت روحانی گفت: نترسید و بی‌تابی نکنید و گزارشهایی به دستم رسیده که از دشمن می‌ترسید، روز گذشته آخوند روحانی به صحنه آمد و بازهم شروع به امیددرمانی کرد، البته طبق معمول همراه با حرفهایی ضد و نقیض.

خبر و نظر:روحانی ، نظام و فشار حداکثری – تیک تاک


آخوند روحانی روز ۳۱ مرداد در مجموعه‌ای حرفهای متناقض و بی‌سر و ته، از یک طرف برای آمریکا شاخ و شانه کشید و از طرفی التماس مذاکره کرد. روحانی با اشاره به انزوای شدید جهانی رژیم گفت: «آمریکا از سال ۹۶یعنی حدود دو سال پیش توطئه جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد در آغاز برنامه‌ریزی جنگ روانی بود و سپس جنگ اقتصادی علامتهایی هم آنها در سال ۹۶ و در سال ۹۷دریافت کردند که شاید مشوق آنها در این توطئه بود...»

روحانی درحالیکه روز ۶شهریور۹۷ اعتراف کرده بود به خاطر قیام دیماه ۹۶ مردم ایران، ترامپ طمع کرد و از برجام خارج شد، اینبار ادعا کرد آمریکا عامل راه‌اندازی آن قیام بود و به این صورت سردرگمی و مشوش بودن خود و نظامش را نشان داد: «در سال ۹۶از طریق عواملشان موفق شدند اغتشاشاتی را در خیابانهای تهران و برخی شهرستانها به راه بیندازند تصور آنها این بود که یک اغتشاش چند ماهه‌ای رو در ایران کلید زدند».

آخوند روحانی آنگاه به فشار خردکننده‌ای که که رژیم را در آستانة خفگی قرار داده، اشاره کرد و با نگرانی گفت: ا مسال یعنی در سال ۹۸که تحریم آمریکا از پارسال شدیدتر شده و از هر زمان دیگر شدیدتر شده و تمام امکاناتش را بکار گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران...»

امنیت تنگه هرمزروحانی ، نظام و فشار حداکثری – تیک تاک


رئیس‌جمهور ارتجاع آنگاه نسبت به ائتلاف بین‌المللی برای حفاظت ازکشتی‌ها در تنگه هرمز ابراز نگرانی کرد و گفت: «میگه اگر من نفت بخواهم ببرم برای امنیت تنگه هرمز فکر می‌کنم چون من نفت نمی‌خواهم ببرم پس من اینجا یک نسخه می‌پیچم برای دیگران می‌گویم دیگرانی که نفت می‌برند بیایند امنیت اینجا را برقرار بکنند ما به هم‌چون اعتقادی نداریم ما می‌گیم آبراه‌های بین‌المللی برای همه باید امن باشد...»

آخوند روحانی چند لحظه بعد گویا شاخ و شانه‌ کشیدن‌های توخالی قبلی‌اش را فراموش کرده بود، با التماس به آمریکا گفت: تحریم ما چه سودی برای شما دارد؟ «فرض بگیرید که هزار بشکه نفت بتوانید کاری بکنید ما کمتر صادر کنیم ثم ماذا به شما چی می‌رسد؟ چی؟...شما راه آینده را کاملاً دارید سد می‌کنید و می برید چه خاصیتی به‌حال شما دارد؟ چی کار دارید می‌کنید؟ مقصودتان چی هست؟ مقصود شما این است که با این فشار این نظام را عوض کنید؟»

روحانی به انزوای شدیدی که گریبان رژیم را گرفته، طوری که حتی کشتی‌هایش در تمام آبهای دنیا امن نیستند اعتراف کرد و با سوز و گداز گفت: «آبراه‌های امن از دریای سرخ و مدیترانه و جبل الطارق و تنگه هرمز و اقیانوس هند و هر کجای دنیا باید آبراه‌ها برای همه امن باشد این یک ضرورت هست...

خفگی ناشی از انزواروحانی ، نظام و فشار حداکثری – تیک تاک


تمام امکاناتش را بکار گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران واقعاً جالب است یک ابر قدرتی تو دنیا سازمان سیا اش خزانه‌داری‌اش وزارت‌خارجه‌اش نیروهای امنیتی‌اش و همه جاسوسانش را در منطقه و دنیا بسیج کرده تا ببیند چه کشتی وارد ایران می‌شود چه کشتی از بندر ایران فاصله می‌گیرد، چه شرکتی جنس وارد می‌کند چه شرکتی جنس خارج می‌کند.»

همزمان که آخوند روحانی نسبت به نزدیک شدن به خفگی ناشی از انزوای بی‌مانند جهانی آه و ناله سر می‌داد، معاونش، جهانگیری در مازندران به ریشه تمام این بدبختی‌های نظام اشاره کرد و با بغض و کینه گفت: «متاسفانه اعضای سازمان مجاهدین خلق امروز به منبعی برای سردمداران کاخ سفید بدل شده‌اند...

همین (مجاهدین) به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنند که اگر اندکی فشار تحریم‌ها را بیشتر کنید نظام جمهوری اسلامی فرو خواهد پاشید و مقامات ارشد آمریکایی فریب اینها را خوردند...دولت آمریکا بر همین اساس راهبرد عجیبی تحت عنوان فشار حداکثری و همه جانبه علیه (نظام) را در پیش گرفت!»

گفتگوی سیاسی


در روزهای اخیر با یک سلسله وقایع و اظهارات در رژیم مواجه بودیم. از جمله سفرهای ظریف به کشورهای اسکاندیناوی، صحبت های خامنه‌ای با هئیت دولت در روز ۳۰مرداد و اظهارات آخوند روحانی در روز ۳۱ مرداد در مراسم نمایشی رونمایی از سامانه پدافندی. می خواهیم ببینیم با این مجموعه اقدامات رژیم چه مسیری را می خواهد طی کند و چه نتایجی تا به حال این مسیر برایش داشته است. این موضوعی است که در گفتگوی امروز با رضا هفت برادران دنبال می کنیم.

س: در گزارشی که دیدیم قسمتهایی از صحبت های روحانی را شنیدیم. روحانی اما در بخش دیگری از صحبتهاش گفته وضع ما از هر زمان دیگری بهتر است. منظورش چی بوده؟ با چه ارزیابی و چه استدلالی این حرفها را می زند.


ج: اولا مگر در مورد حرفهای روحانی منتظر استدلال و منطق باید بود؟ کی این قبیل ادعاهایش منطق و استدلال داشته که الان داشته باشه. هر چه بوده به قول خودش امید درمانی بوده. یا بهتر است بگوئیم دروغ درمانی. الان که وضع این دروغ درمانی اش بدتر هم شده.گفتگوی سیاسی

یک زمانی آمار و ارقام ساختگی می‌داد و براساس آنها مدعی می شد، ولی الان جرئت ندارد آمارهای ساختگی هم بدهد، رو آورده به کلی بافی. از جمله این که گفت: « امروز تمام شاخصهای داخلی ما به ما می‌گوید شاخصهای اقتصادی ما فرهنگی ما اجتماعی ما، به ما می‌گوید وضع ما امروز از پارسال این موقع به‌مراتب بهتر است، آرامش مردم بیشتر است ثبات بازار اقتصادی بیشتر است این را هم آمار تورم چند ماهه اخیر ما می‌گوید ».

جالبه که این ادعا را درست در شرایطی کرد که یک جمله قبلش گفت« امسال یعنی در سال ۹۸ که تحریم آمریکا از پارسال شدیدتر شده و از هر زمان دیگر شدید تر شده و تمام امکاناتش را بکار گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران». اینکه چطور در شرایط تحریمهای سخت تر یک دفعه همه شاخص های اقتصادی روحانی، بهبود اوضاع را نشان می دهند همان است که به آن دروغ درمانی می گوییم.

چون از امید درمانی هم رد کرده و هیچ شنونده‌یی در درون خود رژیم را برای یک لحظه هم امیدوار نمی کند، بلکه بر عکس باعث خشم و نفرت مردم هم می شوند. و به قول معروف بنزین بر آتش خشم مردم می ریزد.

س: به چه دلیل می گویید این حرفها واقعیت ندارد و می گویید دروغ درمانی است؟


ج: اولا در مباحث مربوط به رشد و توسعه اقتصادی، مبنا ارائه آمارها و شاخص های اقتصادی است. مثلا می گویند بیکاری از فلان عدد به فلان رقم کاهش یا افزایش یافت. بدون آمار، حرف پایه و مبنا ندارد. وقتی روحانی مدعی می شود وضعمان بهتر است معنی اش این است که در تولید پیشرفت داشته. وضع معیشت مردم بهتر شده. گرانی و فقر کاهش یافته. روحانی که مدعی بهبود وضع است بگوید کدام یک از اینها بهتر شده.گفتگوی سیاسی

روحانی قبلا با آمارهای ساختگی دم از بهبود وضعیت رشداقتصادی می زد اما الان صدای آن را در نمی آورد. چون می داند بلافاصله در مقابل این سوال قرار می گیرد که بر فرض که رشد اقتصادی داشته، رشد اقتصادی مشروط به سرمایه گذاری است. در شرایطی که بودجه سال ۹۸ رژیم هنوز در نزدیک به نیمة سال به خاطر کمبود بودجه بسته نشده و فروش نفت به حداکثر ۱۰۰هزار بشکه در روز رسیده، با کدام پول سرمایه گذاری کرده؟

فرض کنید پولی هم از غیب رسیده و رژیم سرمایه گذاری در جهت رونق اقتصادی کرده، همه میدانند در هر سرمایه گذاری اقتصادی، چندین سال طول می کشد تا به بهره وری اقتصادی برسد؟ چطور رژیم یک شبه ره چند ساله رفته؟ ملاحظه می کنید که دروغ بودن این ادعا ها خیلی بارز روشن است.

چون بر هیچ پایه مسلم اقتصادی سوار نیست. به این دلیل می گویم همه اش دروغ درمانی است. اوضاع اقتصادی رژیم به قدری فروپاشیده و ورشکسته است که کافی است سری به رسانه های حکومتی زد در هرزمینه یی با آمارهای حیرت آوری از انهدام تولید، بیکاری، فقر، رکود، و تعطیلی روز افزون کارخانه ها مواجه شد.

س: با توجه به بازتاب منفی اجتماعی حتی بین نیروهای خود رژیم، چرا روحانی این حرفها را می زند؟ چون در داخل ایران همه میدانند که این حرفها هیچ پایه‌یی ندارد.


ج: چون هیچ راه حلی ندارد. اقتصادی مقاومتی و راه حل از درون هم یکی از دروغ درمانی های این رژیم که سالهاست خامنه‌ای از آن دم می زند. خب اگه این راه کار جواب داشت باید تا به حال نتایجش را مردم می دیدند. اگر این راه کار جواب داشت چرا مجبور شدند ظریف را برای دریوزگی به این کشور و آن کشور بفرستند؟ آنهم بادست خالی. تازه پذیرفته اند که ظریف در این سفرها تو سری هم بخورد. و وزیر خارجة سوئد بگوید ما او را دعوت نکرده ایم. خودش آمده است.

دروغ درمانی در رژیم را خود خامنه‌ای تئوریزه کرد. در ۶تیر سال ۹۷ در سخنرانی برای عوامل حکومتی به صراحت گفت:« امروز در دنیا با پروپاگاندا و تبلیغات، سیاه را سفید جلوه می‌‌دهند... شما هم باید با تبلیغات هنرمندانه و به‌کار گرفتن یک تیم قوی همین کار را بکنید». خود آخوند روحانی هم بعد «امید درمانی» را مطرح کرد و گفت بر بالین یک بیمار محتضر طبیب باید امید درمانی کند.

یعنی برای اوضاع محتضر نظام، نسخه‌یی جز فریب درمانی نداشت. بر همین اساس است که الان تمام مقامات حکومتی وقتی در تنگنا قرار می گیرند رو به دروغ درمانی می آورند. در روز ۳۰ مرداد پاسدار شمخانی در گفتگو با یورونیوز گفت:« در خیابان‌ های تهران قدم بزنید خواهید دید که مردم ما چقدر بانشاط هستند و متوجه خواهید شد آمریکا به آنچه که می‌ خواست، نرسیده است».

جالب این است که در این رژیم «بانشاط» که به قول روحانی وضعش از «پارسال همین موقع هتر است»، روز اول شهریور آخوند امامی کاشانی با اشاره به وضعیت فقر، ابراز وحشت کرد که « باید اقتصاد کشور را مراقبت کرد اینطور نباشد». یا خود خامنه‌ای در دیدار با هیت دولت اعتراف کرد، برای راه اندازی یک واحد تولید به جای هفت خوان باید از هفتاد خوان گذشت».

س: آیا ممکن است رژیم در گامهای بعدی بتواند راه حلی پیدا کند و چرخشی در اوضاع خودش ایجاد کند؟


ج: چه چرخشی؟ الان در شرایطی که حلقه تحریمها داره تنگ تر میشه و رژیم را درآستانة خفگی کامل اقتصادی قرار داده رژیم چه راه حلی داره. روز ۳۱مرداد روزنامة ایران ارگان دولت روحانی نوشت فرانسه به رژیم پیشنهاد داده در ازای مبالغی که فرانسه به حساب اینستکس واریز می کند تا رژیم کالاهای اساسی بخرد، باید قبول کند که بند غروب آفتاب در برجام منتفی شود. یعنی برخی محرومیت ها و ممنوعیت های رژیم ابدی شود.گفتگوی سیاسی

و از طرف دیگه رژیم باید پای میز مذاکره در مورد موشکی و دخالتهای منطقه‌یی اش بنشیند. ملاحظه می کنید این همان دوراهی است که در رژیم به آن دو راهی مرگ یا خودکشی از ترس مرگ گفته اند. این مربوط به بخشی از راه حل است که در اختیار خودش است. اما پارامتر مهم و تعیین کننده که راه را بر رژیم بسته، مقاومت ایران است. کما اینکه رژیم که به این نقطه رسیده هم ناشی از یک نبرد سهمگین و حماسی این مقاومت بوده است.

مقاومتی با دستهای خالی در مقابل رژیمی تا دندان مسلح و تکیه زده بر دارایی های مردم ایران و ۴دهه سیاست مماشات. اما این مقاومت توانست هم توسعه طلبی های رژیم را که اساسا مبتنی بود بر دستیابی به سلاح هسته‌یی به شکست بکشاند و هم با کمر شکن کردن سیاست مماشات، دیو ارتجاع را در بند تحریمهای جامعة جهانی بکشد.

و تمام توطئه های رژیم علیه این مقاومت را یک به یک خنثی کند و از خاکستر خود ققنوس وار در اشرف سه در اوج سازمانیافتگی و آمادگی بار دیگر ناقوس مرگ رژیم را به صدا در آورد. با وجود چنین مقاومتی و با توجه به وضعیت فعلی رژیم، اساسا راه هر گونه چرخشی برایش متصور نیست.

مطالب مرتبط


خشم اشرف نشانها علیه ظریف قاتل و مماشاتگران – تیک تاک

اعتراف آخوند روحانی به پیامدهای قیام سراسری دیماه ۹۶

لطفا به اشتراک بگذارید: