اخبار ، اعتراضات و تجمعات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران

قیام ایران – اخبار ، اعتراضات و تجمعات در شهرهای مختلف میهن

اعتراض سیل زدگان معمولان لرستاناخبار ، اعتراضات و تجمعات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران


اولین اعتراض مربوط به سیل زدگان پلدختره. بخشدار معمولان لرستان با اعتراف به بی عملی حکومت آخوندی در رسیدگی به مصائب سیل زدگان گفت:‌ در بخش معمولان تا کنون یک سانتی متر روکش آسفالت انجام نشده است و با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی این امر اعتراضات شدید مردم در این حوزه را برانگیخته است.

چهار تا پنج پل که در سیل فروردین ماه سال جاری ۱۰۰ درصد تخریب شدند ، بازسازی آنها پیشرفت فیزیکی ندارد و هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

گرامیداشت یاد سحر خدایاری در تاکستان و خیابان شریعتی تهران


موضوع خودسوزی سحر خدایاری که هفته گذشته خود را در اعتراض به تبعیض و ستم در مقابل قضائیه خامنه ای جنایتکار به آتش کشید، خیلی بازتاب داشته. روز پنجشنبه خانواده و جمعی از هموطنان آزاده در شهرکرد ، تاکستان و خیابان شریعتی تهران با روشن کردن شمع یاد او را گرامی داشتند.اخبار ، اعتراضات و تجمعات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران

در روستای سلم شهرستان کیار شهرکرد خانواده و آشنایان با حضور جمعی از هموطنان مراسم هفتمین روز درگذشت سحر خدایاری را برگزار کرده و یادش را گرامی داشتند. در تاکستان قزوین نیز جمعی از هموطنان به یاد سحر خدایاری شمع روشن کرده و ظلم و ستم رژیم آخوندی را علیه زنان میهنمان محکوم کردند.

در خیابان شریعتی تهران جمعی از مردم و بویژه زنان هموطن با روشن کردن شمع و گذاشتن دسته های گل و تصویری از سحر خدایاری یاد او را گرامی داشتند.

فراخوان فوری سازمانهای بین‌المللی به آزادی کارگران


افراط شدید و به کارگیری شکنجه در زندانهای رژیم آخوندی باعث انتشار یک بیانیة توسط سازمانهای بین المللی شد. یک نهاد بین المللی بنام «برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر» که شامل "فدراسیون بین‌المللی جامعه‌ها‌ی حقوق بشر (FIDH) و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه (OMCT)می شود،

با انتشار بیانیه یی خواستار آزادی بدون قید و شرط کارگران نیشکر هفت تپه و حامیان انها شد. مجموعه ی این ارگانها با صدور فراخوانی از حامیان خود خواسته اند با نوشتن نامه از رژیم ایران بخواهند که "سلامت روحی و جسمانی بازداشت‌شدگان را تضمین کنند و به کلیه اقدامات آزاردهنده از جمله در سطح قضایی پایان دهند.

ادامه اعتراضات اهالی یئکانات به تخریب محیط زیست قالاداغی


در روزهای گذشته از اعتراضی که روز دوشنبه ۱۸ شهریور ۹۸ در یئکانات مرند شروع شده صحبت کردیم و گفتیم جمعی از مردم دهستان یکانات واقع در شهرستان مرند در استان آذربایجان غربی در اعتراض به احداث معدن مس قالا_داغی و تخریب محیط زیست اقدام به تشکیل زنجیره انسانی کردند.

این اعتراض همچنان ادامه یافته و هر روز مردم اجتماع میکنند . در فیلمی که می بینید مردم به دهدار اعتراض میکنند که که چرا ما هر حرفی می زنیم به ما انگ می زنید که ضد انقلاب هستین هزار نفر این نامه رو امضا کرده چرا جواب نمی دهید

تجمع اعتراضی کارگران کنتورسازی قزوین


اینروزها یکی از تجمعاتی که ادامه دار شده تجمع کارگران کنتورسازی قزوین است . روز پنجشنبه ۲۱ شهریور هم، جمعی از کارگران کنتورسازی قزوین در اعتراض به دریافت نکردن مطالبات مزدی یعنی حقوقهای پرداخت نشدة خود، در مقابل ساختمان دفتر امام جمعه این شهر، دست به تجمع زدند.

خودسوزی یک زن جوان در بوکان


زن ستیزی دهه های اخیر در حاکمیت آخوندی باعث خودسوزیهای بسیاری شده است. بعد از خودسوزی سحر خدایاری برای یک حق طبیعی تماشای مسابقات ورزشی، یک زن جوان دیگر از هموطنان ستمدیدة کرد خودسوزی کرد. طبق اخبار منتشر شده در فضای مجازی یک زن جوان ۳۰ ساله از هموطنان سرکوب‌شده و ستمدیده کرد بنام بیانه مام‌کریمی در بوکان خود را به آتش کشید و جانباخت

۱۰ سال حبس برای خواندن ترانه


‌یکی دیگر از موارد زن ستیزی در حاکمیت آخوندی اینست که : ترانه خوانی زنان هم حکم ده سال حبس دارد. دادستان عمومی و انقلاب کاشان محمد تکبیرگو گفت: حکم قطعی ۱۰ سال حبس برای زن خواننده‌ای که در روستای ابیانه اقدام به خوانندگی کرده بود، صادر شد.

تکبیرگو ضمن اشاره به برخورد با هرگونه بی‌حجابی در خیابان‌ها و اماکن عمومی در شهر افزود: صدور رای ۱۰ سال حبس در دادگستری برای خانمی که قصد ترویج بی بند باری در کاشان را داشت، صادر شد. طبیعی است زنان ایران که در قیامهای مردمی پیشتاز هستند با خروشهای خود علیه این زن ستیزی مفرط بپا خاسته و حقوق خود را به دست خواهند آورد

ویلاسازی توسط غارتگران وابسته به نظام آخوندی


به رغم فقر شدید مردم و نبود مسکن و حاشیه نشینی بی سابقه و گورخوابی و ماشین خوابی بسیاری از مردم، اما ویلاهای غارتگران وابسته به رژیم آخوندی پیاپی ساخته می شود. ویلا‌هایی که شبانه به یکباره ساخته می‌شوند، و حکایت از داستان تکراری و تلخ تاخت و تازمسولین زمین خوار در مناطق خوش آب و هوا دارد.اخبار ، اعتراضات و تجمعات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران

هموطنی در مورد این ویلاها در گیلان نوشته: پس از گذر از جنگل کیاشهر به شهرکی می‌رسیم که ویلا‌های دو طبقه به جای طبیعت سرسبز جلوی چشم خودنمایی می‌کنند....، هیچ‌چیز این ویلاها قانونی نیست، نه ساختمانش، نه حتی آب و برقی که دارد: «خیالتان از بابت آب و برق راحت. نه قطع می‌شه، نه پول زیادی میخواد.»

همموطن ما با این عبارت به پشتیبانی سران نظام از این غارتگران اشاره کرده و می نویسد: به گفته اهالی، ویلاسازی در این منطقه با تصرف اراضی ملی و یا خرید زمین‌های مرغوب روستاییان با قیمت پایین‌تر و در سایه سکوت در حال انجام است.

مطالب مرتبط

رویدادها ، تجمعات اعتراضی و اعتصاب اقشار مختلف میهن – قیام ایران

ستم و خروش‌های ضدستم مردم

لطفا به اشتراک بگذارید: