تلاش نظام ولایت فقیه جهت کنترل حرکتهای هیئت‌های سینه‌زنی – قیام ایران

قیام ایران - تلاش نظام ولایت فقیه جهت کنترل حرکتهای هیئت‌های سینه‌زنی

گفتگو با حسین میرداماد

طی روزهای اخیر و در آستانه روز عاشورا شاهد صدور اطلاعیه های گوناگون دستگاههای امنیتی رژیم آخوندی برای ایجاد محدودیت و ممنوعیت و کنترلهای زیادی در حرکت هیئتهای سینه زنی بودیم. به طور کلی اقدامات رژیم شامل چه چیزهایی می‌شد و علت چیه؟ و سوابق امر چی رو نشون میده. همراه هستیم با حسین میرداماد تا به این موضوع بپردازیم.

س: روز اول محرم سرکرده انتظامی تهران بزرگ پاسدار رحیمی اعلام کرد که نیروی انتظامی در این ایام صددرصد آماده است و تأکید کرد که «باید تلاش کنیم به گونه ای رفتار نشود که بیگانگان، مفسدان و معاندان از آن بهره‌برداری کنند». چرا مگر مراسم سینه زنی عاشورا سالها دست خود رژیم نبوده پس چرا نیروی انتظامی باید صددرصد آماده باش باشد؟ علت چیه؟


ج: همانطور که شما گفتید درسته سالها رژیم آخوندی با دجالگری مذهبی تلاش کرده بود تا خون امام حسین رو که اساسا علیه ظلم و ستم می جوشه با ایجاد خفقان و سرکوب، به نفع خودش مصادره کنه و اجازه نده پیام واقعی امام حسین که نبرد علیه یزید زمانه یعنی خمینی و خامنه‌ای هست در مردم جا پیدا کنه. چرا که عاشورا پیامش شورش علیه ظلم و ستمه و به جان خریدن تمامی قیمت با خانمان و عزیزان برای آزادی و عدالته.تلاش نظام ولایت فقیه جهت کنترل حرکتهای هیئت‌های سینه‌زنی – قیام ایران

این پیامها رو مجاهدین خلق ایران از همون سالهایی که خمینی هم سر کار بود از خون امام حسین می گرفتند به جامعه میدادند که : «یزید این زمانه شد خمینی – اکنون بپا شد ارتشی حسینی» این شعار و نوحه که در ابتدای تأسیس ارتش آزادیبخش ملی ایران که خمینی هم هنوز زنده بود سر داده شده بود و از رسانه های مقاومت هم پخش می شد.

یا شعار «مجاهد میمیرد ذلت نمی پذیرد» که از شعار امام حسین در روز عاشورا نشأت گرفته یعنی شعار «هیهات مناالذله» و «الموت اولی من رکوب العار» این شعارها به تدریج حقانیت خودش رو رد مردم ایران به ثبت رسوند که عاشورا و امام حسین مال مردم مظلومه مال مردمیه که از همین دیکتاتوری مذهبی زخم خوردن.

و در شعارهای اقشار جامعه ایران نفوذ کرد و مورد استقبال قرار گرفت به طوری که شعار «کارگر میمیرد ذلت نمی پذیرد، معلم میمیرد ذلت نمی پذیزد و دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد و ایرانی میمیرد ذلت نمی پذیرد الهام گرفته از همین شعار حسینی و ایستادگی در برابر یزید زمانه یعنی خامنه‌ای و خمینیه.

عاشورای ۸۸


اوج فوران استقبال اجتماعی از این رویکرد در عاشورای سال ۸۸ بود که مردم با شعار »مرگ بر خامنه ای« و «خامنه‌ای یزید این زمانه است» . «این ماه ماه خونه یزید سرنگونه» شوری حسینی در مردم ایجاد کرد و اون قیام شکوهمند روز عاشورای سال ۸۸ شکل گرفت. از اون به بعد رژیم به شدت وحشتزده است و هر سال از سال قبل در وحشت بیشتریه و اقدامات امنیتیش بیشتر شده.

س: مثلا امسال چه اقدامی بیشتر از اونچه که در اطلاعیه نیروی انتظامی تهران بزرگ که در ابتدا براتون خواندم برای همین ترس و وحشتی که رژیم از قیام مردم داشته کرده؟


ج: اولا اغلب سرکرده های نیروی انتظامی در استانهای مختلف همین اطلاعیه های غلاظ و شداد رو اعلام کردن که هیئات باید بیان و حتی نوحه هاشون و مسیرهای رفت و آمدشون رو اعلام کنند رابطه باید بگذارن و شب هم نباید از ۱۲ شب بیرون باشند که تقریبا یک حکومت نظامیه و از این قبیل سخت گیریها گذاشتن.تلاش نظام ولایت فقیه جهت کنترل حرکتهای هیئت‌های سینه‌زنی – قیام ایران

اما مهمتر از همه اینها مصاحبه معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور رژیم هست که اساسا میگه تمامی نیروهای نظامی و امنیتی رژیم از لب مرز تا داخل تمامی شهرها آماده باش ۱۰۰در۱۰۰ هستند. ببینید پاسداری به اسم حسین ذوالفقاری به نقل از خبرگزاری حکومتی ایسنا براتون میخوانم که از پایگاه اطلاع رسانی خود همین نیروی انتظامی نقل کرده

که ذوالفقاری گفت: « هم نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه که در مناطق مرزی هستند و هم نیروهای بسیج در سراسر کشور به ویژه نیروی انتظامی که بار اصلی تأمین نظم و امنیت تاسوعا و عاشورا بر دوش آنان است و همچنین وزارت اطلاعات در بخش اشراف اطلاعاتی بر گروه‌های تروریستی و تکفیری برنامه‌های متناسبی را تدارک دیده اند و این برنامه ها اجرایی شده و یا در حال اجرا شدن است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد جامعه اطلاعاتی اعم از وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، اطلاعات نیروی انتظامی و سایر بخش‌های اطلاعاتی در نیروهای مسلح، در حوزه‌های مختلف ماموریت خود را انجام می‌دهند و برنامه‌ریزی شده است تا با اشراف اطلاعاتی از هرگونه اقدام ایذایی در مراسم تاسوعا عاشورای حسینی جلوگیری شود.

اقدامات امنیتی


وی بر همین اساس از تشدید اقدامات امنیتی در مرزهای کشور خبر داد و افزود: نیروهای مرزبانی و سپاه و ارتش که در مرزهای کشور حضور دارند اقدامات خود را تشدید کرده‌اند و برخی معابر و مناطقی که در شرایط عادی به طور متناسب کنترل می شود، در حال حاضر تحت پوشش و کنترل دقیق قرار دارد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اظهار داشت: در کنار این موضوع ما به همکاری مردم نیز توجه داریم و ضمن آموزش های لازم شرایطی مهیا شده است تا همه اقشار در تأمین نظم و امنیت به نیروهای تأمین‌کننده از جمله نیروی انتظامی کمک‌رسانی کنند. علاوه بر این از هیات ها درخواست شده است هرگونه موارد مشکوک در تجمعات و مسیرهای حرکت هیئت‌ها را به پلیس و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی گزارش دهند.»

س: همین دو هفته پیش بود که وزیر کشور رژیم ادعا کرد که ما از نظر امنیتی وضعیت خوبی داریم اما این نکاتی که شما از قول معاون وزیر کشور رژیم گفتید بیانگر تهدیدات جدی امنیتی برای رژیم هست این تناقض رو شما چطور تبیین می کنید؟


ج: این تناقض رو خود رژیم باید تبیین کنه که هر روز در شکاف و تناقضات بیشتری فرو میره. اگر شما در وضعیت عالی امنیتی هستید چرا تمامی نیروهای مسلح و امنیتی و اطلاعاتیتون رو بسیج کردین که روز عاشورا اتفاقی نیفته. اینهمه بگیر و ببند و راه اندازی شبه حکومت نظامی برای چیه؟

اخیرا اونقدر این رئیسی جلاد که اینهمه رژیم تلاش داره اون رو مهره ضد فساد معرفی کنه ولی ببینید آش چقدر شور شده که درون همین مجلس رژیم یک نماینده مجلس به اسم سلحشوری روز ۱۰ شهریور گفت: «وا اسفا که دوباره شاهد تکرار احکامی هستیم که روسای پیشین بر آن تاکید داشتند» (خبرگزاری مجلس رژیم ۹۸۰۶۱۰)

س: شما اشاره کردین که از عاشورای سال ۸۸، به صورت اجتماعی عاشورا از چنگ رژیم آخوندی بیرون اومد منظورتون چیه؟


ج: در جریان عاشورای سال ۸۸ صف بندی نیروهای مردم با رژیم کاملا روشن شد و مشخص شد که مردم ایران به چیزی جز سرنگونی رژیم ضد بشری ولایت فقیه راضی نیستند و هر جا فرصتی پیدا کنند دودمان این رژیم رو به آتش می کشند. از اونطرف هم لشگر یزیدی خامنه‌ای که سپاه ضد مردمیش و کل نیروهای سرکوبگرش رو برای سرکوب قیام مردم بسیج کرده بودند و با وحشیگری مردم رو زیر ماشین می گرفتند یا با گلوله به شهادت رساندند یا از بالای پل به پایین پرت کردند بودند.تلاش نظام ولایت فقیه جهت کنترل حرکتهای هیئت‌های سینه‌زنی – قیام ایران

پاسدار حسین همدانی که اونموقع سرکرده قرارگاه ضد ثارالله سپاه پاسداران در تهران بود از استفاده از لمپنها و اراذل و اوباش اجیر شده برای سرکوب مردم در سال ۹۴ اعتراف کرد و گفت: «از اشرار و اراذل و اوباش را شناسایی کردیم و در منزلشان کنترل میکردیم.

بعد اینها را عضو گرادن کردم این سه گردان که با تیغ و قمه سر و کار دارند را پای کار آوردیم.... در اونروز بچه ها با لباس مشکی در میدان حضور داشتند نزدیک به ۳۰ هیئت را هم که با من مرتبط بودند را هم آماده کردیم و گفتم دسته ها را به سمت میدان دانشگاه بیاورید» بعد هم پاسدار جعفری سرکرده سپاه پاسداران از این جنایت پاسدار همدانی تقدیر کرد و گفت: «برهم زدن توطئه ۸۸ از فعالیتها همدانی بود»

می بینید که تا کجا اینها وحشت داشتند با لباس پاسداری به وسط مردم بیان مجبور شدن با لباس هیئت مذهبی یک مشت اراذل و اوباش رو با پول و مزدوری به جان مردم بیندازند. خوب این صف بندی به خوبی نشون میده اونچه که این روزها میبینیم در بیان مردم هست که اسلامو پله کردین مردمو ذله کردین یا میمونها از منبرهای پیامبر بالا میروند چقدر واقعیه.

قیام سال ۹۶


حالا چرا اینها امسال اینقدر به ادعای معاون وزیر کشور رژیم دستگاه امنیتی و پاسداری و نظامی چیده از لب مرز تا تمام شهرها. علتش اینه. علتش قیام سال ۹۶ هست که چنان لرزه ای بر حاکمیت آخوندی انداخته که انتظار این رو داره که هر لحظه ممکنه یک جرقه منجر به حریق بشهتلاش نظام ولایت فقیه جهت کنترل حرکتهای هیئت‌های سینه‌زنی – قیام ایران

چرا که بخصوص در این دور حضور فعال کانونهای شورشی که الان دیگه در بسیاری از شهرها گسترش پیدا کردن برای رژیم دیگه بسیار روشنه که دیگه در شرایطی مثل عاشورای ۸۸ و قیام دی ۹۶ با هر ترفند و اقدام سرکوبگرانه قادر نخواهد بود آتش انفجار خلق رو خاموش کنه.

بنا بر این اقدامات امنیتی این رژیم در روز عاشورا چیزی نیست جز پیام وحشتش از خشم انفجاری مردم ایران همونکه وزیر کشورش در ۵ مرداد ماه گذشته بعد از تعریف از وضعیت امنیتی رژیم گفت: «« اما این نباید ما را بگونه‌ای غفلت ‌زده بکند و اعتراضات را نبینیم نارضایتی را نبینیم پیشگیری نکنیم پاسخ مناسب ندهیم

و فکر بکنیم نه این نیست هر حادثه‌ای می‌تواند منجر بشود به یک اتفاق بزرگی که ما باید مراقب باشیم»» بله امروز روز عاشورای حسینی است و یکبار دیگه نشون داد که رژیم آخوندی در این روزهم با اقدامات امنیتی و سرکوبگرانه خودش نشون داد که تا کجا یزیدیه و از قیام مردم مظلوم ایران مردم حسینی و شورشی ایران وحشتزده است.

مطالب مرتبط

اظهار شکست در کنترل فضای مجازی توسط موحدی کرمانی

ایران تحت حاکمیت آخوندها در میان ده کشور دارای بدترین سانسور رسانه یی

لطفا به اشتراک بگذارید: