رویدادها ، حرکتهای اعتراضی و اعتصاب اقشار مختلف میهن – قیام ایران

قیام ایران – رویدادها ، حرکتهای اعتراضی و اعتصاب اقشار مختلف میهن


بازتاب هراس رژیم از حرکتهای اعتراضی کارگران در روزنامه‌های حکومتی


این روزها نقاط خروشان در کشور بسیار هست. بیشتر از همه در بخش کارگری باید از نقاطی بطور خاص نام ببریم. یکی هفت تپه در خوزستان یکی کنتورسازی قزوین و یکی هپکو در اراک . در مورد هراسی که رژیم آخوندی از اونها داره روزنامه های رژیم هم در جریان دعواهای درونی شون اعترافاتی میکنند.رویدادها ، حرکتهای اعتراضی و اعتصاب اقشار مختلف میهن – قیام ایران

مثلا روزنامه فرهیختگان نوشته: « هنوز زمان زیادی از ماجرای اعلام احکام کارگران و فعالان کارگری هفت‌تپه نمی‌گذرد؛ احکامی که مشخص نشد این احکام چرا و چگونه صادر شده است ... بعد از آن ...کارگران شرکت کنتور‌سازی قزوین برای چندمین‌بار ... مطالبات‌شان را فریاد زدند. کارگران شرکت کنتور‌سازی قزوین رکورددار مطالبات حقوقی در کشور هستند.

بنابر اطلاعات موجود از سال ۹۵ تا امروز کارگران این شرکت حقوق نگرفته‌اند و آنچه نصیب‌شان شده، تعدیل و اخراج بوده است. ... کارگران هپکو هم به جمع آنها اضافه شدند و سر به اعتراض گذاشته و اعتراض‌شان هم تندتر و شدیدتر از قبلی‌ها زخمی و دستگیری داشته است.

در شرح چرایی و چگونگی وقوع این اتفاقات اگر قرار بر بیان یک کلیدواژه باشد آن حتما، خصوصی‌سازی رانتی و خصولتی‌سازی شرکت‌ها و کارخانه‌هایی است که روزگاری بروبیایی داشتند و تنه‌به‌تنه و حتی بالاتر از برند‌های بزرگ خارجی تولید می‌کردند و برای کشور افتخار می‌آفریدند» .

می بینید که رسانه های رژیم هم به نابود کردن کارخانه های بزرگ کشور توسط رژیم آخوندی اعتراف میکنند. علاوه براین خروشهای کارگری غارت شدگان موسسات وابسته به سپاه هم هست که در ادامه ازشون صحبت می کنیم. همه ی این خروشها نشون میده که قیام ایران رو به پیش هست و رو به سرکشیدن خشم عمومی.

اعتراضات و درگیری کارگران هپکو با نیروی سرکوبگر رژیمرویدادها ، حرکتهای اعتراضی و اعتصاب اقشار مختلف میهن – قیام ایران


دوستان ابتدا می پردازیم به تجمع و اعتراض کارگران هپکو که ریل راه آهن رو بسته بودند تا مطالباتشون برآورده بشه.روز سه‌شنبه ۲۶شهریور بار دیگر کارگران شرکت هپکوی اراک با وجود این که نیروهای گارد ضدشورش در مقابل آنها صف کشیده و آنها را تهدید می‌کردند، تجمع اعتراضی برگزار کردند.اما مورد تهاجم وحشیانه مأموران رژیم قرار گرفتند.

در نتیجه تعدادی از کارگران مجروح و دهها نفر نیز دستگیر شدند. خانم مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت با درود به کارگران شجاع هپکو از عموم مردم بویژه جوانان اراک خواست به حمایت از کارگران معترض برخیزند و عموم سندیکاها و اتحادیه های کارگری و مدافعان حقوق بشر و حقوق کارگران را به حمایت از خواستهای کارگران ایرانی بویژه کارگران هپکو فراخواند.

تجمع کشاورزان شرق اصفهان


روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور کشاورزان شرق اصفهان برای جلوگیری از طرحی که آب را از زمینهایشان به سمت طرحهای اقتصادی عوامل رژیم منحرف میکند دست به تجمع و اعتراض زدند. کشاورزان دراعتراض به اجرای طرح غیر قانونی بن بروجن و طرحهای سی وسه گانه چهارمحال و تغییر خط مرزی استان اصفهان تجمع کردند

تجمع اعتراضی غارت شدگان موسسات مالی کاسپین وابسته به سپاه پاسداران


غارت شدگان کاسپین، ثامن الحجج و آرمان وحدت وابسته به سپاه پاسداران صبح روز سه شنبه در مقابل قضائیه خامنه ای در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار مطالبات خود شدند. غارت شدگان شعار می دادند: پولهای ملت کجاست؟ نه محکمه نه دادگاه

ادامه اعتصاب کارگران شرکت کنتورسازی ایران در قزوین


کارگران کنتور سازی قزوین که از چند روز پیش اعتصاب کرده اند روز سه شنبه ۲۶ شهریور هم اعتصابشون رو ادامه دادند. اونها باز هم مقابل استانداری قزوین تجمع کردند، این کارگران که ۲۴ ماه حقوق معوقه دارند و مدت هاست در بلاتکلیفی بسر میبرند بعد از گذشت هفته ها از اعتراضات آنها هنوز هیچ مسئولی در استان پاسخگو مطالبات آنها نیست.

همچنان که در آغاز برنامه گفتیم یکی از رسانه های رژیم بنام فرهیختگان هم اعتراف کرده بود که کارگران کنتورسازی قزوین «رکورددار مطالبات حقوقی در کشور هستند و از سال ۹۵ حقوق معوقه دارند، برای چندمین‌بار دست به اعتراض و تجمع زدند»

مطالب مرتبط

خبرها ، تجمعات اعتراضی و تظاهرات اقشار مختلف میهن – قیام ایران

دزد‌های مکتبی و ارز حکومتی

لطفا به اشتراک بگذارید: