داستان نابودی هپکو و زندگی کارگرانش - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۷۰

مجله اجتماعی، اقتصادی – داستان نابودی هپکو و زندگی کارگرانش


مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:داستان نابودی هپکو و زندگی کارگرانش - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۷۰

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « داستان نابودی هپکو و زندگی کارگرانش» ، «تجمع اعتراضی کارگران کنتورسازی قزوین» و «تورم و حقوق کارگران»

اخبار مجله اجتماعی - اقتصادی

سقوط ۱۳ پله ای اقتصاد ایران در رده‌بندی جهانی


موسسه تحقیقاتی فریزر از افت ۱۳ پله ای آزادی اقتصادی ایران خبر داد و اعلام کرد در میان ۱۶۲ کشور جهان، ایران در رتبه ۱۴۳ از این نظر قرار گرفته است .

نرخ بهره‌وری اقتصاد ایران پایین‌تر از پاکستان


رئیس سازمان ملی بهره‌وری رژیم: ایران در کنار ویتنام، نپال و بنگلادش که حتی بهره‌وری منفی نیز داشتند جزء کشورهایی است که کمترین نرخ بهره‌وری را به خود اختصاص داده است. نرخ بهره وری اقتصاد ایران هفت درصد می‌باشد، حال آنکه در کشوری مانند پاکستان بهره‌وری ۴۲ درصد می‌باشد.

خط فقر در مرداد ماه به ۷ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید


خبرگزاری حکومتی ایلنا: سبد معاش محاسبه شده در اسفند ماه برابر با ۳۷۵۹۲۶۲۵ریال بود که فاصله سبد ۷۵,۸۵۴,۲۵۰ ریالی مرداد ماه با آن، ۳۸۲۶۱۶۲۵ ریال است؛ در واقع در پنج ماه نخست امسال، حداقل هزینه‌های زندگی کارگران، ۳ میلیون و ۸۲۶ هزار تومان زیاد شده است!

۷۰ هزار میلیارد تومان از بودجه ۹۸ پرداخت نمی‌شود.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارتجاع: پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان از بودجه تخصیص نیابد.

واردات ۳ عضو اروپایی برجام از ایران یک یازدهم شد


خبرگزاری حکومتی تسنیم: سه کشور اروپایی امضاکننده برجام به رغم وعده های خود برای حفظ منافع ایران در چارچوب توافق هسته ای، واردات از ایران را در نیمه نخست سال جاری میلادی به یک یازدهم کاهش داده و صادرات به ایران را نیز نصف کرده اند.

۳.۵ میلیون نفر در کارگاه‌های زیرزمینی اشتغال دارندداستان نابودی هپکو و زندگی کارگرانش - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۷۰


یک نماینده رژیم در شورای عالی کار به بخشی از استثمار وحشیانه کارگران در رژیم آخوندی اعتراف کرد که کارگران در کارگاه های بدون شناسنامه جزو فراموش شدگان هستند گفت:براساس برآوردها ۳.۵ میلیون کارگر در کارگاه‌های زیرزمینی فعالیت دارند که آمار آنها در هیچ جا نیست

علی خدایی، درباره آماراشتغال کارگران غیر رسمی گفت: براساس برآوردها ۳.۵ میلیون کارگر در کارگاه‌های زیرزمینی فعالیت دارند که آمار آنها در هیچ جا نیست و این کارگاه‌ها غیر رسمی و بدون تابلو هستند. ۴.۵ میلیون کارگر در کارگاه‌های شناسنامه‌دار کشور شناسایی شده‌اند.

بسیاری از شرکت‌های انبوه سازی در حال تعطیل شدن هستند


مدیرعامل یکی از شرکتهای انبوه سازی عمران : به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی، پایین بودن ارزش پول و بالارفتن شدید هزینه ها، بسیاری از شرکت های انبوه سازی درحال تعطیل شدن هستند. میزان ساخت و ساز در دو سال گذشته پایین آمده و بسیاری از افراد ریسک ساخت و ساز را قبول نمی کنند.

"شاغل" و "بیکار" هر دو در جستجوی کار


یک رسانه حکومتی در گزارشی اعتراف کرد: اگر بیکار هستید و دنبال کار می‌گردید فکر نکنید تنها هستید. غیر از شما صد‌ها هزار بیکار دیگر دنبال شغل می‌گردند و علاوه بر آنها میلیون‌ها فرد شاغل نیز دنبال کار می‌گردند! در سال‌های اخیر در جستجوی کار بودن انگار به یکی از ویژگی‌های اصلی ایرانیان تبدیل شده، چون امنیت پایین شغلی باعث شده شاغل و بیکار مدام مجبور به رصد کردن موقعیت‌های شغلی جدید باشند.

بررسی‌های آماری و بیشتر از آن مشاهدات عینی نشان می‌دهد یک نیروی کار در ایران ممکن است در طول ۳۰سال کار بار‌ها شغلش را عوض کند. این تغییر گاهی آنقدر بنیادین است که یک بیکار قبلا شاغل بوده به صورت کلی به شغلی دیگر رو می‌آورد؛ شغلی که نیاز به تحصیلات، تجربه و مهارت متفاوتی دارد.

افزایش ۸۰ درصدی قیمت لباس فرم مدارس در ارومیه


رئیس اتحادیه پوشاک و خیاطان ارومیه: نوسانات اخیر ارزی در کشور باعث افزایش ۸۰ درصدی قیمت یک دست لباس فرم مدارس شده است.

وابستگان حکومتی با مراکز رنگارنگ آموزشی به اخاذی از مردم مشغولندداستان نابودی هپکو و زندگی کارگرانش - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۷۰


خبرگزاری حکومتی تسنیم در گزارشی نوشت: در کنار دسته‌بندی‌های مختلف مدارس کشور حالا باید انواع دیگری از مدارس را هم اضافه کرد که بدون کسب مجوز از آموزش‌وپرورش در حال فعالیتند مدارسی با عناوین جذابی همچون مدارس مشارکتی، باز و بدون نمره که به راحتی به فریب خانواده‌ها مشغولند!

اگر آموزش‌وپرورش کشور در بخش‌های مختلف با کمبود و عقب‌گرد در مسائل کیفت‌بخش مواجه است اما در بحث انواع مدارس، رشد فزاینده‌ای را تجربه می‌کند که حالا فعالیت 24 نوع مدرسه، ایران را به نوعی ردکوردار جهانی در این موضوع کرده است.

کلاهی ۹۰۰ میلیارد تومانی بر سر محیط زیست برای تخریب تالاب انزلی


یک رسانه حکومتی در گزارشی اعتراف کرد: برای اجرای طرح موسوم به زیست‌پالایی تالاب انزلی با ماده بایوجمی ، در فاز اول قرارداد ۹۰۰ میلیارد تومانی منعقد شده است! در حالیکه سمی بودن ماده بایوجمی محرز است.

کیفیت بدآب در پربارش‌ترین استان کشور


مهرداد لاهوتی نماینده مجلس ارتجاع از استان گیلان: میانگین برخورداری روستاهای استان گیلان از آب آشامیدینی سالم و بهداشتی از میانگین کشوری پایین‌تر است دلیل آن هم کمبود آب نیست، مسئولین آب و فاضلاب کشور به موضوع آب شرب سالم در این استان بی‌تفاوت هستند، به طوری که هنوز ساختار آب در روستاهای استان سنتی و بدون توجه به مسائل علمی و مطالعاتی است.

گزارش اول « داستان نابودی هپکو و زندگی کارگرانش»گزارش اول « داستان نابودی هپکو و زندگی کارگرانش»


رژیم آخوندی کمر تولید داخلی رو شکسته و هر روز ویرانی جدیدی در صنعت و اقتصاد ایران به جا میذاره. یکی از بزرگترین صنایع ملی ما کارخانه هپکوست کارخانه‌ای که به‌خاطر رانت‌خواری و سیاست چپاول‌گرانه رژیم این‌ روزها در ورطه نابودی و ورشکستگی قرار گرفته. باهم گزارشی رو می‌بینیم در این رابطه.

گزارش دوم « تجمع اعتراضی کارگران کنتورسازی قزوین»


در شرایطی که هست و نیست بخشهای عظیمی از مردم محروم میهن بر اثر فساد نهادینه شده در دستگاههای حکومتی به باد فنا رفته است و باندهای غارتگر حکومتی هم‌چنان به غارت و چپاول اموال مردم اشتغال داشته و دارندگزارش دوم « تجمع اعتراضی کارگران کنتورسازی قزوین»

ودر این میان کارگران که حدود ۱۴میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل میدند برای گرفتن دستمزد وحقوق شان ماهها وسالها منتظربمانند ودسترنجشان را آخوندها به جیب میزنند

گزارشی داریم از استمرار تجمع اعتراضی کارگران کنتور سازی قزوین توجه شما را به آن جلب میکنیم

گزارش سوم « تورم و حقوق کارگران»


از آغاز سال ۹۸ شرایط اقتصادی و معیشتی کارگران بسیار سخت‌تر شده حتی در اعترافات مهره‌ها و کارگزاران رژیم هم به این موضوع اشاره شده سؤال اینه که در چنین وضعیتی شرایط زندگی کارگران در این ماه‌ها چطور می‌گذره؟

باهم گزارشی ببینیم که بخشی از شرایط مزدی و زندگی کارگران رو بازگو می‌کنه

مطالب مرتبط

شرایط نابسامان اقتصادی – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۶۹

ادامه تجمع کارگران هپکوی اراک در محاصره نیروهای گارد ضدشورش رژیم

لطفا به اشتراک بگذارید: