ترس از بغرنجی اوضاع و حمله جبهه‌ای دشمن – تیک تاک

تیک تاک – ترس از بغرنجی اوضاع و حمله جبهه‌ای دشمن

گزارش و گفتگو با مرتضی اسماعیلیان

شب گذشته وزیر اطلاعات آخوندها در تلویزیون رژیم ظاهر شد و نسبت به حمله سنگین دشمن در فضای مجازی هشدار داد و تاکید کرد ما از دشمن عقب هستیم. کیهان خامنه‌ای هم امروز طی یک مقاله مفصل هشدارهای شدید داده نسبت به «ترس و وحشتی» که سراپای نظام رو فرا گرفته.

این هشدارها تا اونجا رسیده که همین روزها آخوندها همایشی ۵روزه در مشهد برگزار کردن که در اون ۳۰۰ خرمهره خامنه‌ای تحت عنوان «اساتید بسیج» شرکت کردن. خود نماینده خامنه‌ای در سپاه تاکید می‌کنه هدف اینه به بسیجی‌ها بگیم که در مقابل دشمن و فضای مجازی وانرن و «پشت رهبری رو داشته باشن!».

با این موارد بهتر میشه هشدار خامنه‌ای در روز ۳۰مرداد رو فهم کرد که به بالاترین سران نظام هشدار می‌داد: «نترسید و بی‌تابی نکنید!» این نمونه‌ها یک وضعیت بحرانی رو در رژیم به تصویر می‌کشه. تصویری که نشون میده چگونه سراپای رژیم رو لرزش و ترس فرا گرفته. گزارشی در این رابطه:

خبر و نظر:


کیهان خامنه‌ای امروز طی مقاله مفصلی هشدارهای چند ماه اخیر خامنه‌ای در رابطه با «ترس و نگرانی و وحشت» را لیست کرده و می‌پرسد: «علت تذکرات پی‌در‌پی (خامنه‌ای) به شجاعت، دلیری و نترسیدن از دشمن چیست؟ چرا این موضوع تقریباً در تمام دیدارهای اخیر رهبر انقلاب مورد توجه و تذکر قرار گرفته است؟»ترس از بغرنجی اوضاع و حمله جبهه‌ای دشمن – تیک تاک

کیهان خامنه‌ای آنگاه خود پاسخ می‌دهد: «آنچه به نظر می‌رسد، مهم‌ترین عامل، جرئت دادن به مسئولان و دولتمردان برای غلبه بر تفکر حاکم که بر مبنای آن حرکت می‌کردند و تغییر این رویکرد بوده است». کیهان آنگاه «این تفکر حاکم» را معنی کرده و می‌گوید: «در حال حاضر نیز برخی از افراد و جریانات فکری، همچنان بر همان باور و گزینه قبلی خود، ترس و واهمه از دشمن را ترک نگفته و آن را همراه دارند».

ارگان خامنه‌‌ای سپس با ناامیدی و ترسی که خودش را فراگرفته و نسبت به اقدامات دشمن می‌نالد: «ترس از بغرنج و پیچیده شدن اوضاع...بخشی از نقاط مهم و حساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد...چراکه برخی از دولتمردان جرئت و جسارت مقاومت در برابر راهبرد سیاسی و اقتصادی دشمن را ندارند و با این ترس و واهمه، قدرت تصمیم‌گیری را از خود سلب نموده‌اند».

در این میان آخوند علوی، وزیر اطلاعات بدنام رژیم شب گذشته در تلویزیون حکومتی ظاهر شد و انگشت اشاره را به سمت همان دشمنی گرفت که به قول کیهان، بالاترین سران رژیم را در گرداب وحشت و ترس فرو برده است. مجری: یکی از بخشهای فرهنگی که حالا خیلی داره روی فرهنگ تاثیرگذار هست بحث فضای مجازی است

ظرفیت فضای مجازی


من یک تصویری دیدم که گروه تروریستی منافقین مثلا یک تعدادی نشستن بعد میگن هر کدامشان مسئول مثلا ۴ تا کاربری دارند توی فضا و شبکه های اجتماعی چقدر شخصا نگران آسیب های این فضا هستید؟ ببینید فضای مجازی یک واقعیت است که بالاخره هم ما می توانیم ازش استفاده بکنیم هم دشمن می توانه استفاده بکنه. خوب تو این زمینه ما تمام توان مان را بکار نگرفتیم از ظرفیت فضای مجازی بخوبی استفاده نکردیمترس از بغرنجی اوضاع و حمله جبهه‌ای دشمن – تیک تاک

دشمن بهتر از ما استفاده کرده خوب یک وقت فضای مجازی بعنوان یک ابزار ابزار مثل کارد مثل چاقوی آشپزخانه می توانید ازش استفاده کنید دشمن هم میتواند استفاده بکند بیاد(نامفهوم) بزنه شکم مان پاره بکند . اینکه دشمن داره از فضای مجازی سواستفاده میکنه و تاثیرگذاری می کنه شکی در ان نیست...»

علوی: بله ما هیچ زمانی مثل این سالهای اخیر تقرب و نزدیک شدن دشمن رو به عناصر خودی نداشتیم !!! در چنین شرایطی خامنه‌ای همایشی ۵روزه در مشهد راه انداخت که در آن ۳۰۰ آخوندی که مسئولیت آموزش بسیجی‌های کل رژیم را دارند گردهم آمده تا درباره وضعیت بحرانی بی‌انگیزگی و ترس بسیجی‌ها، در مقابل تهاجم دشمن از طریق فضای مجازی و پهنه‌های دیگر چاره‌اندیشی کنند.

یک آخوند: تاکید خواهد شد که اساتید بسیجی ما نسبت به امور مشکلات جامعه، مشکلات مردم، مسائل اجتماعی، تهدیدات اجتماعی، جنگ نرم و مسائل مختلف و تهاجم فرهنگی بی تفاوت نباشند. و حتما راهکارهایی که با این ترفند ها مقابله شود این جا بحث و تبیین خواهد شد. دشمن اولین کارش اینه؛‌یک جبهه درست کرده.

تهاجم دشمن


آخوند سعیدی نماینده خامنه‌ای در سپاه تاکید می‌کند که تهاجم دشمن که باعث تزلزل نیروهای نظام شده، «با قدرتی عظیم، وسیع و تبلیغاتی بالا» با هدف «تغییر اصول و مبانی» رژیم آخوندی جریان دارد. نماینده ولی فقیه در سپاه به عنوان سخنران این مراسم با اشاره به اینکه امروز تقابل استکبار با انقلاب اسلامی بیش از پیش شفاف شده است گفت استکبار جهانی با قدرتی عظیم وسیع و تبلیغاتی بالا به دنبال تغییر اصول و مبانی انقلاب اسلامی است.ترس از بغرنجی اوضاع و حمله جبهه‌ای دشمن – تیک تاک

اما آنچه این همایش آخوندی بیشتر آخوندی بیشتر روشن کرد این بود که ترس و وارفتگی نیروهای رژیم تا آنجا بالا گرفته که آنها پشت خامنه‌ای و نهادهای وابسته به او را هم خالی کرده‌اند. نقش و کارکرد روحانیون بسیجی نسبت به حوزة علمیه مردم و نهادهای حکومتی و همچنین وظیفه اساتید بسیجی نسبت به رهبری و نهادهای وابسته به رهبری از مهم ترین محورهای این همایش است.

همزمان در حالیکه درون نظام ولوله‌ای به خاطر ترس و وحشت نیروهای رژیم از دشمن و شرایط بحرانی نظام افتاده، یک خبرنگار حکومتی که همراه ظریف، وزیر خارجه آخوندها به سوئد رفته بود، ریزش کرده و درخواست پناهندگی کرد. رسانه حکومتی نوشتند: «خبرنگاری که رفت سیگار بکشد و برنگشت! دبیر سیاسی خبرگزاری اصولگرای موج که به همراه تیم ظریف عازم تور اروپایی شده بود همراه تیم بازنگشته است. گفته می‌شود فاضل در استکهلم سوئد پناهنده شده است!»

این وضعیت بحرانی بیشتر روشن می‌کند چرا خامنه‌ای روز ۳۰مرداد، به بالاترین سطوح رژیم، یعنی هیات دولت آخوند روحانی هشدار داد: «مسئولان دولتی نیز باید صبر و تحمل خود را افزایش دهند و برای کوچکترین موضوع یا مشکلی، بی تابی نکنند. «نترسیدن از دشمن» توصیه دیگر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسئولان دولت بود که گفتند: برخی اوقات سخنانی را می شنوم که نشانه بیمناک بودن از دشمن است...»

گفتگوی سیاسی


همینطور که در این گزارش هم دیدیم، موارد هشدار به خاطر ترس و وارفتگی در درون رژیم اوجی تازه گرفته. اما چرا؟ آیا این هشدارها عطف به مورد یا مواردی منفک از هم هست؟ یا با یک جریان روبرو هستیم؟ تناقض هشدار نسبت به ترس و وحشت نیروهای نظام، با سیاست دروغ‌درمانی روحانی که تلاش می‌کنه شرایط رو خوب نشون بده، چیه؟ اینها سوالاتی هست که با آقای مرتضی اسماعلیان مطرح می‌کنیم.

س: دیشب آخوند علوی، وزیر اطلاعات رژیم در مصاحبه‌ای که با تلویزیون رژیم داشت گفت: «دشمن در فضای مجازی داره پیشروی می‌کنه، از ما جلوتره و تاثیر‌گذاری می‌کنه». منظورش چیه؟


ج: علوی داره به یک فضا یا بهتر بگیم به یک تهدید اشاره می‌کنه. این تهدید هم تک نمود یا موارد پراکنده نیست. روشنه که الان تبدیل شده به یک تهدید نهادینه شده. وگرنه برای چی وزیر اطلاعات آخوندها باید بیاد نسبت به اون هشدار بده. کما اینکه همین روزها رژیم یک همایش در مشهد راه انداخته که به قول خودشون ۳۰۰ تا از آخوندهایی که مسئولیت توجیه و روحیه دادن به بسیجی‌های رژیم رو دارن، اونجا گرد آورده.گفتگوی سیاسی

آخوند سعیدی که نماینده خامنه‌ای در سپاهه، در مصاحبه‌ای که با تلویزیون رژیم داشت هدف این همایش رو توضیح داد و گفت: «دشمن یک جبهه علیه نظام درست کرده!» پس می‌بینید، بحث یک جبهه از تهدیدها هست. بعد هم این تهدید رو معنی می‌کنه: «استکبار جهانی با قدرتی عظیم وسیع و تبلیغاتی بالا به دنبال تغییر اصول و مبانی انقلاب اسلامی است!». پس بحث «تغییر در اصول و مبانی نظامه!».

حالا تاثیر این وضعیت، اینه حمله جبهه‌ای علیه نظام چیه؟ یکی از تاثیراتش رو کیهان امروز توضیح داد: «برخی از دولتمردان جرئت و جسارت مقاومت در برابر راهبرد سیاسی و اقتصادی دشمن را ندارند و با این ترس و واهمه، قدرت تصمیم‌گیری را از خود سلب نموده‌اند!» یعنی حاصلش میشه ترس و وارفتگی. کما اینکه خود خامنه‌ای روز ۳۰مرداد به هیات دولت روحانی گفت: نترسید و بی‌تابی نکنید. گزارشهایی به دستم می‌رسد که از دشمن می‌ترسید!

امروز هم کیهان تمام هشدارهایی که خامنه‌ای طی چند ماه گذشته داده که «نترسید، مایوس نشوید، نگران نباشید و...» رو لیست کرده و نتیجه گرفته: «ترس از بغرنج و پیچیده شدن اوضاع...بخشی از نقاط مهم و حساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد». بنابراین، وقتی علوی، وزیر اطلاعات رژیم میاد هشدار میده که دشمن داره تاثیرگذاری می‌کنه، دشمن از ما در فضای مجازی جلوتره، عطف به این تهدید و این وضعیت هست.

س: روزهای گذشته در همین برنامه بحثهای مفصلی کردیم درباره سیاست امید درمانی و دروغ درمانی روحانی و خامنه‌ای که طوری وانمود می‌کنند که گویا وضعیت رژیم خیلی هم خوبه. الان شما حرف از هشدارهای علنی می‌زنید و اینکه می‌بینیم کسانی مثل علوی هم بی‌پرده حرف از پیشروی دشمن می‌زنن. خوب این اعتراف و هشدار با اون دروغ‌درمانی در تناقض نیست؟


ج: بله تناقض داره. اما این تناقضی تحمیل شده به رژیمه. چرا؟ چون مجبوره در لحظه به ۲ طرف پاسخ بده...

س: منظورتون به کدام طرفها است؟


ج: الان رژیم به طور عام با ۲ طرف روبرو هست: اول: جامعه دوم: نیروهای خودش. یعنی باید در قبال وضعیت پاسخی داشته باشه که به این ۲ طرف بده. خب با اوضاع بحرانی کنونی که داره، چه پاسخی به جامعه بده؟ جامعه‌ای که در فقر و نداری و بیکاری و بی‌خانمانی و ورشکستگی هست، نه تنها هیچ امیدی هم به بهبود اوضاع نمی‌بینه، بلکه هر روز شاهد سیاه‌تر شدن شرایطه،گفتگوی سیاسی

خب خامنه‌ای و روحانی مجبورن برای اینکه ولو مقداری و ولو بسیار کوتاه، آبی بر آتش خشم این جامعه بریزین، دروغ درمانی کنن. اینکه شرایطمون داره بهتر میشه، اینکه تورم داره پایین میاد و... خب چه پاسخی به نیروهای خودش داره بده؟ چون اونها که دستشون کاملا درکاره و می‌دونن این امیددرمانی‌ها تا کجا بی‌پایه و دروغه.

از طرفی خشم انفجاری جامعه رو هم می‌بینن. خب اینجا رژیم مجبوره به اینها هشدار بده که در قبال این شرای وا نرید، نترسید، وحشت نکنید، بی‌تابی نکنید و در یک کلام ریزش نکنید! الان هم وضعیت به جایی رسیده که این هشدار مربوط به سطح خاصی در رژیم نیست. مثلا اینکه فقط رو به بسیجی‌هاست. نه، الان ترس و ناامیدی از پایین تا بالای نظام رو در بر گرفته.

کما اینکه خامنه‌ای در دیدار با هیات دولت آخوند روحانی، یعنی بالاترین سرکردگان رژیم هشدار داد که: نترسید و بی‌تابی نکنید! بعد هم گفت گزارشهایی به دستم می‌رسد که ترسیده‌اید و...

س: در گزارشی که دیدیم اشاره شده بود به فرار یک خبرنگار همراه هیات ظریف و پناهنده شدنش در سوئد. خب این موارد که در رژیم کم نیست. حتی امروز یکی از رسانه‌های نظام اشاره کرده بود تا الان صدها مورد اینچنینی بوده. خب جدا شدن یک نفر یا چند صد نفر، مگه تاثیری جدی روی رژیم داره؟


ج: البته خود فرار همین فرد هم یک ضربه به رژیم هست و دنیا می‌بینن این رژیم تا کجا متزلزل هست که خبرنگار همراه وزیر خارجه‌ش فرار می‌کنه و پناهنده میشه. بحث فرد یا افراد نیست. بحث یک فضا و یک جریان در رژیمه. کما اینکه گفتیم، اگه این موضوع ترس و نگرانی یک جریان در رژیم نیست، چرا علوی باید بیاد هشدار بده؟ چرا خود خامنه‌ای طی چند ماه گذشته بارها باید بیاد هشدار بده که نترسید و وحشت نکنید؟گفتگوی سیاسی

این وارفتگی عام هم در شرایط کنونی حاصل ۳ پارامتره: فضای انفجاری جامعه (به ویژه با اقتصاد فروپاشیده رژیم که هر چی بیشتر کارد رو به استخوان مردم رسونده) وجود یک آلترناتیو منسجم و قدرتمند که با اشرف۳ و کهکشانی که ارائه داد بیش از همیشه در معادله سرنگونی تاثیرگذاره. تحریمها. در رابطه با تحریمها واقعیت اینه که رژیم الان به نقطه خفگی اقتصادی رسیده.

بی جهت نیست که آخوند روحانی دیروز سر قبر خمینی گفت: امروز در سخت‌ترین شرایط به سر می‌بریم. بارها هم سران سپاه مثل پاسدار سلامی گفتن وضعیتمون از شرایط جنگ ۸ساله هم سختتره. خب تحریم چکار می‌کنه؟ یکی اینه راه هزینه‌های تروریسم و سرکوب و صدور بحران رژیم رو میبنده. یکی هم هر چه بیشتر راه غارت و چپاول رو سد می‌کنه.

برای نمونه یکی از نقاطی که سران و کارگزاران نظام به صورت نجومی با رانت و ترفندهای مختلف دزدی‌های میلیاردی می‌کردن، صنعت نفت بود. الان که فروش نفت رژیم از ۲ میلیون و ۷۰۰هزار بشکه به ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده، روشنه که به همین میزان امکان دزدی و غارت کمتر شده.

حاصل این وضعیت چیه؟


چون نفرات رژیم، اجزای تشکیل دهندة‌ این نظام اساسا انگیزه و دینامیزمشون رو از غارتگری می‌گیرن، وقتی می‌بینن مسیر غارت هرچه تنگ‌تر میشه، بی‌انگیزه‌تر میشن، وارفته‌تر میشن و می‌ترسن. هشدارهای خامنه‌ای و کیهان و.. هم برای همینه.
کما اینکه اگه خاطرتون باشه ۲-۳ سال پیش وقتی به خاطر رو شدن انبوهی دزدی و اختلاس و حقوق‌های نجومی، مجلس ارتجاع برای اینکه جلوی خشم اجتماعی رو بگیره،

برای حقوق مدیران حکومتی سقف مشخص کرد، بلافاصله شورای نگهبان اون رو رد کرد! با اینکه از نظر اجتماعی خیلی براشون بد بود، چون مهر تاییدی بود بر اینکه خود رژیم پشت این حقوق‌های نجومی واختلاسها هست، اما می‌دونستن اگر برای حقوق‌ها محدودیت ایجاد کنن همین مدیران و کارگزارانشون ریزش می‌کنن.

حتی همون موقع یکی از مقامات شورای نگهبان به صراحت گفت: اگه محدودیت ایجادکنیم، این مدیران خواهند رفت! نتیجه: اوضاع بحران رژیم به نقاطی رسیده که هیچ راه‌حلی برای برون رفت نداره. برای همین به یک تناقض‌گویی افتاده. رو به جامعه دروغ درمانی-رو به نیروهای خودش هشدار به خاطر ترس و وارفتگی. این وضعیت خودش نشون میده رژیم تا کجا در باتلاق و بحران بی‌راه‌حلی دست و پا می‌زنه.

بحرانی که با شتاب رژیم رو فرسوده و ناتوان‌تر می‌کنه. وضعیتی که شرایط رو برای وارد کردن ضربه نهایی توسط مردم و کانونهای شورشی و مقاومت ایران، به این پیکره شکننده، آمده‌تر می‌کنه.

مطالب مرتبط

ماهیت و بن‌بست و امید به سراب برجام – تیک تاک

کیهان خامنه‌ای: آقای ظریف! بسته فرانسه توهین‌آمیز است



لطفا به اشتراک بگذارید: