رخدادها ، تجمعات اعتراضی و اعتصاب در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران

قیام ایران – رخدادها ، تجمعات اعتراضی و اعتصاب در شهرهای مختلف میهن

ادامه اعتصاب اکثر نانوایی‌ها در ایلام


یک هموطن از ایلام در خبری که منتشر کرده نوشته: چندین روزه در ایلام اکثر نانوایی‌ها اعتصاب کردن از نانوایی بربری گرفته تا سنگک اکثرا تعطیل هستند.برای چند تا نون باید کلی تو شهر بگردیم تا پیدا کنیم اونجا هم حتما شلوغه. بله گرانی روز به روز فشار بیشتری به زندگی مردم میاره.

اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه حین سخنرانی یک کارگزار رژیمرخدادها ، تجمعات اعتراضی و اعتصاب در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران


شامگاه جمعه ۲۲ شهریور ۹۸ مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی رژیم در خوزستان در پی اعتراض کارگران نیشکر به یکی از مساجد در هفت تپه رفت. کارگران در طول صحبت های این کارگزار رژیم چند بار صحبت های او را قطع کرده و اعتراض کردند.

وقتی این کارگزار رژیم بعد از چند سال اعتصاب و اعتراض کارگران هفت تپه گفت «مطالبات‌تان را بنویسید تا پیگیری کنیم»، کارگران اعتراض کرده و نهایتا به نشانه اعتراض مسجد را ترک کردند.

تجمع اعتراضی جمعی از کارگران دائمی شرکت حمل و نقل جاده ای خلیج فارس


یکشنبه ۲۴ شهریور کارگران شرکت حمل و نقل جاده ای خلیج فارس برای چندمین بار در اعتراض به اعمال فشار «مدیریت بخش خصوصی شرکت» برای تبدیل وضعیت قرارداد کارگران دائمی به پیمانی مقابل دفتر مدیریت واقع در میدان نماز شهر اسلامشهر تجمع کردند

اعلام پایان مهلت ده روزه توسط کارگران هپکو به روحانی


دربارة کارخانة هپکو گزارشی دیدید. خوبه در این مورد اضافه کنیم که روز یکشنبه ۲۴ شهریور مهلت ده روزه ای که کارگران به مسولین داده بودند تمام شد و کارگران دوباره با صدای رسا خواستار تعیین تکلیف سهامدار عمده شده اند.

وضعیت وخیم کارخانه سبلان پارچه در اردبیلرخدادها ، تجمعات اعتراضی و اعتصاب در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران


یکی از کارگران کارخانة سبلان پارچه در بارة وضعیت وخیم این کارخانه در فضای مجازی نوشته: « به صدای ما کاگران سبلان پارچه (آرتامد)گوش کنید در مدتی ک مدیریت به صورت استیجاری کارخونه رو در اختیار دارن هیچ یک از مسئولین نیومده بپرسه نظر خواهی کنه از جمعی کارگران که آیا راضی هستید از عملکرد این مدیریت !

تواین دوسال ک عیدی مان به موقع پرداخت نشده ویا بصورت نصف و جدا از حقوق اسفند ماه پرداخت شده در کل پولی یکجا نگرفتیم ک به دردمان بخورد، وقتی مشکلی یا بیماری داشتیم مراجعه کردیم به دکتر ،بیمارستان گفتند بیمه رد نشده ؛هروقت که خودشان دلشان خواست رد کردند

ما باید منتظر بمانیم تا موعد تسویه بیمه کارگراز ،از حقوقه ماهانه مان هم ک هیچ نمیگویم همه حقوق ها بعد از بیستم الی بیست هشتم برج بعد تسویه میشه.یک نفر مدیر مدبر نیست کارخونه ای ک الان هم تو آسیا خاور میانه همتا نداره رو اجاره کنه .

اعتراض یک کشتی گیر کاشانی به مدیران مسابقات کشتی اصفهان


عوامل رژیم آخوندی در ورزش کشور به هر طریقی که می خوان در حق ورزشکاران اجحاف میکنند. کشتی گیر کاشانی با در دست گرفتن بنری در سالن مسابقات کشتی استان اصفهان اعتراض خود را اعلام کرد. او روی بنر نوشته بود: یک سال برای انتخاب شدن برای مسابقات استانی تمرین کردم و با وجود قهرمانی در وزن ۶۵ کیلوگرم مسابقات شهرستان بدون هیچ اطلاعی هیات کشتی کاشان فرد دیگری را به جای من به این مسابقات اعزام کردند

اعتراض معلمان مقابل وزارت آموزش و پرورش


مطالبات ۱۴ ساله ی گروهی از معلمان هنوز پرداخت نشده. کارگزاران رژیم آخوندی در اداره آموزش و پرورش، معلمان معترض به پرداخت نشدن طلب ۱۴ ساله شان را به نمازخانه‌ وزارت آموزش و پرورش راه ندادند و آنها در مقابل ساختمان این وزارتخانه نماز جماعت اعتراضی برگزار کردند!

تجمع اعتراضی مردم شیرینو به نبود دبیرستان


سال تحصیلی شروع شده اما مردم شیرینو در کنگان مدرسه برای فرزندانشان ندارند!! جمعی از ساکنان بندرشیرینو روز شنبه در اعتراض به نداشتن دبیرستان در مقابل فرمانداری رژیم در کنگان واقع در استان بوشهر تجمع کردند. جوانان دانش آموز و خانواده‌های آنها، تراکت هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: « ما مدرسه می‌خواهیم». دانش‌آموزان بندر شیرینو بدلیل نبود دبیرستان ناچار هستند که به شهر سیراف بروند

تجمع اعتراضی کارگران کنتورسازی قزوین


تجمع کارگران کنتورسازی قزوین که چندین روزه شروع شده همچنان ادامه داره. این کارگران بار دیگر تجمع اعتراضی کردند. آنها همچنان به اعتراض خود به پرداخت نشدن 25 ماه حقوق عقب افتاده ادامه می دهند.

پیام کارگران لرستان به مناسبت اول مهررخدادها ، تجمعات اعتراضی و اعتصاب در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران


رژیم آخوندی از روز ِآغاز سرقت حکومت و قدرت نگذاشت نهادهای مستقل کارگری و سندیکاهای واقعی کارگری شکل بگیره. این ممانعت به این خاطر بود که کسی از حقوق کارگر نتونه دفاع کنه. الان وضع به شکلی شده که انبوه کارگران با قوانین ضدگارگری بیکار شده و سرکوب می شوند.

اخیرا خود کارگران تراورس لرستان به فکر افتاده اند که برایتامین حقوقشون اطلاعیه ای صادر کنند. در اطلاعیة اونها می خونیم: «اول مهر امد دانش اموزان لباس وکتاب دفتر میخواهند. شرکت تراوس لرستان به فکر کارگرنیست » همچنین کارگران اطلاع دادند ۲ سال لباس کار و پوتین ایمنی نگرفتند

و مشکلات در لرستان و زاگرس یکسان است از جمله مشکلات این کارگران نداشتن بیمه و بیمه تکمیلی است که طی سالهای گذشته بیمه دریافت نکرده اند . کارگران قرار دادی شرکت تراورس چندین ماه حقوق دریافت نکرده اند

گزارش آتش سوزی در محل زندگی کارگران فصلی کرد در بوئین زهرا


آتش سوزی در محل زندگی کارگران فصلی کرد در بوئین زهرا باعث نابودی وسایل و محل زندگی کارگران شد. بنابه این گزارش این کارگران فصلی از اهالی نه لاس - سردشت هستند که سرپناهشان دچار چار آتش سوزی شده است. به گفته گزارشگر این رویداد هرکدام از این کارگران روزی ۵۵ هزار تومان در آمد دارند که ابدا کفاف زندگی خود و خانواده شان را نمی کند.

حمله به زندان گوهردشتحمله به زندان گوهردشت


طبق یک خبر از زندان گوهر دشت در ابتدای شهریور رژیم یک حرکت سرکوبگرانه علیه زندانیان اهل تسنن انجام داده. روز پنجم شهریورماه گارد زندان گوهردشت کرج، به زندانیان اهل سنت در سالن ۳۶ بند ۱۰ این زندان یورش برده و شماری از آنان را با ضربات مشت و لگد همراه با شوکر برقی و باتوم مورد ضرب و شتم قرار داده و وسایل آنان را نیز تخریب کردند.

به گفته یکی از نزدیکان این زندانیا، زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت سالن ۳۶ بند ۱۰ هم اکنون ۳۶ نفر هستند. زندانیان این سالن از ابتدایی ترین امکانات محروم هستند. سالن ۳۶ دارای دو اتاق کوچک، یک توالت و یک حمام است. سیستم تهویه هوا وجود ندارد.

غارت و خراب کردن دکه های میوه فروشان پیرانشهر با لودر از سوی ماموران شهرداری


در ادامة سرکوب دستفروشان در همة شهرها شهرداری پیرانشهر با لودر به خراب کردن و سپس غارت دکه‌های میوه فروشان پرداخت. ساعت ۳ بامداد جمعه ۲۲ شهریور ۹۸ اوباش شهرداری در پیرانشهر، با لودر به دکه‌های محقر میوه‌فروشان پارک کودک در این شهر حمله کرده و حدود ۴۰ دکه این کسبه محروم را خراب کردند.

ماموران دزد شهرداری پس از خراب کردن دکه های میوه فروشان تعدادی از گاری های فروش میوه را به غارت کردند. مردم می گویند شهرداری اموال این دستفروشان را در جای دیگری می فروشد

کشته و مجروح شدن دو هموطن بلوچ توسط پاسداران


پاسداران جنایت پیشه در بندر کلاهی در استان هرمزگان به طرف قایقهای شهروندان این منطقه آتش گشودند و دو هموطن جوان بلوچ را کشته و مجروح کردند. در این حمله جنایتکارانه عباس کاوسیان جان باخت و”دانش ملاحی” مجروح و در بیمارستان بندرعباس بستری است. حال وی وخیم گزارش شده است.

مطالب مرتبط

صبح یکشنبه کارگران هپکو اراک برای بار دوم تجمع اعتراضی برپاداشتند

حمله وحشیانه نیروهای گارد ویژه رژیم و نیروی سرکوبگر انتظامی به کارگران هپکو + عکس و فیلم

لطفا به اشتراک بگذارید: