فقر اصلی‌ترین راه‌بند درمان - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۶۶ – فقر اصلی‌ترین راه‌بند درمان

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «فقر اصلی‌ترین راه‌بند درمان» ، «ستاد مدیریت بحران یا ستادی برای ایجاد بحران» و «گرانی در آستانه ماه محرم و خط و نشان کشیدن‌های ناشی از ترس»

اخبار اجتماعی اقتصادی


حوادث کار در بخش معدن ۸ برابر دیگر فعالیت‌هاستفقر اصلی‌ترین راه‌بند درمان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۶۶


معاون روابط کار وزارت کار: حوزه معادن و به ویژه معادن زغال‌سنگ به دلیل ماهیت حاکم بر عملیات استخراجی، در زمره یکی از پر ریسک‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در نگاه ملی و بین المللی جای می‌گیرد و گزارش‌های آماری حوادث ناشی از کار نیز نشان می‌دهد نرخ رخداد حوادث در این بخش حدود هشت برابر دیگر فعالیت های اقتصادی است.

غارت و چپاول کارگزاران از جیب سلامت مردم


خبرگزاری حکومتی ایلنا به نقل از معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی رژیم، نوشت در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که نرخ سبوس ۹۰ درصد دانه جو و غلات باشد؛ این باعث می‌شود دامداران سبوس را از جیره غذایی دام‌هایشان حذف کنند که به نفع تولید نیست و موجب تضعیف دام می‌شود.

به نظر می‌رسد وزارت صمت این مهم را فراموش کرده و به جای نگاه به دامداران و مصرف‌کننده به فکر تامین منافع عده‌ای محدود است. آمار نشان می‌دهد در سال‌های اخیر مصرف لبنیات بدلیل افزایش قیمت در کشور سیر نزولی داشته است. لبنیات از محصولاتی اصلی تضمین کننده سلامت جامعه است که کاهش مصرف آن‌

عوام فریبی حکومت درباره تثبیت نرخ ارز


فرشاد مومنی کارشناس اقتصادی رژیم: مدتی است که ادعا می‌کنند آرامش در بازار ارز برقرار شده است در حالی که اگر به همه مسائل مربوط به این حیطه توجه نشود، این آرامش هم خصلت گورستانی پیدا می‌کند و هم آرامش قبل از طوفان خواهد بود. اینکه نرخ دلار ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش و سپس ۱۵ درصد کاهش یابد و ما آن را تثبیت بگوییم، بسیار غم‌انگیز است.

وضعیت اسفبار ایمنی کار در حاکمیت آخوندی


مدیرکل دفتر امور اجتماعی وزارت کار رژیم: به طور میانگین سالی ۷ تا ۸ هزار کارگر با حوادث کار مواجه می‌شوند، این میزان حادثه ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی را شامل می‌شود.

بیش از ۴ میلیون دانش آموز در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارندفقر اصلی‌ترین راه‌بند درمان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۶۶


علیرضا کاظمی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش رژیم: بر اساس تحلیل‌های یک آزمون، حدود یک درصد دانش آموزان نیاز به درمان دارند و در معرض شدید آسیب‌های روانی و اجتماعی قرار دارند و ۳۰درصد دانش‌آموزان به شدت نیاز به توانمندسازی دارند و در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

بنا به آمار کارگزاران رژیم در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ ، ۱۴ میلیون و ۷۷۳۶ دانش‌آموز در مقاطع مختلف به مدرسه می‌روند. یعنی بیش از ۴ میلیون دانش‌آموز در معرض اسیب اجتماعی قرار دارند.

نقدینگی به مرز ۲۰۰۰هزار میلیارد تومان رسید


خبرگزاری حکومتی فارس: براساس آمار بخش متغیرهای پولی و بانکی، حجم نقدینگی در پایان خرداد ماه امسال با ۲۵.۱ درصد افزایش به ۱۹۷۹ هزار و ۹۱۰میلیارد تومان رسیده است. رشد نقدینگی در سه ماهه اول امسال ۵.۲ درصد بوده است.
به گفته کارشناسان اقتصادی افزایش نجومی نقدینگی یکی از عوامل اصلی تورم و گرانی در کشور است.

خانواده‌‌های کم درآمد و معظلی بنام دفتر مشق دولتیفقر اصلی‌ترین راه‌بند درمان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۶۶


خبرگزاری حکومتی تسنیم: حالا در شرایطی که تنها ۲۰روز به بازگشایی مدارس مانده، نه از اعلام شبکه توزیع دفاتر مشق دولتی خبری است نه از قیمت توزیع آن؛ این در حالی است که از سوی دیگر سامانه ۱۲۴، در بخش لوازم التحریر خود، تنها قیمت دفتر ۴۰برگ را اعلام کرده

و جالب اینجاست که قیمت دفتر ۴۰برگی اعلامی از سوی این سامانه، ۲۱۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان اعلام شده است. اما نه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبری از عرضه دفاتر ۴۰ برگ با این قیمت خبری هست نه در لوازم‌التحریر فروشی‌های سطح شهر.

رکود ساخت و ساز در کشور یا ساخت و ساز در کشور خوابیده است


خبرگزاری حکومتی مهر: بررسی بازار مسکن پایتخت در ۵ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد تعداد معاملات مسکن در این مدت کاهش ۵۴.۹ درصدی و قیمت مسکن افزایش ۹۸.۲ درصدی داشته است.

...........................................

گزارش اول « فقر اصلی‌ترین راه‌بند درمان»گزارش اول « فقر اصلی‌ترین راه‌بند درمان»


رژیم آخوندی در چنبره بحرانهای لاعلاج داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در وحشت از انفجار خشم مردم، برای مهار واکنش‌های اجتماعی بار دیگر تحت عنوان وارد کردن دستگاههای پیشرفته در اماکن عمومی وادرات وبیمارستانها تبلیغات زیادی می کند

از آنجائبکه مردم در تمامی صحنه های معیشتی خود با مشکلات وموانع بسیاری روبرو هستند این امر با واکنش‌های خشمگینانه و گستردهٔ اجتماعی مواجه شده و بیشتر باعث تمسخر مردم می شود گزارشی از وضعیت درمان و فقر ناشی ازحاکمیت سیاه استبدادی بر میهن عزیزمان.

.........................................

گزارش دوم « ستاد مدیریت بحران یا ستادی برای ایجاد بحران»گزارش دوم « ستاد مدیریت بحران یا ستادی برای ایجاد بحران»


در همة کشورها مشکلات و فجایع طبیعی مانند سیل و زلزله و آتش سوزی وجود دارد. اما در بسیاری از کشورها برای مقابله با این فجایع و بلایای طبیعی و به منظورپیشگیری و جلوگیری از گسترش آن برنامه ریزیهای دقیق وجود دارد.

دراین کشورها زیرساخت‌های لازم برای برخورد با بحران‌های طبیعی را ایجاد می‌کنند.اما در درایران تحت حاکمیت آخوندها بجای آنکه برای مدیریت بحران سرمایه گذاری و برنامه ریزی شود

بدلیل عدم حل مسائل زیرساختی و اختصاص بودجه جهت جلوگیری و مقابله با این حوادث طبیعی با کمترین حادثه هموطنانمون با سنگین ترین ضایعات جبران ناپذیر جانی و انسانی روبرو می شویم

گزارشی رو در این خصوص با هم ببینیم

...................................

گزارش سوم «گرانی در آستانه ماه محرم و خط و نشان کشیدن‌های ناشی از ترس»گزارش سوم «گرانی در آستانه ماه محرم و خط و نشان کشیدن‌های ناشی از ترس»


صحبت از سفره‌های خالی و گرانی افسارگسیخته تبدیل به موضوع محوری همه مراودات و گفتگوهای مردم شده و پرداختن به آن تنها به عنوان یک معضل اجتماعی هم چیز جدیدی نیست. اما پدیده جدید که شاید در نگاه اول ربط مستقیم هم با شدت گرانی نداشته باشد خط و نشان کشیدنهای حاکمیت در آستانه ماه محرم برای سرکوب بیشتر است. به گزارشی در این زمینه توجه فرمایید:

مطالب مرتبط

تورم ، گرانی و باز هم دروغ درمانی – مجله اجتماعی، اقتصادی

انزجار مردم از رژیم

لطفا به اشتراک بگذارید: