دردها ، تجمعات اعتراضی و اعتصاب اقشار مختلف میهن – قیام ایران

قیام ایران – دردها ، تجمعات اعتراضی و اعتصاب اقشار مختلف میهن

فراخوان به تجمع بازنشستگان و فرهنگیان


یک فراخوان به تجمع توسط بازنشستگان وفرهنگیان برای روز۲۵ شهریور صادر شده. همونطور که اطلاع دارین بازنشستگان و فرهنگیان مدتهاست به اقشار فقیر جامعه تبدیل شده اند. این حقیقت را یک گزارش از مجلس آخوندی اعتراف هم کرده است. بنا به گزارش اخیر مرکز پژوهش های مجلس شمار افراد فقیر در ایران در سال جاری در حالی به ۵۷ میلیون خواهد رسید که این رقم در سال ۹۶ تنها ۱۶ میلیون بوده است.

یعنی ۴۰ میلیون افزایش تنها در طول دو سال. نتیجه این که انتظار می رود تا پایان سال جاری علاوه بر هفت دهک اول جامعه به ویژه کارگران، بازنشستگان، بسیاری از کارمندان دولت و افراد تحت پوشش کمیته امداد که از سال گذشته به زیر خط فقر مطلق سقوط کرده بودند، دهک هشتم نیز بر روی این خط قرار گیرد.

این افزایش ناگهانی خط فقر که در نتیجه افزایش سرسام آور هزینه خانوار ایرانی در برابر عدم افزایش درآمد آن ها روی داد، تامین مایحتاج اولیه و ضروری خانواده های ایرانی را به شدت با مشکل مواجه کرده است. به همین علت است که پیاپی در ماههای اخیر شاهد اعتراض و تجمع فرهنگیان و بازنشستگان هستیم.

پیام هاشم خواستار از درون زندان به مردم ایران


هاشم خواستارمعلم بازنشسته از درون زندان پیامی فرستاد. در پیام این معلم زندانی آمده است: : ملت قهرمان ایران، امیدوارم شما هریک به تنهایی یک قهرمان باشید / امروز زندان اسلحه من است و در زندان بذر آزادی می کاریم. ملت قهرمان ایران من سر مواضع به حقم هستم تمام نوشته ها مقاله ها و مصاحبه هایم را قبول دارم.دردها ، تجمعات اعتراضی و اعتصاب اقشار مختلف میهن – قیام ایران

از دهم اردیبهشت۹۷ که اطلاعات موبایل ولب تاپ و تبلت مرا برده و تلفن خانه ام را قطع کرده اند وشماره موبایل های اعضای خانواده ام را مسدود کرده اند. من هیچ کانال و گروه و فیس بوک و....ندارم.» این معلم زندانی برای جلوگیری از سوء استفاده ها و توطئه های وزارت اطلاعات نوشته است: « اگرکسانی ازطرف من یا بنام من کانال یا گروه یا.....زده اند مسئولیت با خودشان است.

ملت قهرمان ایران من دراین مدت از عقایدم برنگشته ام و همچنان بر مواضع به حقم تاکید دارم (حتی اگر سالها در زندان باشم) ملت قهرمان ایران انسانها گاهی با توپ و تفنگ برای محقق شدن آزادی بر علیه ظلم و ظالم می جنگند، گاهی با قلمی، گاهی با قدمی، اما من اکنون زندان را اسلحه خود قرار داده ام، ما زندان می رویم و در زندان بذر آزادی می کاریم.

هیل نشریه کنگره آمریکا: اهمیت حضور زنان برای مقاومت در برابر رژیم ایران


رسوایی زن ستیزی رژیم آخوندی عالمگیر شده و انعکاس های بسیاری در سطح جهان دارد. از جمله هیل نشریه کنگره آمریکا طی مقاله یی به قلم دکتر ماریان رایان مدافع حقوق زنان و حقوق بشر و همسر رودی جولیانی نوشت: سران رژیم ایران حقوق اساسی بشر را برای مردم ایران به ویژه زنان انکار کرده اند.دردها ، تجمعات اعتراضی و اعتصاب اقشار مختلف میهن – قیام ایران

به مدت چهل سال جنبش طرفدار دمکراسی ایران ، علیرغم اقدامات تلافی جویانه مکرر و شدید توسط رژیم ایران همچنان فعال باقی مانده است. . زنان ایران یک نقش بی همتا در قیام ها بازی کرده اند من در ژوئیه فرصتی برای سفر به آلبانی داشتم – همراه با ۳۵۰ تن از شخصیت های سیاسی از ۴۷ کشور که طیف گسترده ای از وابستگی های سیاسی را در بر می گیرند

با بسیاری از زنان شجاعی که از سرکوب وحشیانه ملاها جان سالم بدر برده بودند دیدار کردم. بسیاری از آنها گفتند که سالها در اتاقهای شکنجه رنج می بردند. آنها مرا در سرگذشت خودشان شریک کردند.و رنج ها و داستانهای از دست دادن عزیزانشان را برای من بازگو کردند.

خانه های تخریبی ولی بدون وام در لرستان


همچنین به رغم بوق و کرنای رسانه های حکومتی مبنی بر دادن وام و تسهیلات به مردم سیلزده برای ساخت و ساز مسکنهای تخریب شده یا نیمه تخریب شده و تعمیری اما همچنان مردم مناطق سیلزده برای چندرغاز وام باید بدوند و آخر سر هم خانه‌هایی که حتی به شدت در معرض تخریب قرار دارند مشمول وام نشده اند. گزارشی رو با هم ببنیم

زهرا شیراوند هستم از استان لرستان روستای که یه یه این خونه ماست که توش زندگی میکردیم الان به دلیل اینکه امسال سال ۹۸ که بارون آمد سیل خرابش کرده و دیگه قابل سکونت نیست ما هم ۴-۵ ماهه اقدام کردیم برای وام مسکن منتهی مهندس ناظر میگه این خونه قابل سکونه منم این فیلم رو میگیرم

برای شما میفرستم ببینیم این سکونت هست یا نه ۴-۵ ماه هست که میریم حتی وام تعمیرات هم نمیدن میگیم چرا نمیدین میگن کامپیوتر اکی نکرده اینم خانه داداشم هست که آب آورده ما واقعا دستمان به هیچ جا بند نیست از شما میخوایم که پیگیری کنین لطفا

لولای بعد از این گزارش: البته همین رژیم که اینقدر برای خانه های مردم کامیپوترهاش گیجن و مهندسان ناظرش خانه تخریبی رو قابل سکونت میدونن و بانکهاشون هم مترصد این هستن که بهانه گیر بیارن تا به مردم تسهیلات ندن، از اون برای دادن وامهای میلیاردی به آقازاده ها دستشون بازه.

افزایش حدود ۲۰ درصدی نرخ سرویس مدارسدردها ، تجمعات اعتراضی و اعتصاب اقشار مختلف میهن – قیام ایران


هردم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد. در آستانه اول مهر و بازگشایی مدارس، هر روز خبر جدیدی از افزایش نرخ شهریه‌ها و لوازم التحریر و پرداختهای اجباری برای ساختمان و گرمایش و امورات مدرسه ها میرسه و حالا خبر تازه اینکه : مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال بنابر پیشنهاد کارگروه ماده ۱۸ و مصوبه شورای شهر، افزایش نرخ شهریه در شهر‌های مختلف بین ۱۰ تا ۲۰ درصد متغیر است.

او تصریح کرد: این تفاوت در افزایش شهریه از شهری به شهر دیگر متفاوت خواهد بود و مبنای آن هم نظر شورای شهر باتوجه به عوامل دخیل در تعیین هزینه سرویس مدرسه است. به دلیل همین اقدامات چپاولگرانه از مردمی که اغلب زیر خط فقر هستند بسیاری از خانواده‌ها نمیتونن فرزندانشون رو به دلیل اینکه هر روز هزینه های تحصیل گرونتر میشه به مدرسه بفرستند.

تزئین دیوارهای شهر تبریز با آگهی های فروش کلیه


در اثر فقر و بیکاری که همه ناشی از بی کفایتی مسئولین و سیاست های تبعیض آمیز دولت ایران میباشد، همه روزه شاهد آگهی های فروش کلیه در جای جای شهرها هستیم. مردم آنقدر در سختی نفس میکشند و زنده هستند که همه دیوارها را با رنگ فروش کلیه و اعضای بدنشان پر کرده اند. و این هدیه روحانی به مردم میباشد!!!

بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب مردم آبیک آب آشامیدنی ندارند


مردم آبیک آب آشامیدنی ندارند بعد از ۴۰ سال هنوز مشکل اولیه این مردم حل نشد خدا به فریاد

وضعیت نامناسب حمل و نقل ریلی ایران


یک کارشناس حمل و نقل در رابطه با کیفیت قطارهای ایرانی گفت: وضع حمل و نقل ریلی ایران از متوسط رو به پایین است و متاسفانه سال‌هاست که برای این موضوع پیشرفتی حاصل نشده است؛ به جز این بسیاری از لوکوموتیوهایی که در حال استفاده هستند، بسیار قدیمی هستند به طوری که حتی به قبل از انقلاب بر می‌گردند.

وی افزود: کیفیت قطارهای ایرانی تعریف چندانی ندارد و میانگین عمر قطارهای ایرانی به حدود ۳۰ تا ۴۰ سال می‌رسد. این درحالی است که مطابق اعلام مدیران وزارت راه و شهرسازی برخی قطارهای فعال در ناوگان ایران عمرشان تا ۷۰ سال هم می‌رسد.

مطالب مرتبط

اخبار ، اعتراضات و تجمعات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران

ستم و خروش‌های ضدستم مردم
لطفا به اشتراک بگذارید: