خیزش لردگان شعله‌یی از دریای خشم خلق – تیک تاک

تیک تاک – خیزش لردگان شعله‌یی از دریای خشم خلق

گزارش و گفتگو با علیرضا معدنچی

صبح روز شنبه هزاران تن از مردم لردگان به حمایت از مردم لردگان در استان چهارمحال و بختیاری، علیه رژیم آخوندی دست به تظاهرات زدند. جوانان خشمگین فرمانداری لردگان و دفتر امام جمعه و نماینده خامنه‌ای و شماری دیگر از مراکز حکومتی را به آتش کشیدند.

ماموران سرکوبگر با شلیک گاز اشک‌آور و با تیراندازی به تظاهر کنندگان حمله‌ور شدند. شماری از مردم مجروح و مصدوم شدند. تظاهرکنندگان شعار می‌دادند «مرگ بر دیکتاتور»، «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم»، «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران». در پی خیزش مردم لردگان شماری از مردم شهرهای مختلف کشور نیز به خیابانها آمدند و در حمایت از مردم لردگان به تظاهرات پرداختند. گزارشی در این باره:

خبر و نظر:خیزش لردگان شعله‌یی از دریای خشم خلق – تیک تاک


روز شنبه و به فاصلة کوتاهی از پخش خبرهای مربوط به خیزش و اعتراضات مردم لردگان، شاهد جلوه‌های زیبا و انگیزانندة همبستگی گروههایی از مردم شهرهای مختلف کشور بودیم. از جمله در اصفهان گروهی از مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی به خیابان آمدند و همبستگی و حمایت خود را از مردم لردگان و قربانیان آن اعلام کردند.

در کازرون جمعی از جوانان کازرون، برای پیوستن به جوانان لردگان و کمک به آنها از کازرون به سمت لردگان حرکت کردند. در مسجدسلیمان گروهی از مردم حمایت خود را از خیزش لردگان اعلام کردند، آنها پلاکاردی در دست گرفته بودند که روی آن نوشته بود: چنار محمودی تنها نیست.

روز یکشنبه ۱۴ مهر نیز کارگران و نیروهای خط لوله ی گاز جلفا با در دست داشتن تراکت با نوشته «چنار لردگان تنها نیست»، از مردم روستای چنارمحمودی و خیزش شهر لردگان حمایت کردند. پاسدار سرکردة سپاه ضد قمر بنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری گفت: در ناآرامی‌های لردگان (مجاهدین) حضور داشتند.

کانون اعتراضات


این پاسدار جنایتکا که علی محمد اکبری نام دارد،‌ در شنبه شب گذشته در روستای چنار محمودی که کانون اعتراضات بود، حاضر شد و با تأکید بر این که به نمایندگی از سوی شورای تأمین استان حرف می‌زند گفت: « حاضر شده ام تا بگویم دشمن به نام مردم چنار محمودی در حال فضاسازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است».خیزش لردگان شعله‌یی از دریای خشم خلق – تیک تاک

سرکردة سپاه ضد قمر بنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری در ادامة اظهارات خود با بیان اینکه امروز در نا آرامی ایجاد شده در لردگان (مجاهدین) حضور داشتند، گفت: کسانی که سر خودشان را با چفیه بسته بودند و راهنمایی می کردند اهل لردگان نبودند و اینان ضدانقلابیونی بودند که آمده بودند به نام شما مردم انقلابی چنار محمودی نا آرامی ایجاد کنند».

تلویزیون دروغ پرداز آخوندی نیز شب گذشته طی گزارشی کوشید خیزش دلیرانة مردم لردگان را مخدوش جلوه دهد و طبق معمول آن را به عواملی موهوم نسبت دهد. رد پای فرصت طلبان سیاسی این بار در لردگان . فرصت طلبان غیر بومی به بهانه مسائلی که پیش آمده به اموال عمومی آسیب زدند که با هوشیاری مردم و اقدام مسولان خنثی شد. لردگان امروز شاهد برخی نا آرامی ها بود .

در فضای مجازی این گونه فضاسازی شد که گویا در اثر سهل انگاری یکی از نفرات ویروس اچ ای وی منتقل شده .در حالی که بعدا مشخص شد اینگونه نبوده و تعداد هم بسیار محدود است . ضمن آن که مسولان وزارت بهداشت تاکید کردند مبتلا بودن تعداد محدودی به ویروس اچ ای وی با مبتلا شدن به ایدز متفاوت است . و مطالب منتشره واقعیت ندارد.

سرنگ آلودهخیزش لردگان شعله‌یی از دریای خشم خلق – تیک تاک


نمکی وزیر بهداشت : ما ۴۰ روز قبل خبرهایی از ویروس اچ ای وی داشتیم . داشتیم با آرامش و بی سر وصدا مشکل را حل میکردیم تا این که دو روز پیش این خبر پخش شد که گویا از سرنگ آلوده استفاده شد ه. که این خبر درست نیست . تلویزیون رژیم در ادامه اظهارات استاندار چهار محال و بختیاری را هم پخش کرد که وی ضمن اعتراف به ابعاد خیزش قهرمانانة مردم لردگان، به طور مسخره‌یی ادعا کرد که قیام کننداگان از خارج از منطقه آمده بودند:

عباسی استاندار چهار محال و بختیاری :‌متاسفانه یک خرده جریانی بین جماعت امروز اینجا کشف شده و مسلح هم بودند. به فرمانداری به دفتر امام چمعه به ساختمان بهداشت و درمان حمله ور شدند تیر اندازی کردند برخی مسولین مارا زخمی کردند. در ادامه یکی از اینها دستگیر شده که یکی از فرزندان یکی از سرشناسهای ضد انقلابه . یعنی فرزند یک ضد انقلاب خارج نشین .

با لباسهایی غیر از لباسهای محلی ما. ازخارج استان آمده بودند داخل جماعت رفته بودند. شعارهای ساختار شکنانه میداند . حمله هایی به ساختمانهای دولتی انجام میداند. خوشبختانه مردم لردگان بانیروی انتظامی همکاری کردند. ومردم چنار محمودی اصلا حضور نداشتند در تظاهرات . هر چند مردم خواسته هایی داشتند ولی ضد انقلاب وارد آنها شده بود و خوشبختانه با هوشیاری مردم و اقدامات نیروی انظامی حل شد. و اونها موفق به انجام کارشان نشدند.

گفتگوی سیاسی


همون طور که در این گزارش دیدیم، حرکت اعتراضی و خیزش مردم لردگان در استان چهارمحال و بختیاری در روز شنبه ۱۳مهر، که همبستگی و حمایت اقشاری از مردم در چند شهر کشور را هم به دنبال داشته، موجب وحشت زیاد رژیم شده که در گزارشی که شنبه شب گذشته تلویزیون رژیم پخش کرد و در اظهارات وزیر بهداشت و درمان کاملا نمایان بود. گفتگوی امروز ما هم به همین موضوع اختصاص دارد. علیرضا معدنچی اینجا در استودیو با ماست تا ما سؤالات مان حول این موضوع رو با ایشون مطرح کنیم.

س: شنبه شب گذشته، نمکی وزیر بهداشت و درمان دولت روحانی در تلویزیون رژیم ظاهر شد و عاملی را که موجب خشم و اعتراض مردم شده تکذیب کرد و گفت که اعتراضات مردم بی‌مورد بوده؛ اما واقعیت چیه؟گفتگوی سیاسی


ج: مهم این نیست که ایدز بوده یا نبوده؟ اما اگر شما به حرفهای همین وزیر بهداشت و درمان نگاه کنید به وضوح می بینید که یک افتضاحی صورت گرفته و حداقل از ۴۰روز قبل هم رژیم از آن خبر داشته، اما می‌خواسته روی آن سرپوش بگذارد و به اذعان همین مزدور « داشتیم با آرامش و بی سر وصدا مشکل را حل میکردیم». پس معلوم می‌شود یک مشکلی بوده و طبق معمول می‌خواستند روی آن را بپوشانند که مردم متوجه می‌شوند و به اعتراض برمی‌خیزند.

همچنین تلویزیون رژیم در توجیه و تلاش برای کوچک نمایی موضوع به نقل از مقامات وزارت بهداشت می گوید: « مبتلا بودن تعداد محدودی به ویروس اچ ای وی با مبتلا شدن به ایدز متفاوت است». خود این توضیحات از جانب تلویزیون دروغ پردازی که کاه را کوه و کوه را کاه جلوه می‌دهد، گویای خیلی واقعیتهاست.

مقامات رژیم و تلویزیون دروغ پردازی که در همین خبر مدعی هستند که تظاهرکنندگان معترض اهل لردگان نبوده و از جاهای دیگر آمده‌اند، معلوم است که حرف و ادعایشان چقدر اعتبار دارد!

س: به هر حال حرف و ادعای وزیر بهداشت این است که موضوع خیلی بزرگ و جدی نبوده، اگر این درست باشد، پس چرا به چنین تظاهرات و خیزشی منجر شده؟


ج: به گفتة شما اگر فرض کنیم که این حرف و ادعا درست باشد، مردم لردگان چیزی را که خیلی جدی و مهم نبوده بهانه کرده‌اند و با چنین خشم و خروشی به پاخاسته‌اند و مراکز رژیم را به آتش کشیده‌اند، این خودش اذعان به واقعیت سیاسی اجتماعی گفتگوی سیاسیبسا جدیتری است. پس از آن می‌توان وضعیت انفجاری جامعه را نتیجه گرفت که مترصد کمترین بهانه است، به قول جهانگیری جامعه یک اتاق پر از گاز منتظر یک جرقه است تا مشتعل و منفجر شود.

دیگر رژیم آخوندی با هر اندازه دجالیت نمی‌تواند همان طور که در مورد قیام کنندگان ۸۸می‌گفت، مردم روستای چنار محمودی لردگان را عده‌یی مرفه که خواستار آزادیهای نوع غربی هستند، وانمود کند. اگر چه باز هم مقامات این رژیم دجال از رو نمی‌روند و در این مورد هم با سخافت می‌‌گویند که یک عده از خارج از منطقه آمده بودند، لباسشان چنین بود و لهجه‌شان چنان بود آمده بودند و مردم را تحریک می‌کردند.

تبلیغات سرسام‌آور و شبانه‌روزی حکومت برای لاپوشانی دشمن واقعی و اصلی نظام، یعنی مردم ایران و مقاومت سازمانیافتة آنان، نتوانسته و نمی تواند فرسایش و اضمحلال رژیم ولایت فقیه در مقابل این مقاومت و تعمیق قیام و انقلابی را، که روز به روز ضروری تر می شود، بپوشاند. این واقعیت آن قدر سترگ است که خود را نه فقط در سپهر سیاسی ایران، بلکه حتی بر زبان ولی فقیه نیز تحمیل می کند.

ده سال پیش


وقتی که در قیامهای سال ۱۳۸۸ میلیونها تن از زنان و مردان ایران زمین اتوریته ولایت خامنه ای را در کف خیابان لَگَدمال کردند، ولی فقیه اعتراف کرد که مردم در حرکتی «ساختارشکنانه»، «اصل ولایت فقیه» را نشانه گرفته اند.

واقعیتی که رژیم در مورد خیزش مردم لردگان هم نه تنها نمی‌تواند با دجالگری بر آن سرپوش بگذارد، بلکه توجیهات سخیفش بیش از پیش گویای واقعیت انفجاری جامعة ایران است که با هر عاملی شعله‌ور می‌شود و همین است که رژیم ا این‌چنین وحشتزده و نگران کرده است.

س: در خود رژیم، بعضیها خیزش لردگان را با قیام دی ماه ۹۶ مقایسه می‌کنند؛ چرا چنین مقایسه‌یی صورت می‌گیرد؟ آیا این مقایسه واقعی است؟


ج: من خودم آن را ندیده‌ام، اما اگر گفته باشند، به نظرم بی‌ربط نیست و واقعی است. چرا که در خیزش لردگان هم مردم همان شعارهای قیام دی۹۶ را تکرار می‌کردند. شعارهایی مانند «مرگ بر دیکتاتور»، «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم»، «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران».گفتگوی سیاسی

علاوه بر آن آنها به همان شیوة قیام کنندگان دی۹۶، همة‌ مظاهر و مراکز رژیم در منطقه از فرمانداری تا دفتر امام جمعه و نماینده خامنه‌ای تا شماری دیگر از مراکز حکومتی را مورد حمله قرار داده و به آتش کشیدند. البته ماموران سرکوبگر هم با همان شیوة معمول رژیم با شلیک گاز اشک‌آور و با تیراندازی به تظاهر کنندگان حمله‌ور شدند.

بروز این تظاهرات و این خیزش، با همان شعارها و با همان شیوة قیام دی‌ماه ۹۶ در یک منطقة روستایی و نسبتاً دور افتاده خیلی بامعناست و نشان می‌دهد روح قیام، همان روحی که مجاهدین به آن دمیده‌اند و توسط کانونهای شورشی به طور مستمر در جامعه جریان دارد، چطور در سراسر کشور و در میان همة اقشار مردم رسوخ یافته است.

شعار مرگ بر دیکتاتور و تهاجم به دفتر نماینده خامنه‌ای


همچنان که رئیس جمهور برگزیدة مقاومت در پیامی که برای مردم به پاخاستة لردگان فرستادند نشان آن است که تمام مردم ایران، نظام ولایت فقیه را مسبب اصلی همه جنایاتی می‌دانند که بر مردم ایران وارد می‌شود و مصممانه همان را نشانه گرفتند.

این رژیم فاسد و تبهکار با چپاول و هدر دادن ثروتهای کشور در پروژه‌های اتمی و موشکی و جنگ‌افروزی خارجی، همه عرصه‌های زندگی مردم ایران ازجمله بهداشت را به تباهی کشانده است. کمااین که شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» گواه آن است که دیگر حنای دجالگری آخوندها برای هیچ یک از اقشار جامعة ایران رنگی ندارد و همة مردم ایران می‌دانند که رژیم برای حفظ حاکمیت ننگین و متزلزل خود به این شعارها و به این جنگ‌افروزیها آویخته است.

مطالب مرتبط

لرزه بر ارکان سلطه رژیم آخوندی در عراق – تیک تاک

هجوم مردم لردگان به فرمانداری و به آتش کشیدن دفتر امام جمعه و فرمانداری | پیام مریم رجوی | حمایتهای مردمی

لطفا به اشتراک بگذارید: