حاکمیتی که ایمنی را هم دزدیده است - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۶۳ – حاکمیتی که ایمنی را هم دزدیده است

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «حاکمیتی که ایمنی را هم دزدیده است» ، «بیلان کشتار کولبران ننگی دیگر برای آخوندها» و «بی‌خانمانی مردم آنروی سکه کاخ نشینی خودیها»

اخبار مجله اقتصادی – اجتماعی


نرخ تورم سالانه مرداد ۴۲.۲ درصد شدحاکمیتی که ایمنی را هم دزدیده است - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۶۳


خبرگزاری حکومتی فارس به نقل از مرکز آمار ایران، گفت نرخ تورم نقطه‌ای در مرداد ماه ١٣٩٨ به عدد ٤١,٦ درصد رسیده است، یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤١.٦ درصد بیشتر از مرداد ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌­اند.

نرخ تورم خوارکی‌ها و دخانیات به ۶۳.۳ درصد افزایش یافت


به گزارش خبرگزاری حکومتی تسنیم، مرکز آمار نرخ تورم ۱۲ ماهه خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در پایان مرداد ۹۸ را ۶۳.۳ درصد اعلام کرد. نرخ تورم خوراکی ها نسبت به ماه قبل ۲.۹ درصد رشد داشته است. در ۱۲ ماهه منتهی به پایان تیر ۹۸ نرخ تورم خوراکی ها ۶۰.۴ درصد اعلام شده بود.

گوشت گوسفندی دوباره گران شد


قیمت گوشت گوسفندی دوباره گران تر شده است و هرکیلوگرم از این محصول ۱۰۲ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان در شهر تهران به فروش میرسد .

افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت ظروف یکبار مصرفحاکمیتی که ایمنی را هم دزدیده است - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۶۳


رئیس انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار: از زمانیکه قیمت ارز افزایش پیدا کرد ما نیز مجبور شدیم به همان نسبت، قیمت محصولات خود را افزایش دهیم و به طور میانگین قیمت ظروف یکبار مصرف نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

بی عدالتی آموزشی گریبان طبقه متوسط را نیز می‌گیرد


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش رژیم با بیان اینکه آخرین آمار نشان می دهد ۳۰۲۲ کلاس درس بالای ۴۱ نفره داریم، گفت: چند سال دیگر کدرشته های خوب کنکور از دسترس طبقه متوسط خارج خواهد شد.

ایجاد خیل پزشکان بیکار با اجرای طرح افزایش دوبرابری ظرفیت پزشکانحاکمیتی که ایمنی را هم دزدیده است - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۶۳


وزیر بهداشت رژیم گفت: با اجرای طرح افزایش دوبرابری تعداد دانشجویان پزشکی در آینده با خیل عظیم پزشکان بیکار مواجه خواهیم شد.

تخلیه مدارس تا اول مهر؟


به گزارش خبرگزاری حکومتی تسنیم، تیر امسال ماجرای پلمب دو مدرسه در شهر تهران آن هم به‌فاصله چند ساعت، خبرساز شد؛ مدارسی که جمعیت دانش‌آموزان آنها به بیش از ۶۰۰ نفر می‌رسد و نکته قابل‌تأمل ماجرا اینکه بنیاد شهید به‌عنوان مالک حقوقی این مدارس، حکم پلمب آنها را از محاکم قضایی دریافت و اقدام به اخراج دانش‌آموزان و کادر مدارس کرده بود!

..........................................
.
گزارش اول « حاکمیتی که ایمنی را هم دزدیده است! »گزارش اول « حاکمیتی که ایمنی را هم دزدیده است! »


نیروی کار یکی از مهمترین و ارزشمندترین عوامل در تولید است، در جهان امروز ما که صنعت رشد چشمگیری پیدا کرده است فقدان ایمنی بلافاصله جان و سلامت کارگران را به خطر می‌اندازد،

علیرغم اینکه سرمایه گذاری در امر بهبود ایمنی در سود و منافع آن کارخانه بسیارمؤثر است. اما در نظام حاکم در کشورمان که یک نظام غارتگر و چپاول محور است، جایی برای ارتقاء ایمنی کارگران وجود ندارد. در این رابطه گزارشی را باهم ببینیم

.........................................

گزارش دوم « بیلان کشتار کولبران ننگی دیگر برای آخوندها»گزارش دوم « بیلان کشتار کولبران ننگی دیگر برای آخوندها»


زندگی مردم درایران هر روز سخت‌تر از روز قبل می‌شود. اما در این میان ،زندگی بخشی از جامعه ایران، بسیار سخت‌تراست یک نمونه کولبرانن که برای یک لقمه نان و برای پهن کردن سفره‌ای بسیار ساده در خانه،

هرروز زندگی خود را به خطر می‌اندازند بله زندگی کولبران تنها مشقت راه و سختی مسیر نیست بلکه تهدید اصلی ،دو نیروی جنایتکار سپاه و انتظامی است که دست به کشتار این عزیزان کولبر می‌زنند. باهم گزارشی را در همین رابطه می‌بینیم.

...................................

گزارش سوم « بی خانمانی مردم آنروی سکه کاخ نشینی خودیها»گزارش سوم « بی خانمانی مردم آنروی سکه کاخ نشینی خودیها»


وقتی قاضی دزد و دادخواه در زندان باشد. وقتی پایه‌های حکومت بر پایه چپاول دارایی‌های بنا شده‌باشد، نتیجه‌ش گسترش فساد در همه زمینه‌هاست، مرتع، کوه و دشتی در مناطق خوش آب‌وهوا باقی نمانده که هدف ساخت‌وساز غیرقانونی ویلاهای شخصی قرار نگرفته باشد.

دستگاه‌های نظارتی هم با دریافت رشوه همراه و همسو در نقض قوانین، زمینه این تخریب رو هر روز بیشتر می‌کنند با هم گزارش می‌بینیم از ساخت‌وساز ویلاهای غیرمجاز و از طرف دیگر تخریب خانه‌های مردم بدون پرداخت هیچ خسارتی

مطالب مرتبط

سایه سنگین خودکشی بر جامعه ایران – مجله اجتماعی، اقتصادی

قتل کولبران و سوخت‌بران آن روی سکه قاچاق ۲۵میلیارد دلاری!

لطفا به اشتراک بگذارید: