خبرها ، اعتصابات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف میهن – قیام ایران

قیام ایران – خبرها ، اعتصابات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف میهن

تجمع اعتراضی کارگران کنتورسازی قزوینخبرها ، اعتصابات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف میهن – قیام ایران


بپردازیم به نمونه هایی از وضعیت و اعتراضات مردم در این شرایط به رغم ثروتهای کلام که نصیب آخوندها و حکومتیها شده، کارخانه ها یکی یکی خوابیده اند. تولید کارخانه ی کنتور سازی از ۹۰۰۰ تن به ۱۸۰ تن رسیده. کارگران کارخانه کنتورسازی قزوین صبح امروز برای چندمین بار تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اعتراض پی در پی کارگران بدلیل پرداخت نشدن مطالباتشان از سال ۹۵ است. نماینده کارگران با اشاره به تحویل کارخانه از سال ۸۷ به عوامل رژیم تحت عنوان خصوصی سازی گفت: از آن سال، از ۹۰۰ تن رسیده‌ایم به ۱۸۰ تن؛ تعدادی بازنشسته شدند، تعدادی هم با خاتمه قرارداد هرسال بیکار شدند؛ حتی اوضاع تولید هم نامرتب است.

اعتراض و اعتصاب کارگران شهرداری اهواز


در شرایطی که اخبار حقوقهای نجومی و فسادهای میلیاردی غارتگران هر روز شنیده میشه، محرومترین کارگران یعنی کارگران شهرداری پنج ماه به پنج ماه حقوقی دریافت نمیکنند. و سفره شان خالی است. کارگران مناطق ۴ و ۵ و ۶شهرداری اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق شان اعتصاب کردند و در مقابل شهرداری رژیم در این شهر تجمع کردند

گذاشتن مانع سیمانی جلو مغازه داران محروم برای گرفتن عوارض در کرمانشاه


درست در شرایطی که فقر بیداد می کنه رژیم آخوندی هم با فشارهای بسیار از مردم مالیات و عوارض می گیره. و مرتبا مالیاتها و عوارض بیشتری وضع می کنه. و قیمتهاشو بالا می بره. و در صورت ندادن این عوارض مانع کار مردم میشه. .شهرداری رژیم در کرمانشاه در کسانی را که توان پرداخت عوارض نداشتند، با گذاشتن مانع بتونی در مقابل مغازه‌هایشان ، از کسب و کار محروم کردند. اهالی محل و شهروندان ضمن ابراز تنفر از این اقدام شهرداری رژیم، می گویند: این کار هم نوعی باج گیری و زور گفتن به مغازه‌داران است.

بیانیه کانون صنفی معلمان علیه احکام سرکوبگرانه برای معلمان و کارگران و مدافعان آنهاخبرها ، اعتصابات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف میهن – قیام ایران


در سر سال تحصیلی در هر کشوری به وضع معلمان توجه بیشتری میشه. پاداشها و تشویقهای بیشتری میشن. اما در ایران آخوندی احکام سرکوبگرانه علیه معلمان صادر میشه. کانون صنفی معلمان ایران (تهران) با انتشار بیانیه ای احکام سرکوبگرانه قضاییه خامنه ای علیه معلمان، کارگران و مدافعان آنان را محکوم کرد و خواهان آزادی بدون قید شرط تمام کسانی شد که در یک روند ناعادلانه محاکمه شده اند.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به بازداشتهای خودسرانه آمده است: “این چه دادرسی است که فقط به فاسدان و دزدان جسارت بیشتر می‌دهد و هرگونه صدای حق‌طلبی را در نطفه خفه می‌کند؟ معلمان نوشته اند : از نظر ما دادرسی عادلانه این است که؛ این افراد بدون فوت وقت آزاد شوند. پرونده‌های مفتوح بسته شود».

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه


پس از انتشار فایل صوتی رشوه گیری چند نفر از اعضای شورای اسلامی کار درهفت تپه، کارگران بار دیگر دست به تجمع و اعتراص زدند. کارگران هفت تپه در اعتراض به این خیانت آشکار شورای اسلامی کار، امروز ۲۱ شهریور ماه، چهارمین روزی است که اعتراض خود را ادامه دادند.

خواست کارگران عبارت است از: اخراج ومنحل کردن تشکل وابسته و رشوه گیر شورای اسلامی کار. بیرون انداختن و اخراج بخش فاسد خصوصی و مدیران نالایق از جمله مدیران مالی و اداری، که دارای حقوق های نجومی هستند

لازم به ذکر میباشد که بعد از گذشت چهار روز از تجمع و اعتراص کارگران هفت‌تپه، امروز مسئولین اداره کار در جمع کارگران حاضر شدند و به کارگران گفتند به سر کارهایتان برگردید تا به مطالبات شما رسیدگی شود، اما کارگران با پافشاری بر خواسته های خود گفتند تا رسیدن به خواست هایمان اعتراض ادامه خواهد داشت.»

۱۲۰ میلیون بشکه ذخیره نفت بی مشتری رژیم ایران


از وضعیت خراب رژیم آخوندی هم خبری بشنوید: شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش معروف به ”کپلر“ اعلام کرد میزان ذخیره نفت بی‌مشتری رژیم ایران در پایان ماه گذشته میلادی، اوت، به ۱۲۰ میلیون بشکه رسید. بر اساس آمارهای ارائه داده شده توسط کپلر، از اردیبهشت تاکنون یعنی طی ۴ ماه میزان ذخایر نفتی بی‌مشتری رژیم ایران دو برابر شده و به ۱۲۰ میلیون بشکه رسیده است که ۷۰ درصد آن روی آب و بر روی تانکرها ذخیره شده است.

بنا به گزارشهای منتشر شده در دوران قبلی تحریمها ”سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶“کل ذخایر نفت بی مشتری رژیم ایران حدود ۵۵ میلیون تخمین زده میشد.

بازار روز به روز بدتر از روز قبل رکود و کسادی بیداد می کندخبرها ، اعتصابات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف میهن – قیام ایران


در شرایطی که گرانیها به مردم فشار می آورد رکود بازار هم باعث افزایش فقر و بیکاری می شود. روزنامه حکومتی ابتکار در ۱۴ مردادماه نوشته بود: «این‌روزها بازارهای اقتصادی کرکره‌های خود را پایین کشیده‌اند و دیگر خبری از جنب‌وجوش در بخش‌های مختلف اقتصادی دیده نمی‌شود.

یک روز رکود بازار مسکن به میان می‌آید و روز دیگر نبود تقاضا در بازار ارز نظرها را به خود جلب می‌کند. با توجه به این شرایط پرواضح است که فعالان اقتصادی و عموم مردم دیگر همانند گذشته تمایلی برای ورود پیداکردن به بازارهای اقتصادی را ندارند.

رکود بازارهای اقتصادی در شرایط فعلی به امری عادی تبدیل شده است، به عبارتی دیگر رکود، واژه‌ای که این روزها در بازار بیشتر بر سر زبان‌هاست و دیگر جایی برای حرف نمی‌گذارد. وقتی هم که دلیل آن را جویا می‌شویم نظرات متفاوتی را مطرح می‌کنند. عمده‌ترین دلیل در این میان کم‏شدن قدرت خرید افراد و یا به عبارتی تضعیف شدن نقدینگی در شرایط فعلی است.

۲۵۸۰ ضربه شلاق و ۳۴۴ ماه حبس برای ۸۶ شهروند در بروجن


بیدادگاه کیفری شهرستان بروجن، ۸۶ تن از شهروندان بلداجی را مجموعاً به ۲ هزار و ۵۸۰ ضربه شلاق و ۳۴۴ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. این شهروندان در تیرماه ۹۵ در اعتراض به انتقال آب منطقه بلداجی به سفیددشت توسط رژیم آخوندی به منظور استفاده در کارخانه فولاد اصفهان تجمع کرده بودند. این اعتراضات نهایتاً به درگیری منجر شد و در پی آن ۱ تن کشته، ۱۰۸ تن زخمی و ۷۰ شهروند دیگر بازداشت شدند. بازداشت شدگان به بهانه “اخلال در نظم و آسایش عمومی” محاکمه شده‌اند.

سقوط ۱۳ پله ای آزادی اقتصادی در ایران


موسسه تحقیقاتی فریزر در جدیدترین گزارش خود با بررسی ۱۶۲ کشور جهان از کاهش آزادی اقتصادی در ایران تحت حاکمیت آخوندها طی سال ۲۰۱۷ خبر داده است .بر اساس این گزارش در رتبه بندی جهانی رتبه رژیم ایران از نظر آزادی اقتصادی افت قابل توجه داشته است.رژیم ایران از نظر آزادی اقتصادی در سال ۲۰۱۶ رتبه ۱۳۰ را بدست آورده بود اما در سال ۲۰۱۷ با سقوط ۱۳ پله ای به رتبه ۱۴۳ از ۱۶۲ کشور سقوط کرده است. اقتصاد کشورهایی مانند اتیوپی، نیجر، یمن، کامرون، گینه و گابن آزادتر از ایران ارزیابی شده است.

مطالب مرتبط

رویدادها ، تجمعات اعتراضی و اعتصاب اقشار مختلف میهن – قیام ایران

اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه برای چهارمین روز

لطفا به اشتراک بگذارید: