آیا تحریمها عامل مشکلات مردم ایران است؟ – قیام ایران

قیام ایران – آیا تحریمها عامل مشکلات مردم ایران است؟

نگاهی به ادعای رژیم مبنی بر اینکه عامل مشکلات تحریمها هستند و واقعیت موجودآیا تحریمها عامل مشکلات مردم ایران است؟ – قیام ایران

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز ۱۱مهر ۱۳۹۷تأکید کرد که انتقال دارو، تجهیزات پزشکی، محصولات کشاورزی و تجهیزات مربوط به ایمنی پرواز از حوزه شمول تحریم‌های آمریکا مستثنی بوده و خزانه‌داری آمریکا انتقال این اقلام به ایران را تضمین خواهد کرد.

رژیم اما دست از تلاش برای فضاسازی غیرواقعی در مورد تحریم دست بر نداشت. آنانی که خودشان را «قهرمان دور زدن تحریم‌ها» می‌دانستند زمانیکه دیدند حلقه تحریم‌ها بسیار تنگ شده است، با بکارگیری دستگاههای متعدد تبلیغاتی و کمک گماشتگان سیاسی و لابی‌های خود در اروپا و آمریکا خط جدید برای کاهش فشار روی رژیم در پیش گرفتند.

آنها تلاش کردند با ایجاد یک جنجال سیاسی و تحریف افکار عمومی، بر سیاست آمریکا و اروپا فشار وارد کنند. هدف دیگری که رژیم از این خط دنبال می‌کند، فضاسازی و جلوگیری از هم‌جبهه شدن مردم با تحریم‌ها است. ضمن این‌که با احتکار و فروش دارو به قیمت بالا در بازار سیاه و نشان‌دادن صف‌های طولانی بیماران در دارو خانه‌ها همه کمبودها و مشکلات را به تحریم‌ها نسبت می‌دهد.

از آن‌سو در تاریخ ۲مرداد۱۳۹۸ برایان هوک طی توئیتی،

ضمن دروغ خواندن ادعاهای رژیم، نوشت: تحریم‌ها شامل دارو،

تجهیزات درمانی و محصولات کشاورزی نمی‌شود.

همچنین اشاره‌یی کرد به یک پرونده فساد حکومتی که خبرهای آن حتی پیش از تشدید اخیر تحریم‌ها برملا شده بود.

مطالب مرتبط

رئیس جمهور آمریکا: استمرار تحریمها و فشار حداکثری علیه رژیم آخوندی

سال «رونق تولید» یا سال فلاکت؟!
لطفا به اشتراک بگذارید: