رخدادها ، اعتراضات و تجمعات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران

قیام ایران – رخدادها ، اعتراضات و تجمعات در شهرهای مختلف میهن

اعتراض ۱۲۰۰ دانشجوی رشته های پزشکی دانشگاه آزاد به افزایش شهریه هارخدادها ، اعتراضات و تجمعات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران


در آستانة سال تحصیلی با وضعیت وخیم اقتصادی و گرانیهایی که هست، مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش و آموزش عالی فشار شدیدی به همه مردم وارد میکنه. روزهای گذشته از کمبود مدارس و کمبود معلم صحبت کردیم. امروز هم یک خبر از دانشگاه بشنوید که همزمان با گرانیهای کالاها، رژیم شهریه های دانشگاه رو هم افزایش داده.

و معلوم نیست جوانان چطوری میخوان هزینة تحصیل خودشون رو تامین کنند. ۱۲۰۰ دانشجوی رشته‌ پزشکی دانشگاه آزاد در نامه‌ای خطاب به ولایتی نسبت به افزایش ۲۲ درصدی شهریه تحصیلی اعتراض کردند

تجمع اعتراضی کارگران کنتورسازی برای ششمین روز


در روزهای گذشته از اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران کنتورسازی قزوین گفتیم این اعتصاب همچنان ادامه یافته. و روز شنبه۱۶شهریور، کارگران کنتورسازی سازی برای ششمین روز مقابل استانداری رژیم در قزوین تجمع کردند.

کارگران شرکت کنتورسازی قزوین که با خصوصی سازی غارتگرانه شرکت ۸ سال است دچار مشکلات و گرفتاری های زیادی شده اند، هم اکنون از سوی مدیرعامل شرکت که در زندان به سر می‌برد، تهدید به اخراج شده اند. این کارگران ۲۴ ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند.

تشکیل زنجیره انسانی نه به تخریب محیط زیسترخدادها ، اعتراضات و تجمعات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران


اهداف غارتگرانة رژیم آخوندی در نقاط کشور باعث نابودی طبیعت و تخریب محیط زیست میشه. از اقداماتی که در معادن انجام میدن و کوهها رو ویران میکنند تا کوهخواری و انتقال خاک و سنگ، و تا تخریب جنگها. یکی از این تخریبها هم در استان گناوه صورت میگیره.

فعالان و مدافعان محیط زیست در روستای چاهک شهرستان گناوه در استان بوشهر در اعتراض به اجرای اطرح صنعتی تولید لارو میگو زنجیره انسانی تشکیل دادند. این فعالان، نسبت به تخریب محیط زیست در این منطقه «بکر» معترضند. آنها شعارهایی علیه تخریب محیط‌زیست دادند.

بستن جاده توسط اهالی زازران در اعتراض به وضع نامناسب جاده


رژیم آخوندی بخاطر برنامة جنگ افروزانة خودش و برنامة بمب و موشک سازی که امروز به بحرانی براش تبدیل شده، بیشترین سرمایه های کشور رو در همین مسیر صرف میکنه. این سیاست که برای حفظ نظام و حکومت آخوندی در پیش گرفته میشه، باعث رهاشدن شهرها و روستاها به حال خود شده.

ازجمله هر چند روز یکبار مردم بخاطر وضعیت وخیم جاده ها دست به اعتراض می زنند. یکی از این اعتراضات بستن جاده ی زازران توسط اهالی است چرا که وضعیت جاده ی زازران به خمینی شهر بسیار وخیم هست. به حرفهای مردم در این رابطه گوش کنید

اعتراض کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه


کارگران رسمی شرکت نیشکر هفت تپه روز شنبه برای دومین روز تجمع اعتراضی برگزار کردند.دو ماه حقوق تیر و مردادماه این کارگران پرداخت نشده است. همچنین مدیریت این شرکت تاکنون از پرداخت مابه التفاوت معوقات طرح طبقه‌بندی مشاغل از سال ۹۳ خودداری کرده و احکام شغلی کارگران را امضا و تایید نمی کند.

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان مرکزی کرج


جمعی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی کرج در اعتراض به شرایط غیرانسانی حاکم بر این زندان، اعتصاب غذا کردند. صبح روز شنبه پس از مراجعه زندانیان سیاسی به یکی از عوامل رژیم در زندان به نام عباس‌زاده و بی توجهی به خواسته زندانیان،

زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز، توسط انتظامات و وکیل بند مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به سلول انفرادی منتقل شد. در پی این حوادث زندانیان در اعتراض به اذیت و آزار زندانیان توسط دژخیمان زندان و با خواسته آزادی مهدی فراحی شاندیز از روز شنبه اعتصاب غذا کردند.

آزاد شدن سعید مرتضوی از زندانرخدادها ، اعتراضات و تجمعات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران


در شرایطی که زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف مورد هجوم نیروهای سرکوب زندان قرار میگیرند جنایتکاران و غارتگران شناخته شده ای مثل سعید مرتضی آزاد می شوند!!! سعید مرتضوی، که سابقه دادستانی تهران و ریاست تامین اجتماعی رو داشت، به خاطر مسئولیت در قتل معترضان به نتیجه انتخابات در بازداشتگاه کهریزک تنها به دو سال زندان محکوم شد و با گذشت دو سوم از زمان محکومیت از زندان آزاد شده است.

سعید مرتضوی در پرونده تخلف‌های مالی‌اش در سازمان تامین اجتماعی هم به تحمل شلاق محکوم شده بود اما با عفو خامنه‌ای مجازات او بخشیده شد. سعید مرتضوی در محاکمه و مجازات بسیاری از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران از جمله شکنجه و قتل زهرا کاظمی و همچنین توقیف مطبوعات نقش مستقیم داشت. از جمله موارد دیگر مربوط به او انتشار ویدئوی گفتگویش با فاضل لاریجانی برای زد و بندهای مالی و اعمال نفوذ و همکاری با بابک زنجانی بود.

تجمع کشاورزان استان کرمانشاه در اعتراض به قیمت تعیین شده برای گوجه فرنگی


وضعیت کشاورزان کشور روز به روز بعلت سیاستهای غارتگرانة اقتصادی و واردات بی رویه وخیم تر میشه. چند روز پیش نادر قاضی پور یکی از نماینده های مجلس آخوندی به وضعیت وخیم کشاورزان اشاره کرد و گفت: کشاورزان و باغداران آذربایجانی با معضل قیمت فروش محصولات خود مواجه شده اند. …

قیمت گوجه هم اکنون به پایین ترین قیمت خود در ده سال گذشته رسیده است. برخی کشاورزان گوجه ها یا هندوانه هایش خود را از شدت عصبانیت بخاطر ضرر و زیانی که داده اند جلو حیوانات خود می ریزند. این مشکل پایین بودن محصولات کشاورزی در همة استانها هست. از جملع در کرمانشاه کشاورزان در اعتراض به قیمت تعیین شده برای گوجه فرنگی در مقابل ساختمان استانداری کرمانشاه تجمع کردند

کمبود ۱۶۰۰ پرستار در هرمزگان


وقتی میگیم در شرایط فعلی همه چیز در میهن ما رها شده شاید بخاطر کلی بودن این حرف ابعاد اون خوب درک نشه. پس اجازه بدین فقط از یک زمینه یعنی درمان اعترافی رو راجع به یک بعد ازمسالة درمان در کشور یادآوری کنیم. اصغر دالوندی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در همین اردیبهشت ماه اعلام کرد که کشور با کمبود ۱۲۵ هزار!!! پرستار رو به رو است.

این در حالی است که محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار یکماه بعد در خرداد ماه امسال اعلام کرد که: «۲۰ هزار پرستار بیکار وجود دارد. در حالی که استاندارد نسبت پرستار به جمعیت در کشورمان، در حد کشورهای عقب افتاده است» خوب یک سوال پیش میاد که چرا اون بیست هزار پرستار رو استخدام نمیکنند.این یک جلوه از رهاشدگی کارها در نظام آخوندی هست .

این در حقیقت مشتی است نمونة خروار همة مسایل درمانی و سایر زمینه ها در کشورمون. یک خبر هم در مورد پرستاران در هرمزگان بشنوید: اخیرا حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: براساس استانداردهای مراکز درمانی استان هرمزگان در حال حاضر با کمبود بیش از هزار و ۶۰۰ نیروی پرستار روبرو است

فروش لوازم منازل برای تامین هزینه زندگی توسط برخی از مردم


خوب حالا خوبه تصویری ببینید که مردم از شدت این فقر برای تامین هزینة زندگیشون مجبور به فروش لوازم منزلشون میشن.

مطالب مرتبط

رویدادها ، تجمعات اعتراض و اعتصابات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران

مرگ ۵کارگر مقنی در روستای بردیسان اصفهان

لطفا به اشتراک بگذارید: