واکنش به پیشنهادات فرانسه در مورد برجام اروپایی در رسانه‌های رژیم

واکنش به پیشنهادات فرانسه در مورد برجام اروپایی در رسانه‌های رژیم

روزنامه‌ی سپاه پاسداران روز شنبه نوشت:

پیشنهاد‌های فرانسه برای نجات برجام بدون آمریکا،

درحالیست که کشور‌های اروپایی از زمان اجرای توافق هسته‌ای به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و با راه‌اندازی سازوکار‌های مالی، مثل «اینستکس»، تنها وقت‌کشی کرده و از زیر بار تعهدات خود، شانه خالی می‌کنند.

 کیهان خامنه‌ای

نیز تحت عنوان «رزمندگان اقتصادی زیر آتش جست‌وجوی کلید در پاریس!» نوشت:

تحولات اخیر نشان می‌دهد اروپایی‌ها قصدی برای انجام تحرکی جدی در راستای عمل به تعهدات خود در قبال (ما) ندارند

و سیاست اتلاف وقت را در پیش گرفته‌اند.


با این حال، برخی نشانه‌ها حاکیست، دولت روحانی هم‌چنان امیدوار است آبی از اروپا گرم شود. تماس‌های تلفنی طولانی رئیس‌جمهور با همتای فرانسوی خود و دیدار روز جمعه ظریف با ماکرون در فرانسه از جمله‌ی این نشانه‌ها هستند.

کیهان افزود:

ظریف هم‌چنان به‌دنبال نحوه‌ی اجرای برجام است و معتقد است؛ «پیشنهادهای ماکرون درباره‌ی برجام در مسیر درستی پیش می‌رود»! اقدامات و مواضع مقامات ارشد دولت، نشان می‌دهد متأسفانه امید به سراب برجام، هم‌چنان ذهن دولت «روحانی» را در‌ اشغال خود دارد و آنان هنوز نتوانسته‌اند با واقعیت‌های صحنه، خود را تطبیق داده و برخوردی منطقی داشته باشند.

روزنامه‌ی حکومتی جهان صنعت از باند روحانی تحت عنوان «دست بستة ماکرون» نوشت:

واقعیت این است که کشورهای اروپایی در رابطه با (برجام) متحد نیستند. خیلی از کشورهای اروپای شرقی آرام‌آرام به خط فکری ترامپ تمایل نشان می‌دهند و حتی اخیراُ لهستان اعلام کرده نیروی نظامی به خلیج فارس می‌فرستد... کشورهای اروپای غربی دست‌شان باز نیست که سیاست مستقلی از آمریکا داشته باشند چون آمریکایی‌ها تصمیم‌شان را گرفته‌اند و اعلام کرده‌اند هر کشوری با جمهوری اسلامی کار کند نمی‌تواند با آمریکا کار کند... و طبیعتا منافع ملی خودشان را در ارتباط با منافع آمریکا می‌بینند نه ما.

واکنش به پیشنهادات فرانسه در مورد برجام اروپایی در رسانه‌های رژیم

مطالب مرتبط:

پیامدهای تحریم ها و برجام اروپایی در رسانه‌های رژیم

کیهان خامنه‌ای: مذکرات نابجا در پاریس
لطفا به اشتراک بگذارید: