در خاطره روزها – ۱۵ شهریور ۱۳۹۸

در خاطره روزها - پانزدهم شهریور سالگرد تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران


پانزدهم شهریور۹۸


 

[caption id="attachment_27557" align="alignleft" width="250"]تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران[/caption]

۱۵ شهریور ۱۳۴۴ – ۶ سپتامبر تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران


پس از بن بست روشهای پارلمانی در مبارزه و تسلیم همه مدعیانی که مقهور سلطة ساواک شده بودند، «محمد حنیف‌نژاد» و یارانش «سعید محسن» و «علی‌اصغر بدیع‌زادگان» سازمان مجاهدین خلق ایران را بنیانگذاری کردند.





[caption id="attachment_27558" align="alignleft" width="250"]درگذشت لوچیانو پاواروتی درگذشت لوچیانو پاواروتی[/caption]

۱۵ شهریور – ۶ سپتامبر ۲۰۰۷ درگذشت لوچیانو پاواروتی


«لوچیانو پاواروتی» خواننده مشهور اپرای ایتالیا در ۷۲ سالگی درگذشت. وی که از سال ۱۹۷۰ حضور گسترده‌یی در سالن‌های مشهور سراسر جهان پیدا کرد، در گروهی به نام «پاواروتی و دوستان» کنسرت‌های خیرخواهانه زیادی جهت کمک به کودکان جنگ‌زده اجرا کرد.





[caption id="attachment_27559" align="alignleft" width="250"]«ماریو مونته فورته تولدو «ماریو مونته فورته تولدو[/caption]

۱۵شهریور – ۶سپتامبر ۲۰۰۳‌درگذشت نویسنده معروف گواتمالایی


«ماریو مونته فورته تولدو» داستان نویس مشهور و یکی از نویسندگان بزرگ اسپانیایی زبان معاصر در ۹۲ سالگی درگذشت. او چندین رساله درباره حکومت، دمکراسی، احزاب و سازمانهای بین المللی نوشته است و بیشتر داستانها و نمایشنامه هایش زمینه سیاسی و انتقادی دارد.




۱۵شهریور –۶سپتامبر ۱۵۲۲ میلادی


بازگشت کشتی ماژلان


از پنج کشتی و ۲۶۵ ملوان که ماژلان به منظور یافتن راه دریایی آسیا از غرب، بندر سویل اسپانیا را ترک کرده بودند، یک کشتی (ویتوریا) با ۱۷ ملوان به این کشور بازگشتند. ولی همین سفر دریایی طولانی عملا ثابت کرد زمین کروی شکل است و به جایی متکی و متصل نیست.





[caption id="attachment_27561" align="alignleft" width="250"]ویلیام مک کینلی ویلیام مک کینلی[/caption]

۱۵شهریور – ۶سپتامبر ۱۹۰۱‌ترور رئیس جمهور آمریکا


هنگامی که «ویلیام مک کینلی» بیست و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا از نمایشگاه کشورهای قاره آمریکا در شهر «بافالو» در ایالت «نیویورک» دیدن می‌کرد هدف گلولة فردی به نام «لئون ژلوگوژ» قرارگرفت و هشت روز بعد درگذشت و معاون او «تئودور روزولت» بر جای وی نشست.



در خاطره روزها – ۱۵ شهریور ۱۳۹۸

مطالب مرتبط:

بنیانگذاری سازمان مجاهدین خلق ایران

روزها و یادها – هفته دوم شهریور ماه ۱۳۹۸
لطفا به اشتراک بگذارید: