ریک پری ضمن محکومیت حمله به تأسیسات نفتی: این، حمله به اقتصاد و بازار جهانی است

ریک پری ضمن محکومیت حمله به تأسیسات نفتی-این، حمله به اقتصاد و بازار جهانی است

خبرگزاری رویترز نوشت:

ریک پری وزیر انرژی آمریکا رژیم ایران را مقصر خواند و گفت

این حمله یک حمله به اقتصاد جهانی و بازار جهانی انرژی است. آمریکا حمله رژیم ایران به عربستان را قاطعانه محکوم می کند و از تمام کشورها می‌خواهد همین کار را بکنند.

ریک پری افزود: این رفتار غیرقابل قبول است، و آنها باید بابت آن پاسخگو باشند. اشتباه نکنید، این حمله‌یی عامدانه به اقتصاد جهانی و بازار جهانی انرژی بوده است. رئیس‌جمهور ترامپ مجوز عرضه نفت از ذخایر راهبردی نفت، در صورت نیاز، را صادر کرده است و وزارتخانه من آماده پاسخ به این درخواست است. با وجود تلاش‌های شریرانه رژیم ایران، کاملاً اطمینان داریم که بازار انعطاف‌پذیر است و پاسخ مثبتی خواهد داد.

رویترز می‌افزاید: مقامات آمریکایی معتقدند حمله نه از سمت یمن، بلکه از جهت مخالف آن یعنی ایران با دخالت موشکهای کروز صورت گرفته است. این مقامات معتقدند حمله از هرجا صورت گرفته باشد مقصر رژیم ایران است. یک مقام آمریکایی روز یکشنبه گفت: هیچ شکی نیست که رژیم ایران مسئول این حمله است. هیچ راه فراری وجود ندارد. هیچ کاندید دیگری وجود ندارد.

وزیر انرژی آمریکا گفت: رژیم ایران از برنامه هسته‌یی برای باجگیری از جامعه بین‌المللی و بی‌ثبات‌سازی منطقه استفاده می‌کند

آمریکا به اعمال فشار حداکثری، هم دیپلماتیک و هم اقتصادی، ادامه می‌دهد

تا این رژیم را از دستیابی به تسلیحات اتمی محروم کند.

مطالب مرتبط:

ریک پری وزیر انرژی آمریکا:رژیم ایران عامل حمله به «آرامکو»

سوئیس حمله به تأسیسات زیربنایی نفت عربستان را بشدت محکوم کرد
لطفا به اشتراک بگذارید: