سمت و سوی اعتراضات معلمان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۷۴

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۷۴ – سمت و سوی اعتراضات معلمان

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «سمت و سوی اعتراضات معلمان» ، « مدارس روستایی نمودی از تبهکاری‌های نظام آخوندی» و «چرائی کمبود معلم»

اخبار مجله اجتماعی - اقتصادی


وضعیت بحرانی کارگران و قرادادهای یکماههسمت و سوی اعتراضات معلمان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۷۴


نماینده به اصطلاح کارگران در شورای عالی کار: در حال حاضر قیمت تمام کالاها تا ۳ برابر افزایش یافته است. کارگران در حال حاضر بین زمین و آسمان قرار گرفته اند و نمی دانند چه کار کنند. اکنون در وضعیت بحران قرار داریم. اگر در گذشته بخشی کمی از کارگران دو شغله بودند،

اما اکنون مشکلات اقتصادی جامعه تا حدی زیاد است که بخش زیادی از کارگران چند شغله هستند. وضعیت اقتصادی و فقر باعث می شود که بازار اشتغال بهم بریزد و هزاران مشکل ایجاد شود. در حال حاضر در شرایطی قرار داریم، که حتی کارخانه های بزرگ هم قرار داد موقت منعقد می کنند. یعنی قرار داد یک ماهه دارند.

استثمار مضاعف بازنشستگان با چپاول ۲ درصدی مستمری به بهانه بیمه درمان


یک رسانه حکومتی به نقل از بازنشستگان تامین اجتماعی نوشت: ۲ درصد از مبلغ مستمری ما بازنشستگان بابت بیمه‌ی درمان عطف به ماده ۸۹ کسر می‌شود. مبلغ زیادی هم ماهانه به عنوان بیمه تکمیلی می‌پردازیم؛ این درحالیست که ما بازنشستگان سی سال تمام حق بیمه پرداخته‌ایم که در دوران پیری بتوانیم از خدمات درمانی مناسب بهره‌مند شویم. در نتیجه، نباید دو درصد از مستمری را بابت درمان کسر کنند.

مصرف لبنیات در کشور ۲۱ درصد کاهش یافت


خبرگزاری حکومتی تسنیم به نقل از دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران به افزایش سوء تغذیه مردم ایران که به دلیل فقر ناشی از حاکمیت آخوندی است اعتراف کرد و نوشت: فروش صنایع غذایی کاهش یافته و بازگشت محصول به کارخانه‌ها زیاد شده است فروش یک ساله لبنیات تا خرداد ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته است.

تورم بیش از ۲۰۰درصدی سیب‌زمینی و خرما در یک‌سال


رسانه حکومتی اقتصاد آنلاین: بررسی قیمت اقلام خوراکی در تیرماه و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که سیب‌زمینی، خرما، گوشت گوساله و گوسفندی، سبوس گندم و قند بیشترین تورم را داشته‌اند.

موج گرانی "نوشت افزار" به بازار ایلام رسید


یک رسانه حکومتی نوشت: قیمت‌‌ نوشت افزار در استان ایلام در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و بیشتر از ۳۰ تا ۳۵ درصد گران تر شده است.

وضعیت اسفبار سرانه تعداد پزشک در حاکمیت آخوندیسمت و سوی اعتراضات معلمان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۷۴


خبرگزاری حکومتی تسنیم: از صف‌های طولانی مطب‌ها و بیمارستان‌ها گرفته تا کاهش کیفیت خدمات و افزایش هزینه درمان از نتایج پایین بودن سرانه پزشک در کشور است؛ بنابر آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) سرانه پزشک در کشور ما ۱۱ به‌ازای هر ۱۰ هزار نفر است در حالی که این آمار در کشورهای پیشرو در نظام سلامت بین ۳۰ تا ۵۰ برآورد می‌شود.

ایران از نظر سرانه پزشک در منطقه نیز جایگاه مناسبی ندارد به‌طوری که بعد از کشورهایی مثل سوریه جنگ‌زده، فلسطین و قرقیزستان در جایگاه بیستم قرار گرفته است! در حال حاضر، ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌ها چیزی حدود ۷۰۰۰ نفر است که در صورت ثابت ماندن این ظرفیت‌ها، رسیدن به حداقل سرانه مطلوب که ۳۰ پزشک به‌ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت برآورد شده است؛ بیش از ۳۰ سال به‌طول خواهد انجامید!

خانه‌های روستای فارسیان را فاضلاب گرفته استسمت و سوی اعتراضات معلمان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۷۴


خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی نوشت: زنان و مردان روستای فارسیان، از توابع شهرستان آزادشهر در استان گلستان روزگار سختی را می‌گذرانند. فقر و کمبود امکانات از پشت پرچین‌ها به خانه‌ها می‌آید و با این مردم همزیستی دارد. بخشی از روستای فارسیان هنوز گازکشی نشده و به علت شکستگی لوله، فاضلاب به داخل خانه‌ها و سطح معابر آمده است.

بعد از چهار دهه از بهمن ۵۷ گاز ندارند. مردان و زنانی که زمستان‌های سخت و سرما لب جاده با قاطر برای گرفتن بشکه‌های نفت مسیری طولانی را طی می‌کنند و اغلب از راه کشاورزی روزگارشان را می‌گذرانند.

...........................................

گزارش اول «سمت و سوی اعتراضات معلمان »گزارش اول «سمت و سوی اعتراضات معلمان »


وقتی صحبت از اعتراضات اقشار می‌کنیم ظاهرا یک خواسته صنفی در آن بیان می‌شه، اما اعتراضات صنفی در کشور ما متفاوته. این اعتراضات به دلیل ماهیت رژیم حاکم بر ایران بلافاصله به یک اعتراض سیاسی، علیه حاکمیت تبدیل می‌شود.اعتراضات معلمان به خصوص در یک سال اخیر هم، به همین شکل بوده گزارشی داریم در همین رابطه

.........................................

گزارش دوم « مدارس روستایی نمودی از تبهکاریهای نظام آخوندی»


در کشورهای پیشرفته برای اینکه از بار شهرنشینی کم کنند و جریان مهاجرت معکوس از شهر به روستا فعال بشه تلاش می‌کنند بهترین خدمات رو به روستاها ارائه بدن.واین موضوع در رابطه با مدارس وامکاناتی که اراه میدن بسیار چشم گیره. اما در حاکمیت آخوندی مدارس مناطق روستایی و محروم در ایران هیچ پشتوانه و مددکاری ندارند.ودر فقر مطلق وکمبودهای پایه ای به سر میبرند هرچند این موضپع دردآور است اما گزارشی ببینیم در همین رابطه

...................................

گزارش سوم «چرائی کمبود معلم»گزارش سوم «چرائی کمبود معلم»


قصه‌یی تکراری اما تلخ. حکایت بازگشایی مدارس و کمبودهای فرهنگی و پرورشی نظام آموزشی! یکی از مهمترین بخشهای آن کمبود معلم در مقاطع مختلف تحصیلی است مطابق معمول میشه بخوبی اثرانگشت سیاستهای ضد فرهنگی این حاکمیت رو بر ویرانه‌های نظام آموزشی ایران دید...باهم گزارشی از وضعیت اموزش وپروش و چرایی کمبود معلم

مطالب مرتبط

اخاذی از مردم تحت نام لباس فرم مدارس – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۷۳

زنگ خطر مدارس نواخته شد!

لطفا به اشتراک بگذارید: