رویدادها ، تظاهرات و تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران

قیام ایران – رویدادها ، تظاهرات و تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف میهن

تجمع اعتراضی کارگران هپکوی اراک


دوستان اجازه بدین بپردازیم به تظاهراتها و تجمعات اعتراضی داخل کشور. کارگران هپکوی اراک صبح امروز بار دیگر تجمع اعتراضی برگزار کردند. این زحمتکشان بنری همراه داشتند که روی آن نوشته شده بودند: ما کارگران هپکو با صدای بلند فریاد می‌زنیم، خواسته اصلی ما تعیین‌تکلیف سهامداری و مالکیتی شرکت هپکو بعد از ۵سال بلاتکلیفی می‌باشد، نه انتصاب یک مدیر جدید.

اعتراض کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس در اسلامشهررویدادها ، تظاهرات و تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران


کارگران دائمی شرکت حمل ونقل جاده یی خلیج فارس صبح امروز برای چندمین بار مقابل دفتر مدیریت این شرکت در اسلامشهر تجمع کردند . آنها به تبدیل وضعیت قرارداد کارگران دائمی به پیمانی اعتراض کردند. این تغییر وضعیت باعث می شه که اونها از حقوق و تعهداتی که دولت و کارفرما متعهدند در قبال کارگر دائمی بهش عمل کنند محروم میشن. همینطور کارگر پیمانی رو با دست باز میشه اخراج کنند. و این به معنی نابودی زندگی و خانوادة کارگر خواهد بود.

تجمع اعتراضی معلمان در تهرانرویدادها ، تظاهرات و تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران


در آغاز سال تحصیلی هستیم و تجمعات اعتراضی معلمان اوج گرفته. صبح امروز جمعی از معلمان برای دومین روز متوالی مقابل وزارت آموزش و پرورش رژیم در تهران تجمع کردند. این معلمان سالهای گذشته برای تدریس به مدارس خارج کشور اعزام شده بودند، اما وزارت آموزش و پرورش رژیم تاکنون حقوق آنها را پرداخت نکرده است.

تجمع‌کنندگان از جمله شعار می‌‌دادند: ما هستیم، می‌‌ایستیم ذلت نمی‌پذیریم. رژیم آخوندی هیچگاه به این سوال پاسخ نمی ده که کارمند و معلم و کارگری که حقوق کار انجام داده ش رو ماهها نمی گیره چطور باید زندگیشو بگذرونه. و این محروم گذاشتن مردم درست در شرایطی هست که هم انبوهی ثروت مردم غارت میشه، هم میلیاردها خرج پروژه های اتمی و موشکی و جنگ افروزانه میشه.

اعتراض علیه شهرداری رژیم در ارومیه


کار شهرداریها در هر کشوری دادن خدمات به شهروندان و کوشش در جهت رفاه جمعیت است. اما در ایران زیر حکومت آخوندی، به یک نهاد غارتگر و سرکوبگر تبدیل شده. یک روز زمینهای مردم رو غصب میکنند یک روز دستفروشان رو سرکوب میکنند و یک روز مغازه های مردم رو برای مالیاتهای سنگین می بندند. روز گذشته جمعی از شهروندان ارومیه در اعتراض به غصب زمینهایشان توسط شهرداری رژیم و فروش آنها تجمع کردند

اعتراض ۸ تن از زندانیان سیاسیرویدادها ، تظاهرات و تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران


اخیرا هشت تن از زندانیان سیاسی زندان اوین در اعتراض به عدم امکانات درمان زندانیان سیاسی و عقیدتی، بیانیه ای را صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده: « دهها زندانی سیاسی و غیر سیاسی بیمار در زندان اوین ، بدون درمان و در شرایط دردناک و بسیار مخاطره آمیزی به حال خود رها شده اند و از اعزام آنها به بیمارستان به دلیل نداشتن هزینه ویزیت و درمان جلوگیری میشود .

عدم درمان زندانیان بیمار و رها کردن آنان به حال خود ، محکوم کردن هزاران انسان به مرگی تدریجی و دردناک و عملی به غایت ضد انسانی است که می باید به فوریت متوقف گردد.

ما زندانیان سیاسی امضا کننده ی این بیانیه ، مردم آزاده ایران و سازمانها و نهادهای داخلی و بین المللی و حقوق بشری را برای جلوگیری از وقوع فاجعه ایی هولناک در زندان های کشور به استمداد می طلبیم و از آنان میخواهیم با اعتراض به قوه قضاییه و دولت و سازمان زندانها ، آنها را مقید به عمل به وظایف قانونی خود در قبال جان و سلامتی زندانیان سیاسی و غیر سیاسی بکنند .»

اعتراض کوهنوردان بابوس بانه به ممانعت رژیم از مراسم برای یک کوهنورد


روز جمعه ۲۲ شهریور در پی اجازه ندادن فرمانداری رژیم در بانه برای تجمع بمنظور برگزاری مراسم گرامیداشت کوهنورد بین‌المللی ایرانی "محمد اوراز "در مرکز این شهر، کوهنوردان شهرستان بانه تسلیم نشده و تجمع خودشان را در کوهستان بابوس برگزار کردند. محمد اوراز کوهنورد کرد ایرانی بود که بدون کپسول اکسیژن بعنوان تیم ملی کوهنوردی ایران به قله اورست صعود کرده بود. اوراز در سال ١٣٨٢ در چنین روزی بدلیل ریزش بهمن در کوه گاشربروم پاکستان، جان خود را از دست داد.

مطالب مرتبط

تجمع اعتراضی کارگران کنتورسازی قزوین

تجمعهای اعتراضی در اراک، قزوین، تهران و اسلامشهر

لطفا به اشتراک بگذارید: