رویدادها ، اعتصابات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف میهن – قیام ایران

قیام ایران – رویدادها ، اعتصابات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف میهن

پارلمان اروپا سرکوب زنان در ایران را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به نقض حقوق زنان شد


بله خبر خوب برای مردم ایران و زنان میهنمون رو حتما در اخبار سیمای آزادی شنیدید. این که پارلمان اروپا با اکثریت قاطع، نقض حقوق زنان توسط رژیم ایران را محکوم کرد. در این قطعنامه تأکید شده که رژیم آخوندی باید سرکوب زنان را متوقف کنه و همه مدافعان حقوق زنان که خودسرانه بدلیل اعتراض به حجاب اجباری زندانی شده اند را بدون قید و شرط آزاد کنه.

این پیروزی به همه ی زنان ایران مبارک باشه. چون همه می دونیم که زنان ایران در رژیم آخوندی بسیار مورد تبعیض و سرکوب بوده اند و البته در قیامهای مردم ایران هم پیشتاز بوده اند.

ادامه تجمع کارگران کارد به استخوان رسیده کنتورسازی قزوینرویدادها ، اعتصابات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف میهن – قیام ایران


در شرایطی که چندین روز است کارگران کنتورسازی قزوین در حال اعتراض و اعتصاب هستند رژیم آخوندی هیچ اقدامی برای پاسخگویی به کارگران ندارد. ولی کارگران هم دست از اعتصاب نمی کشند. روز ۲۷شهریور هم تجمع کارگران کارد به استخوان رسیده کنتور سازی قزوین در اعتراض به عدم دریافت ٢٤ ماه حقوق معوقه ادامه یافت.

وضعیت مردم زلزله زده در منطقه ثلاث باباجانی


وضعیت مردم زلزله زده در منطقه ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه بسیار دردناک است مردم می گویند که رژیم هیچ کمکی به آنها نکرده است. این در حالیست که خود عوامل و روزنامه های رژیم به غارتگریهای عوامل این رژیم اعتراف دارند. از جمله زیبا کلام در روزنامه حکومتی آرمان اینطور اعتراف کرده: «ظرف دو سال گذشته (۹۶، ۹۷ و حتی ۹۸) حدود ۳۰تا ۴۰میلیارد دلار پول‌از کشور توسط ایرانی‌هایی (منظور حکومتی هایی) که وضعیت مالی خوبی داشته‌اند خارج شده

و بااین پول در کشورهایی همچون امارات، گرجستان، ترکیه و... سرمایه‌گذاری کرده و با این سرمایه‌ها ملک، آپارتمان خریده و یا در بانک‌های خارجی پس‌انداز کرده‌اند.... آنهایی که تا حدودی توان مالی بهتری دارند، امیدی به آینده ندارند، و برای همین سرمایه‌های خود را به خارج از کشور منتقل کرده‌اند. . » حالا آن روی سکة این غارتگریها را که وضعیت مردم زلزله زده ثلاث باباجانی ست را ببینید.

تجمع کارگران هپکو روبروی زندان اراک


موضوع کارگران زحمتکش هپکو همچنان موضوع مطرح جامعه است و اعتصاب و اعتراضاتشون ادامه داره روز پنجشنبه ۲۸شهریور هم جمعی از کارگران محروم کارخانه هپکو در اعتراض به بازداشت کارگران در مقابل زندان اراک تجمع کردند.

تهدید و احضار کارگران آذرآب به خاطر حمایت از کارگران هپکورویدادها ، اعتصابات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف میهن – قیام ایران


روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور جمعی از کارگران آذرآب به نمایندگی از دیگر کارگران برای ابراز همدردی و همراهی با کارگران هپکو به این شرکت رفته و با نصب بنر و شعار همراهی خود را با آنها اعلام کردند. در پی این اقدام آنها از سوی رژیم چپاول و سرکوب مورد تهدید و احضار قرار گرفته‌اند.

کارگران واگن‌سازی پارس نیز، روز چهارشنبه ۲۷ شهریور، در اعتراض به ضرب و شتم کارگران هپکو و در حمایت از آنان حدود ساعت یک ظهر از محل کارخانه هپکو تا بولوار واگن پارس راهپیمایی کردند.

تجمع سهامداران پدیده شاندیز مقابل استانداری مشهد


یکی دیگه از اعتصابات وتجمعاتی که تعطیلی نداره و هر روز در نقطه ای از کشور جریان داره تجمعات غارت شدگان موسسات غارتگر وابسته به سپاه و سران رژیم آخوندی است. در مشهد حدود ۵۰ نفر از سهامداران شرکت پدیده شاندیز روز پنجشنبه برای پیگیری مطالبات خود از این شرکت به استانداری خراسان رضوی مراجعه کردند. و به نپرداختن سپرده هاشون اعتراض کردند

کارگران شهرداری سی‌سخت خواستار دریافت معوقات ۶ ماهه خود شدند


کارگران شهرداری سی سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد خواستار دریافت بخشی از مطالبات معوقه برای تامین خرج و مخارج مربوط به شروع سال تحصیلی فرزندان خود شدند. کارگران شهرداری سی سخت گفتند: دست کم بابت ۶ ماه مطالبات مزدی سال جاری طلبکاریم و با توجه به مخارج سنگین تحصیلی فرزندان دانش آموزان و دانشجویمان از شهرداری می خواهیم بخشی از این طلب مزدی را پرداخت کند .رویدادها ، اعتصابات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف میهن – قیام ایران

از قرار معلوم حدود ۸۵ کارگری که در شهرداری و سازمان های وابسته به آن به صورت رسمی، قراردادی و پیمانی مشغول کار هستند، از اسفند ماه سال ۹۷ بابت مطالبات مزدی خود طلبکارند. در عین حال نیمی از عیدی سال ۹۷ این کارگران نیز پرداخت نشده است.

این افراد که از کارگران قدیمی شهرداری محسوب می شوند به مشکلات مالی موجود اعتراض کرده و گفتند: دستمزد اسفند ماه خود را با چهار ماه تاخیر حدود دو ماه پیش دریافت کرده اند و از آن پس دریافتی دیگری نداشته اند . به گفته این کارگران؛ حدود ۲۰ نفر از کارگران بازنشسته شهرداری سی سخت که از مدتها پیش بازنشسته شده اند هنوز نتوانسته اند مطالبات بازنشستگی خود را از شهرداری دریافت کنند. این کارگران گفتند که بیشترشان حدود ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند و این نگرانی در آنها وجود دارد که در صورت ادامه پیدا کردن روند موجود نتوانند هزینه تحصیلی فرزندان خود را در آستانه سال جدیدی تحصیلی تامین کنند.

تجمع اهالی عنافجه در خوزستان مقابل فرمانداری


روز دوشنبه ۲۵ شهریور ۹۸ اهالی عنافچه در مقابل فرمانداری رژیم در شهرستان باوی (واقع در استان خوزستان) تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها خواستار تعمیر پل شناور روی رودخانه کارون شدند. اهالی عنافچه گفتند: چنانچه مشکل این پل حل نشود؛ تردد برای دانش آموزان ۳۷روستا مشکل و خطرناک خواهد بود. دهستان عنافچه نام دهستانی در بخش مرکزی شهرستان باوی، استان خوزستان است.

قتل یک چوپان با شلیک مستقیم ماموران پاسگاه مرزی ترس آباد خوی


بعد از قتل کولبران و سوختبران نوبت به قتل چوپانان توسط سپاه پاسداران رژیم آخوندی رسیده . روز ۲۳ شهریور ۹۸ ماموران سرکوبگر رژیم اشغالگر و ضد ابرانی آخوندها در جنایتی دیگر علیه مردم کردستان یک چوپان رنجدیده به نام جعفر احمدی ۳۸ساله را در هنگام چرای گوسفندان با شلیک مستقیم گلوله به قتل رساندند.

این جنایت از سوی ماموران مزدور پاسگاه مرزی «ترس آباد» از توابع بخش قطور شهرستان خوی صورت گرفت.

۷۵ کلاس ابتدایی در شوش بدون معلم هستند


رئیس آموزش و پرورش شوش (خوزستان) اعتراف کرد که در شهرستان شوش ، ۷۵ کلاس ابتدایی بدون معلم هستند. او گفت برای حل این مشکل معلمان باید به صورت اضافه کاری مشغول به تدریس شوند که باز تنها 40 کلاس، معلم خواهند داشت و همچنان ۳۵ کلاس درس بدون معلم خواهند بود

تعلیق فدراسیون جودوی ایران توسط فدراسیون جهانیرویدادها ، اعتصابات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف میهن – قیام ایران


فدراسیون جهانی جودو با تعلیق فدراسیون جودوی ایران، اعلام کرد: جودوی ایران از همه مسابقات، همچنین فعالیت‌های اداری و اجتماعی که زیر نظر این ارگان جهانی یا اتحادیه‌ها و انجمن‌های وابسته به آن برگزار می‌شود محروم است. فدراسیون جهانی جودو می‌گوید به دنبال اتفاقاتی که در جام جهانی جودو ۲۰۱۹ توکیو افتاد، تمام فعالیت‌های جودوی ایران به حالت تعلیق در می‌آید.

این فدراسیون می‌گوید ۲۸اوت۲۰۱۹ مطلع شده در حین آخرین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان، مسئولان ایرانی از سعید ملایی، جودوکای وزن ۸۱- کیلوگرم خواسته‌اند که به دلیل احتمالی رویارویی با ساگی موکی، ورزشکار اسرائیلی از مسابقات کنار بکشد. این نخستین باری است که ورزش ایران به دلیل طفره رفتن از مسابقه با حریفان اسرائیلی تعلیق می‌شود

تبدیل شهرداری های رژیم به ارگان سرکوب


پلیس در هر کشوری تنها نیرویی است که برقراری نظم و آرامش در شهرها و مناطق مسکونی را به‌عهده‌ دارد و زیر نظر وزارت کشور و قوه مجریه هر دولتی انجام وظیفه می‌کند. اما در ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه، نیروی انتظامی تنها مأموریت سرکوب را به‌عهده‌ دارد. علاوه بر نیروی انتظامی شهرداریها هم به مراکز سرکوب تبدیل شده اند.

چندین نیروی دیگر هم شامل وزارت اطلاعات، نیروهای نیمه‌رسمی بسیج و نیروهای نظامی سپاه و لباس‌شخصی‌ها که سرنخشان به «بیت خامنه ای » وصل است، به سرکوب مردم در شهرها اشتغال دارند. طبق یک آمار تعداد نهادهای سرکوبگر در ایران به حدود ۳۰نهاد بالغ می‌شود. به تصویری از سرکوبگری شهرداریها و ضرب و جرح و غارت اموال دستفروشان نگاه کنید

خرید علنی نوزاد از مردم فقیر در بیمارستان های رژیم آخوندی


فساد حکومتی به جایی رسیده که عوامل رژیم در بیمارستانها بدون هیچ شرمی از مردم به آنها پیشنهاد فروش فرزندشان را می دهند. هموطنان فیلمی از بیانات یک پدر خانواده در بلوچستان منتشر کرده اند که با هم می بینیم.

تجمع اعتراضی مردم گلشهر تهران


در نقاط مختلف کشور مردم هر جا که محیط زیست به خطر می افته فعال هستند و از اقدامات صنعتی که با هدف غارتگرانه باعث تخریب محیط زیست می شه جلوگیری میکنند. روز پنجشنبه جمعی از مردم گلشهر تهران در اعتراض با احداث پالایشگاه GTL در مقابل محیط زیست تهران تجمع کردند

مطالب مرتبط

رویدادها ، حرکتهای اعتراضی و اعتصاب اقشار مختلف میهن – قیام ایران

صدای کارگران هپکو

لطفا به اشتراک بگذارید: