افشاگری موارد جدید فساد در رژیم سراپا فاسد ولایت فقیه – قیام ایران

قیام ایران - افشاگری موارد جدید فساد در رژیم سراپا فاسد ولایت فقیه

گفتگو با ابوالفضل فولادوند

این روزها باز هم فساد و افشاگری برخی موارد آن در نظام بالا گرفته. پس از افشاگری‌ در مورد فساد حاکم بر خصوصی‌سازی‌ها حالا چپاولگریها و فساد حاکم بر بازار ارز رو اومده. می‌خواستیم ببینیم موارد جدید فساد افشا شده چیه واصولا حد این افشاگری‌ها درچه میزانی است؟ در همین رابطه گفتگویی داریم با ابوالفضل فولادوند

اکنون سالهاست که افشاگری موارد فساد یکی از محورهای تقریبا ثابت اخبار ایران است. از افشاگری عباس پالیزدار در سال ۸۷ و از داستان اختلاس ۱۲۳ هزار میلیاردی برادر محسن رفیقدوست تا امروز شاید چند هزار افشاگری از موارد فساد اقتصادی مطرح شده و این داستان کماکان ادامه دارد.

س: داستان از چه قرار است؟ چرا اینهمه فساد و افشاگری؟ و جدیدترین مورد چیست؟


ج: فساد در واقع نوعی نقض مالکیت است، نقض مالکیت به هر شکل از سرقت گرفته تا اختلاس تا کم فروشی یا کلاهبرداری یا استفاده از رانت قدرت و امثالهم. اما در دیکتاتوری ولایت فقیه بحث به این پیچیدگی‌ها نیست. در حکومت آخوندها فساد در تمامی اشکالش نه تنها رایج بلکه به امری قانونی تبدیل شده است. اما چرا اینهمه افشاگری؟

اینهم علت دارد، افشاگری مکانیسم استمرار حاکمیت آخوندها و پاسداران است. آنها با این ترفند تلاش می‌کنند اینطوری به شاهدان صحنه القا کنند که خودشان پاکدست و بغل‌دستی‌شان دزد و فاسد است تا برای خود و باند خودشان فرجه سرقت بیشتر و بزرگتری ایجاد کنند.

س: جدیدترین مورد افشا شده چیست؟


ج: جدیدترین پرونده اکنون ماجرای یک تاراج ۱۸ میلیارد دلاری است. به گزارش خبرگزاری فارس در روز ۲۰ شهریور ۹۸ پاسدار علیرضا زاکانی نماینده ادوار هفتم تا نهم مجلس ارتجاع ، که چندی پیش نامه ای خطاب به رئیسی درباره «مفاسد شرکت بازرگانی پتروشیمی» منتشر کرده بود، در ادامه یک جنگ باندی نامه دیگری خطاب به رئیس جنایتکار دستگاه قضا منتشر کرد و گفت: « میزان ارز تاراج یافته در سال ۱۳۹۶ معادل ۱۸میلیارد دلار بعلاوه ۶۰تن طلا می باشد...

ولی ارزش پرونده مطرح در کلاسه ۹۷۰۴۰۱ب۵ تنها صد و هشتاد میلیون دلار عرضه ارز در بازار فردایی بوده که تمامی ریال متناظر آن نیز به حساب های بانک مرکزی در همان زمان واریز شده است.... معتقدم لایه پنهان در مفاسد اقتصادی اینبار در قوه قضائیه فعال شده و با برجسته سازی یک درصد از یک پرونده، ۹۹درصد از آن را بفراموشی سپرده.... و تلاش زیادی برای فرار متهمین اصلی آن کرده است.».

س: برخی ناظران میگن افشاگری‌ها مدیریت شده هستند. نظر شما چیه؟


ج: درست میگن افشاگری‌ها اساسا مدیریت شده و مهندسی شده هستند. سران رژیم اجازه نمیدن که افشاگری‌های فساد از یک حد معینی تجاوز کنه. چندتا مثال می‌زنم اما اولا باید درنظر داشت که فساد افشا شده تنها یک درصد از سرقت انجام شده است.افشاگری موارد جدید فساد در رژیم سراپا فاسد ولایت فقیه – قیام ایران

اما نمونه‌ها: به عنوان نمونه فساد موجود در بانک‌های سپاه پاسداران هنوز هم پرونده‌ای است باز. اعتراض‌ و تظاهرات غارت‌شدگان نشان می‌دهد که هنوز بخشی از سپرده‌های به سرقت رفته مردم توسط پاسداران به صاحبان پول برنگشته! ولی کسی از اصل این قضیه تا کنون صحبتی نکرده است.

دزدی‌های پاسدار قالیباف هنوز پوشیده نگهداشته شده سایت حکومتی انتخاب با اشاره به اقدام مجلس آخوندی مبنی بر رد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران برای دزدی های قالیباف نوشت:« این پرونده پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام از دستور کار مجلس خارج شد».همین سایت نوشت: «رقم آنچه تخلف‌های گزارش‌شده به ما نشان می‌دهد، سرجمع املاک نجومی ٢٠‌برابر حقوق‌های نجومی است.

سر و صدای پرونده ۶۳ حساب بانکی انباشته از دزدی‌های صادق لاریجانی بلافاصله مهار و خاموش شد. سر و صدای سرقت ۱۸ میلیارد دلار و طلای مجتبی خامنه‌ای و قاچاق کردن آن به ترکیه را رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد اما خامنه‌ای اجازه نداد که در ایران این قضیه بازتاب پیدا کند.

علاقه یکسان


این عدد شباهت عجیبی دارد به ۱۸ میلیارد دلاری که زاکانی در ماجرای اخیر از باند روحانی افشا کرده است! ظاهرا هر دو نفر یعنی خامنه‌ای و روحانی به عدد ۱۸ میلیارد دلار علاقه یکسانی دارند! - در جریان افشای فساد علی شمخانی وقتی باند رقیب مرز سرخ رد کرد درحالی‌که نفراتی که افشاگر قضیه بودند، عضو خبرگان و داماد یک فقیه عضو شورای نگهبان هم بودند اما به راحتی ساکت شدند.

کما اینکه در جریان دعوای آملی لاریجانی و یزدی، قضیه جعفری دولت‌آبادی دادستان جنایتکار قبلی تهران هم رو شد، پسر اژه‌ای‌ هم در ردیف متهمان است، محمدجواد لاریجانی هم زمین‌خواری‌هایش رو شد، برادر روحانی و جهانگیری هم پرونده‌هایشان مدتهاست مفتوح است اما به علت اینکه باندهای رقیب در این نظام از یکدیگر گروگان دارند، می‌توانند پرونده‌ها را متوقف کنند.

کما اینکه پرونده پاسدار مسعود مهردادی جانشین اقتصادی بنیاد تعاون سپاه و پاسدار جمال آبرومند معاون هماهنگ کننده پیشین سپاه نیز به سرعت بسته شد. در این مورد سرفراز مدیر پیشین رادیو تلویزیون خامنه‌ای در خاطراتش توضیحات مفصلی داده است. خامنه‌ای در مورد سرقت پاسداران از نظام بانکی کشور یک بار در سال ۹۰ شخصا وارد صحنه شد و گفت: «رسانه‌ها نباید این قضیه را کش دهند، ادامه هیاهو و جنجال بر سر این پرونده صلاح نیست!»(تلویزیون رژیم ۲۷ مهر ۹۰).

س: در مورد حدو حدود افشاگری‌ها گفتید اما آخوند رئیسی و اژه ای گفته اند که در رسیدگی به فساد اغماضی نیست و ملاحظه‌ای در کار نخواهد بود. این رو چی میگید؟


ج: اکنون روشن شده که حد افشاگری‌ مفاسد اقتصادی تا آنجایی است که سیر یا دنباله افشاگری‌ها به خامنه‌ای و بیت فاسدش و به سپاه پاسداران و نهادهای فاسد و جنایتکارش متوجه نشود زیرا آنجا جایی است که کار بلافاصله متوقف شده و خاطی مانند همین عضو خبرگان و خانواده‌اش دستجمعی تهدید به حذف فیزیکی می‌شوند.افشاگری موارد جدید فساد در رژیم سراپا فاسد ولایت فقیه – قیام ایران

حد افشاگری‌ها به قربانی کردن مدیران میانی نظام و حداکثر وزرا و نمایندگان مجلس ختم می‌گردد آنهم به شرطی که نامبردگان از اعضای وزارت اطلاعات یا منصوبان خامنه‌ای و سپاه پاسداران نباشند. وگرنه همگان می‌دانند که یکی از فاسدترین نهادها در این مملکت همین بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات است.

در باره هلدینگ‌های بیت خامنه‌ای و سپاه نیازی به افشاگری نیست و همه می‌دانند. در مورد وزارت اطلاعات فقط به عنوان نمونه می‌توان اشاره کرد به دستگیری‌هایی که موج آن اطلاعاتی‌ها را هم فراگرفت. وزارت اطلاعات چند شرکت دارد که دریک نوبت ۱۰۰ شرکت را تعطیل می‌کند؟

ضمن اینکه من باب اطلاع خوب است یادآوری گردد که مهر ۹۱ یونسی در مصاحبه‌ با تابناک گفت یکشبه ۱۰۰ شرکت اقتصادی وابسته به وزارت اطلاعات را تعطیل کرده یا فروخته که در تمامی بخش‌ها فعال بودند و از رانتی که برایشان ایجاد می‌شد استفاده می‌کردند!

این البته مربوط به سال ۹۱ است. روزنامه‌های باند رقیب در تیر ۹۸ تیتر زده و خبر از ورود این وزارت خونریز به بازار خصوصی سازی دادند! ورود وزارت اطلاعات به بازار مکاره خصوصی سازی در سال ۹۸. در چنین جایی روشن است که افشاگری‌ها محدود به همان حد مدیران میانی باشد تا منظورهای چندگانه خامنه‌ای هم از خیمه شب بازی مبارزه با فساد برآورده شده و آسیبی هم به خودش و باند و کلیت نظامش نرسد

س: علت اینکه رژیم با این شیوه جلوی افشاگری‌ها را باز گذاشته چیست؟افشاگری موارد جدید فساد در رژیم سراپا فاسد ولایت فقیه – قیام ایران


ج: البته بعضی اوقات مهار دعوا از دست خامنه‌ای خارج می‌شود و از آنسو باند روحانی صرفا در مقام تلافی و برای حفظ موقعیت خود هرجا که لازم باشد، با افشای یکی دو قلم مفاسد باند خامنه‌ای به آنها علامت می‌دهد که: «حد نگه دارند» وگرنه با مقابله به مثل روبرو می‌شوند.

این یک شیوه مرسوم آخوندی است کما اینکه اخیر پرویز فتاح خطاب به صادق لاریجانی گفت: وقتی شما به شیخ محمد یزدی می‌گویید سینه‌اتان انباشه از رازها و مفاسد باند رقیب است اما نمی‌گویید و قضیه را تعقیب نمی‌کنید روشن است دارید از یکدیگر گروکشی می‌کنید!

اما درکلیت خامنه‌ای و اخیرا با تعزیه گردانی خانه‌شاگرد جنایت‌کارش رئیسی این بازی را به علل مختلفی راه انداخته‌اند از جمله اینکه: - اولا دیکتاتور در مقابل خشم عمومی مردم نسبت به دستگاه سراپا فاسد نظامش به سختی احساس خطر می‌کند و چاره را در قربانی کردن چند مهره دست دوم به پایین یافته و اکنون درگیر این بازی است.

چند جانبه خوری


ثانیا در این بازی تلاش می‌کند که باند رقیبش را تا حد ممکن مضروب و کم‌اثر کند تا در مراحل بعدی برایش «شاخ» نشوند. ثالثا می‌خواهد به مصداق «چندجایه خوری» آخوندی، هم از آخور بخورد و هم از توبره و با این بازی یک جایی هم برای سفید سازی گماشته زبون و بدنامش رئیسی باز کند تا مقدمات بیرون آوردن وی از خم رنگرزی رهبرتراشی را آماده کرده باشد.

در عین حال این بازی این خاصیت را هم برای خامنه‌ای دارد که برای ناظران آماتور خارجی، تک‌چرخ زده و با این ویراژهای نمایشی «شکلک» عدالت و دمکراسی در فاشیستی‌ترین نظام سیاسی موجود در جهان را درآورد! البته روشن است که مردم عمق این قضایا و پشت پرده آنها را بهتر از هر کس دیگری می‌دانند و رسیدگی نهایی به این پرونده‌ها و اساسا قضاوت نهایی پرونده این نظام در دادگاه‌های صالحه خلق و به دست مردم است.

مطالب مرتبط

دوران سرنگونی و افسار گسیختگی فساد در نظام ولایت فقیه – تیک تاک

دستمال کثیف ولایت فقیه بر شیشهٔ شفافیت نظام

لطفا به اشتراک بگذارید: