وضعیت هپکو اراک – قیام ایران

قیام ایران - وضعیت هپکو اراک

نگاهی به وضعیت شرکت هپکو اراک و نیز سایر شرکتها تحت حاکمیت ولایت فقیهوضعیت هپکو اراک – قیام ایران

دور جدید تظاهرات و حرکت‌های اعتراضی کارگران کارخانه‌های هپکو و آذرآب اراک بار دیگر دیکتاتوری آخوندها را به تلاطم انداخت. به‌دنبال حرکت‌های اعتراضی کارگران کارخانه‌های هپکو و آذرآب اراک در دهه اول شهریور ۹۸وزیر صنایع رژیم و یک گروه از فرماندهان پاسداران و کلیه مقامات استان مرکزی دست‌پاچه در مرکز استان جمع شدند تا راهی برای خاموش کردن صدای اعتراض کارگران در این شهر بیابند. کارگرانی که تا همینجا نیز نشان‌ داده‌اند نقش پیشتاز در حرکت‌های اعتراضی کارگران داشته‌اند.

تظاهرات کارگران اراکی در یکی دو سال گذشته، راهنمای دیگر حرکت‌های مشابهی شد که بعداً در خوزستان به اوج دیگری رسید. کارگران اراکی در سال‌های پیشین نیز نشان داده بودند که هنگام مطالبه حقوق خود تا کجا پیگیر هستند، آنها با مسدود کردن خط آهن تهران خرمشهر و محور جاده‌یی جنوب به سرعت صدای خود را به گوش عموم رسانه‌ها رساندند.

شاید بی‌مناسبت نباشد همینجا یادآوری شود که در سال‌های آغازین دهه ۶۰کارگران ماشین‌سازی همین شهر بودند که با به کنترل درآوردن کارخانه و امتناع از تغییر خط تولید ماشین‌سازی به خط تولید جنگی برای ماشین جنگ خمینی، صراحتاً در مقابل خواسته خمینی و جنگی ساختن تولید و شیفت‌های کاری کارخانه ایستادند و حرفشان را هم پیش بردند.

مطالب مرتبط

صبح یکشنبه کارگران هپکو اراک برای بار دوم تجمع اعتراضی برپاداشتند

وضعیت هپکو اراک

لطفا به اشتراک بگذارید: